[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brandbrief aan werkgevers: Race naar putje arbeidsmarkt keren


Vledder

Recommended Posts

Weet je al niet meer wat een ZZPer is

ZELFSTANDIGE zonder personeel  ;)

 

En ja ik heb het nieuws gevolgd van die zielige ZZPers die zaten te huilen dat ze geen opdrachten meer kregen omdat de werkgever er wel eens op aangesproken kon worden dat het ook met vast personeel kan.

Om nu al die zielige mensen even rustig te houden hebben ze de wet even opgeschort tot ze alle werkgevers er van overtuigd hebben dat een echte ZZPer best nog ingehuurd mag worden, maar dat ze niet hun vast personeel mogen vervangen voor die schijnzelfstandigen  :bey:

 

 

Geen opdrachten meer konden krijgen?

 

 

Ik heb nog steeds geen dag thuis gezeten dus dat valt wel mee... En huilen, sorry....

 

Heb jij hier ooit wel eens een zelfstandige horen huilen..... Het zou nu wel heel makkelijk zijn om te zeggen dat we dat over laten aan de werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk, je stapt naar een werkgever en zegt gewoon je moet me werk geven, je hebt gelijk  ;)

Maar de wet is niet van tafel, dus we zien wel hoe lang jullie je verkapt dienstverband nog volhouden  :ja:

Ger, pas op. Je begeeft je nu op een terrein waar jij werkelijkwaar niets van weet.

Wist jij dat er goedgekeurde contracten zijn. Door de belastingdienst.....

Dus, ach. Jij noemt het in jou onwetendheid een verkapt dienstverband.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen het feit al dat het in jou ogen een verkapt dienstverband is Ger.

Ik blijf er bij, je zal veel weten over het collectief. Maar deze materie zie jij vanuit de werknemersorganisaties. En laten dat nou net degene zijn die ons liever zien gaan als komen.

En als de bonden nu weer eens een start maken met het doen waar ze eigenlijk voor bedoelt zijn zijn mensen zoals ik misschien niet meer alleen met hunzelf bezig.

Ik hsb niets geen vertrouwen in de bond en de punten waar zei voor staan. Daarom ben ik zoals ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb toch sterk het idee dat de meeste, zo niet alle zzp'ers in het transport een verkapt dienstverband hebben.

Er zou ook op een nul urencontract gewerkt kunnen worden.

 

 

Als je een zzp inhuurt op je wagen.....MOET hij een eigen Niwo vergunning hebben

Voordat die vergunning afgegeven wordt checkt het niwo of je wel een ondernemer bent voor eigen risico enzo

Dus..........lijkt me dat in het transport (bijna) alle zzp-ers ook daadwerkelijk eigen ondernemingen zijn !!!!!!!!

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ontken ik ook niet, maar waarom zouden ze niet op een nul urencontract in loondienst kunnen werken?

Bij ons rijden ook een paar zzp'ers, maar ook oproepkrachten op nul urencontract .

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Je praat jezelf tegen. Eerst zeg je dat alle zzp ers een verkapt dienstverband hebben. En hier nuanceer je het weer.

Maar wat is er op tegen Dolf. Jij heb hier wel eens prijzen genoemd daarvoor zzp ers rijden. Wees blij dat ze zo lekker goedkoop zijn. Dan kan jou baasje jou je E6 blijven betalen.

Net zoals bedrijven zoals vos een mooie combinatie van goedkoop volk en Nederlandse chauffeurs heeft. Als ze dat niet hadden gehad had ook Ger waarschijnlijk geen E6 gehad.

Ik zie het probleem niet. Iexereen tevreden toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je al niet meer wat een ZZPer is

ZELFSTANDIGE zonder personeel  ;)

 

En ja ik heb het nieuws gevolgd van die zielige ZZPers die zaten te huilen dat ze geen opdrachten meer kregen omdat de werkgever er wel eens op aangesproken kon worden dat het ook met vast personeel kan.

Om nu al die zielige mensen even rustig te houden hebben ze de wet even opgeschort tot ze alle werkgevers er van overtuigd hebben dat een echte ZZPer best nog ingehuurd mag worden, maar dat ze niet hun vast personeel mogen vervangen voor die schijnzelfstandigen  :bey:

Zelfstandige Zonder Perspectief.

bedoel je toch LOL

gr piet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geld niet voor allen Piet, maar er zijn er idd veel die zich rijk hebben laten praten door werkgevers, zeker in de bouw is dat het geval, maar er zijn ook vele zogenaamde zelfstandigen die in de transport werken en geen nagel hebben om zich aan de kont te krabben.

Ze zullen dat natuurlijk nooit toegeven, maar ik ken er zelf verschillende die in de schuldsanering hebben gezeten omdat ze zich een "eigen" auto hebben laten aanpraten, die eigen staat tussen haakjes omdat niets eigen was, maar van de lease maatschappij of van de opdrachtgever en ze huurden hem.

Ook met die groep kan ik geen medelijden hebben. Het is hun eigen keus geweest. En als je zelf niet weet hoe een rekenmachine werkt ga je naar iemand toe die het wel weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, verpesten zei het voor ons.

 

Dus zei hebben er voor gezorgd dat de 48 urige werkweek er kwam. En dat we niet meer in het weekend in onze auto mogen slapen.

 

Of heb jij het over het salaris en de arbeidsvoorwaarden. Is dat hun schuld dat jullie vinden dat je voor een fooitje rijd. Nee hoor Ger, ik kan daar een hele andere groep voor aanwijzen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, wederom lul je maar wat en weet je niet waar je over lult.

Ik heb bijna de hele zomer op een bakwagentje gereden in en rond Amsterdam. Elke avond thuis en weet je, ik maakte niet eens 40 uur per week. En dat allemaal zonder kopje onder ge gaan.

Je moet eens stoppen met onzin te verkondigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dokus...dat geld voor iedere zzp-er........en ook iedere werknemer

Iedereen kan je gewoon op de loonlijst plaatsen met een nuluren contract

 

Denk alleen dat er weinig mensen zijn die dat gaan onderteken

Het betekend gewoon dat je thuis op de bank gaat zitten en maar wachten tot je eens gebeld wordt door je baas dat er weer een paar uurtjes werk is.

Lijkt me niet rendabel voor jou als personeel

Zo'n contract ga je alleen maar ondertekenen als er een minimum aantal uren per maand werk gegarandeerd gaan worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik nuanceer niets.

Ik ontken niet dat een ZZP chauffeur een niwo vergunning moet hebben.

Maar dat het een verkapt nul urencontract is staat als een paal boven water.

Bij de opdrachtgevers waar jij rijdt kunnen ze je gewoon op de loonlijst plaatsen met een nul urencontract.

Ben je het hier niet mee eens?..... jammer dan, maar vermeld dan maar een de steekhoudende argumenten waarom dot niet zou kunnen.

Waarom.zou ik op een loonlijst moeten. Of.waarom zou een zzp er op.een loonlijst moeten. De meeste hebben daar helemaal geen begoefte aan.

Ik snap eerlijk gezegd jou probleem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

........en daarbij...

een nul-uren contract kun je na 3 maanden zien als een vast contract

Dus als je de eerste 3 maanden gemiddeld 25 uur per week gewerkt hebt....heb je eigenlijk een contract voor 25 uur per week

 

Denk dat er weinig bedrijven zijn die dat durven aan te gaan  :nee:

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Juist, en daarom zijn er bedrijven die mensen quasi dwingen om ZZPer te worden

 

En dus ???

Waarom wordt er dan zo gezeikt over dat zzp-ers in verkapte loondienst zitten ??

 

En ik denk dat de overheid het is geweest om iedereen een zzp-er te laten worden toen de werkeloosheid te groot werd  :zegtniets:

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een beetje kort door de bocht ron

Er zijn een paar mensen die ernaltijd op inhaken als.er een discussie gevoerd word.

Niet op het onderwerp zelf maar persoonlijk omrat jij je mening verkondigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden