Ik denk dat de normale Nederlandse transporteur toch ook wel iets geliever naar zijn personeel kijkt. Liever de chauffeur aan het rijden houden, en aan het eind van de maand iets minder over houden dan de chauffeur maar fijn de laan geven, wetend dat hij in deze periode toch niet meer aan werk komt, en zelf in de dikste Mercedes blijven rijden. En dan heb ik het niet over de grote multinationals maar over de bedrijven waarbij iedereen de baas nog kent. Bij de meeste bedrijven zijn men nogal erg gesteld op chauffeurs, daarbij heb je in NL op elke vierkante kilometer wel 5 transportbedrijven zitten, dus concurrentie genoeg die je het brood onder de neus weg kan duwen.
Net zoveel als in Finland.... ook om een hypotheek te krijgen zul je in NL een vast contract moeten hebben, en daarbij dus een vast inkomen. Mijn vriendin bijvoorbeeld, heeft een eigen bedrijf. En bij een eigen startend bedrijf gaat er heel veel geld in het oprichten van het bedrijf, daarnaast ben je de eerst komende jaren ook nog heel lang bezig om eigen geld weer in het bedrijf te stoppen. Doordat je daardoor dus op de bankrekening heeeeeel weinig verdiend, en de bank bij ondernemers naar het verdiende geld van afgelopen 3 jaar kijkt, kan zei op dit moment geen hypotheek krijgen... dat is misschien nog het grootste verschil.