[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Je hebt aan de ene kant gelijk, aan de andere kant niet. Pas als de Blokker, Hema of maakt niet uit wie, een aanbieding heeft die jou aanstaat, koop je het pas. Dat is niet vreemd. Aan de andere kant moet je het zo zien: Als je met je voetbalclub strijd voor de overwinning, hoop je ook dat er zoveel mogelijk toeschouwers/ clubaanhangers jou aanmoedigen en meedoen.

Als er maar een klein clubje staat te actievoeren :( voor iets wat ontzettend veel werknemers in de transport en logistiek aangaat, zullen die werkgevers wel denken. We duwen immers geen kikker van de kant en worden vierkant uitgelachen als we dan 6% eisen. Vandaar dat we van elke collega steun moeten hebben, want het gaat immers over de 6% die voor ons is bedoelt. Doen we niets kunnen we zelfs fluiten naar de 3,5% want de gemiddelde loonstijging is 3% las ik gisteren en daar hebben de meeste sectoren nog aardig voor moeten vechten. :mad:

Het ergste vind ik dan dat er vaak naderhand toch nog wordt geroepen dat de vakbonden niet genoeg hebben gedaan. Ik voel mij als lid ook de vakbond en heb vorige keer op de rotonde Joure gestaan om een signaal af te geven. Niet omdat ik zo goed ben, maar wil vechten voor mijn rechten. En dat is op dit moment de 6% omdat ik al te veel achterloop.

Dat het te weinig is om ons loon bij te trekken, dat weet ik ook, maar het is een goed begin. Daarom roep ik op om toch mee te doen. Lid (beschermd) of geen lid (niet beschermd). Het gaat om ons geld en niet die van welke vakbond of belangenbehartiger dan ook. Doen WIJ niks en blijven we weer achter die dikke boom staan, kan ik jullie dan de schuld geven als we niks bereiken? (niet persoonlijk Erik)

Moet voor jouw toch een flinke reden zijn DIRECKT de figuur Heilig te laten vallen als een baksteen!!

Schoenmaker, houd je bij je leest, onderwijzer, rot op naar de klas.

Heilig als onderhandelaar? Kun je net een of andere zieke kip vragen om te onderhandelen. Als die ferme sukkel al voor de onderhandelen aangeeft waar hij blij mee is. Al eens naar ZIJN salaris gevraagd? En hij is dat niet eens waard. En achter zo een randdebiel loop jij daar nu achternaan?

Denk toch eens na, man! En ga weg bij dat stelletje oplichters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het basisloon voor chauffeurs moet verder omhoog. Dat zegt de scheidende TLN-voorzitter Mich van der Harst, die vandaag de voorzittershamer van ‘s lands grootste werkgeversorganisatie in het wegvervoer overgeeft aan Alexander Sakkers, in een afscheidsinterview in het vakblad TTM. “De volgende CAO voor chauffeurs moet (ook) nog beter worden dan die dit voorjaar is afgesproken. Ook met een hoger salaris kun je mensen achter het stuur krijgenâ€, zegt Van der Harst. Hij deed zijn uitspraken in het kader van de komende 48-urige werkweek. Dan zijn er, stelt hij, nog veel meer chauffeurs nodig dan nu al het geval is. “Er moet een compleet pakket maatregelen komen om het chauffeurstekort het hoofd te biedenâ€, zegt Van der Harst.

Het is een tijd geleden,maar hier is het eerste bericht, waar dit topic overgaat... :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • Forumlid
Het basisloon voor chauffeurs moet verder omhoog. Dat zegt de scheidende TLN-voorzitter Mich van der Harst, die vandaag de voorzittershamer van ‘s lands grootste werkgeversorganisatie in het wegvervoer overgeeft aan Alexander Sakkers, in een afscheidsinterview in het vakblad TTM. “De volgende CAO voor chauffeurs moet (ook) nog beter worden dan die dit voorjaar is afgesproken. Ook met een hoger salaris kun je mensen achter het stuur krijgen”, zegt Van der Harst. Hij deed zijn uitspraken in het kader van de komende 48-urige werkweek. Dan zijn er, stelt hij, nog veel meer chauffeurs nodig dan nu al het geval is. “Er moet een compleet pakket maatregelen komen om het chauffeurstekort het hoofd te bieden”, zegt Van der Harst.

Geduld is een schone zaak....:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was bij het vorige chauffeurstekort

Maar zijn ze hun beloften inmiddels al nagekomen?

Ruim 3 jaar is toch best lang om over salaris te onderhandelen.

“Er moet een compleet pakket maatregelen komen om het chauffeurstekort het hoofd te bieden”, zegt Van der Harst.

Welke die maatregelen zijn daar is zelfs hier een apart topic voor open gemaakt.

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?24346-Het-Grote-Oostblokkers-topic!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet het ook niet HvA maar het is vechten tegen de bierkaai, onze collega's zijn niet of nauwelijks geintresseerd.

Ik heb al een poosje het gevoel dat chauffeurs enorm in de maling worden genomen.

Door een grote werkgeversclub of zo.

Het basisloon moet omhoog.

De Belangrijkste Baan.

De recessie.

Geen geld voor meer basisloon.

Cabotage vrijgeven.

Chauffeurstekort.

Nog meer chauffeurstekort.

Verslechtering van de arbeidsvoorwaarden.

Die mensen weten nooit wat ze willen :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welk chauffeurstekort?

Ik ben al een jaar aan het solliciteren en zit nog steeds niet achter het stuur.

En écht niet omdat ik niet wil, niet kan of niet goed ben.

Ik word er zo langzamerhand goed ziek van.

Elke keer roepen ze weer 60.000 chauffeurs tekort per dan en dan.

30.000 chauffeurs tekort per dan en dan.

En ondertussen hebben ze er blijkbaar meer dan genoeg en

zit ik me te ergeren aan al die verhalen over oostblokkers die

hier de boel over komen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welk chauffeurstekort?

Ik ben al een jaar aan het solliciteren en zit nog steeds niet achter het stuur.

En écht niet omdat ik niet wil, niet kan of niet goed ben.

Ik word er zo langzamerhand goed ziek van.

Elke keer roepen ze weer 60.000 chauffeurs tekort per dan en dan.

30.000 chauffeurs tekort per dan en dan.

En ondertussen hebben ze er blijkbaar meer dan genoeg en

zit ik me te ergeren aan al die verhalen over oostblokkers die

hier de boel over komen nemen.

AMEN!!! Dan kunnen we elkaar een hand geven! Ik wordt er helemaal niet goed van! :nee: Ik ben nu ook al een maand of 3 als een malle aan het solliciteren, maar aangenomen worden ho maar! :mad: :mad: :mad:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
AMEN!!! Dan kunnen we elkaar een hand geven! Ik wordt er helemaal niet goed van! :nee: Ik ben nu ook al een maand of 3 als een malle aan het solliciteren, maar aangenomen worden ho maar! :mad: :mad: :mad:

geef de moed niet op, ik weet niet waar je woont trouwens maar woon je wel in een gebied dan waar veel transporteurs wonen?? als ik een nieuwe baan kan krijgen voor ik me oude baan opgezegd heb kan iedereen het:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

leeftijd en dus salaris spelen een grote rol, er wordt ieder jaar rond bepaalde tijden (zomervakantie/voor de kerstperiode) geroepen dat er een chauffeurstekort is, ja voor die bepaalde periodes even wat aanvulling maar geen structurele verbetering.

als je jong bent zo ong 19-25 jaar dan gaat het nog wel, daarna wordt het al rap minder.

en inderdaad roepen dat er een chauffeurstekort is, terwijl er zoveel thuis lijdzaam zitten te wachten totdat er eens een keer een klein kansje is dat een baan zich aandoet......

ik weet uit ervaring hoe moeilijk het allemaal is, dat is het al als je gezond bent, maar als je dan ook nog een paar lichamelijke mankementjes hebt dan is het helemaal moeilijk.

maar (ook uit ervaring) kan ik zeggen, doorzetten, niet bij de pakken neer gaan zitten en positief blijven en die ene kans pakken die je geboden wordt.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
geef de moed niet op, ik weet niet waar je woont trouwens maar woon je wel in een gebied dan waar veel transporteurs wonen?? als ik een nieuwe baan kan krijgen voor ik me oude baan opgezegd heb kan iedereen het:D

dat is iets te makkelijk gezegd nanno

het hangt ook van de omstandigheden af .precies wat dieselsnuivertje zegt

leeftijd,jij bent jong .woont misschien nog bij je ouders geen kopzorgen verder

dus iedereen zit niet in de zelfde positie als jij misschien .

heb je een gezin te onderhouden spelen er ook andere factoren mee .

en hoe langer je bij huis loopt hoe moelijker het word .als je graag wilt werken is er werk zegt iedereen altijd.maar ze zeggen nooit waar .hoe ouder hoe moelijker zolang je jong en gezond bent zegt de baas gouwe vent .maar zodra er geld bij moet door ziekte of wat dan ook .dan word het moelijker en probeer dan maar van dat stempel af te komen

want wat voor de een geld wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is .maar je heb wel gelijk dat je de moed niet op moet geven .ik hoop dan ook dat ze alsnog werk vinden veel succes er mee heren .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de overuren nu eens per dag in gingen ( na 8 uur arbeid )

14 a 15 uur per dag werken zijn bijna 2 ploegen ? ( ploegen toeslag )

Een basis loon gerelateerd aan verantwoording.

Weet niet of er al eens iets mee gedaan is, maar op deze manier kun je met 48 uur ( oke is nog steeds veel ) per week ook een fatsoenlijk loon opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de overuren nu eens per dag in gingen ( na 8 uur arbeid )

14 a 15 uur per dag werken zijn bijna 2 ploegen ? ( ploegen toeslag )

Een basis loon gerelateerd aan verantwoording.

Weet niet of er al eens iets mee gedaan is, maar op deze manier kun je met 48 uur ( oke is nog steeds veel ) per week ook een fatsoenlijk loon opbouwen.

er is al heel veel over getypt.

onder andere hier:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?28480-punten-ter-verbetering-van-ons-beroep

al heeft men nu weer andere dingen aan het hoofd, zoals sneeuw en ijs.

komt wel weer bij de volgende C.A.O. ronde hoop ik........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast gertschuuring

weet je wat het is we doen het zelf toch.

ik bedoel ,kijk eens naar Frankrijk als daar iets aan de hand is met de chauffeurs en ze zijn het er niet mee eens dan knallen ze de snelwegen dicht .

Het wordt eens tijd dat we Nederland eens wakker schudden,en wat bedoel ik dan alle chauffeurs maar dan ook alle chauffeurs de boel plat leggen eisen stellen .

Het kost de staat miljoenen als de wegen dicht staan ,en we hebben dan gelijk de aandacht van de media kunnen we gelijk onze zorgen kenbaar maken groetjes gert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet je wat het is we doen het zelf toch.

ik bedoel ,kijk eens naar Frankrijk als daar iets aan de hand is met de chauffeurs en ze zijn het er niet mee eens dan knallen ze de snelwegen dicht .

Het wordt eens tijd dat we Nederland eens wakker schudden,en wat bedoel ik dan alle chauffeurs maar dan ook alle chauffeurs de boel plat leggen eisen stellen .

Het kost de staat miljoenen als de wegen dicht staan ,en we hebben dan gelijk de aandacht van de media kunnen we gelijk onze zorgen kenbaar maken groetjes gert.

Alleen een beetje jammer dat wij dan strafbaar zijn en dus moeten terugvallen

op acties als om 12 uur allemaal toeteren of met zijn allen 50 rijden.

Ik herinner me iets van vroeger maar hoe dat nu precies zat weet ik niet meer,

al wat ik weet is dat de boel blokkeren niet schijnt te mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Ondertussen is er nog niks gebeurd qua hoger basisloon.

Aan de stamtafel en op de Wereldomroep heeft iedereen zijn mond vol van actie en dat het allemaal niet deugt, maar daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken? Nee dus.

Aan het eind van het jaar moeten we weer een nieuwe CAO hebben. Als de bonden zich nou eens realiseren dat chauffeurs geen tijd hebben om naar een zaal ergens in NL te komen en dat het gewoon op een digitale manier moet. Misschien dat chauffeurs dan wel massaal hun visie en mening geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ondertussen is er nog niks gebeurd qua hoger basisloon.

Aan de stamtafel en op de Wereldomroep heeft iedereen zijn mond vol van actie en dat het allemaal niet deugt, maar daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken? Nee dus.

Dat heb jij heel scherp waargenomen.

Als de bonden zich nou eens realiseren dat chauffeurs geen tijd hebben om naar een zaal ergens in NL te komen

Geen tijd???? om op (meestal) zaterdag of zondag voor je eigen toekomst op te komen en antwoorden te kunnen krijgen op je vragen?????,moet het hooi van t land dan ??:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

en dat het gewoon op een digitale manier moet. Misschien dat chauffeurs dan wel massaal hun visie en mening geven.

Misschien dat er nog mensen zijn die niet digitaal zijn, die hebben "pech" dan?

In rood mijn waarnemingen.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In rood mijn waarnemingen.

Groeten Peter.

Er zijn zat chauffeur die in het weekend werken. Ik zelf werk twee van de drie zaterdagen.

En om eerlijk te zijn: ik vraag me af of er met mijn stem ook daadwerkelijk wat gebeurd. Ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de politiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden