[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

boete duitsland


rottie

Recommended Posts

  • Forumlid

ze hebben me 15-6-2009 in duitsland gekontroleert met digi pas

na uitlezen van de pas waren er een paar onregelmaatig heden met de rust tijd

maar volgens de agent zou er geen boete volgen heb wel een uitdraai mee gekregen en daar stond ook niks vermeld van een boete

krijg van de week een aangetekende brief van de bag 17-3-2010 met een boete van 400 euro en een paar centen

nu is mijn vraag mogen ze na 9 maanden nog een boete toe sturen of moeten ze de boete ook in een bepaalde tijd afhandel heb iets gehoord van binnen 3 maanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tjilitjap
ze hebben me 15-6-2009 in duitsland gekontroleert met digi pas

na uitlezen van de pas waren er een paar onregelmaatig heden met de rust tijd

maar volgens de agent zou er geen boete volgen heb wel een uitdraai mee gekregen en daar stond ook niks vermeld van een boete

krijg van de week een aangetekende brief van de bag 17-3-2010 met een boete van 400 euro en een paar centen

nu is mijn vraag mogen ze na 9 maanden nog een boete toe sturen of moeten ze de boete ook in een bepaalde tijd afhandel heb iets gehoord van binnen 3 maanden

Gotver het is toch te gek voor woorden!!! De chauffeur als melkkoe, het is gewoon echt niet leuk meer op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het ligt er aan door wie je bent gecontroleerd.

als het de BAG is dan klopt er iets niet want die maken direct proces verbaal en contant betalen.

als het de politie was klopt het.

het is namelijk zo dat de politie niet kan bepalen of je een overtreding hebt.

alleen als blijkt dat je rijtijden zijn overschreden kunnen ze je aan de kant zetten.

heb je een digi dan wordt deze gekopieert op de laptop deze gaat dan naar een instantie die hem dan gaat aneliseren en kijken wat je goed en wat fout is gegaan aan de hand van deze controle wordt bepaalt hoe hoog de boete is en inderdaad kan hier wel een behoorlijke tijd tussen gaan zitten.

ben je het er niet mee eens maak een copie en ga op de site naar de rijkswaterstaat ga naar de link onterechte boetes en meld dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[Q.n ga op de site naar de rijkswaterstaat ga naar de link onterechte boetes en meld dit.

Rik,weet je zeker dat dit rijkswaterstaat,is???ik krijg niet zo veel prenten dus weet ik er niet zo veel van.

of bedoel je rijksdienst voor wegverkeer??wat hebben die met duitse bekeuringen te m,aken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is de rijkswaterstaat.

de unitedtruckers hebben in april vorig jaar een petitie gegeven aan de rijkswaterstaat en toen is ook deze site geopend.

het is namelijk zo dat de rijkswaterstaat de IVW onder zijn hoede heeft.

wat doen ze er mee.

als de klachten terecht zijn kaarten ze het aan in het btreffende land en ook in brussel en dat is veel belanrijker want daar worden de beslisseningen genomen wat betreft het transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het ligt er aan door wie je bent gecontroleerd.

als het de BAG is dan klopt er iets niet want die maken direct proces verbaal en contant betalen.

als het de politie was klopt het.

het is namelijk zo dat de politie niet kan bepalen of je een overtreding hebt.

alleen als blijkt dat je rijtijden zijn overschreden kunnen ze je aan de kant zetten.

heb je een digi dan wordt deze gekopieert op de laptop deze gaat dan naar een instantie die hem dan gaat aneliseren en kijken wat je goed en wat fout is gegaan aan de hand van deze controle wordt bepaalt hoe hoog de boete is en inderdaad kan hier wel een behoorlijke tijd tussen gaan zitten.

ben je het er niet mee eens maak een copie en ga op de site naar de rijkswaterstaat ga naar de link onterechte boetes en meld dit.

ben toen door de bag gecontrloleert en normaal is het meteen betalen maar kreeg alleen een waarschuwing heb toen ook voor de zekerheid gevraagt wat het ging kosten en hij zij toen dat het niks koste alleen waarschuwing dus ik stond een beetje raar tekijken toen ik deze brief kreeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ze nemen de schijven in beslag en je krijgt een stempel op je huidige schijf. Die schijven worden helemaal nagepluist en als ze iets vinden is het kassa. Die bekeuring krijg je een hele tijd later.

Ik ben in duitsland ook aangehouden door de polizei. Kosten: 745 euro

Een dik half jaar later kwam er nog eens dik 300 euro bovenop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het is de rijkswaterstaat.

de unitedtruckers hebben in april vorig jaar een petitie gegeven aan de rijkswaterstaat en toen is ook deze site geopend.

het is namelijk zo dat de rijkswaterstaat de IVW onder zijn hoede heeft.

wat doen ze er mee.

als de klachten terecht zijn kaarten ze het aan in het btreffende land en ook in brussel en dat is veel belanrijker want daar worden de beslisseningen genomen wat betreft het transport.

Rik,waarschijnlijk bedoel de deze link:

http://www.ivw.nl/onderwerpen/vrachtauto/meldpunt_sancties/index.aspx

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Disproportionate fines complaint desk



Bent u gecontroleerd op de regels voor rij- en rusttijden, maar bent u het niet eens met de sanctie?

Dan kunt u dat op deze website aangeven. De regels voor de rij- en rusttijden zijn in heel Europa hetzelfde. Maar de interpretatie en controle van de regels kunnen per land verschillen. Uw informatie helpt Euro Contrôle Route een inzicht te krijgen in de handhaving van de Europese regelgeving over rij- en rusttijden en eventuele knelpunten in de handhaving. Met behulp van uw informatie inventariseert Euro Contrôle Route de knelpunten en geeft deze informatie door aan de landen.

Wij wijzen u erop dat dit geen bezwaar- en beroepsprocedure is en dat uw sanctie derhalve niet in behandeling genomen wordt of kwijtgescholden zal worden. Voor bezwaar- en beroepsprocedures verwijzen wij u naar de instantie die u de sanctie heeft opgelegd.

(Vette vragen zijn verplicht in te vullen)

1.) Nationaliteit gecontroleerd voertuig Maak uw keuze Oostenrijk België Bulgarije Zwitserland Cyprus Tjechië Duitsland Denemarken Spanje Estland Frankrijk Finland Liechtenstein Luxemburg Groot Brittannië Griekenland Hongarije Italië Ierland Ijsland Litouwen Letland Malta Nederland Noorwegen Portugal Polen Roemenië Zweden Slowakije Slovenië 2.) Land van controle Maak uw keuze Oostenrijk België Bulgarije Zwitserland Cyprus Tjechië Duitsland Denemarken Spanje Estland Frankrijk Finland Liechtenstein Luxemburg Groot Brittannië Griekenland Hongarije Italië Ierland Ijsland Litouwen Letland Malta Nederland Noorwegen Portugal Polen Roemenië Zweden Slowakije Slovenië

3.) Controlerende dienst Maak uw keuze Inspectiedienst Politie Douane Andere Other :

4.) Datum controle Selecteer dag 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Selecteer maand Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Selecteer jaar 2008 2009 2010 2011 2012

5.) Type tachograaf Geen Analoog Digitaal

6.) Beboete overtreding

blank.gif Rij- en rusttijden: EG verordening 561/2006

blank.gif Maak uw keuze > 9 rijuren, Vo561/2006 art 6.1 > 10 rijuren, Vo561/2006 art 6.1 > 56 rijuren, Vo561/2006 art 6.2 > 90 rijuren, Vo561/2006 art 6.3 > 4,5 uur rijperiode, Vo561/2006 art 7 < 45 min pauze, Vo561/2006 art 7 15+30 min pauze niet goed, Vo561/2006 art 7 < 11 uur rust, Vo561/2006 art 8.2 < 9 uur rust, Vo561/2006 art 8.2 < 3+9 uur rust, Vo561/2006 art 8.2 meervoudige bemanning <9 uur rust, Vo561/2006 art 8.5 <24 uur rust, Vo561/2006 art 8.6 <45 uur rust, Vo561/2006 art 8.6 Jaagpremie, Vo561/2006 art 10.1

blank.gif Verklaring van activiteiten (patronaal attest/ verlofbrief/etc)

blank.gif Maak uw keuze Geen verklaring van activiteiten aanwezig Verklaring van activiteiten wel aanwezig, niet getoont

blank.gif Gebruik tachograaf: EG verordening 3821/85 blank.gif Maak uw keuze Geen (goedgekeurde) tachograaf aanwezig, Vo3821/85 art 3.1 Tachograaf functioneerd niet naar behoren, Vo3821/85 art 13 Onjuist gebruik van de tachograaf, Vo3821/85 art 13 Niet genoeg lege tachograafschijven aanwezig, Vo3821/85 art 14.1 Gebruik niet goedgekeurde tachograafschijven, Vo3821/85 art 14.1 Niet genoeg printpapier aanwezig, Vo3821/85 art 14.1 Bestuurder heeft meer dan 1 geldige bestuurderskaart, Vo3821/85 art 14.4 Bestuurder gebruikt een bestuurderskaart van een ander, Vo3821/85 art 14.4 Bestuurder gebruikt een kapotte of verlopen bestuurderskaart, Vo3821/85 art 14.4 Gebruik vuile, onleesbare of beschadigde tachograafschijven of bestuurderskaart, Vo3821/85 art 15.1 Niet optijd vervangen slecht werkende/gestolen bestuurderskaart, Vo3821/85 art 15.1 Onjuist gebruik tachograafschijf of bestuurderskaart, Vo3821/85 art 15.2 Ongeautoriseerd uitnemen van de tachograafschijf of bestuurderskaart, Vo3821/85 art 15.2 Gebruik van een tachograafschijf langer dan voor de priode waarvoor die bedoeld was, Vo3821/85 art 15.2 Niet gebruiken handmatige invoer terwijl dit wel nodig is, Vo3821/85 art 15.2 Tachograafschijf of bestuurderskaart in de verkeerde positie, Vo3821/85 art 15.2 Tijdsklok komt niet overeen met officiele tijd in het land, Vo3821/85 art 15.3 Onjuist bedienen van de schakelorganen, Vo3821/85 art 15.3 Onjuist bedienen van de schakelorganen, Vo3821/85 art 15.5 Onjuiste of geen naam ingevuld op de tachograafschijf, Vo3821/85 art 15.5 Onjuiste of geen datum/plaats ingevuld op de tachograafschijf, Vo3821/85 art 15.5 Onjuiste of geen kilometerstand ingevuld op de tachograafschijf, Vo3821/85 art 15.5 Onjuiste of geen kenteken ingevuld op de tachograafschijf, Vo3821/85 art 15.5 Geen of verkeerd landsymbool ingevoerd, Vo3821/85 art 15.5a Niet meewerken aan controle, Vo3821/85 art 15.7 Geen gegevens van de lopende dag aanwezig, Vo3821/85 art 15.7 Geen gegevens van de voorafgaande 28 dagen aanwezig, Vo3821/85 art 15.7 Manipulatie van de gegevens, Vo3821/85 art 15.8 Manipuleren van de tachograaf, Vo3821/85 art 15.8 Apparatuur aanwezig die gebruikt kan worden voor manipulatie van data of het apparaat, Vo3821/85 art 15.8 Defect apparaat niet gerepareerd door een erkende werkplaats, Vo3821/85 art 16.1 Defect apparaat niet onderweg gerepareerd door een erkende werkplaats, Vo3821/85 art 16.1

blank.gif Overig internationale regelgeving blank.gif

blank.gif Overig nationale regelgeving blank.gif

7.) Bij rij- en rusttijden: hoeveel te veel of te weinig gereden of gerust ?

blank.gif Uren Minuten 8) Hoogte boete ?

blank.gif Maak uw keuze Euro Lev Zwitserse Frank Koruna Estse kroon Britse Pond Sterling Forint Litas Lats Deense Kroon Noorse Krone Poolse Zloty Roemeense Leu Zweedse Kroon

9.) Rijverbod opgelegd door te veel rijden of te weinig rusten ?

blank.gif Ja blank.gif Nee

10.) Waarom ziet u de sanctie als disproportioneel ?

nee, onterecht, want

blank.gif one minute issue

blank.gif ongeval / file

blank.gif volle parkeerplaats

blank.gif doorrijden naar veilige parkeerplaats

blank.gif Vlakbij huis / eindbestemming

blank.gif Voertuig valt niet onder de verordening (bv <3500 kg)

blank.gif Out of scope op basis van Internationale vrijstelling (Vo561/2006 art 3)

blank.gif Out of scope op basis van Nationale vrijstelling (Vo561/2006 art 13/14)

blank.gif Verklaring van activiteiten gevraagd voor iets anders dan ziekte, jaarlijkse vakantie of besturen van een voertuig dat buiten de verordening valt

blank.gif parttime chauffeur

blank.gif verlof anders dan jaarlijkse vakantie

blank.gif weekendrust

blank.gif net begonnen als chauffeur

blank.gif anders

blank.gif anders

terecht, maar te hoog

dezelfde overtreding al eerder beboet

dezelfde overtreding al eerder gecontroleerd maar toen niet beboet

anders

11.) Vond u de controleur professioneel? ?

blank.gif Ja blank.gif Neen

12.) Behandeling door controleur ?

blank.gif Correct blank.gif Incorrect

13.) Hoe lang duurde de controle (zonder eventueel rijverbod) ?

blank.gif Uur Minuten

14.) Oorzaak overtreding ?

Te weinig kennis van de regels

Onduidelijk hoe regels nageleefd moeten worden

Financiele overweging om de regels te overtreden

Regels zijn onzinnig

Regels sluiten niet aan bij de praktijk

andere

15.) Wanneer is de vermeende overtreding begaan ?

huidige dag

in de 28 voorafgaande dagen

dagen geleden

16.) Type vervoer ?

Personenvervoer

Beroepsgoederenvervoer

Eigen Vervoer

Niet commercieel vervoer

17.) Heeft u of uw bedrijf formeel bezwaar aangetekend tegen de beboeting ?

blank.gif Ja blank.gif Nee, waarom niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga naar de site van de IVW.

dan ga je naar de link vrachtwagen.

dan staat in het rijte de link naar de vragen lijst van onterechte sankties.

nee de site is niet van unitedtruckers maar werkt hier wel aan mee.

zoals er nog meer onderwerpen waar de unitedtruckers aan mee werken.

zo hebben ze contacten in brussels waar gepraat wordt over de te hoge boetes,

ook het bijna niet na te leven rij en rusttijden.

ook hebben ze in de overleg gezeten bij het sneller terug geven van rijbewijzen die in het buitenland zijn ingenomen.

zo zie je maar dat de unitedtruckers onder leiding van willem heel goed boerdt bij

de diverse instanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tjilitjap

Disproportionate fines complaint desk



Bent u gecontroleerd op de regels voor rij- en rusttijden, maar bent u het niet eens met de sanctie?

Dan kunt u dat op deze website aangeven. De regels voor de rij- en rusttijden zijn in heel Europa hetzelfde. Maar de interpretatie en controle van de regels kunnen per land verschillen. Uw informatie helpt Euro Contrôle Route een inzicht te krijgen in de handhaving van de Europese regelgeving over rij- en rusttijden en eventuele knelpunten in de handhaving. Met behulp van uw informatie inventariseert Euro Contrôle Route de knelpunten en geeft deze informatie door aan de landen.

Wij wijzen u erop dat dit geen bezwaar- en beroepsprocedure is en dat uw sanctie derhalve niet in behandeling genomen wordt of kwijtgescholden zal worden. Voor bezwaar- en beroepsprocedures verwijzen wij u naar de instantie die u de sanctie heeft opgelegd.

Leuk en aardig maar dan schiet je er dus nog geen reet mee op. Je krijgt van hen dus geen enkele hulp met het in beroep gaan tegen een evt te hoge bekeuring...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je denk dat door het invullen van dit formulier de boete wordt kwijt gescholden wordt dan maar wakker.

maar je moet je wel indenken dat als er melding van wordt gedaan er ook naar gekeken kan worden.

wees blij dat er nu eens aandacht is voor deze fauwe kul en dat er in de toekomst er misschien wel regels komen om het uitkleden van de chauffeurs te doen voorkomen.

het enige om boetes te voor komen is dat je je aan de regels houd. maar als dat nog niet eens gegarantie geeft is het jammer.

als je controle krijg men zegt ach een paar foutjes maar verder prima en je krijg naar bijna een jaar nog even een schop na vind ik het in en in triest.

maar als je nu denk van het maakt toch niets uit en je meld niets kun je in de toekomst hier ook niets mee.

neem nu eens aan dat dit gemeld wordt een gedupeerde leest dat en komt in brussel zijn duitse colega tegen kan hij hierover even zijn zegje doen en eventueel het bijwijs van deze uitkleed praktijken laten zien.

maar als je denk het maakt toch niets uit jammer moeite voor niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp dan is de controle van 3 weken geleden waarin meneer agent in duitsland aangaf :ach ein paar kleine fehler,kann passieren...geen garantie voor geen bekeuring??????

Ook niet als je vraagt of hij zn kaart in je tacho wil stoppen zodat de volgende collega politie of BAG fanatiekeling niet alsnog een bekeuring gaat uitschrijven.......dus moet je zo'n agent nog vragen of ie op papier wil zetten dat hij de overtredingen niet de moeite waard vond?????

:eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tjilitjap

Veel mensen zijn denk ik op zoek naar een instantie of iemand die hen concreet kan helpen bij zo'n onterechte, veel te hoge boete. Die mensen hebben op dat moment geen enkele baat bij het invullen van een meldings-formuliertje waar verder niets mee wordt gedaan...

Ja misschien draag je bij aan een oplossing op lange termijn door het te melden, maar dat zal de meeste worst wezen op het moment dat die onterechte bekeuring binnenkomt. Zo zou dat bij mij voelen in elk geval...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee het blijkt dat de woorden van een agent geen garantie geeft dat je vrij uit gaat.

je hebt alleen geluk als je nog met schijven rijd indien je dan alle schijven terug krijg is er niets aan de hand maar als ze de schijven in nemen dan is het mis.

heb je een digipas dan is het makkelijk ze kopieren hem in de laptop en gaan op het kantoor eens rustig alles uitpluizen en dan kan het zijn dat je als je de controle allang weer bent vergeten er opeens een boete op de mat ligt.

dit vind ik belachelijk nu krijg je een in gang om dat kenbaar te maken wat is het andwoord.

als je het invul moet je de boete alsnog betalen want het geeft geen garantie voor kwijt scheding.

nou als je er zo over denk vul hem dan niet in en betaal ook in de teokomst de boetes waar je het niet mee eens ben.

want neem van mij aan dat je altijd betaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rik je hebt hier volkomen gelijk,Als iedereen die een onterechte boete heeft gekregen,let op:niet alle boetes zijn onterecht,hiervan melding maakt op deze site worden er in Bruksel misschien wat politiekers wakker die dan zeggen:heee hier klopt iets niet,verschillende lidstaten gebruiken het transport als bron van inkomsten(zoals Nederland aardgas exploiteerd als bron van inkomsten).

Het zal,vrees ik, niet veel indruk maken in Brussel maar ja:niet geschoten is altijd mis.

P.S. ik heb eens op de sit van de inspectie van verkeer en wat er staat:D gekeken maar als je dan naar het boete tarief kijkt lopen wij in Nederland ook met de top 5 mee in europa:cool:maar ja,wij zijn de goeien:angel: en zullie zijn allemaal slecht:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Veel mensen zijn denk ik op zoek naar een instantie of iemand die hen concreet kan helpen bij zo'n onterechte, veel te hoge boete. Die mensen hebben op dat moment geen enkele baat bij het invullen van een meldings-formuliertje waar verder niets mee wordt gedaan...

Ja misschien draag je bij aan een oplossing op lange termijn door het te melden, maar dat zal de meeste worst wezen op het moment dat die onterechte bekeuring binnenkomt. Zo zou dat bij mij voelen in elk geval...

tjilitjap ik vrees dat die instanties er niet zijn en ook nooit zullen komen.

In principe vinden wij iedere boete onterecht en veel te hoog,als jij een kwartier doorrijd voor een goede parking,bijvoorbeeld,en je word gecontroleerd is die boete niet onterecht(je hebt te lang gereden)de hoogte van die boete kan iedereen van internet downloaden(van alle EEG landen) dus of de boete te hoog is????????Dat maakt de instantie uit in wiens rechtsgebied jij je bevind(als jij bij mij op visite komt en bij ons is een regel dat er niet gerookt word,dan verwachten wij ook dat je je daar aan houdt, en als je dat niet doet krijg je geenbiertjemeer(zomaar een voorbeeld hoor)

Natuurlijk heb je gelijk dat je je in je kruis getast voelt,iedereen zou dat zo ervaren als t om overtredingen gaat van een kwartier ofzo over de rijtijd.

En misschien helpt dat meldingsformulier niet gelijk,wie weet op langere termijn wel,zoals ik in mijn vorige posting zei:*niet geschoten is altijd mis.

*baat t niet dan schaadt t niet

*doorhalen wat niet van toepassing is:D

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dus als ik het goed begrijp dan is de controle van 3 weken geleden waarin meneer agent in duitsland aangaf :ach ein paar kleine fehler,kann passieren...geen garantie voor geen bekeuring??????

Ook niet als je vraagt of hij zn kaart in je tacho wil stoppen zodat de volgende collega politie of BAG fanatiekeling niet alsnog een bekeuring gaat uitschrijven.......dus moet je zo'n agent nog vragen of ie op papier wil zetten dat hij de overtredingen niet de moeite waard vond?????

:eek::eek:

nou het was geen 3 weken maar 9 maanden zou graag weten in welke tijd ze een bekeuring moeten afwerken ,zoals binnen 3 maande of 6 maanden of zijn we gewoon vrij wild

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou het was geen 3 weken maar 9 maanden zou graag weten in welke tijd ze een bekeuring moeten afwerken ,zoals binnen 3 maande of 6 maanden of zijn we gewoon vrij wild

Ik geloof dat ze binnen 12 maanden na datum alles verwerkt moeten hebben, daarna komt het geloof ik te vervallen.

Weet niet of dit nog 12 maanden zijn of dat er tegenwoordig geen verjaringsdatum meer opzit.

Gr,

DBP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden