Vrachtrijder

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    956
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Vrachtrijder

  • Rang
    Vrachtrijder

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Wat een domheid weer. Aan de basis van de Europese economie staat het Duitse Ruhrgebied. Dat is de plek waar Europa zijn economische voorspoed aan te danken heeft. Logistiek en industrieel gezien is het dus ook niet vreemd dat de bedrijven die min of meer afhankelijk zijn van dat Ruhrgebied ook in die omgeving zitten, wat voor de export als gevolg heeft dat de havens van Hamburg, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen goed draaien. Nu kan je nog zoveel miljarden investeren, perfecte havens aanleggen in landen als Griekenland, Italië en Spanje. De afstanden naar het economisch hart van Europa is gewoon te groot en zou om een enorm logistiek proces vragen. Elke euro die daarin geïnvesteerd wordt is gewoonweg weggegooid geld.
  2. Sterkte kerel!
  3. Ik heb zomaar het vermoeden dat de wetgever een bepaalde groep mensen (onverzekerde rondrijders) heeft willen aanpakken, maar dat het handelen van de belastingdienst en justitie weer eens desastreuze gevolgen heeft gehad. En zo gaat het keer op keer in dit land. Hoewel ik het belachelijk vind dat je jaarlijks dezelfde handeling moet doen, blijft er natuurlijk ook enige verantwoordelijkheid over voor de eigenaar. Kennelijk is een deel toch niet helemaal in staat om die verantwoordelijkheid te dragen, anders kwamen ze niet zo ernstig in de financiële problemen.
  4. Is weer niets van over.
  5. Of ik ben heel goed in lezen.
  6. Nee, want jij staat nu bij adres 2 in Kassel. Dus is jouw plekje bij jouw werkgever vrij. Dat plekje zou jouw werkgever kunnen verhuren aan een Poolse collega. Ik ben het ermee eens dat het voor veel planners een onmogelijke taak is om alles tot in de puntjes te regelen, daar er zoveel omstandigheden kunnen zijn waar je geen invloed op hebt. Desalniettemin, ik heb ook wel eens mijn planner moeten bellen dat ik de geplande overnachtingsplek niet meer ging halen. Dan kan het soms nog een behoorlijke puzzel worden om toch nog op een veilige parkeerplaats te gaan staan. En ja, ook die planner zat al thuis aan de aardappels. Ik zeg bovendien ook niet dat de planner altijd een parkeerplek moet zoeken, maar in gevallen waarvan je vooraf weet dat het een probleem wordt (zoals je zelf aangaf, langs de A3 om 22:00 uur), kan het wel heel handig zijn dat de planner even mee denkt.
  7. 1. Jammer dat je mijn reactie uit de context trekt. Het ging over het creëren van extra asfalt, niet over onderhoud. Want onderhoud is inderdaad geen verspilling. 2. Met alle rustverboden meegerekend klopt dat inderdaad. 3. Er zijn diverse transporteurs die een afgesloten deel op hun parkeerterrein creëren om daar op door de weekse dagen hun concurrenten (tegen betaling) te laten overnachten. In de weekeinden gaat dat uiteraard niet, want dan staan hun eigen internationale voertuigen op die plekken. Heb met enige regelmaat op dat soort terreinen overnacht.
  8. Des te beter. Dan kan je zowel je telefoon als je radio via je stuur bedienen. Moet ik toch nog even met de dealer gaan praten.
  9. Zoals je gisteren al melde, succes met zoeken naar een plaats. En voor dat soort momenten kan het heel handig zijn als de planner een parkeerplaats regelt op een door jouw gewenste lokatie (en door de opdrachtgever gestelde eisen aan de parkeerplaats voor je overnachting).
  10. Ik zie niet in waarom overheden belastinggelden moeten verspillen aan asfalt wat er allang ligt. Dat geld kan wel beter besteed worden.
  11. In het geval van kostbare lading kan dat heel verstandig wezen. En als je de keuze heb tussen je planner laten zoeken of op de vluchtstrook staan, dan wist ik het wel.
  12. Dat klopt, maar jouw fiets laat je wel enigszins uitrollen als je de bocht om moet. Dat schijnen veel bestuurders van motorvoertuigen nog steeds niet te begrijpen.
  13. Als jouw rit om 11:00 uur 's morgens begint en jij om 00:00 uur 's nachts in Frankfurt bent, dan heeft jouw planner dus 13 uur de tijd gehad om een parkeerplaats voor jouw te regelen. Dan hoef jij nog niet eens te zoeken ook.
  14. Ik denk dat ik dondergoed weet waar ik over praat. Mijn laatste werkgever had regelmatig met dit probleem te maken. Die loste dat op door een parkeerplaats voor ons te reserveren op bewaakte parkeerplaatsen of transportbedrijven. Wij hoefden dus niet om 22:00 uur een parkeerplaats te zoeken langs de A3, maar reden om die tijd naar de vooraf besproken parkeerplaats. Dat is geen wazige oplossing die totaal nergens op slaat, dat is voorbeeldig werkgeverschap wat ook jouw werkgever gewoon toe kan passen.
  15. Dat zijn allemaal feiten die vooraf al bekend zijn, daar kan je als transportbedrijf ook rekening mee houden. Als je weet dat je langs de A3 geen plek meer kan vinden om 22:00 uur, dan moet het transportbedrijf zorgen dat de chauffeur van dienst niet om 22:00 uur een parkeerplaats moet zoeken langs de A3. De sector moet zijn problemen zelf eens gaan oplossen en niet steeds naar overheden kijken. Jij zegt dat de oplossing meer asfalt is, ik zeg dat het asfalt er allang ligt, maar dat de eigenaren het niet aan hun collega transportondernemers beschikbaar willen stellen.