Vrachtrijder

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1017
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Vrachtrijder

  • Rang
    Vrachtrijder

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. En bijgaande de beelden van Dumpert. https://www.dumpert.nl/embed/7222545/4a6953ff/
  2. Laat ze dan inderdaad maar lekker ergens in de randstad gaan staan, want daar werken ze ook. Dan blijft de Veluwe tenminste mooi en schoon.
  3. Ik denk toch dat het beeld van volle parkeerplaatsen enigszins vertekend is. Nederland is immers het enige land in de omgeving waar je nog je 45 urige weekeindrust in de cabine mag maken. Daarnaast kunnen RWS en politie op doodeenvoudige wijze het bevolken van parkeerterreinen oplossen. Om te beginnen een parkeerverbod voor langer dan 24 uur. Zet vooraan en achteraan een vergelijkbaar computer systeem als wat voor traject controle wordt gebruikt en laat elke vrachtwagen die er langer als 24 uur staat 250 euro per uur aftikken met een maximum van €25.000,-. Dan verplaatst het probleem zich weliswaar, maar zijn die parkeerplaatsen binnen kortst mogelijke tijd weer leeg. Met niet betalen komt men niet weg, daar het grenscontrolesysteem van de KMar de kentekenplaten registreert en in het geval dat er iets niet klopt wordt gaat er (nu ook al) automatisch een signaal naar de politie. Die kan dan het voertuig van de weg halen, direct een 45 uur stilzetten op een RWS terrein zonder de dienstdoende bestuurder en uiteraard mag het voertuig pas weer vertrekken als de boete en de huur van het RWS terrein zijn betaald. De oplossing is simpel, nu nog de politieke wil.
  4. Al die lulkoek over genderneutraal. Maar ondertussen wel lobbyen dat er meer vrouwen op de radio moeten, en in de top van bedrijven. Genderneutraal is genderneutraal, dus ook daar niet meer over zeiken.
  5. Wordt opa een beetje vergeetachtig?
  6. Als je bedoeld dat die 'grafkop' probeert de ezel te bezwangeren, dan kan je dat filmpje beter wissen. Dierenporno is in Nederland net zo illegaal als kinderporno.
  7. Ik zeg maar zo; 's lands wijs, 's lands eer'. Wie ben ik om er wat van te zeggen.
  8. Zeuren om aanpassingen voor vrouwen, dat vind ik inderdaad zielig doen. Er hoeven geen aanpassingen te komen voor vrouwen. Zoals je zelf al opmerkt, je moet gewoon respect voor elkaar hebben. Daar zijn helemaal geen aanpassingen voor nodig. Een vrouw hoeft inderdaad geen maatregelen te nemen om aanranding te voorkomen, maar het kan wel verdomde handig zijn. Aanranding kan je er misschien niet altijd mee voorkomen, maar de kans op verkrachting wordt er in elk geval een stuk kleiner van. Even los van die mevrouw in kwestie, ook jij kan tijdens je werk in een situatie terecht komen waarin je geen tijd meer hebt om je gympen aan te trekken en hard weg te rennen. Ook jij kan tijdens je werk in een situatie terecht komen dat je geen andere keuze meer heb dan jezelf te verdedigen. Betrek het gewoon op jezelf. Laat jij je met een honkbalknuppel op je oren slaan of zou jij dan liever enige kennis van zelfverdediging hebben zodat je jezelf op dat moment toch nog kan verdedigen. Respect. Je kan altijd in een situatie terecht komen waarin de ander dat niet voor jouw heeft. Een situatie waarin je niet meer weg kan lopen en dus moet handelen om jezelf het vege lijf te redden. Als laatste. Wij mensen nemen 1001 maatregelen voor het mogelijk onheil wat ons te wachten kan staan. Waarom zou een cursus zelfverdediging niet in dat rijtje passen?
  9. Vervelend voor de vrouw in kwestie, maar van de andere kant? Waarom moeten er aanpassingen komen voor vrouwen? De man is aangehouden, dus de terminal heeft gedaan wat ze moet. Zie niet in waarom de terminal meer zou moeten doen. De enige die wel wat kan doen is mevrouw zelf. Een cursus zelfverdediging bijvoorbeeld. Een betere veiligheid begint bij jezelf. Als ik het verhaal zo lees is er helemaal geen bewijs, dus dan wordt de man bij voorbaat al vrijgesproken.
  10. Het geven van een flinke vertraging is in principe wel de gedachte achter mijn idee ja, ware het niet dat de asomobilist dan wel moet worden staande gehouden. Maar daar de automobiel van de asomobilist niet op de autosnelweg kan blijven staan, zal die toch moeten worden afgevoerd en opgeslagen. Uiteraard gebeurd dat wel op kosten van de asomobilist.
  11. Ik heb het ook over asomobilisten, niet over mensen die gewoon naar behoren aansluiten.
  12. Dat zou kunnen, maar weet ik ook niet. Uiteindelijk denk ik dat direct straffen het meest effectieve is. Even snel ergens langs jagen om vervolgens met een aantal lekke banden te zitten lijkt mij daarin behoorlijk effectief.
  13. De banden moeten langzaam leeglopen, niet klappen.
  14. Klopt, maar dat is niet erg. Dan kan iedereen de onnozelen zien aan wie ze de file te danken hebben. Maar die auto's kunnen op kosten van de eigenaar worden opgeladen en op het terrein van RWS afgeleverd worden. Na betaling van stalling kosten kan het voertuig dan worden opgeladen om bij de garage van nieuwe banden te worden voorzien. Reken maar dat die combinatie van hoge kosten en enorm veel ongemak de asomobilist wel beter doet nadenken alvorens die de rode kruizen negeert.
  15. Dat is niet helemaal waar. Als mijnheer Jansen ineens mevrouw Jansen wordt, moest die naar de gemeente om zijn ID te laten wijzigen.