[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 chauffeurs op 1 schijf?


MageMelvin

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb sinds kort mijn C rijbewijs in mijn bezit en nu zit ik samen met een ander chauffeur op de vrachtwagen. Nu wisselen wij per dag regelmatig het stuur en willen wij weten of het mogelijk is om op 1 analoge tachograafkaart te rijden met 2 chauffeurs. Want wij rijden nu op 1 schijf allebei maar onder 1 naam. Dit is natuurlijk niet legaal. is die mogelijkheid er en zo nee hoe zou het anders moeten? Want om elk haar uur een nieuwe schijf in te vullen (ivm kmstand en plaats) is toch lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds kort mijn C rijbewijs in mijn bezit en nu zit ik samen met een ander chauffeur op de vrachtwagen. Nu wisselen wij per dag regelmatig het stuur en willen wij weten of het mogelijk is om op 1 analoge tachograafkaart te rijden met 2 chauffeurs. Want wij rijden nu op 1 schijf allebei maar onder 1 naam. Dit is natuurlijk niet legaal. is die mogelijkheid er en zo nee hoe zou het anders moeten? Want om elk haar uur een nieuwe schijf in te vullen (ivm kmstand en plaats) is toch lastig.

als je altijd met zijn tweeen op de wagen blijft hoef je alleen maar ieder 1 schijf in te vullen en bij het wisselen van het stuur de schijven omwisselen.

als je elke keer van de wagen af gaat en de ander neemt het over zul je ieder elke keer een nieuwe schijf moeten invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je 's morgens vanaf de zaak vertrekt dan vullen jullie beide een tachoschijf in met hetzelfde kenteken en dezelfde kilometerstand. Als jullie tussendoor wisselen van plaats dan hoeven alleen de schijven gewisseld te worden en hoef je deze niet in te vullen. Pas na een dag werken vul je beide de schijf weer in met dezelfde huidige kilometerstand.

Rij je maar zo af en toe samen met een andere chauffeur maak dan altijd even een kopie van zijn tachoschijf zodat jij onderweg kunt aantonen dat je op die dag dubbelbemand hebt gereden. Rij je altijd met dezelfde chauffeur samen dan is dat probleem wat minder omdat dan ook zijn schijven in de auto aanwezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb sinds kort mijn C rijbewijs in mijn bezit en nu zit ik samen met een ander chauffeur op de vrachtwagen. Nu wisselen wij per dag regelmatig het stuur en willen wij weten of het mogelijk is om op 1 analoge tachograafkaart te rijden met 2 chauffeurs. Want wij rijden nu op 1 schijf allebei maar onder 1 naam. Dit is natuurlijk niet legaal. is die mogelijkheid er en zo nee hoe zou het anders moeten? Want om elk haar uur een nieuwe schijf in te vullen (ivm kmstand en plaats) is toch lastig.

'n voorzichtige vraag ... maar is dit niet behandeld bij je chauffeursdiploma-opleiding?

(kennelijk niet anders had je het geweten; ieder persoonlijk zijn eigen schijf, maar ik zou het vreemd vinden als dit onderwerp niet besproken is)

Het juiste antwoord heb je al gehad.

Zelf ieder zijn/haar eigen schijf invullen. In de tacho is ruimte voor TWEE schijven. (ook in de digitale tacho overigens).

Wissel je van plek dan moet je ook de schijven wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

je moet toch niet steeds nieuwe schijven steken!!!???

je kan elke schijf 4X gebruiken, op de achterkant staan nieuwe lijntjes om de "nieuwe" startgegevens op in te vullen.

en ik zou zeggen, maak eens een foto van een blanco schijf in je tacho waarmee we kunnen zien wat je bedoeld dat ze "niet echt passen"

daarom stel ook ik mij de vraag

heb je er wel de juiste schijven gebruikt? op je tacho staat een kenmerk dat ook op de schijven moet terug tevinden zijn, dan pas zijn ze passend voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden