[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Volgens mij vergeet je even dat er voor de politie geen concurentie bestaat.

Of denk jij dat de politie uit de oostblok landen hier het baantje van oom/tante agent inpikken, zoals dat in het transport wel gebeurt als wij te duur worden.

voor zover dat mogenlijk was is dat al gebeurt hoor

of zie jij een pool hier distriebutiewerk doen ?

en ook internationaal willen ze niet overal een poolachtige

bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
hellemaal mee eens maar als wij nu eens een club groot maken kan de FNV en CNV hier niet meer omheen en zal ons moeten toelaten de meerderheid spreekt.

nu mijn visie op 48 uur niet van de VLD maar persoonlijk.

als ze nu eens de arbeidsovereenkomst veranderd in 48 uur in plaats van de nu 40 uur werkweek ze willen immers zelf dat wij 48 uur werken.

dit is dus 40 uur loon tln CAO E6 € 517.60

8 overuren van 130% € 134.64

totaal € 652.24

berekend als je 4 weken loon krijg€ 2608.96 en zie hier het nieuwe basis loon. of zie ik het zo te makelijk

Ik denk het wel. Het lijkt me niet je bedoeling om voor € 31,32 meer dan nu standaard 48 per week uur te gaan werken.

Ik lees in dit forum niets anders dan dat het basisloon fiks omhoog moet. Daar ben ik het mee eens, maar vind je dan die € 31 voldoende bij een werkweek van 48 uur?

ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

PLAT DIE HELE ZOOI TOTDAT DE 48 UUR VAN TAFEL IS.

Of compensatie van het loon tot 100%

Ze hebben geld om mee te doen oorlogje spelen in een ander land met grote broer America laten ze dat geld nu maar eens gebruiken om de eigen bevolking te steunen.

De politie wordt betaald door de STAAT.

En wij worden betaald door onze werkgever, transportbedrijven die het sowieso moeilijk hebben door de concurrentie uit het OOSTEN.

Waar wil je dat geld vandaan halen?

De STAAT zal zeggen MAAR u verdient altijd nog meer dan het Minimum loon!!! Nou?

We leven in een wereld die met name om GELD gaat / geld verdienen en MEER geld verdienen = dus op kosten besparen door goedkopere werkkrachten of vervoersmethoden te zoeken.

De macht van het grote geld dus.

En wat wil en kun je daar aan doen???

Wat zijn de ideeen eigenlijk achter de 48 urige werkweek ... want persoonlijk denk ik niet dat die zo idieeel van aard zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De politie wordt betaald door de STAAT.

En wij worden betaald door onze werkgever, transportbedrijven die het sowieso moeilijk hebben door de concurrentie uit het OOSTEN.

Waar wil je dat geld vandaan halen?

De STAAT zal zeggen MAAR u verdient altijd nog meer dan het Minimum loon!!! Nou?

Wat zijn de ideeen eigenlijk achter de 48 urige werkweek ... want persoonlijk denk ik niet dat die zo idieeel van aard zijn!

48 urige werkweek... het is te gek voor woorden.

ik vind dat 56 uur max een mooi rustig werkweekje.

ik snap ergens niet dat iemand anders jou de wet mag voorschijven dat je niet meer dan 48 uur mag werken,,,ongelofenlijk dat zoiets kan, en word toegelaten!?

en dan het salaris.

tja doe het eens van 2 kanten, de rgering verdiend aardig op de accijnzen.

dus wat minder loonbelasting kan makkelijk betaald worden.

daarnaast een paar stuivers van de baas erbij, en dan denk ik wel dat er een gezond salaris behaald kan worden.

los daarvan, in veel andere werkgebieden (bouw/machine/horeca enz enz) mogen ze wel meer dan 48 uur pw werken, en dan alleen in het transport niet? hoezo discrimminatie? hoezo kromme regelgeving.

wat mij betreft >zeg maar waar ik mn trekker oplegger van dwars op de weg moet zette,, dan zullen we ff NL plat legge..

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mischien is de enige manier om er iets aan te veranderen, lid worden en meepraten. Zolang je geen lid bent kun je ook niets doen binnen de bond.

Ben ik het niet mee eens. Ik ben lid geweest van de CNV. Toen mij vorige werkgever mijn laatste loon niet wilde uitbetalen, waren ze NIET thuis.

Zij wilde enkel een verzoek indienen om uit te betalen.

Ik had mijn C rijbewijs daar gehaald en zelf meerdere malen gevraagd om een regeling op papier te zetten. Hoefde niet zeiden ze toen. Overuren kreeg ik daar niet betaald(naief he). We kregen 10 uur betaald, ook als ik er maar twee werkte.

Toen ik mijn laatste loon wilde krijgen, zei de CNV;"Je moet wel redelijk blijven. Je rijbewijs voor 1 maand loon is redelijk." Ik zei toen nog dat er niks afgesproken was over terugbetalen en mijn over uren dan.

De overuren deden er niet toe.

Had ik ook nog de rechtbijstand via de CNV.

Sorry, maar ik heb mijn neus vol van die valse beloften.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De tekst op deze Zwitser zou zich eigenlijk iedereen in zijn oren moeten knopen. Zeker ook de chauffeurs van luxe-auto's als ze weer schelden " moet die nou net voor mij gaan inhalen ". Zij zijn voor hun plezier op weg anderen voor " hun " en om een gezin te kunnen onderhouden !!

post-2618-1394779547,313_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat half europa vergeten is dat het idd het wegtransport is, welke hun>

>wasdroger.

>wasmachine.

>magnetron.

>vaatwasser.

>bed en slaapkamer meubels.

>kleding.

bloemen en tuin garnituur.

ja hee,, denk zelf ff na als je je boterham smeert!!,, je kan zo'n stuk brood nie vreten zonder ons....

en wij vreten droog brood als het blijft zoals het is,,, 7 euro netto per uur....... hmmm,,, ik ken eigenlijk geeen 1 bedrijfstak ,behalve transport, waar ze dat als norm hebben.

mvgr wupke:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou dan mag ik als fysiotherapeut in Dld niet klagen dan heb ik toch net iets meer als 1€ meer per uur. Maar wat zegt een vriend van mij altijd. "Kopf hoch, Wir leben noch" !! :D

een bouwvakker vangt 9 euro 80 netto.

een monteur in de machinebouw zit kort op of eroverheen 10 euro netto,,

ergo wij truckers zijn onderbetaald.

zelfs de pleemejufrouw rijd in een Lambo en wij tja, kunne nie eens een skelter betalen voor de kids.

ik bedoel maarBarf

mvgr wupke:die geen lid wil worden, maar NL plat wil legge voor een gezonde boterham van meer dan linera 48+ afslanknorm gezever:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Volgens mij kan en mag je in in dit "land van melk en honing" niet meer eerlijk je boterham verdienen, economie stijgt, diverse bedrijven maken miljoenen zo niet miljarden winst.

Banen voor het oprapen ( ieder zelfrespecterende (politie)ambtenaar heeft tenslotte een bijbaantje).

Topbestuurders krijgen salarisverhogingen van tientallen procenten plus bonussen en dan komen wij met onze knullige loonsverhogingen en dat kan dan in één keer niet want dan gaat het ten koste van weet ik niet wat.

De politiek is blind en ziet alleen maar de misaire in derde wereld gebieden.

Ze zien hun eigen land de stille armoede niet.

Op zich vindt ik het niet gek dat steeds meer bedrijven buitenlandse personeel aantrekken of dat ze in het geheel vertrekken naar het buitenland.

We worden wars gemaakt met regels, wetten, vergunningen en bepalingen, tja en daar zijn natuurlijk ook weer instanties voor nodig die daarvan de uitvoering en naleving moeten controleren.

GELUL, van dik hout zaagt men planken, een bedrijf die buitenlandse werknemers aantrekt moet niet de mogelijkheid hebben om deze mannen/vrouwen beneden cao te laten werken. laat staan dat zo'n bedrijf buitenlandse kentekens in hun boekhouding mogen hebben.

Voor onze buitenlandse collega's die voor een nederlands bedrijf werken moeten in nederland geschoold zijn voor wat betreft de wettelijke papieren ( rijbewijzen, ccv-b, adr, atp, vca etc.).

Ik vind dat we de boel eens een keer moeten wakker schudden, staken kost geld, blokkades mogen niet.

Maar het zal een hel worden op onze wegen als we unaniem 40 gingen rijden op neerlands wegen.

PS hoe hebben jullie het gedaan met de fiscale bijtelling van jullie's bedrijfswagen?????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

wat een gelul zeg.

de boel moet plat.

wij gaan staken.

en wat al niet meer voor een onzin.

als er dan iemand zijn nek uit steekt en stelt van nu zet eens op deze site hoe het nieuwe CAO er uit moet zien. iedereen stil.

dat er een brief naar eurlings moet namens alle chauffeurs.

wat denk je twee reacties.

laat mij dus niet lachen op deze mag en kan van alles gezegt worden.

maar als het puntje paaltje komt is iedereen die hier een grote bek heeft te laf om verder te durven gaan.

sorry ik moest dit even kwijt.

ik wordt echt ziek van dit soort gezeik.

maar als er dan actie op touw wordt gezet is niemand thuis.

het zit mij echt hoog als je niet durft hou dan je bek eens dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sorrie hoor,

maar ik ben niet bang om mijn nek uit te steken, heb het in het verleden gedaan en zal het in de toekomst ook blijven doen.

Ben zelf bond's man in hart en nieren en niet omkoopbaar.

Maar het probleem zit hem mede in de achterban, ervaring leert dat als de ene actie houdt de ander toch gaat werken ( dit om allerlei redenen, wit voetje halen, bang voor zijn baas/baan, tijdelijk inkomstendaling noem maar op. ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

het gaat niet om personen die hun nek uitsteken.

maar het gaat mij om de reacties die je zelf hebt kunnen zien als er dan iemand is die wel zijn nek uit steekt en een voorstel doet om namens de chauffeurs eens te zien wat een goede CAO kan wezen.

die dan per discusie open op deze site kan worden samen gesteld kan worden.

een moment om niet af te wachten wat de bonden voor ons eens gaan op hoesten.

dus mijn bericht is bestemd voor degene die zich aangesproken voelt.

je hebt gelijk altijd een grote mond maar als puntje bij paaltje komt dutf men niets en moet een ander de kolen uit het vuur halen.

hiet op de site roepen dat er moet worden gestaakt maar als het zover is dan een sluiproute zoeken om hem te kunnen ontwijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik iets mag roepen....................

De schalen beneden D ( dus C en lager ) schrappen, deze passen financieel niet meer bij deze tijd.

Schalen D en E een extra trede, het kan niet zijn dat je maar een beperkt aantal jaren klimt en dan stil staat in salaris.

Een klein voorbeeld.

Een beginnend bestuurder van pak hem beet 19 jaar.

Begint in D0 daarna D1, D2 enz....tegen de tijd dat deze persoon richting de 30 levensjaren gaat zit hij op zijn maximale trede van diezelfde schaal.

Hou dit even in gedachte.

Nu zijn sociale levensloop.

19 jaar, bij pa en ma onder de pannen.

22 a 23 jaar krijgt deze persoon een vriend/vriendin.

24 a 25 jaar gaat deze zelfde persoon samenwonen/huwen.

Tegen de tijd dat deze mensen gaan denken aan eventuele gezinsuitbreiding zit de bestuurder al aan de top.

Tegen de tijd dat deze persoon zijn centjes echt hard nodig heeft zit deze al op zijn financieel maximum waar geen doorgroei meer mogelijk is.

Het basissalaris moet op een dusdanig niveau zijn dat er op normale wijze geleefd kan worden.

Ook vind ik dat er een extra trede moet zijn ( geen bonus, deze is nl eenmalig), bij wijze van extra beloning.

Bijvoorbeeld een beperkt aantal jaar schade vrij rijden, boetevrij ( van de werknemerszijde).

Deze is na schaderijden ( werknemer aantoonbaar schuldig ) af te nemen of terugzetting in feitelijke loonschaal.

Ziektegeld, niet direct terugzetten naar basisloon.

Maar een afbouw van het gemiddelde aantal gewerkte uren per maand/4 weken, gerekend over een vastgestelde periode van 12 maanden.

Met eigen ogen gezien dat collega's doodziek achter het stuur kropen om dat men het zich niet kunnen veroorloven om uit te zieken.

Dit zijn zomaar wat gedachten die ik nergens terug vind, men moet ook gaan denken aan een sociaal vangnet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos
Als ik iets mag roepen....................

De schalen beneden D ( dus C en lager ) schrappen, deze passen financieel niet meer bij deze tijd.

Schalen D en E een extra trede, het kan niet zijn dat je maar een beperkt aantal jaren klimt en dan stil staat in salaris.

Een klein voorbeeld.

Een beginnend bestuurder van pak hem beet 19 jaar.

Begint in D0 daarna D1, D2 enz....tegen de tijd dat deze persoon richting de 30 levensjaren gaat zit hij op zijn maximale trede van diezelfde schaal.

Hou dit even in gedachte.

Nu zijn sociale levensloop.

19 jaar, bij pa en ma onder de pannen.

22 a 23 jaar krijgt deze persoon een vriend/vriendin.

24 a 25 jaar gaat deze zelfde persoon samenwonen/huwen.

Tegen de tijd dat deze mensen gaan denken aan eventuele gezinsuitbreiding zit de bestuurder al aan de top.

Tegen de tijd dat deze persoon zijn centjes echt hard nodig heeft zit deze al op zijn financieel maximum waar geen doorgroei meer mogelijk is.

Het basissalaris moet op een dusdanig niveau zijn dat er op normale wijze geleefd kan worden.

Ook vind ik dat er een extra trede moet zijn ( geen bonus, deze is nl eenmalig), bij wijze van extra beloning.

Bijvoorbeeld een beperkt aantal jaar schade vrij rijden, boetevrij ( van de werknemerszijde).

Deze is na schaderijden ( werknemer aantoonbaar schuldig ) af te nemen of terugzetting in feitelijke loonschaal.

Ziektegeld, niet direct terugzetten naar basisloon.

Maar een afbouw van het gemiddelde aantal gewerkte uren per maand/4 weken, gerekend over een vastgestelde periode van 12 maanden.

Met eigen ogen gezien dat collega's doodziek achter het stuur kropen om dat men het zich niet kunnen veroorloven om uit te zieken.

Dit zijn zomaar wat gedachten die ik nergens terug vind, men moet ook gaan denken aan een sociaal vangnet.

leuk vooruitzicht maar denk nu eens verder.

er zijn twee active CAO zoals TLN--KNV

deze verschillen van elkaar.

ik zelf zit bij de KNV.

zo heeft de schaal d een extra trede want deze loopt door tot zes.

als men dertig jaar bij het beroepsgoederen zit krijgt men 18 dagen verlof extra.

dus men zou eerst deze gelijk moeten trekken.

schade vrij en of boete vrij vind ik eigelijk een soort opjaag premie.

dat is het zelfde als in de kantine een lijst ophangen van verbruik.

schadevrij.

je krijgt van die wedstrijdjes onder elkaar vind ik niet bevordelijk onder de colega.

ik dacht dat als je ziek wordt je dan een basis plus 7 overuren betaald krijg.

tenminste dat is bij de KNV.

ik heb vorig jaar een half jaar thuis gezeten een liesbreuk ik had een inkomen van 1500 euro.

ja als je de verblijf kosten van je salaris afhaald dan zie je wat er eigelijk betaald wordt.

schrikken!!!!!!!!!!

dus AUB geen opjaagpremies als je je best doet dan krijg je een trede erbij hab je pech raak je de trede weer kwijt zie door de bomen het bos niet meer.

je zult namelijk ten allertijden bij moeten houden op welke trede je zit en of je werkgever er geen potje van makt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit zijn geen opjaagpremies

Opjaagpremies zijn bijvoorbeeld wie het snelst op locatie is of de meeste vracht heen of weer pendelt.

Schandlijsten ( ik ken ze ), moeten niet mogen, wel een statistiek van bijvoorbeeld geleden schade 2007 tegenover 2006.

Niet iets met naam en toenaam.

Met alle respect maar i.d.d. de 2 cao's moeten inderdaad gefuseerd worden, het zelfde voor de cao's voor het personenvervoer.

Als we hier al geen "front" in kunnen vormen dan hebben de werkgeversorganisatie's meer kansen om het e.e.a. af te kalven.

En ja onkostenvergoedingen is geen salaris ( hetzelfde voor reiskosten en tegemoetkomingen in de reiskosten).

Sorrie, moet er even tussen uit.

Ik heb een leerling voor de deur.......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

ik vind de vergelijking van het CAO beroepsgoederen en CAO personenvervoer twee heel verschillende beroepsgroepen die niet met elkaar kunnen worden vergeleken.

in het beroepsgoederen is namelijk een dienstrooster niet mogelijk.

dus wel nadenken voor er wat wordt gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dat de baas de snelheidsbekeuringen betaald onder de 10 kmh...

en zo meer positive dingen die in dat CAO staan.

waarom hebben zij wel een goed geregeld en georganiseerd CAO en wij niet?

daarnaast word de hoge brandstofprijs doorbelast in de vervoerskosten.

waarom kan dat dan niet met het salaris?

het gaat mij er niet om, om de concurentie positie van transporterend NL onder druk te zetten.

maar ergens zal er toch iets aan het lage basisloon gewerkt moeten worden.

zeker als dat 45 uur gedoe echt doorgaat.

in de machinebouw had ik 18 euro bruto.....

ik kom nu nog niet eens aan de 11 euro bruto......

mvgr wupke:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden