Spring naar bijdragen

Johannus

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    22
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Johannus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Eindelijk gebeurt er weer eens iets in positieve zin. De aanlhouder wint! Transportnieuws - BTB: Transportvergunning Butter Belgi ingetrokken Prettige dagen allemaal. Groet, Johannus
  2. Huub, Als je dit dan te horen krijgt dan meld je dit bij de bond en of de belastingdienst dan kunnen mensen er achteraan i.pv. te schrijven dat de bond alleen wat voor de buitenlanders doet!! Groet, Johannus.
  3. Jammer dat het altijd zolang moet duren maar er gebeurt we degelijk wat!! Goede zaak. Groet, Johannus. Vergunning transportbedrijf ingetrokken | Het Financieele Dagblad
  4. Dit is wat ik v.d. week tegenkwam http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/91566/fnv-zet-rechtszaak-tegen-butter-door het is dus nog niet voorbij met alle perikelen. Gegroet Johannus.
  5. Beste moderator kan hier een slotje op? Deze discussie heeft niks meer te maken met A-WAre/ABtexel. Groet, Johannus.
  6. Dus Shompie wat de bonden ook doen ze doen het toch fout????? Dit kan een heel mooi keerpunt zijn in illegale constructies. Groet Johannus.
  7. Beste Huub, Hoe kom je erbij dat de bonden Butter omzeep helpen? Volgens mijn inzicht helpt Butter de losgestorte markt omzeep door te goedkope prijzen neer te leggen. Daardoor moet hij goedkoop personeel inzetten anders kan dit niet. Nu probeert Butter zijn personeel op een trieste mannier weg te pesten! En daar proberen de bonden wat aan te doen. Dus wat is hier mis mee? Butter probeert zoiezo van de Nederlanders af te komen. En nu zijn er mensen die dat proberen tegen te gaan en ervoor te zorgen dat die Nederlanders hun werk kunnen behouden. Dat is toch alleen maar goed. En waarom moet die voorzitter maar uit eigen bewging opstappen? Omdat hij voor zijn rechten opkomt? Groet. Johannus.
  8. Hallo allemaal, Ik vind het erg jammer dat er zoveel mensen negatief reageren!! Ik denk dat iederen die er was toch heeft laten zien dat er iets leeft. Eerste bijeenkomst waren het maar een paar man. Tweede keer al zo'n 25 man en nu 200 man! Dat de bonden nog niks organiseren is gewoon logisch. De onderhandelingen zijn bezig en er wordt nog gepraat. Zolang men nog niet in een impasse zit kun je nog geen actie organiseren!! De bonden zijn wel erg blij dat de chauffeurs laten zien aan de werkgevers organisatie dat het zo niet langer kan. De werkgevers organisatie zijn toch wel geschrokken van deze opkomst en daardoor wordt er toch constructief gepraat. Dit is toch mede gekomen door de opkomst van al deze mensen dus er is in iedergeval weer wat bereikt. Groet, Johannus
  9. Hallo mensen, Deze chauffeur wordt gewoon getreiterd door zijn BAAS. Ik wil niet zeggen dat deze chauffeur misschien alles volgens de regels heeft gedaan. Maar hij heeft nooit een officiéle waarschuwing gehad!!!! Alleen maar brieven met vooral pietlullige dingen die hij niet goed gedaan zou hebben. Zoals een paar kilometer om rijden volgens de planning (wie weet was er wel een omleiding of verkeersregels die hem dwingen een andere route te nemen! Of omdat hij op een fabriek aankomt en na hem gelijk een collega en dan 5 minuten later klaar was als zijn collega. Het Er zullen gerust wel dingen gebeurt zijn die niet horen. Maar sinds deze chauffeur in de OR zit wordt hij gepiepeld. Ook heeft Butter al geprobeerd om hem een afkoopsom aan te bieden!! Als je dit doet dan weet je al dat je niet sterk staat bij een rechtzaak anders doe je dit niet. Dit zelfde is ook gaande bij een Poolse chauffeur die begin vorig jaar werdt ontslagen. Zogenaamd omdat hij gedronken had!! Hiervoor loopt een rechtzaak in Polen. Ook deze chauffeur probeerden ze af te kopen en die accepteerd dit ook niet!! De firma Butter heeft al eens in de pers geroepen dat hij met de leukste ploeg personeel door wil gaan. Nu weet iedereen dat er een groep Nederlanders ( die al in de minderheid zijn) en een groep Polen werken. Butter wil gewoon op een VIEZE mannier van zijn Nederlanders af. Er zijn al zelfs colega's die zich eigenlijk niet eens meer ziek durven te melden! Het is te hopen dat het voor deze chauffeur positief afloopt. Ook omdat anders alle chauffeurs niks meer durven te zeggen. Er zit uiteraard ook een mindere kant aan de werksveer is verziekt. Groet, Johannus.
  10. Het lijkt mij ook vreemd als er zoveel misstanden zouden zijn dat er "niks" aan de hand is. Maar ik weet wel dat de directie in maart onder ede verhoord gaat worden door het FNV. dus het boek is nog niet gesloten!! Johannus.
  11. Wat mij ook erg verbaast is dat er NIET genormeerd wordt bij het kantoor personeel volgens deze brief. Stel dat je nu veel te vroeg naar een laadadres gestuurd wordt zonder dat je dit weet gaan ze de planer dan ook normeren???? Groet, Johannus.
  12. Geen idee. Als het niet mag dan moet de naam maar weggehaald worden. Goede dingen mogen wel geschreven worden met naam dus zie niet in waarom slechte dingen niet mogen. Kreeg dit verhaal via chauffeurstoekomst binnen. De enige kanttekening bij dit verhaal is dat er niet verteld wordt of dit in overleg is gegaan of dat het een eenzijdig besluit van de directie is. Johannus.
  13. Ik kreeg deze mail via chauffeurstoekomst.nl binnen. Dit komt bij *** uit ***!!! Leuke begin van de kerst. Groet, Johannus. *** 22 december 2011. Beste collega’s, Het zal jullie inmiddels ook opgevallen zijn dat de transportsector in zwaar weer verkeert. Veel collega transporteurs hebben het ook zwaar of gaan zelfs failliet. Gezien de resultaten van de afgelopen jaren (2009, 2010 en 2011 tot nu toe) zijn ook wij gedwongen een aantal (crisis) maatregelen te nemen. De transportsector en onze externe financiers eisen dit. Daarnaast hebben wij dringend behoefte aan meer kapitaal, lees: contanten, om de dagelijkse zaken te kunnen blijven betalen. Wij realiseren ons terdege dat dit geen plezierig bericht is zo vlak voor de Kerst, maar wij zien geen andere oplossing om ervoor te zorgen dat het bedrijf kan overleven. De onderstaande maatregelen zijn van tijdelijke aard en worden opnieuw bekeken aan het eind van 2012. De volgende maatregelen worden genomen per 01-01-2012: De maximale loonschaal wordt D5 Iedere medewerker krijgt een persoonlijke brief thuis met daarin de eventuele terugschaling. Zoals in de brief wordt aangegeven, verwachten we een getekend exemplaar voor akkoord retour. Laden en lossen op standplaats is alleen toegestaan na uitdrukkelijke opdracht van de planning. Is er geen opdracht van de planning dan worden deze gecorrigeerd. Invoeren van tijd voor tijd, dus max. 55 uur per week daarna worden de uren als TVT geschreven. Voordeel is dat in de vakanties ook 55 uur wordt uitbetaald mits de TVT uren voldoende zijn. Er worden max. 200 TVT uren gespaard, daarna worden de uren weer uitbetaald. Ook gaan wij alle klanten met hun tarieven en de bijdrage in de algemene kosten, analyseren en hierbij sluiten wij "drastische" stappen niet uit. automatisering moet beter op elkaar worden afgestemd worden, Trimble (boordcomputer) en Art systems (kantoor) moet naar een volgende fase gebracht worden. Elke planner krijgt een vaste club van chauffeurs onder zijn hoede. In de individuele gesprekken zal er gelet en gestuurd worden op: schadeverloop, brandstofverbruik, overbodige omrijkilometers en bijvoorbeeld onnodig bewaakt/betaald parkeren. Helaas hebben wij ook moeten besluiten het traditionele eindejaars- /Kerstgeschenk te schrappen. Ondanks dit onprettige bericht wensen wij jullie prettige feestdagen en een goede jaarwisseling. Met vriendelijke groet, De Directie Bijlage: algemene regels met betrekking tot de urencontrole. Urencontrole: Niet verantwoorde uren uit de boordcomputer: Deze activiteit wordt niet vergoed en niet betaald. Zorg er dus altijd voor dat er een juiste verantwoording komt in de boordcomputer zodat hier geen problemen mee zijn. Bij problemen met de boordcomputer zo snel mogelijk contact opnemen zodat we tijdens het controleren van de uren hier rekening mee kunnen houden. Af- en Aanmelden op de boordcomputer: Wanneer er thuis wordt gegeten, overnacht of gerust de boordcomputer afmelden en weer aanmelden op het moment dat er weer gestart wordt met de activiteiten. Bij *** Transport wordt de volgende normering gehanteerd tijdens de controle van de uren. Dit is een automatisch proces wat uitgevoerd wordt door het systeem. [TABLE] Activiteit Normtijd Correctie % Correctie activiteit Lossen 01:30 [TD=width: 22%]50%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Laden[/TD] [TD=width: 22%] 01:30 [/TD] [TD=width: 22%]50%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Standplaats[/TD] [TD=width: 22%] 00:15 [/TD] [TD=width: 22%]100%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Wachten[/TD] [TD=width: 22%] 00:15 [/TD] [TD=width: 22%]50%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Aank/Opzetten[/TD] [TD=width: 22%] 00:15 [/TD] [TD=width: 22%]100%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Afk/Afzetten[/TD] [TD=width: 22%] 00:15 [/TD] [TD=width: 22%]100%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Omkoppelen[/TD] [TD=width: 22%] 00:15 [/TD] [TD=width: 22%]100%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [TD=width: 34%]Tanken[/TD] [TD=width: 22%] 00:15 [/TD] [TD=width: 22%]100%[/TD] [TD=width: 22%]Rust[/TD] [/TABLE]
  14. Ok ik had de C weg moeten laten sorry hier voor maar jullie snappen de insteek wel. Johannus.
  15. Hoe denken jullie de problemen dan zelf op te lossen als de bond(den) het in sommige ogen niet goed doen? Het cnv heeft nagenoeg dezelfde eisen als het fnv. De werkgevers lachen steeds harder hoe meer onverdeeldhijd hoe makkelijker 'we' het voor ze maken!! Probeer nu eens met zijn allen of met zoveel mogenlijk een blok te vormen tegen de werkgevers zodat er wel een fatsoenlijke cao kan komen. Als je zelf met je baas om tafel moet gaan zitten om een goed cao af te spreken lukt je dit in de meeste gevallen ook niet. En op het moment dat je gelijk wer gelijk loon kunt afspreken is die oosteuropeaan ook niet meer interresant want dan is hij te duur. En als er dan echt een tekort aan chauffeurs komt dan krijgt hij het zelfde als de Nederlandse chauffeur en betaald hij/zij ook mee aan de sociale lasten. Johannus.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden