Spring naar bijdragen

huub deben

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    32
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over huub deben

  • Verjaardag 10-05-1956

huub deben's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ewalski heisterkampski butterski jan de lelyski wetronski vandewalski En zo zijn er nog tientallen. Ik denk dat dit geen verdere toelichting nodig heeft.
  2. Ik heb het al vaker gezegd: HANDEN AFHAKKEN!!!! (geen verdoving nodig)
  3. Gewoon, hoe ze het in Iran doen...... handjes afhakken (zonder verdoving natuurlijk)
  4. Bij ons bedrijf is loopt alles gewoon 90 km/h. Vrijwel alle trekkers (automaten) zijn getuned en het vermogen is toegenomen met gemiddeld 75pk. Het moment van opschakelen is ruim 100 t/pm vroeger, het terugschakel moment dus ook. De meeste chauffeurs rijden +/- 85 km/h, maar als het de helling opgaat even naar de 90 k/mh. Verder proberen, aan verkeersomstandigheden aangepast rijden en wij realiseren een besparing van ruim 10 procent. Zelf rij ik een oude daf 430 en met dit gebakje rij ik gemiddeld 26 liter/100 km. Incl. vrachten van 25 ton. .... en dat is toch niet slecht. Groet.
  5. Werd hoog tijd, die 45 seconden. Chauffeurs die over een afstand van 10 km op de linkerrijstrook rijden om slechts 1 vrachtwagen voorbij te komen, moesten ze gelijk het rijbewijs afnemen. ( En nooit meer terugkrijgen!!) En als ze denken dat ze voorbij zijn, rijden ze de ruitenwissers van je vrachtwagen af omdat ze anders de afslag naar het tankstation missen...
  6. STEL dat er wel een akkoord tussen directie en vakbonden was, zou er dan geen faillissement aangevraagd worden???? WIE heeft hier WAT laten liggen????
  7. huub deben

    vermissing hond

    Hoeft idd geen Pool te zijn, het kan ook een Roemeen of een andere oostblokker zijn. Mijn ervaring in die landen en hun inwoners is niet echt positief. Ze jatten alles wat ze ( niet ) kunnen gebruiken, dus ook honden. Honden, en andere huisdieren, hebben er alleen waarde als ze veel jongen werpen. Dat zijn dan hun inkomsten. Als deze honden geen jongen meer kunnen krijgen worden ze, zonder met de ogen te knipperen, met een schop doodgeslagen. Zolang wij hier in het westen honden kopen bij twijfelachtige, voornamelijk internethandelaren, blijven de ooseuropese fokfabrieken gewoon bestaan. Met gestolen honden die gechipt zijn kun je in Nederland niets. Je kunt er niet mee naar een dierenarts en je kunt er niet mee fokken, want dan val je door de mand. In het oostblok maakt dat niets uit, daar wordt niet of nauwelijks gechipt en er wordt ook niet gecontroleerd. Verder wil ik nog kwijt dat er mensen zijn die meteen op hun achterste benen staan als er negatief over een (Poolse) chauffeur gesproken wordt. Wij weten allemaal zonder uitzondering dat er smeerlappen tussen zitten, iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad. En ok.... er zijn ook Nederlandse chauffeurs die van mij rechtstreeks naar Vucht mogen.
  8. Als ik ontslagen word krijg ik gewoon een w.w.-uitkering en geen bonus, ook niet na 17 dienstjaren. Als mijn werkgever failliet zou gaan dan neemt het u.w.v. de achterstallige loonbetaling over. Maar uit ervaring weet ik dat het dan ongeveer zes maanden duurt voordat de laatste centen op de bankrekening staan. Het feit dat mensen in een hogere positie, die alleen maar wanprestaties hebben geleverd, dit soort bonussen incasseert is gewoon walgelijk.
  9. Managers van de ABN-AMRO krijgen een bonusje van minimaal 20.000 euro. Natuurlijk kan dat zomaar want de banken, die verdomme zelf de oorzaak zijn van deze crisis, hebben honderden miljarden euro`s steun gekregen van onze overheid. Natuurlijk kan er zo`n bonusje makkelijk af,..de belastingbetaler betaald dat wel. Maar nu onze bedrijfstak in extreem zwaar weer gekomen zou je denken dat de overheid ons ook een helpend handje toesteekt. ... het hoeft niet zoveel te zijn als de banken hebben gekregen, maar dat schijnt niet te kunnen. Ook verwachten wij geen bonus van 20.000 euro. Wij willen gewoon ons werk blijven doen. Het ene na het andere transportbedrijf gaat failliet, maar de trage, als dikke stront door een kleine trechter, werkende overheid zanikt nu over de Iraq- oorlog in een tijd dat er echt werk aan de winkel is. Wat een land, wat een regering...onbegrijpelijk
  10. Onderzoeksbureau CE Delft meldt dat maandag in een rapport in opdracht van milieuorganisatie Transport & Environment. Vrachtwagens in de Europese Unie stoten volgens het onderzoek 54 procent meer broeikasgas CO2 uit in 2030, ondanks alle inspanningen om de uitstoot juist te verlagen. De trucks zorgen bovendien voor 30 procent van de files, hoewel ze slechts 3 procent van het wegverkeer uitmaken. Wat betreft de veiligheid, ontdekten de onderzoekers dat vrachtwagens per kilometer de oorzaak zijn van tweemaal zoveel verkeersdoden dan personenwagens. De truckers hoeven volgens de studie nauwelijks te betalen voor de schade. De sector betaalt in de EU jaarlijks 50 miljard euro aan accijns en belastingen, wat hooguit de kosten van de wegen en andere infrastructuur dekt. Kosten zoals luchtvervuiling, files, lawaai of ongelukken komen voor rekening van andere belastingbetalers. De milieuorganisatie Transport & Environment bepleit extra heffingen op vrachtwagens wegens deze kosten. Het Europees Parlement bespreekt 21 januari al een voorstel om enkele kosten zoals files door te berekenen. Dat gaat de organisatie niet ver genoeg. De vrachtwagens moeten ook opdraaien voor kosten van CO2 en ongelukken, vindt directeur Jos Dings van Transport & Environment: „Vrachtwagens krijgen nu vrij baan, terwijl ze leed veroorzaken voor miljoenen mensen: files, lawaai en vervuiling.” REACTIE: In 2030 moet je, als je een frisse neus wil halen, onder de uitlaat van een vrachtwagen hangen, want dan is de lucht die eruit komt schoner dan de lucht die erin gaat. 30% van de files door vrachtwagens?? Uit andere onderzoeken blijkt het om 1.6% gaat!! Leed veroorzaken voor miljoenen mensen? Er is in de EU vrijwel NIETS te krijgen wat niet per vrachtwagen wordt af- en aangevoerd. Dit soort stomme onderzoeken, en de publicaties ervan, maakt het voor ons steeds moeilijker om ons werk kundig en met plezier te doen. Bovendien zullen alle extra heffingen moeten worden doorberekend naar de consument, dus ik moet ook betalen. En daar voel ik niets voor. Wij worden door vergelijkbare overbodige "'paniekonderzoekjes" steeds in een negatief daglicht gesteld. Ik stel voor om jullie stomme clubje op te heffen, en een echte baan te zoeken die echt iets bijdraagt voor onze samenleving. Bovendien hoeft de overheid jullie clubje niet met overdreven subsidies overeind te houden. mvrgr. huub deben -------------------------------------------------------------------- Bovenstaande e-mail heb ik naar transport and environment gestuurd.
  11. Ze moeten die corrupte Franse douaneambtenaren maar eens elke avond, als ze terugkomen, de zakken laten leegmaken. Want er zijn er nog steeds die behoorlijk bijbeunen. De stomme vrachtwagenchauffeurs weten dat, maar de slimme parlementariers niet. Raar he???
  12. De verkeerveiligheid bevorderen, daar kan niemand op tegen zijn. Maar moeten dat zonodig met die vuile plakstrips op m,n nieuwe trekker? Er zijn immers voldoende andere mogenlijkheden, denk maar eens aan LEDverlichting, LED verlichting heeft een laag stroomverbruik en gaat veel langer mee en de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Nu komen ze vanuit Brussel met plakstrips! Op opleggers, aanhangers e.d. is dat geen probleem. Want veiligheid is natuurlijk heel belangrijk.
  13. Alweer een nieuw EU regeltje. Op alle nieuwe vrachtwagens moet een reflecterende belijning komen. Ik zag er al een heleboel; m.n. Spaanse, Italiaanse en oostbloktrucks. Wat ziet dat smerig uit. Echt weer iets van de overijverige ambtenaren die af en toe iets moeten verzinnen voor hun vette salaris dat van onze belastingcenten betaald wordt. Het lijkt mij ook echt nodig want een vrachtwagen zie je gemakkelijk over het hoofd. Dan zijn die smakeloze, gore, vieze, vuile, kleverige, vuilvasthoudende reflectiestrepen op de zijkanten van je gloednieuwe vrachtwagen vanzelfsprekend een geweldige uitkomst. Ik zie die eierkoppen die dit verzonnen hebben zich zelf al op de borst slaan. Maar diezelfde eierkoppen verbieden het wel om een paar extra lampjes te monteren. Snap jij het nog??? Je moest de luxeauto`s van van die eerder genoemde eierkoppen eens van zulke strepen voorzien. Dan kon je nog eens wat meemaken. Waaromheb ik steeds het gevoel dat de EU ons van alles door de strot duwt?
  14. Er zijn chauffeurs die een 48-urige werkweek prima vinden. Voor die jongens en meiden moet er een mogelijkheid zijn om ook 48 uur te kunnen werken. In overleg, met je werkgever, zou dat toch niet zo moeilijk moeten zijn. Maar voor diegene die gewoon hun week "vol" willen maken moet dat ook kunnen. Ik ben zelf bijna altijd de volle week weg, en maak dan zo,n 60 a 65 uren p/w. Met deze werkweken sta ik elke dag 11 a 12 uur stil, en dat is eigenlijk te veel, want wat moet je al die tijd doen??
  15. OK. En nog een paar jaar verder en we kunnen een frisse neus halen onder de uitlaat van van de vrachtwagens. Want dan is de lucht die eruit komt schoner dan de buitenlucht. Toch?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden