[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

loonschalen belgië


the riding man

Vraag

  • Forumlid

Hallo waarde collega's (ahum ahum ahum:D:D:D),

nee serieus nu... ik lees hier geregeld over loonschalen Van D0 tot D5 en dan ook nog E schalen. Naar ik begrepen heb werkt dit systeem niet in belgië, maar ik zou wel graag willen weten hoe ze dit dan hier doen? Hier moet dan toch een dergelijk systeem bestaan.

Aan de Belgische trukkers hier aanwezig (of nederlanders die het ook weten natuurlijk): help!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Surf eens naar het forum van truckweb.be

http://truckweb.be/interactief/forum/viewtopic.php?t=1331&start=15&sid=3dced9ed242dfe6a2b4a8ac9e71c7f22

Volgens mijn bron is de betaling afhankelijk van je leeftijd.

Als je jong bent en pas begint verdien je minder.

Ben je 35 en heb je net je opleiding afgerond, en je treft een nette werkgever, dan verdien je in het eerste jaar meer dan iemand van 21.

In Belgie is de betaling dus anders. Verander je van werkgever dan is er een kans dat je weer van onder af aan moet beginnen met salaris.

Volgens Toplinergirl zijn de verschillen in tredes in Belgie minder groot dan in Nederland.

Het imago van het Belgische transport kan beter worden door de salarissen op gelijke hoogte te brengen met Nederland, omdat de levensstandaard bijna gelijk is. In Belgie is nu een gedegen opleiding met bijbehorend attest voor de functie van beroepschauffeur. Het vakbekwaamheidsattest.

Een nadeel voor werkgevers is wel dat als alle Belgische chauffeurs in plaats van ongeschoold arbeider nu beroepschauffeur worden, dat men ook een hoger salaris kan verlangen.

De meeste werkgevers laten liever alles bij het oude en laten de blokvrachten van A naar B het liefste door een oostblokker doen omdat dat het goedkoopste is.

Ook de vakbonden lopen niet echt warm voor de chauffeurs, een hoger salaris heeft geen prioriteit. Echt jammer, omdat alleen een hoger salaris in de toekomst nog voor nieuwe aanwas kan zorgen.

Hopelijk kan zappa hier iets meer over uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

kan enkel spreken over de brandstofhandel in Oost-vlaanderen.

kabov (http://www.kabov.be/) kan jullie hierbij verder helpen maar dat is enkel voor oostvlaanderen en voor de brandstoffenhandel.

loon:

volgens afspraak met de werkgever (ben niet op de hoogte van de minimumlonen)

2x per jaar worden onze "loonboekzegels" uitbetaald. dit is een vorm van onkostenvergoeding.

eind van het jaar nog eens premie: eindejaarspremie

dan nog eens 12 betaalde compensatiedagen

1x per jaar vakantiegeld

+ bijkomende voordelen als daar zijn GSM etc etc etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden