[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Helpen met bedenken titel voor fotoserie


Kase

Vraag

  • Forumlid

Bijna heb ik mijn fotoserie klaar over vrachtwagenchauffeurs alleen nu ben ik druk bezig om een uiteindelijke titel te bedenken. De fotoserie laat verschillende portretten zien van chauffeurs die gemaakt zijn op parkeerplaatsen + interieur foto's van truckerscafés.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt uit kom wat betreft een titel voor het geheel.

Hieronder heb ik een paar titels opgeschreven die ik bedacht heb. Welke vinden jullie het beste? Misschien dat jullie nog mooie titels weten?

- Enkele Reis.

- Van huis.

- Enkel bemand.

- lange afstanden

- geen trucker, maar chauffeur.

- truckstop

- opfrissen en koffie....

- gas erop

- Onderweg

- Pauze

- Vrijheid

- Inklokken / Uitklokken

- Lange dagen...

- Langere tijd van huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

T.I.R.

(Transporteur In Rust)

officieel betekent TIR geheel wat anders, maar het iets bekends uit het transport. Misschien heb je de borden wel eens gezien op een vrachtwagen.

Een chauffeur is ook niet echt een transporteur. Een transporteur is iemand die het transport verzorgt. Aha, zul je zeggen, maar dat doet een chauffeur ook. Ja, dat klopt. Ik druk het bewust even vaag uit om de mooie vage en dubbele betekenis te laten zien.

Een transporteur is in de ogen van iemand die wat te vervoeren heeft het transportbedrijf.

Degene die het echt doet is de chauffeur. Ik vind het een mooie symboliek, wij verzorgen het transport, dus zijn we eigenlijk ook een beetje transporteur. (Iedereen verveeld zich al?)

Je hebt de foto's gemaakt op parkeerplaatsen zeg je. Nou, dat is dan helemaal mooi. Die Transporteur, effe tussendoor je zou ook Trucker in Rust kunnen nemen, maar ik heb een bloedhekel aan de benaming Trucker voor dit werk. Ik voel me vrachtwagenchauffeur (nou ja, dat klopt ook weer niet, ik ben gewoon melkboer, maar dat is een ander verhaal) en géén trucker!

effe denken, waar was ik gebleven???

Oh ja, die Transporteur oftewel chauffeur is op het moment dat jij die portretten maakte dus ook aan het rusten. Mooie link met de naam dus en meteen een linkje naar de Rustplaats oftewel het Restaurant...

Je zou het bijvoorbeeld ook de Tour van Interessante Restaurants kunnen noemen. Verrek weer die TIR. Ben ik voorspelbaar of ben ik voorspelbaar? (leest dit überhaupt iemand nog?) Die tour, we maken elke dag een mooi tourtje (de één wat mooier dan de ander) en we moeten ook de nodige toeren uithalen om dat voor elkaar te krijgen. Maar daar gaat het niet om...

Het zou zelfs mooi zijn in dat geval als je het zou presenteren als een echte rondtoer. Beetje roadmovie, alleen dan in foto's.

Damn, wat ben ik zo na mijn late dienst weer crea-bea bezig :cool:.

Andere suggestie, een grote P. Uitleg lijkt me niet nodig.

In navolging van Midweek claim ik deze namen dus ook meteen. Mocht je gebruik willen maken van mijn onnavolgbare creativiteit, dat kan, dat mag. Rekeningnummer is via pb op te vragen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aangepaste lijst

- Enkele Reis.

- Van huis.

- Enkel bemand.

- lange afstanden

- geen trucker, maar chauffeur.

- truckstop

- opfrissen en koffie....

- gas erop

- Onderweg

- Pauze

- Vrijheid

- Inklokken / Uitklokken

- Lange dagen...

- Langere tijd van huis.

- "Thuis van huis" (bedankt corydon)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden