Spring naar bijdragen

EJD

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2978
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    5

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

EJD's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare

Recent Badges

1,7k

Waardering in de gemeenschap

  1. En vandaag in de telegraaf: Cocaïnetransport Peter Roy K. waande zich onaantastbaar: ’Maling aan alles en iedereen’ Door JOHN VAN DEN HEUVEL Updated 7 min geleden51 min geleden in BINNENLAND EEMNES - Een belangrijke schakel bij cocaïnesmokkel is het vervoer. De recherche speurt daarom al jaren naar rotte appels binnen de transportsector. Het onderzoek naar transporteur Peter Roy K., afgelopen maand veroordeeld tot 12 jaar, geldt in politiekringen als een schoolvoorbeeld van verwevenheid tussen onder- en bovenwereld. Peter Roy K. met zijn 9-jarige zoon op schoot in de Ferrari die met gemak 325 kilometer per uur aantikt. Ⓒ AKCARSPOTTING Kiekjes schieten van snelle bolides is zeker in ’t Gooi een populaire hobby van zogenoemde carspotters. De fotograaf die in juni 2020 op de A1 een felgele Ferrari 488 Spider voor zijn telelens kreeg, wist even niet waar hij het had. Het racemonster dat met gemak 325 kilometer per uur aantikt, werd bestuurd door een jochie van amper negen jaar. De schoot van een grijnzende vaderlief, die kennelijk het gas bediende, fungeerde als verhoogd zitkussen voor de coureur in de dop. „Een levensgevaarlijke actie”, becommentarieerde de verkeerspolitie de foto’s achteraf. Voor een rechercheteam was de Ferrari-eigenaar bepaald geen onbekende. Een groep speurneuzen van de Dienst Infrastructuur maakte op dat moment al een poos jacht op Peter Roy K. De transportondernemer uit Eemnes lag onder een vergrootglas vanwege sterke vermoedens dat hij zijn vrachtwagens inzette voor vervoer van cocaïne. Onderzoek 26Parkcity „De brutaliteit van de actie op de A1 is Peter K. ten voeten uit”, zegt Gert Wibbelink. Hij is als politiechef eindverantwoordelijk voor het onderzoek 26Parkcity, dat vorige maand leidde tot een gevangenisstraf van twaalf jaar voor Peter Roy K. „De man heeft maling aan alles en iedereen en waande zich lange tijd onaantastbaar. Ons onderzoek toont aan dat ook de zogeheten facilitators van drugsbendes vroeg of laat aan de beurt komen”, aldus commissaris Wibbelink. Signalen dat K. zich met zijn Amersfoortse transportbedrijf bezighield met cokesmokkel waren er al jaren. Sterker, Peter K. was net veroordeeld tot zeven jaar toen de recherche van Dienst Infrastructuur hem opnieuw in het vizier kreeg. Het onderzoek verliep in eerste instantie moeizaam. K. was zich zeer bewust van politieaandacht. Hij ontdekte verborgen politiezenders onder zijn auto en wist zelfs in zijn kantoor verstopte camera’s van de recherche te achterhalen. Wibbelink: „Het was een kat-en-muisspel, waarbij toen nog niet altijd duidelijk was wie nou welke rol speelde. Waren wij nou de kat of de muis?” Encrochat De grote doorbraak kwam na het kraken van de server van Encrochat, een berichtendienst waar veel criminelen gebruik van maakten. „Toen hebben we wel een rondje rond de tafel gedanst”, blikt Wibbelink terug. De politie kreeg een schat aan bewijsmateriaal in handen. Plots werd duidelijk welke personen zich in het netwerk van K. bevonden en hoe ze met elkaar cocaïnetransporten organiseerden. „K. had in onze ogen een leidende rol. Het geven van instructies ging niet altijd even zachtzinnig. Ondergeschikten hadden weinig keus en moesten de bevelen van de baas uitvoeren. Weigeren was geen optie. De dreiging van geweld lag altijd op de loer binnen deze criminele organisatie. We konden zelfs een deel van de communicatie live volgen”, aldus Wibbelink. Rechtbankvonnis In het rechtbankvonnis van vorige maand laat de rechter blijken vooral het geweld kwalijk te vinden: „De mensen die voor verdachte werkten werden stevig onder de duim gehouden. Hij gebruikte niet alleen zelf geweld, maar zette anderen ook aan geweld te gebruiken. In opdracht van hem (en soms onder zijn toeziend oog) moesten mensen klappen krijgen, als ze zich niet aan zijn regels hielden. Een medeverdachte heeft zelfs onder dwang (na een fikse bedreiging) zijn tatoeage van het woord ’omerta’ (zwijgplicht binnen de maffia, red.) moeten laten verwijderen, nadat hij door verdachte uit de organisatie was gezet.” In juli 2020 volgde een ’klapdag’. Arrestatieteams stormden de woningen binnen van acht verdachten, onder wie Peter K. Vrachtwagens en bolides, waaronder een Lamborghini, verdwenen in de takels van de politie. Schilderij Van Gogh Het onderzoek naar een van de bekende transportondernemers van Nederland kreeg nóg een bijzonder tintje, toen De Telegraaf onthulde dat kunstdetective Arthur Brand met een tussenpersoon onderhandelde over de teruggave van een zeer kostbaar schilderij van Van Gogh. Het doek Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar was op 29 maart 2020 op brutale wijze geroofd uit het Singer Museum in Laren. De schakel tussen de kunstrover en de autoriteiten was volgens de detective Peter Roy K. In de ogen van de politie wilde K. de Van Gogh mogelijk gebruiken bij eventuele onderhandelingen over een lagere straf. Volgens Wibbelink is het met het rechercheteam nooit tot rechtstreekse onderhandelingen gekomen en is het schilderij nog altijd spoorloos. De rechtbank oordeelde vorige maand meedogenloos over K., die naast de opgelegde twaalf jaar ook nog zeven jaar gevangenisstraf voor soortgelijke delicten uit een eerdere rechtszaak wacht. Hoger beroep „We kijken met enige trots terug op dit onderzoek”, zegt Wibbelink. „Ook ogenschijnlijk bonafide bedrijven die de onderwereld faciliteren ontsnappen niet aan onze aandacht. Dit onderzoek is ook een ruggensteun voor al die transporteurs die zich wel aan de regels houden.” Advocaat Christian Flokstra, die Peter Roy K. bijstaat en namens zijn cliënt hoger beroep heeft aangetekend, zegt desgevraagd geen vragen over de zaak te beantwoorden.
  2. Deze nazaat blijft voorlopig van de straat: https://www.crimesite.nl/twaalf-jaar-cel-voor-leider-grootschalige-cocaineorganisatie/ .
  3. Je kleding Haar kleding. Tenzij jullie er op kikken het www over te gaan. .
  4. Is dit niet iemand van hier? Of vergis ik mij nu? https://www.transport-online.nl/site/139829/flink-overbeladen-nederlandse-vrachtwagen-in-duitsland-van-de-weg-gehaald-foto/ .
  5. Deze discussie is hoogst vermakelijk. Nu nog afwachten wie er als eerste over de eindstreep sprint: Cortrans of Pierre. .
  6. Doen waarvoor je bent aangenomen heet tegenwoordig slavernij. Natuurlijk. .
  7. Dat ze niet zeiken en gewoon datgene doen wat van iedere werknemer wordt verwacht: hun werk. .
  8. Ja, en waarschijnlijk zelfs iets meer .
  9. @ Cor Sprinter: heb jij enig idee wat een zgn buitenlandse chauffeur netto per dag in z'n handje krijgt? En dan heb ik het over een chauffeur die wat kan en je om een boodschap kunt sturen. .
  10. EJD

    Iemand van hier?

    In september is de zitting: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1618018116/vrachtwagenchauffeur-willem-m-aangeklaagd-voor-moord-na-doodrijden-motoragent .
  11. EJD

    Moordaanslag.

    Nieuw artikel. Effe gekopieerd ivm niet door iedereen te lezen op de website. ARNHEM - Hij kwam de rechtszaal binnen in een rolstoel, de littekens zichtbaar op zijn armen en achterhoofd. Vrachtwagenchauffeur Jos Lambregts uit Vriezenveen ontsnapte in de nacht van 19 op 20 augustus 2020 aan de dood toen de vrachtwagen waarin hij sliep in brand werd gestoken. Hij werd het slachtoffer van vermoedelijk een concurrentiestrijd tussen transporteurs van kleding uit Italië die met grof geweld werd uitgevochten. Vermoedelijk werd de chauffeur in zijn slaap verrast door de vlammen en kon hij net op tijd zijn cabine verlaten. Ⓒ PERSBUREAU HEITINK Voor de rechtbank in Arnhem zitten dinsdag en woensdag vier verdachten om zich te verantwoorden voor de poging tot moord op Jos Lambregts: de vermeende opdrachtgever Abdulwahid Sharif D., zijn werknemer Delano R. die de brandstichters regelde, en de twee mannen die het vuile werk opknapten. De laatste drie hebben hun betrokkenheid bekend, maar Abdulwahid D. ontkent alles. ,,Ik krijg altijd overal de schuld van. Straks zeker ook nog van corona.” Zowel de chauffeurs van het transportbedrijf Trans Moda van de vrouw van Abdelwahid D., als de werkgever van Jos Lambregts NN Transport, rijden al sinds jaar en dag iedere week naar het Italiaanse Prato, waar een grote Chinese gemeenschap de textielindustrie een nieuwe impuls heeft gegeven. De partijen kleding worden wekelijks van Italië naar Amsterdam en Rotterdam gereden. Het lijkt er echter op dat sommige concullega’s elkaar – letterlijk - het licht in de ogen niet gunnen. Zo was er al drie keer eerder sprake van brandstichting in vrachtwagens in Prato. Ook in de vrachtwagen waarin Jos Lambregts sliep, maar destijds kwam hij er zonder al te veel kleerscheuren vanaf. Dat liep heel anders in de nacht van 19 op 20 augustus 2020. Zijn truck stond geparkeerd op het terrein van NN Transport toen hij wakker werd van getik. De hitte was meteen voelbaar. Lambregts probeerde uit zijn cabine te komen, maar de portieren zaten op slot en hij kreeg ze niet open. BEKIJK OOK: In brand gestoken vrachtwagenchauffeur (46) maakt het slecht ’Nam al afscheid van geliefden’ Hij vertelde de rechtbank hoe hij op de rand van zijn bed zat en eigenlijk al afscheid nam van al zijn geliefden. Tot hij op het idee kwam om de motor te starten. De portieren sprongen van het slot en hij baande zich door de vlammen en de intense hitte een weg naar buiten. Zeven weken lang lag hij in coma. Toen hij bijkwam kon hij alleen met zijn ogen knipperen. Hij was verbrand over een groot deel van zijn lichaam en het is zeer de vraag of hij er ooit van herstelt. Het ergste vindt hij dat hij vermoedelijk nooit meer als vrachtwagenchauffeur aan de slag kan. Die vrijheid, het reizen, het was zijn lust en zijn leven, maar het is hem afgenomen. ,,En waarvoor? Voor geld”, zei zijn zus Annemieke bitter. Zij vertelde hoe haar broer meermalen tegen haar zei dat hij er spijt van had dat hij uit zijn cabine was gesprongen omdat zijn leven voorgoed is veranderd. Zelfs een uitje met zijn dochter en zijn familieleden is er voor haar voorheen grote, sterke broer niet meer bij. Vermeende opdrachtgever Delano R. (45) wijst met de beschuldigende vinger naar zijn voormalige werkgever Abdulwahid Sharif D. Die had hem opdracht gegeven om te regelen dat de vrachtwagen van NN in brand werd gestoken om de verzekeringspenningen te kunnen opstrijken. Hij vroeg zich niet af waarom zijn werkgever zich bemoeide met verzekeringsfraude van een collega-transporteur. ,,Ik geloofde hem gewoon.” Delano R. zegt dat zijn baas hem vertelde dat de vrachtwagen al maanden op het bedrijfsterrein aan de Leigraafseweg in Doesburg stond. Hij wist niet dat er een chauffeur in lag te slapen, zegt hij. De brandstichters regelde hij via motorclub Caloh Wagoh, waar hij connecties mee had. Ook gaf hij ze een jerrycan met benzine mee. Nu voelt hij zich bedonderd door Abdulwahid D., die alles ontkent. Vanmiddag krijgen de twee mannen te horen welke straffen het Openbaar Ministerie voor hen in petto heeft. De brandstichters staan morgen terecht.
  12. EJD

    Moordaanslag.

    Vandaag dag één van de zitting: https://www.telegraaf.nl/nieuws/736565264/truck-met-slapende-chauffeur-in-brand-gestoken-sorry-pop-net-was-ik-de-duivel .
  13. Je kunt natuurlijk ook niets doen, op dezelfde voet doorgaan met als gevolg dat alle medewerkers zonder baan komen te zitten. Zoals ik begrijp gaat het bij P&O Ferries al een paar jaar slecht. Je tarieven verhogen is met het oog op de concurrentie ook geen goed plan dus blijft er maar één optie over: een deel van het dure personeel eruit en daar goedkopere mensen voor terug nemen. .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden