We rijden voor de Jumbo en we rijden ook voor de Albert Heijn, en moet zeggen dat het bij AH wel stukken beter geregeld is voor de chauffeur.
Met laden wordt je geholpen, en met lossen bij de filialen kun je in de oplegger blijven staan. Jij zet de containers op de klep. en het winkelpersoneel haalt ze van de klep. Je hoeft dus zelf de containers niet in hun magazijn de duwen. Ook zet het winkelpersoneel de emballage op de klep.
Edit:
Albert Heijn werkt wel met een manifest, zoveel tijd krijg je voor het laden, zoveel tijd voor het lossen, zoveel tijd om weer terug op DC te komen, etc. hier moet je wel tegen kunnen, maar mijn ervaring is, als je gewoon op een normale manier je werk doet (niet traag werken, maar je hoeft ook niet overhaast te werken) haal je de tijdblokken makkelijk, en hoef je je daar absoluut niet druk om te maken. En pech is pech, dan duurt het maar wat langer.
Wat Lientje hierboven ook zei, probeer eens te regelen om eens een dagje met een AH chauffeur mee te gaan. Weet je een beetje wat het inhoud. Denk dat de meeste transportbedrijven daar wel toe bereid zijn.
Edit 2:
Ook routebeschrijvingen van het DC naar filialen toe zijn perfect beschreven. Eventuele (tijdelijke) wijzigingen door wegwerkzaamheden oid kunnen door de chauffeurs worden toegevoegd, en zijn de beschrijvingen daarom bijna altijd actueel. Dus het risico om jezelf vast te rijden in een woonwijk word echt beperkt tot het minimum, als je de routebeschrijving gewoon volgt. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)