Vrachtrijder

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    991
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Vrachtrijder

  • Rang
    Vrachtrijder

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Dat maakt ook niet uit. Je had wel een punt dat zoiets in Europa niet zo heel snel zal gebeuren.
  2. Die opdrachtgever komt vanzelf in de problemen met zijn klanten als zijn handel enige maanden opgeslagen staat op een overheidsterrein (en helemaal als het bederfelijke waar betreft. Misschien zal het een hardleerse opdrachtgever zijn, maar uiteindelijk zal hij toch gaan kiezen voor betrouwbare transporteurs. Anders geredeneerd, volgens de ketenaansprakelijkheid heeft de opdrachtgever van de moord alle aansprakelijkheid en loopt de moordenaar lachend de deur uit. Dan ben je inderdaad goed bezig.
  3. Ketenaansprakelijkheid is een typische links-socialistisch oplossing om een probleem niet zelf aan te hoeven pakken, maar door te schuiven naar een ander. Niet de opdrachtgever is aansprakelijk, slechts het transportbedrijf. En zolang die niet of maar half aangepakt worden, lost het probleem zich niet op. Laat de inspecties de vrachtwagens inclusief lading maar in beslag nemen en er altijd een rechtszaak van maken. Dan ben je al gauw een maand of 3 verder. De opdrachtgevers gaan dan vanzelf op zoek naar transportbedrijven die wel betrouwbaar zijn.
  4. En dan al die collega's die de Code 95 cursus digitale tachograaf onzin vinden.
  5. Pakistan. Ik heb wel eens foto's gezien hoe ze daar brandstof in een kieper vervoerden, dus van ADR zullen ze inderdaad niet gehoord hebben. Maar die 100+ doden heeft in principe niets met dat ongeval te maken, maar zijn het gevolg van hebzucht. Dat is toch iets heel anders.
  6. Daar is een 4e bijgekomen. Reële vestigingDe onderneming moet kunnen beschikken over een reële vestiging in Nederland. Dit betekent dat er sprake moet zijn van een werkelijke en duurzame vestiging. Zodra de Eurovergunning is verleend, moet het bedrijf de beschikking hebben over minimaal één voertuig. http://www.niwo.nl/pagina/211/aanvragen/wegvervoer/eurovergunning.html
  7. Waarom zou je in vredesnaam een je eurovergunning aanvragen bij de NIWO als je er niets mee gaat doen. Je vakbekwaamheid is levenslang geldig, dus daar hoef je het niet voor te doen.
  8. Dat de beveiliging te wensen over laat, daar zijn we het wel over eens ja. Heb die ervaringen ook. Maar dat is een politieke keuze en kan je Defensie en de bewaking niet kwalijk nemen. Even los daarvan, jij had jezelf aangemeld en jij was ook degene die hem mee had genomen op het terrein. Daarmee was jij ook verantwoordelijk voor zijn handel en wandel binnen de poorten van de kazerne. Stel dat hij, buiten jouw weten om, een aanslag zou hebben gepleegd, dan had jij een enorm probleem gehad.
  9. Dat ligt aan de situatie. In vredestijd wordt de bewaking van kazernes en militaire oefenterreinen gedaan door burgers, zoals @Grunneger dat ook al schreef. In oorlogstijd wordt de bewaking van militaire objecten gedaan door het Korps Nationale Reserve. Militairen zitten over het algemeen ook niet naar de sterren te kijken, maar doen aan onderhoud en sport (en bij logistiek waren we vooral aan het werk). De wachtploeg hoeft zich niet achter de oren te krabben. 1. De indringer kan met zijn burgerauto in burgerkleding zo naar binnen. Bovendien had hij gebruik kunnen maken van 1 van de poortjes die alleen elektronisch en met camera beveiligd worden. 2. Het rittenboek controleren is geen taak van de bewaking.
  10. We hoeven ook niet te weten hoe die toegangspas uit de rugzak is ontvreemd, want dat elektronisch identificatie bewijs hoort 'op de man' te zitten en niet in een rugzak. In het geval van Alberto Stegeman had het niets met de bewaking van doen, maar is een logisch gevolg van een politiek die geen geld wil uittrekken van deugdelijke beveiliging van Defensie complexen. En dat is niet iets sinds Alberto Stegeman, maar al decennialang wanbeleid. Deze man heeft deze mogelijkheid alleen gekregen door het falen van een individuele militair. Dat falen kan je niet afschuiven op de beveiliging of de bewaking, hooguit op de politiek die geen middelen wil geven om de bewaking en beveiliging beter te regelen.
  11. En wat dacht je voor al die dieselrijders die nu de stad niet meer in mogen. Die gaan lekker naar een plek waar ze wel mogen komen. Dus de lokale middenstand van München zal ook wel een klap krijgen. Los daarvan, zo'n verbod geeft wel aan hoe ver de politiek achter de muziek aan loopt. Over 10 jaar is de dieselauto zoals we hem nu kennen uitgestorven.
  12. Dit is veroorzaakt door falend handelen van een individuele militair. Ik weet het niet zeker, maar het zou mij niet verbazen dat de militair in kwestie bij de militaire rechtbank mag gaan uitleggen hoe het mogelijk is dat een nukubu op zijn militaire ID de legerbasis binnen is gekomen. Want let wel, dit is een veiligheidsincident. Daarnaast valt het maar te bezien of wij in Nederland wel willen dat die kazernes zwaar beveiligd worden in "vredestijd". Dergelijke beveiliging gaat door de enorme hoeveelheid militaire objecten miljarden euro's per jaar kosten. Zullen we dat dan maar bij de ouderenzorg weghalen? Of bij het onderwijs? Misschien de politie wegbezuinigen?
  13. Tja, in ieder stadje een ander schatje. En dan weet men dat je een schatje in een Duits stadje heb, vind je dat begrip ook niet wat ruim? En bovendien, moet je op die goeie, ouwe schijven niet zelfs de vertrekplaats invullen? Al ga jij in het weekeinde alleen maar punniken en blijf je het hele weekeinde wakker. Dan nog hoef jij daar niets van te melden op je tachograaf.
  14. Ik vind dat geneuzel over privacy wat overdreven. Dat je tachograaf 24/7/365 registreert, dat klopt. Maar als jij je tachograaf op weekeindrust hebt staan, dan weet niemand wat jij in die tussentijd gedaan heb. Het apparaat registreert alleen je werk, verder helemaal niets. Als de EU verstandig zou zijn, dan zouden ze de werkgevers verplichten om de tachograaf gegevens aan te houden bij het uitbetalen van de lonen. Dan weet je tenminste zeker dat de werknemer in kwestie zijn pauzes netjes houdt (op de dommies na die hun werkgever willen sponsoren door hun pauze te registreren terwijl ze aan het wachten zijn in een smerig DC hok).
  15. Bedoel inderdaad die MAN lijn ja. Krijgsmachten over de hele wereld rijden met dat spul, gewoon omdat het goed is. De KL heeft ook zo'n ding, om grondwaterputten te boren.