[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
TWIJZEL / HEERENVEEN - "FNV Bondgenoten heeft het faillissement aangevraagd van het transportbedrijf FLT in Twijzel waar Jouke Brander de leiding heeft. Wij willen dat deze man nooit meer een bedrijf kan oprichten of een doorstart maakt", benadrukt Edwin Atema van FNV Bondgenoten. De vakbond heeft zaterdagochtend 18 juli in een zalencentrum in Heerenveen met chauffeurs gesproken die nog duizenden euro's tegoed hebben.
"Dit bedrijf moet gestopt worden. FLT betaalt de chauffeurs weinig geld of helemaal niets. Ze ontvangen evenmin loonstroken. Ik heb zaterdagochtend met acht chauffeurs gesproken die er nog werken en elk naar eigen zeggen tot 6000 euro salaris te weinig hebben ontvangen. Twee eigen rijders die inmiddels FLT links laten liggen, stellen nog ieder 50.000 euro te moeten krijgen", somt Edwin op.
En gaat even later verder: "Daarom heeft onze advocaat bij de rechtbank in Den Haag, de stad waar FLT staat ingeschreven, faillissement aangevraagd. Ook hebben wij onze informatie doorgegeven aan vergunningverstrekker NIWO. Dit bedrijf moet van de markt, is duidelijk geworden tijdens onze ledenvergadering in Heerenveen. De mensen zijn boos op Jouke Brander. Zelf reageert hij niet op onze brieven. Een medewerker neemt ze voor kennisneming aan. Er zouden zo'n twintig chauffeurs nog steeds voor hem werken. Vaak krijgen ze een beetje geld en dan is het moeilijk om op te stappen. Want dan is de chauffeur verwijtbaar werkeloos. Op zijn beurt ontslaat de directeur truckers als ze bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van vergunningen in België een hoge boete krijgen. De chauffeur wordt van alles verweten en draait voor de kosten op."
Het is even stil en dan geeft Edwin een omschrijving van de inmiddels omstreden Brander. "Hij komt uit de bouwwereld en is hartstikke vriendelijk", zegt hij. Volgens Edwin zijn er naast de chauffeurs en eigen rijders ook een aantal bedrijven die geld te goed hebben van FLT.
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
MteK
Bron http://www.transport-online.nl
TWIJZEL / HEERENVEEN - "FNV Bondgenoten heeft het faillissement aangevraagd van het transportbedrijf FLT in Twijzel waar Jouke Brander de leiding heeft. Wij willen dat deze man nooit meer een bedrijf kan oprichten of een doorstart maakt", benadrukt Edwin Atema van FNV Bondgenoten. De vakbond heeft zaterdagochtend 18 juli in een zalencentrum in Heerenveen met chauffeurs gesproken die nog duizenden euro's tegoed hebben.
"Dit bedrijf moet gestopt worden. FLT betaalt de chauffeurs weinig geld of helemaal niets. Ze ontvangen evenmin loonstroken. Ik heb zaterdagochtend met acht chauffeurs gesproken die er nog werken en elk naar eigen zeggen tot 6000 euro salaris te weinig hebben ontvangen. Twee eigen rijders die inmiddels FLT links laten liggen, stellen nog ieder 50.000 euro te moeten krijgen", somt Edwin op.
En gaat even later verder: "Daarom heeft onze advocaat bij de rechtbank in Den Haag, de stad waar FLT staat ingeschreven, faillissement aangevraagd. Ook hebben wij onze informatie doorgegeven aan vergunningverstrekker NIWO. Dit bedrijf moet van de markt, is duidelijk geworden tijdens onze ledenvergadering in Heerenveen. De mensen zijn boos op Jouke Brander. Zelf reageert hij niet op onze brieven. Een medewerker neemt ze voor kennisneming aan. Er zouden zo'n twintig chauffeurs nog steeds voor hem werken. Vaak krijgen ze een beetje geld en dan is het moeilijk om op te stappen. Want dan is de chauffeur verwijtbaar werkeloos. Op zijn beurt ontslaat de directeur truckers als ze bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van vergunningen in België een hoge boete krijgen. De chauffeur wordt van alles verweten en draait voor de kosten op."
Het is even stil en dan geeft Edwin een omschrijving van de inmiddels omstreden Brander. "Hij komt uit de bouwwereld en is hartstikke vriendelijk", zegt hij. Volgens Edwin zijn er naast de chauffeurs en eigen rijders ook een aantal bedrijven die geld te goed hebben van FLT.
Link naar opmerking
Deel via andere websites
42 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.