[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

48 uur, wat doet die FNV nou eigenlijk (lees dit maar eens)


Marianne

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Forumlid
Ik vind dat de bonden veel te braaf zijn tegenover de "grote namen" in de transportsector aangaande CAO-onderhandelingen.

De bonden weten wat er bij de chauffeurs speelt,daarvoor hoeven ze geen bijeenkomsten meer te organiseren.

Ze weten dat we meer willen en moeten verdienen.

Ik ga niet naar Houten en staken doe ik voorlopig ook niet,tenzij ze dat gaan doen om meer geld te eisen voor de eerste 40 uren.

Want als er iets omhoog moet dan is het dat wel.

%5Cimages%5Csmilies%5Cbarf.gifMet zo'n instelling zul je het nooit redden. Als je nou eerst eens lid wordt kan de bond ook namens jou spreken. Dit is nou precies wat er mis is, veel te veel zeuren maar niet je nek uit willen steken...

Het is een droom om te denken dat je zonder een bond die voor je met de werkgevers aan tafel gaat ooit een beter loon zult krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weer datzelfde stomme verhaaltje!

Nou kan ik me even niet meer inhouden hoor!

Achterlijke Bonds reclame hier op het forum!

Als je je auto laat repareren ga je toch ook niet betalen vóórdat ze een prestatie hebben geleverd???

Eerst maar eens laten zien dat het jullie "menes" is voordat je gaat lopen zeiken dat we met z'n allen lid moeten worden!

Overigens denk ik niet dat mjn keuze dan weer op "jullie" bond zal vallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Weer datzelfde stomme verhaaltje!

Nou kan ik me even niet meer inhouden hoor!

Achterlijke Bonds reclame hier op het forum!

Als je je auto laat repareren ga je toch ook niet betalen vóórdat ze een prestatie hebben geleverd???

Eerst maar eens laten zien dat het jullie "menes" is voordat je gaat lopen zeiken dat we met z'n allen lid moeten worden!

Ik denk dat je dat toch verkeerd ziet Cor.

Als er geen bonden zouden zijn, moest iedereen voor zijn eigen hachie vechten en dan wordt het ook een zooitje.

En ondanks dat ik het ook niet altijd met de bonden eens ben, blijf ik wel lid.

En wat dat zeiken betreft, ik weet dat het niet voor iedereen mogelijk is onder sommige omstandigheden om lid te zijn (financieel bijvoorbeeld) maar ook ik blijf van mening dat hoe meer mensen lid worden van welke bond dan ook, we wel sterker staan bij bijvoorbeeld de CAO onderhandelingen.

Denk hier eens aan bij je volgende (kwade) reactie.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat je dat toch verkeerd ziet Cor.

Als er geen bonden zouden zijn, moest iedereen voor zijn eigen hachie vechten en dan wordt het ook een zooitje.

En ondanks dat ik het ook niet altijd met de bonden eens ben, blijf ik wel lid.

En wat dat zeiken betreft, ik weet dat het niet voor iedereen mogelijk is onder sommige omstandigheden om lid te zijn (financieel bijvoorbeeld) maar ook ik blijf van mening dat hoe meer mensen lid worden van welke bond dan ook, we wel sterker staan bij bijvoorbeeld de CAO onderhandelingen.

Denk hier eens aan bij je volgende (kwade) reactie.;)

Dat ben ik helemaal met je eens Bert!

Het was ook geen kwade reaktie maar dit verhaaltje is door dezelfde persoon al bij meer onderwerpen neergezet.

Ze moeten ook niet bezig blijven om open deuren in te trappen.

Het is de bedoeling verder te gaan en niet te blijven steken in de eerste regels. Daar moet je dan gewoon een punt achter zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weer datzelfde stomme verhaaltje!

Nou kan ik me even niet meer inhouden hoor!

Achterlijke Bonds reclame hier op het forum!

Ik kan Gé wel gelijk geven, want ik kon ook aanspraak maken op hulp omdat ik vakbondslid ben. Daarbij heb ik al menig loonsverhoging (lees CAO verbetering) en pensioenregeling (denk o.a. aan het Museumplein) meegemaakt die er niet (meer) waren geweest als er geen vakbonden waren.

Het gaat hier over items voor chauffeurs, daar hoort bescherming ook bij, in dit geval door vakbonden.

Zou het gaan over restaurants op Sicillie, zou waarschijnlijk eerder de :kill: maffia worden genoemd.

Het is net als een verzekering, je verzekerd je huis voor brandschade, maar hoopt niet dat ie daadwerkelijk in de fik vliegt. :eek:

Ben je lid van de playboy krijg je ook alleen maar een harde *** en verder geen bescherming tegen soa's.

Als ik dit zo typ, kom ik erachter dat ik toch blij ben om ... lid te zijn. (zie, geen reclame) :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Spieker,

Het betreffende stukje heb jij niet geplaatst, maar ik kan me wel indenken dat, als je in zoiets al je tijd steekt en met de beste bedoelingen ermee bezig bent, dat je reakties als die van mij niet leuk vind.

Ik heb ook al meerderee keren aangegeven dat het niet iets met de bond te maken heeft, maar de manier waarop sommige mensen zich hier komen manifesteren.

Als Gé het heeft over dat ik stemming zou maken tegen de FNV dan is dat jammer. De personen waartegen ik ageerde waren aan het stemming maken en ik vind dat ze dat maar thuis moeten doen.

Overigens ALS ik bij de Lidl boodschappen ga doen weet ik wat ik in m'n karretje heb!

Maar hier wordt gesteld dat ik 1,5% van mijn inkomen aan de FNV moet afstaan en verder mijn mond moet houden....????????

Nogmaals Spieker, niets persoonlijks!

Helaas kan ik ook geen struktuele bijdrage leveren want ik heb niet voldoende inzicht in de materie.

Wel vind ik, en daar wil ik me niet aan onttrekken, dat iedereen die profiteert van wat de bonden bereiken, daar ook een bijdrage aan dienen te leveren en niet alleen maar van de resultaten profiteren.

Nu lees ik net weer een stukje van een van de FNV-ers....

Ik zal eerst de kat maar eens uit de boom kijken.

Succes en de Groeten, Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden