[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wachttijden aldi


Gast chauffeurtjenuenen

Vraag

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen
Ik maak me niet druk om het wachten of erger mij daaraan.

Wat ik bedoel is dat het nog altijd erger kan.

Ik heb al zoveel overal staan wachten, dat een 2 of 3 uur bij een lidl of aldi er ook nog wel bijkan.

Wil je een oplossing?

Gewoon netjes op je beurt wachten, we moeten allemaal onze spulletjes lossen.

Je doet er niks aan, zo werken ze daar, dus dan zij het zo.

En wat het plastic betreft, iemand schreef het al, schrijf een cmr ervoor uit.

we willen gewoon van die problematiek af.

een uurtje wachten is niet erg maar als je of 3 uur voor weet ik veel wie staat te wachten.

en je ziet dan chauffeurs komen die later als gekomen zijn die dan eerder aan dok mogen.

dan heb ik zoiets van dat ik dat niet grappig vind zachtjes uitgedrukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
we willen gewoon van die problematiek af.

een uurtje wachten is niet erg maar als je of 3 uur voor weet ik veel wie staat te wachten.

en je ziet dan chauffeurs komen die later als gekomen zijn die dan eerder aan dok mogen.

dan heb ik zoiets van dat ik dat niet grappig vind zachtjes uitgedrukt

dat ligt er maar net aan wat je vervoerd,

en of je los afspraak hebt of niet

maar het word allemaal betaald dus wat maakt het uit????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Helemaal gelijk, en als de 15 diensturen voorbij zijn dan is dat jammer als de auto nog half vol zit.

dan is het aan de planner om dat anders in te delen.

Maar het jagen en te volle routes hebben we aan ons zelf te danken.

dus gewoon je werk doen, en moet je wachten dan zij het zo.

Als je er niet tegen kan dan ga je wat anders doen, zand rijden of zo.

Of internationaal rijden richting marroko of het midden oosten.

Heb je nog veel meer uren dat je kunt wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
dat ligt er maar net aan wat je vervoerd,

en of je los afspraak hebt of niet

maar het word allemaal betaald dus wat maakt het uit????

Kijk, het is wel HEEL makkelijk om te denken, je krijgt toch betaald, dus wat maakt het uit. Ten 1e, Dit is absoluut geld verspillen, geld wat de transport sector zeer hard kan gebruiken. Een vrachtwagen (met chauffeur) moet een bepaald rendament opleveren, dit wordt alleen maar minder door al die wacht uren. Tuurlijk, als chauffeur heb je weinig keus, omdat de DC's hun eigen regels hebben. Het is voor een vervoerder/planner niet te doen om tegen deze tegenslagen aan te plannen, en een vrachtauto zo rendabel mogelijk te laten rijden (binnen de eisen van de rijtijden wet). Misschien is dit ook wel een reden dat op dit moment veel vervoerders nu het loodje liggen, in deze crisistijd.

Dus het maakt wel degelijk uit, ook een vervoerder kan een euro maar 1x uitgeven.

Verder over het meenemen van folie. Voor veel vervoerders die weer moeten doorladen, is dit wel degelijk een probleem. Wij nemen bij "onze" winkels ook alle folie en karton mee naar ons DC in Utrecht samen met de emballage, hier wordt het ingezameld en levert het nog geld op, dit is inderdaad wel een probleem als je weer door moet laden bij een andere opdracht gever.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Helemaal gelijk, en als de 15 diensturen voorbij zijn dan is dat jammer als de auto nog half vol zit.

dan is het aan de planner om dat anders in te delen.

Maar het jagen en te volle routes hebben we aan ons zelf te danken.

dus gewoon je werk doen, en moet je wachten dan zij het zo.

Als je er niet tegen kan dan ga je wat anders doen, zand rijden of zo.

Of internationaal rijden richting marroko of het midden oosten.

Heb je nog veel meer uren dat je kunt wachten.

Kijk Rubberduck, met jouw instelling lossen we dit probleem niet op (ik heb er geen last meer van, kom gelukkig niet meer bij dit soort DC's) maar wat als je een "binnenland" chauffeur bent zonder slaap cabine, en je uren zitten erop, doordat de wacht tijden weer eens de spuigaten uit lopen, wat is dan de oplossing volgens jou????? Praat geen onzin, maar kom eens met iets nuttigs te melden. Ook DC's van Aldi, en dergelijke moeten bevoorraad worden (op een normale manier), dus als we allemaal op Marokko gaan rijden (zoals jij oppert) hebben we er weer een ander probleem bij (lege schappen in de winkels).

En dat is nu het nut van dit forum.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

HoHo, Ik wil geen ruzie met jullie hoor, volgens mij begrijpen jullie mij verkeerd.

Wat Ik bedoel, is dat het probleem nu niet opgelost gaat worden.

Als je staat te wachten is dat natuurlijk vervelend, en helemaal als een ander die later aankomt eerder mag lossen.

Als er 33 pallets de hal worden ingeschoven en ze rijden ze niet weg, dan is het systeem bij de dc's dus verkeerd.

Ik denk dat hier een taak ligt bij de transporteurs. Om de dc"s hier op aan te spreken.

Als die niks veranderen, dan zal het probleem niet opgelost worden.

De lidl en aldi's werken met minimale bezetting omdat de loonkosten hoog zijn.

Het personeel Mag natuurlijk ook wel een cursus krijgen, hoe ga ik klantvriendelijk om met chauffeurs.

Maar zo'n cursus kost geld, en dat willen ze nou net niet uitgeven.

Het volk dat bij de dc"s werkt is natuurlijk ook niet super gemotiveerd, mede door het minimum loon.

Heb begrepen dat het plastic tegenwoordig kan achterblijven bij de dc's.

En wat ik met marokko bedoelde was het volgende.

Als je een hekel aan wachten hebt, dan moet je geen chauffeur worden.

Neem een rit waar dan ook naar toe, altijd zit de kans erin dat je moet wachten.

Het is niet zo, dat alleen de chauffeurs die op de dc's rijden moeten wachten.

Dat kan je overal overkomen, Bij de grenzen, midden op de autobaan door een ongeval.

Zelfs iemand die rond de kerk rijdt, kan met wachttijden te maken hebben.

Nog even het planner verhaal, Als het in nederland begint te sneeuwen staat ook alles stil in nederland, als planner moet je daar rekening mee houden.

Zo ook de wachttijden bij de dc's, dit probleem is er al jaren, dus kun je er rekening mee houden.

Zie in dat dit probleem voorlopig niet opgelost gaan worden.

Dus probeer nou de volgende keer je niet zo druk te maken als je staat te wachten.

Dat wachten is overmacht, jij zal er niet op afgerekend worden als chauffeur, Als er geen plek is bij de dc's, dan kun jij er niets aan doen.

Heb je een planner die dat wel doet, Dan zou ik hem dat maar eens even uitleggen.

En natuurlijk blijft wachten lastig en vervelend, ook voor mij, en natuurlijk loopt je eigen planning helemaal in het honderd.

Dan kun je je wel druk maken, maar daar heb je alleen jezelf mee, want zij lachen daar bij de dc's.

Ik ken de klappen van de zweep, heb genoeg dc's bezocht, en ik heb het afgeleerd, verstand komt met de jaren.

Een oplossing zal ook ik denk ik niet 1, 2, 3, hebben.

Probeer alleen duidelijk te maken hoe ik er over denk en hoe ik het zie.

nou weer lief zijn tegen mij hoor.:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als chauffeur in loondienst is deze problematiek vervelend - wachten is nooit een feestje - maar nog tot daar aan toe. Je krijgt als het goed is je uren betaald en kunt er verder ook weinig aan veranderen.

Maar als zelfstandige is het een ander verhaal. Dan kom je op km of ritbasis aan en wordt je een paar uur in de wacht gezet. Daarvoor vang je vaak niks. Plus: waar laat ik als 'kleintje' die folie rotzooi?

Natuurlijk probeer ik daar afspraken over te maken, maar in deze tijden van recessie krijg je nul op het rekest. Daar kan je goed chagrijnig van worden. Ik heb al vaker meegemaakt dat je hele dagen 'kwijt' raakt en niks verdiend door toedoen van anderen.

Dan ga je met hele ander ogen naar loodspersoneel kijken. Zo is het tenslotte wel. Er spelen meer zaken mee, dat weet ik, maar ik zie vaak ook een hele beroerde mentaliteit bij die lui.

Momenteel staat mijn truck dan ook keurig geparkeerd in een loods in afwachting van andere tijden. Recessie of niet: heb inmiddels weer voldoende 'ander' werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als chauffeur in loondienst is deze problematiek vervelend - wachten is nooit een feestje - maar nog tot daar aan toe. Je krijgt als het goed is je uren betaald en kunt er verder ook weinig aan veranderen.

Maar als zelfstandige is het een ander verhaal. Dan kom je op km of ritbasis aan en wordt je een paar uur in de wacht gezet. Daarvoor vang je vaak niks. Plus: waar laat ik als 'kleintje' die folie rotzooi?

Natuurlijk probeer ik daar afspraken over te maken, maar in deze tijden van recessie krijg je nul op het rekest. Daar kan je goed chagrijnig van worden. Ik heb al vaker meegemaakt dat je hele dagen 'kwijt' raakt en niks verdiend door toedoen van anderen.

Dan ga je met hele ander ogen naar loodspersoneel kijken. Zo is het tenslotte wel. Er spelen meer zaken mee, dat weet ik, maar ik zie vaak ook een hele beroerde mentaliteit bij die lui.

Dit is helemaal waar. En het erge ook nog dat je volgende aangenomen rit weer in de soep loopt, je weer moet bellen en zo maak je geen goede naam voor je bedrijfje.

En over de mentaliteit maar te zwijgen bij de dc's. Vooral een bepaald soort slag volk die zijn 't ergste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden