[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen in vangrails aansluiting R2 - A12 Stabroek


D.D.

Recommended Posts

  • Forumlid

Donderdag rond de middag ging een vrachtwagen aan het slippen en in de vangrails in de bocht aan Indaver, de aansluiting van de R2 met de A12 in Stabroek. De chauffeur raakte niet gewond. Door het ongeval was de rijbaan zo'n 2 uur volledig dicht.

In die topic staat er een ook reactie van iemand die er later op de dag door kwam:

"Ik kwam een uurtje geleden er langs en toen was er een scania van Gilbert de Clercq uit de bocht gevlogen...

Op dezelfde plaats als deze.

De scania bergingswagen van Depanage 2000 was dus voor de 2e keer onderweg."

Bron: HDFV

FOTO's: http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be/forum/showthread.php?t=38859

-------------------------------------------------------

Elke week gaat er wel ene in de schaar in deze beruchte bocht en vandaag zijn het er 2... Er is een onderzoek aan de gang waarom er zoveel vrachtwagens uit die bocht gaan hoorde ik op de radio een tijdje geleden. Dat ze toch maar snel met een oplossing komen dan want anders blijft het zo door gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Als ik zo de verhalen lees, gebeurd dit regelmatig in deze bocht.

Ligt het dan al die chauffeurs, of is er iets niet helemaal in orde daar in die bocht. Asfalt misschien niet helemaal zoals het hoort, of iets dergelijks ?? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo de verhalen lees, gebeurd dit regelmatig in deze bocht.

Ligt het dan al die chauffeurs, of is er iets niet helemaal in orde daar in die bocht. Asfalt misschien niet helemaal zoals het hoort, of iets dergelijks ?? :confused:

Nee hoor! Vast veel te gestresst allemaal!

Als ik daar eens om me heen kijk, wat daar allemaal niet gebeurd!

Vorige week was er ook 1 van plan om hem van recht ervoor te gooien, terwijl ik op een voorrangsweg reed. (scheldelaan-kruisweg)

Dan zijn ze 10 sec. eerder bij kaai 730!:confused:Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam er vanmiddag ook langs toen de scania van Gilbert de Clercq(oost-Europeaan) over het muurtje was gevlogen.

Het is daar elke week minstens 1x raak. Vanmiddag dus 2x, moet zo zijn.

Dat fabriekje van de Indaver stoot via die schoorsteen een glibberige drab de lucht in. Als de windrichting naar de beruchte bocht is, en het regent, dan slaat die smurrie neer op het asfalt, en daardoor vliegen er daar steeds trucks uit de bocht.

Het gebeurt alleen bij een combinatie van die 2, windrichting en regen.

De directie van Indaver weet dat maar doet niks.

Er zou eigenlijk een lagere maximum snelheid moeten zijn maar een enkeling zal zich daar aan houden en de rest zal hem/haar in de bocht voorbij steken.

Stabroek_002.jpg

Stabroek_002.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fabriek van INDAVER in het Antwerpse havengebied.

Rechtsboven ze je de beruchte bocht en de schoorsteen.

De meeste Belgische chauffeurs weten dat ze hier tijdens en na regen erg rustig door de bocht moeten. De 2 ongelukken van vanmiddag: buitenlandse chauffeurs.

4e1db435aa.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk wel te gek voor woorden Peterrrr dat het probleem bekend is en er niks aan word gedaan. Typisch....

Matthieu.

Het probleem van de uitstoot van de schoorsteen en de windrichting in combinatie met neerslag word daar doodgezwegen.

Op de foto is ook nog net de rookwolk te zien die precies richting de bocht waait.

Als men de oorzaak toegeeft zal men bang zijn voor schadeclaims uit het verleden. En dat zijn er nogal wat.

Er word op dit moment nog teveel aan de ongelukken verdient.

Mischien dat er permanent een kraanwagen in de buurt gaat postten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ikkom er elke dag meerdere keren door en als het geregend heeft dan durf ik best een weddenschap aangaan en wedden dat ik die win?:p

Ikzelf ken die bocht en meestal zijn het dan ook 'vreemden', daarmee bedoel ik nieuwe chauffeurs of chauffeurs die die bocht niet kennen. Er staat een bordje van 70km maar met mijn vrachtwagen zit ik elke keer ferm onder die snelheid. Heb dan ook eens ferm gezegd op dat forum dat ik niet over dezelfde kam wens geschoren te worden als diegene die daar als gekken doorrammen.

Man wat zou ik graag een camera op mijn dashboard willen hebben staan .... (gericht op wat er voor mij gebeurd natuurlijk):p

Ik denk dat er dan een apart forum kan opgezet worden met beelden waar je groen van wordt!:D

Ondertussen de volgende klap afwachtende, wens ik jullie allen om te beginnen een fijn weekend toe en voor volgende week een fijne en veilige werkweek.... (ik geniet nog van een weekje vakantie).... toedeloe ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ikkom er elke dag meerdere keren door en als het geregend heeft dan durf ik best een weddenschap aangaan en wedden dat ik die win?:p

Ikzelf ken die bocht en meestal zijn het dan ook 'vreemden', daarmee bedoel ik nieuwe chauffeurs of chauffeurs die die bocht niet kennen. Er staat een bordje van 70km maar met mijn vrachtwagen zit ik elke keer ferm onder die snelheid. Heb dan ook eens ferm gezegd op dat forum dat ik niet over dezelfde kam wens geschoren te worden als diegene die daar als gekken doorrammen.

Man wat zou ik graag een camera op mijn dashboard willen hebben staan .... (gericht op wat er voor mij gebeurd natuurlijk):p

Ik denk dat er dan een apart forum kan opgezet worden met beelden waar je groen van wordt!:D

Ondertussen de volgende klap afwachtende, wens ik jullie allen om te beginnen een fijn weekend toe en voor volgende week een fijne en veilige werkweek.... (ik geniet nog van een weekje vakantie).... toedeloe ;)

De chauffeurs doen het toch zelf.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ondertussen de volgende klap afwachtende

Een paar dagen later dus. :p

Vandaag ging er eentje uit de bocht, deze keer wel geen vrachtwagen maar wel een bestelwagen en geen gewonden..

Geknelde bij ongeval in de bocht nabij Indaver.

Een grote bestelwagen is in de bocht op zijn zijkant gegaan.

De chauffeur bleef ongedeerd.

De brandweer ( hoofdwacht Lillo) reinigde het wegdek.

De 2 rijvakken werden door het ongeval versperd. Verkeer kon nog net via de pechstrook passeren.

haven_004.jpg

Meer foto's hier: http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be/forum/showthread.php?t=39776

Bron: HDFV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden