[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

'Transportbedrijf FLT in Twijzel moet gestopt worden'


MteK

Vraag

  • Forumlid

Bron http://www.transport-online.nl

image-5857.jpgTWIJZEL / HEERENVEEN - "FNV Bondgenoten heeft het faillissement aangevraagd van het transportbedrijf FLT in Twijzel waar Jouke Brander de leiding heeft. Wij willen dat deze man nooit meer een bedrijf kan oprichten of een doorstart maakt", benadrukt Edwin Atema van FNV Bondgenoten. De vakbond heeft zaterdagochtend 18 juli in een zalencentrum in Heerenveen met chauffeurs gesproken die nog duizenden euro's tegoed hebben.

"Dit bedrijf moet gestopt worden. FLT betaalt de chauffeurs weinig geld of helemaal niets. Ze ontvangen evenmin loonstroken. Ik heb zaterdagochtend met acht chauffeurs gesproken die er nog werken en elk naar eigen zeggen tot 6000 euro salaris te weinig hebben ontvangen. Twee eigen rijders die inmiddels FLT links laten liggen, stellen nog ieder 50.000 euro te moeten krijgen", somt Edwin op.

En gaat even later verder: "Daarom heeft onze advocaat bij de rechtbank in Den Haag, de stad waar FLT staat ingeschreven, faillissement aangevraagd. Ook hebben wij onze informatie doorgegeven aan vergunningverstrekker NIWO. Dit bedrijf moet van de markt, is duidelijk geworden tijdens onze ledenvergadering in Heerenveen. De mensen zijn boos op Jouke Brander. Zelf reageert hij niet op onze brieven. Een medewerker neemt ze voor kennisneming aan. Er zouden zo'n twintig chauffeurs nog steeds voor hem werken. Vaak krijgen ze een beetje geld en dan is het moeilijk om op te stappen. Want dan is de chauffeur verwijtbaar werkeloos. Op zijn beurt ontslaat de directeur truckers als ze bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van vergunningen in België een hoge boete krijgen. De chauffeur wordt van alles verweten en draait voor de kosten op."

Het is even stil en dan geeft Edwin een omschrijving van de inmiddels omstreden Brander. "Hij komt uit de bouwwereld en is hartstikke vriendelijk", zegt hij. Volgens Edwin zijn er naast de chauffeurs en eigen rijders ook een aantal bedrijven die geld te goed hebben van FLT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Via onderstaande link krijg je een pagina van Transport online, waar Jouke Brander volop de gelegenheid krijgt om zich eens lekker uit te leven, en daarvan heeft hij dankbaar gebruik gemaakt.

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?comments=5915

Waardeloos verhaaltje..zoals al geschreven, erg eenzijdig. Maar....JB kan ook gepakt worden op wat in het stukje geschreven staat: <Quote JB tegenover transport online: "De inkomstenschade is hoogstens de huuropbrengst van de NIWO vergunning aan de eigen rijder voor een periode van drie weken.">

Nog een leugen: het failisement zou door één chauffeur zijn aangevraagd. Het zijn er meerdere. 30 april laatste dag, er was dus van tevoren geen einde contract aangezegd, wordt het automatisch vast. Twijfelachtig: de chauffeur in kwestie lapt de rijtijdenwet aan zijn laars, maar had die avond dus koste wat kost thuis moeten komen....

En de klanten...die nemen niet zomaar afscheid van dit uit de hand gelopen hobbyproject van Brander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hij valt over de bewering van Inger van Stroe dat haar transportbedrijf DGR in Bilthoven door Brander’s toedoen failliet is gegaan. Dat bedrijf zou nooit betaald zijn voor ritten die ze lieten rijden voor Brander. "Het is onmogelijk dat DGR failliet is gegaan door niet betalen van FLT. De betrokken eigen rijder* is rechtstreeks door ons betaald. DGR heeft geen kosten gemaakt, de trekker was van de eigen rijder, de brandstoffen zijn door ons betaald, evenals de tol. De inkomstenschade is hoogstens de huuropbrengst van de NIWO vergunning aan de eigen rijder voor een periode van drie weken. Dat is 150 euro per week. De eigen rijder heeft echter een aanzienlijke vordering op DGR", stelt Brander.

Ik wil graag reageren op wat Brader zegt in het artikel:

Duidelijk weer een voorbeeld dat hij liegt en overal onder uit probeert te komen.

Door de hoge vordering op FL(M)T ben is wel failliet gegaan.

Ja het waren eigen rijder maar ze reden in opdracht van DGR, en hij liegt niet over dat hij inderdaad de rijders recht streeks betaald.

Maar in delen en dit kwam omdat ik ze niet kon betalen, hij wilde deze goedkope reijders niet kwijt natuurlijk.

Af en toe still houden met een beetje geld hou je er zelf meer aan over toch.

Maar ik had wel degelijk kosten brandstof en tol, heb hier nog steeds de bewijzen van hoor Brander.

De eigen rijder ook JB heeft geen vordering op DGR hij is tenslotte rechtstreeks betaald door de beruchte JB.

DGR heeft wel een vordering op de eigen rijder JB omdat DGR de diesel en de tol heeft voldaan BP pas (weet je nog Jan)

Heb ik ook nog alle overzichten van, en aangezien ik de rit staten van de andere rijder ook nog heb, niet die van jou omdat jij em niet inleverde

maar geloofde op het woord van Brander kan ik bewijzen dat het Jan de ritten heeft gedaan.

DGR heeft vorderingen openstaan op alle 3 de eigen rijders omdat ze meer tankte dan ze reden, en de diesel werd bij DGR afgeschreven.

_________________

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Natuurlijk zijn dat huurtrailers! Tip had JB er al uit gegooid, en nu is het wachten tot dat Heisterkamp dat doet. LOL

JB huurt zo ongeveer alles. Trekkers, opleggers, zijn Mercedes (schijnt van Bas Autoverhuur te zijn) en ik heb ergens een gerucht gehoord, dat hij het huis, waarin hij woont aan de Schoolstraat 101B in Bergum, huurt van één van zijn eigen bv's. Slim, hoor! :stom:

:hamer:

Ik heb in maart van dit jaar Heisterkamp al gewaaschuwd

maar kennelijk betaald Brander daar wel de facturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De inkomstenschade is hoogstens de huuropbrengst van de NIWO vergunning aan de eigen rijder voor een periode van drie weken. Dat is 150 euro per week. De eigen rijder heeft echter een aanzienlijke vordering op DGR", stelt Brander
.

Huh?

Het verhuren van een NIWO vergunning is NIET toegestaan en daar kunnen hoge boetes voor worden gegeven.

Zowel de huurder als de VERHUURDER van de vergunning kunnen een hoge boete krijgen.

En de NIWO zou dit soort gevallen zeer serieus moeten nemen en bij herhaling moeten overgaan tot intrekking van de vergunning!

Maar da's mijn bescheiden mening.

Vreemd eigenlijk dat keer op keer frauduleuze bedrijven maar kunnen doorstarten en doorstarten ... die NIWOvergunning is wat dat betreft een WASSENNEUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is de heer JB dan ook degene die het oude spul van de bruin heeft gekocht in Surhuisterveen? Eerst stonden daar de trailers van de vries groep maar dat terrein is nu afgezet met hekken en zijn de trailers en auto's van de Vries verhuisd naar Drachten.

Als ik deze verhalen zo lees ben ik heel blij dat we een opdrachtgever hebben die recht door zee is en van het principe ; een man een man ; een woord een woord!

De oude parkeerplaats van De Bruin was en is volgens mij nog steeds van de gemeente, wordt nu gehuurt door Drentse Transportcombinatie (Kingma) voor opslag wat ik begrepen heb. De panden zijn volgens mij nog altijd in handen van Vos, die het oude Scandinavië deel verhuurd(e) aan FLT, ook weer volgens de tamtam, zeker weten doe ik het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is de heer JB dan ook degene die het oude spul van de bruin heeft gekocht in Surhuisterveen? Eerst stonden daar de trailers van de vries groep maar dat terrein is nu afgezet met hekken en zijn de trailers en auto's van de Vries verhuisd naar Drachten.

Als ik deze verhalen zo lees ben ik heel blij dat we een opdrachtgever hebben die recht door zee is en van het principe ; een man een man ; een woord een woord!

Brander koopt helemaal niets, want alles wat hij koopt kan in beslag worden genomen. Hij huurt alles, trekkers, opleggers, zelfs de luxe wagen, waarin hij rijdt. Hij heeft een tijd een deel van het voormalige De Bruin-complex in Surhuisterveen gehuurd, maar heeft die een maand of twee, drie geleden moeten ontruimen. Voor Douwe was Surhuisterveen zo ongeveer een paradijs, nu zit hij weer in de rotzooi in Twijzel.

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Aha duidelijk! Dank!

Ik heb er inderdaad de afgelopen tijd geen auto's meer zien staan van flt.

Géén dank, heel graag gedaan! :cake: Ik heb overigens een gerucht gehoord, dat jb zelfs het huis, waarin hij woont, huurt. Van één van zijn eigen bv's natuurlijk, want het moet wel in de familie blijven, hè?

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
.

Huh?

Het verhuren van een NIWO vergunning is NIET toegestaan en daar kunnen hoge boetes voor worden gegeven.

Zowel de huurder als de VERHUURDER van de vergunning kunnen een hoge boete krijgen.

En de NIWO zou dit soort gevallen zeer serieus moeten nemen en bij herhaling moeten overgaan tot intrekking van de vergunning!

Maar da's mijn bescheiden mening.

Vreemd eigenlijk dat keer op keer frauduleuze bedrijven maar kunnen doorstarten en doorstarten ... die NIWOvergunning is wat dat betreft een WASSENNEUS.

Om mijn bron te beschermen en van zijn betrouwbaarheid te kunnen blijven profiteren, kan ik zijn naam niet noemen. Maar ik heb van deze bron gehoord, dat Jouke Brander één of meer auto's met een valse vergunning laat rijden.

Toen ik daarvan bij IVW aangifte probeerde te doen, kreeg ik te horen dat dat alleen schriftelijk of per email kon. Dat laatste heb ik gedaan, en toen kreeg ik een mailtje terug, dat het "meestal na twee dagen, maar uiterlijk na tien dagen (!!) in behandeling wordt genomen". Lekker vlot, zeg! Dat motiveert geweldig om aangifte te doen!

:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
"meestal na twee dagen, maar uiterlijk na tien dagen (!!) in behandeling wordt genomen". Lekker vlot, zeg! Dat motiveert geweldig om aangifte te doen!

:nee:

Makket neat, dan duurt het maar 10 dagen, alles wat goed is komt langzaam..de Westreender methode is misschien verleidelijk maar weer iets té, iets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Makket neat, dan duurt het maar 10 dagen, alles wat goed is komt langzaam..de Westreender methode is misschien verleidelijk maar weer iets té, iets

Maar ik kan de Belgsiche Rijkswacht ook nog inseinen. Die had mij al beloofd dat ze FLT in de gaten zouden houden. En een Franse politie-agent heeft mij verteld, dat Belgie duurder is dan Frankrijk, dus . . . LOL

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op dinsdag, 11 augustus werd in de raadkamer van het Paleis van Justitie het verzoek van FNV Bondgenoten behandeld, om Fresh BV - een obscuur uitzendbureautje van jb - failliet te verklaren. Hiervoor heeft de bond vele redenen.

Helaas moeten we echter nog mínstens een dag wachten voor er een uitspraak komt. En er bestaat een kans, dat de rechter besluit de zaak aan te houden en dat er een tweede zitting komt. Ook is het mogelijk, dat woensdag om 10 uur inderdaad een uitspraak komt.

Van betrouwbare bron heb ik begrepen, dat de advocaat van jb geruime tijd heeft staan liegen, waar de bondsadvocaat - mevrouw mr. M.J. Smit - natuurlijk haar pleidooi tegenover heeft gesteld. En die twee zullen er wel debet aan zijn, dat de rechter zijn vonnis heeft uitgesteld.

De advocaat van jb beweerde onder andere, dat er een betalingsregeling met de chauffeurs was getroffen. Hoezo betalingsregeling?? JB moet gewoon salaris betalen, elke maand weer:stom:. In de contracten, die hij de chauffeurs aanbiedt, staat in artikel 6 woordelijk het volgende:

"Op basis van het gestelde in artikel 5 ontvangt werknemer een brutoloon per maand. Het brutoloon komt overeen met de indeling in functieschaal ... ." En nu komt het: "De werkgever moet dit voldoen vóór of op de laatste dag van elke kalendermaand.".

Dit laatste heeft jb nog nooit gedaan. Het sturen van loonspecificaties is verplicht, en jb heeft ze uit voorraad leverbaar op kantoor, maar hij stuurt ze niet op. Want daaruit zal blijken dat hij geen pensioenpremie afdraagt, wat al een tweede overtreding van de wet is, om het maar geen misdrijf te noemen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven, dat hij zich alleen aan zijn eigen regels houdt.

Helaas kon ik niet bij de rechtzitting aanwezig zijn doordat ik andere verplichtingen had, en dat spijt me meer dan ik kan zeggen. Maar mocht er een tweede zitting komen, dan zal ik er vrijwel zeker wel bij zijn. Wie er vandaag wel waren, weet ik dus niet, en ook niet of jb persoonlijk aanwezig was. Het zou niet verstandig zijn als hij erbij was, want zijn aanwezigheid voegt weinig of niets toe. En zou hij ook nog het woord voeren, dan gaat hij alleen maar af als de bekende gieter.

Hopelijk weten we woensdag, 12 augustus, meer.

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zucht .... Sommige mensen ..... Hopelijk krijgt een ieder wat hem toekomt. En dan bedoel ik ook iedereen. Via de tamtam hadden we al eens gehoord dat je best bij hem aan de slag kon als charter ..... Gouden bergen (lees opbrengsten) enz enz. Nu ben ik de leeftijd van in sprookjes geloven al een poos voorbij en mijn "prins in zijn rode volvo"ook :D dus we zijn lekker blijven zitten waar we het goed voor elkaar hebben ....

Op woensdag, 12 augustus, heeft de kantonrechter in Den Haag besloten Fresh BV in Twijzel - één van de bv-tjes van Jouke Brander:( - failliet te verklaren:ja:. De advocaat van Brander was niet in staat voldoende aannemelijk te maken dat de faillissementsaanvraag door FNV Bondgenoten moest worden afgewezen:stom:. De uitspraak van de kantonrechter mag worden beschouwd als een overwinning voor FNV Bondgenoten, die mevrouw mr. M.J. Smit in de wacht heeft gesleept.

De eerste slag is dus gewonnen, maar de oorlog zal nog wel even doorgaan. Want het is nog niet bekend welke gevolgen de uitspraak voor de chauffeutrs van FLT heeft: twee van hen zijn met vakantie, de anderen vermoedelijk onderweg, en één zit ziek thuis. Ik feliciteer alle chauffeurs en wens hen sterkte voor de komende tijd.

:cake::kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

image-5945.jpgTWIJZEL / DEN HAAG – Uitzendbureau Fresh, handelend onder de naam FLT in Twijzel is woensdag 12 augustus om 10.00 uur door de rechtbank van Den Haag failliet verklaard. De man achter de schermen van dit gesneuvelde bedrijf is de veelbesproken zakenman Jouke Brander. FNV Bondgenoten/Stichting VNB had namens een gedupeerde chauffeur van Fresh het faillissement aangevraagd. In de zaak waren nog andere steunvorderingen. In totaal zouden de chauffeurs 30.000 euro tegoed hebben van Uitzendbureau Fresh.

De gedupeerde chauffeur moest geld krijgen van Fresh, omdat een groot bedrag op zijn salaris was ingehouden. De man zit al enige tijd ziek thuis. Brander stelde dat de trucker de Rij- en Rusttijdenwet heeft overtreden en vergunningen ontbeerde en de boete uit eigen zak moest betalen. Vandaar de inhouding.

Brander opperde later dat de chauffeur nogmaals een bekeuring had gekregen. FNV Bondgenoten heeft zich het lot van de bedoelde chauffeur aangetrokken en stapte via hun advocaat mr. M. Smit naar de rechter voor een faillissement. De aanvraag is dinsdag 11 augustus behandeld. Vaak volgt dezelfde dag de uitspraak van de rechter-commissaris. Maar de advocaat van Jouke Brander stelde dat er een betalingsregeling is getroffen. Daarom heeft de rechter-commissaris tot de volgende ochtend genomen om zich te beraden.

Blij

"De advocaat van Brander beweerde inderdaad dat er een betalingsregeling met de chauffeurs was getroffen. Maar dat werd niet met schriftelijke bewijzen ondersteund. Bovendien zeggen onze leden dat ze geen betalingsregeling hebben met Fresh", aldus Edwin Atema van FNV Bondgenoten/Stichting VNB.

En voegt eraan toe: "Wij zijn blij dat er rust komt voor de werknemers. De chauffeurs die voor Fresh werkten beleefden onzekere tijden."

Er zouden voor Fresh vijftien mensen werken, die zullen door curator mr. Van Zandbergen uit Buitenpost worden ontslagen. Edwin: "Het personeel is blij. Veel jongens zaten al thuis, omdat opdrachtgevers niet meer met het bedrijf in zee wilden gaan." De vakbond heeft inmiddels contact opgenomen met het UWV. Er is nog één chauffeur aan het werk in Frankrijk. Enkele leasewagens zouden afgelopen maandag door de leasemaatschappij zijn opgehaald.

Helaas

"Fresh is helaas failliet verklaard", reageert zakenman Jouke Brander. En voegt eraan toe: "Ik had dit niet verwacht. Met man en macht hebben wij geprobeerd om het bedrijf overeind te houden. Mijn advocaat en ik beraden ons of wij in hoger beroep gaan. Inmiddels wordt er bij het bedrijf niet meer gewerkt. De chauffeurs zijn allemaal thuis. Er was de laatste tijd weinig te doen. Ik wacht de komst van de curator af."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben vanaf december 2008 bezig om mijn vordering te innen

failliet verklaart in maart van dit jaar

en nu krijg ik een telefontje van de polite dat ik als vorige eigenaar van DGR

verdachte ben in de zaak tegen Brander vanwege de rentierecht die wij op zijn lading hebben uitgevoerd.

Houdt het nou nooit een keer op wordt echt schijt ziek van die kut Brander

hij moet als verdachten worden gehoord bij de politie of de rechter voor alles wat hij heeft aangericht.

Vergeet niet Brander ik ben nog lang niet klaar met jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden