[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwaargewicht uit verkeer genomen


Gast Bert-Vossie

Recommended Posts

Gast rik.bos
Sorry hoor maar dit vind ik toch wel een HELE DOMME & generaliserende uitspraak!

leg eens uit waarom maak regelmatig mee dat ik een chauffeur spreek en als ik dan begin over betaling is het zo dat de chauffeur dan zegt,

ik sta op vast loon maar ik heb een merk dat ik wil een er zit alle toeters en bellen op die ik wil hebben.

op de vraag als de werkgever dan overgaat op een ander merk, krijg ik te horen als hij niet het merk koopt waar ik mee wil rijden ga ik weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

ik spreek het niet goed ik keur het af te zwaar is te zwaar en nog een economies delict.

maar nu wat anders.

ik ben erg merk gek en wordt geil van en bepaalt merk, maar dan zegt mijn werkgever ik geef jou wat je wil en nu moet je niet zeuren.

HET GEBEURD.

dan gaat deze chauffeur gewoon rijden.

lees nu maar eens deze site door en kijk eens wat voor een vragen er komen.

bijvoorbeeld laast. ik ben eigen rijder en als ik een bekeuring krijg wie betaald hem dan.

als ik de rijtijd overschrijd wie moet hem dan betalen.

heb ik recht op.

het bewijst toch dat er mensen zijn die het allemaal niet snappen.

en er zijn nog steeds mensen die rijden voor een vast loon als ze maar op een bepaalde merk wagen kunnen rijden.

dit is realiteit en niet verzonnen.

dus er zijn ook mensen die gaan rijden met een te zware lading want dan kunnen ze onderweg wijs doen wat ze allemaal doen wat zijn wij dan toch goed word gedacht.

hoe vaak hoor geen sterke verhalen die soms niet ver van de waarheid af zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de vraag als de werkgever dan overgaat op een ander merk, krijg ik te horen als hij niet het merk koopt waar ik mee wil rijden ga ik weg.

Dit zegt meer over de chauffeur dan over de werkgever.

ik sta op vast loon maar ik heb een merk dat ik wil een er zit alle toeters en bellen op die ik wil hebben.

ik wil ik wil......die chauffeur begint dan maar een eigen transportbedrijf met zijn eigen merk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

ja en deze instelling maakt het nog steeds mogelijk dat de werkgever de wet kunnen ontduiken.

maar ja je hebt altijd uitzonderingen en onderweg de grote meijnheer spelen.

gebeurd: er komt een chauffeur op mij af en vraagt of als hij op vast loon zit net zoveel verdien als iemand op CAO.

ik vraag hoeveel loon hij dan per maand heeft of per vier weken.

ik wist wat voor werk hij deed en dat hij soms wel drie weken achtereen weg was.

noemde hij toen nog gulden 4000 gulden.

ik zeg nouw dat is aardig als je dus je verblijfs kosten erbij telt zit je dus op 5200 gulden. keek mij aan alsof ik een geest was en andwoorde nee die zit er bij.

nu als ik dus 1200 gulden verblijfs kosten reken in de maand want je bent veel weken onderweg zonder thuis te komen van je loon af haal hoe je dus nog maar 2800 over als loon. hij schrok en ging weg bij deze werkgever.

toen ik hem een paar maanden later weer sprak en hem vroeg hoe hij nu betaald werd kreeg ik als andwoord vastloon maar ik heb de wagen zelf uit kunnen kiezen en alles wat ik erop wou hebben werd erop gezet.

is dit nu dom of heb een plaat voor je kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

vind t wel terecht dat t bedrijf wordt aangepakt, idd zoals hierboven iemand schreef, pure concurrentievervalsing!

en of iemand die eigenrijder is ZOVEEL risico zou nemen...ik weet t niet!

en tuurlijk ben je als chauffeur ook fout als je zo de weg opgaat! wat wil je baas dan doen als je t niet rijdt,ontslaan wegens werkweigering?? denk dat als je de reden v de weigering aangeeft aan rechter of wie dan ook ,dat je baas geen poot heeft om op te staan!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jullie praten over chauffeur maar het kan toch ook zijn dat het een eigen rijder is en dit een opdracht was voor twee vrachten als je deze dan in een keer mee neem heb je toch wel wat verdiend.

dat dacht hij althans maar nu moet hij geld toe leggen.

is een eigen rijder geen chauffeur dan ???:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

freddi leuk geschreven maar als je met 80 ton de weg op moet dan merk je dat echt wel al heb je een 500pk wagen onder je gat.

als je het niet merkt met wegrijden heb je geen gevoel voor je wagen.

en als nu de wgen van je eigen is dan neem je eerder maatregelen dan als je in loondienst bent. als je werkgever altijd je in het ongelijke steld en zegt van rijden en niet ouwehoeren dan wordt je noncelant en gaat dan maar rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
leg eens uit waarom maak regelmatig mee dat ik een chauffeur spreek en als ik dan begin over betaling is het zo dat de chauffeur dan zegt,

ik sta op vast loon maar ik heb een merk dat ik wil een er zit alle toeters en bellen op die ik wil hebben.

op de vraag als de werkgever dan overgaat op een ander merk, krijg ik te horen als hij niet het merk koopt waar ik mee wil rijden ga ik weg.

Dit artikel gaat over TE ZWAAR beladen zijn met 2x zwaar ... JIJ haalt er nu vast loon bij en toeters en bellen... leg mij dat dan eens een keer uit?!

2x Zwaar rijden en toetsers/bellen/vast loon heeft hier namelijk niets metelkaar te maken.

Een dat is waar ik op doel.

Toeters/bellen/vastloon is een geheel andere discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bekijk nu eens waar het hier over gaat, en ga dan eens denken hoe het wettelijk allemaal in elkaar steekt.

die man moet 2 containers vervoeren en krijgt daar opdracht voor van zijn baas.

het gaat hierbij om 2 containers!

wat zegt de wet hierover oftewel wat is een container?

een container is een soort van verpakking.

een container is meestal geladen als je hem opzet en dat laden heb je niet zelf gedaan!

dus moet en mag je er als chauffeur vanuit gaan dat het totale gewicht wat op de ttransportpapieren staat juist is!

het enigste wat je als chauffeur dan moet doen is de totale gewichten van die 2 containers zoals aangegeven op de vrachtpapieren en je leeg gewicht van je wagen bij elkaar optellen.

zit je dan boven of onder het toegelaten totaal gewicht?

zit je er boven dan laat je een container doodleuk staan.

zit je eronder dan kun je gewoon gaan rijden.

blijkt nu bij een controle dat je overbeladen bent terwijl de gewichten op de vrachtpapieren je vertellen dat je niet overbeladen bent dan krijgt niet de chauffeur de boete of het transportbedrijf waar je voor werkt.

wie dan wel?

de verlader in dit geval want de vrachtpapieren kloppen niet met de werkelijkheid, en de verlader is verantwoordelijk voor het aangeven van het juiste gewicht op de transportdocumenten.

dus voordat je deze collega of het bedrijf aanvalt of beschuldigt, denk dan eens aan het gene ik hier net geschreven heb.

als die collega de papieren gecontroleerd heeft en volgens de hem ter beschikking staande middelen klopte het totaal gewicht dan is de chauffeur of het bedrijf waar hij voor werkt onschuldig!!!!

Als je een container oppakt en je document is een MRN (nummer / streepjescode) dan krijg je die uitdraai, het eigenlijke document dus pas NA het opzetten van je container(s). Ze staan dan reeds op je chassis en je bent de inspectie-uit van de containerterminal al voorbij ......

maw voor wat de terminal betreft sta je al buiten!

Dus die container dan maar ff niet opzetten is er niet meer bij .. hij staat er immers dan al op. Terug inleveren zal ook niet meer gaan ....

Het enige wat je nog zou kunnen doen is een van beide containers afzetten bij een firma zoals de Bontrans of Dijkstra die containers voor derden tijdelijk in opslag nemen ... MAAR ook dan zul je toch een aardig stukje over de openbare weg moeten rijden .... met 2x zwaar.

Om over aslasten nog maar even te zwijgen .... zo ben ik met een zwaargeladen reefer bijna altijd te zwaar op mijn trekas, en daar doe je helemaal niets aan.

+ vergeet bij het optellen OOK niet de eigen gewichten van de containers mee te tellen ... dat scheelt bij 2x ftjes toch al snel zo'n 4 ton ;)

(in het algemeen dus niet in reactie op Freddy's statement)

En ja ... werkweigering is en blijft een groot probleem. Dit kan immers een reden voor ontslag op staande voet zijn! En dan?

Oke, misschien wordt je door de rechter in het gelijk gesteld ... en dan?

Ondertussen heb je tevergeeft een aanvraag voor WW of een soos-uitkering gedaan ... want je bent VERWIJTBAAR ontslagen ....

Zo heel simpel is het dus niet om even een container te laten staan als de planning/werkgever je opdraagt een rit uit te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk er ook sterk overna om de handdoek in de ring te gooien en ander werk te gaan zoeken. Ik ben het namelijk strontbeu wat betreft die 48 urige werkweek en het risico wat je loopt op allerlei boetes (in welk ander beroep loop je immers zoveel risico?).

Wat betreft overbelading daar is men bezig ook de verlader mede-aansprakelijik te maken zoals oa in Duitsland het geval is.

Wat betreft de rijj en rusttijden is het altijd nog zoals het was ... maar dat ga ik van het weekend ff uitzoeken, want als dat veranderd is dan heb ik dus wat gemist.

Er was zelfs sprake van dat de wetgeving veranderd zou worden en dat ook de overtreding gemaakt door een charter verhaald zou worden bij zijn opdrachtgever??? Dus die wetgeving zou worden uitgebreid, niet ingekrompen!?!?!

(overigens kon ik gister de hele dag zowat niet op het cf komen, vond hij de server niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos
Dit artikel gaat over TE ZWAAR beladen zijn met 2x zwaar ... JIJ haalt er nu vast loon bij en toeters en bellen... leg mij dat dan eens een keer uit?!

2x Zwaar rijden en toetsers/bellen/vast loon heeft hier namelijk niets metelkaar te maken.

Een dat is waar ik op doel.

Toeters/bellen/vastloon is een geheel andere discussie.

zou het allemaal niet samen hangen.

chauffeurs die echt met het transport bezig zijn zullen zeggen staan laten die hap.

maar wat ik probeerde te zeggen is dat er ook een aantal chauffeurs zijn die het allemaal niets kan schelen als ze maar een mooie wagen met alle toeters en bellen er op hebben en dan onderweg veel bekijks hebben veel sterke verhalen van hoe goed ze wel niet zijn. maar tegen de werkgever niks durven te zeggen omdat ze dan misschien hun wagen cq hun baan kwijt zijn.

maar deze aantal helpt wel de naam in het transport naar de kloten.

ook zijn er eigen rijders die de kop net boven het zand uit kunnen houden want als eigen rijders moet toch voor minimaal € 10.000,00 aan je wagen besteden anders val je niet meer op. en dat geld moet toch ergens vandaan komen.

bij ons rijd een eigen rijder als deze niet drie maal in de week naar munchen kan is hij boos want dan kan hij zijn vaste lasten niet meer betalen.

ligt hier het probleem niet zowel bij de chauffeurs als bij de eigen rijder.

wat niet wil zeggen dat het gelukkig maar een uitwas is van de aantal die rond rijden maar je hebt er wel last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je een container oppakt en je document is een MRN (nummer / streepjescode) dan krijg je die uitdraai, het eigenlijke document dus pas NA het opzetten van je container(s). Ze staan dan reeds op je chassis en je bent de inspectie-uit van de containerterminal al voorbij ......

maw voor wat de terminal betreft sta je al buiten!

Dus die container dan maar ff niet opzetten is er niet meer bij .. hij staat er immers dan al op. Terug inleveren zal ook niet meer gaan ....

Het enige wat je nog zou kunnen doen is een van beide containers afzetten bij een firma zoals de Bontrans of Dijkstra die containers voor derden tijdelijk in opslag nemen ... MAAR ook dan zul je toch een aardig stukje over de openbare weg moeten rijden .... met 2x zwaar.

Om over aslasten nog maar even te zwijgen .... zo ben ik met een zwaargeladen reefer bijna altijd te zwaar op mijn trekas, en daar doe je helemaal niets aan.

+ vergeet bij het optellen OOK niet de eigen gewichten van de containers mee te tellen ... dat scheelt bij 2x ftjes toch al snel zo'n 4 ton ;)

(in het algemeen dus niet in reactie op Freddy's statement)

En ja ... werkweigering is en blijft een groot probleem. Dit kan immers een reden voor ontslag op staande voet zijn! En dan?

Oke, misschien wordt je door de rechter in het gelijk gesteld ... en dan?

Ondertussen heb je tevergeeft een aanvraag voor WW of een soos-uitkering gedaan ... want je bent VERWIJTBAAR ontslagen ....

Zo heel simpel is het dus niet om even een container te laten staan als de planning/werkgever je opdraagt een rit uit te voeren.

Terug inleveren is heel makkelijk hoor En anders aan de balie vragen he en bij de doe het zelf balie kun je het gewicht zien voor het finalizen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden