[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeursdiploma.........rijproef


roadtrain

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Dat is ook het enige wat ik dan kan bedenken: een intest. Maar dat heeft NIETS te maken met het chauffeursdiploma. Dat zijn tot nu toe 3 examens: verkeer, administratie en techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja... een onderdeel van het chauffeursdiploma is een rijproef............

schijnbaar is dat onderdeel vervallen??? Maar ik heb het in 1981:eek: gehaald.

en bestond toen uit 4 (!) onderdelen:

rijvaardigheid

autotechnische kennis

kennis verkeersvoorschriften

vervoers- en administratieve kennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier wil ik wel op reageren.

Ik heb in 1990 mijn rijbewijs gehaalt ( C,CE ) met los daarvan mijn chauffeursdiploma.

Hierop stond de vermelding "solovoertuigen", dit houdt dus in dat je

( binnen nederland) niet met een aanhanger of oplegger mag rijden ).

Om dit diploma om te zetten naar "beroeps en eigen goederen vervoer" dien je opnieuw je E achter C te halen.

Motivatie hierachter was dat men met rijlessen "oude stijl" zogenaamd niet leerde om achteruit te rijden, dokshelter steken, aan en af koppelen enz...

Ook ik mocht nog even terug naar de rijschool om alsnog de vakrijproef te mogen doen.

Koste me ongeveer 30 lesuren ( pure uitmelkerij ) alsmede een examen.

Dit is ongeveer 2 jaar geleden gebeurt, vorig jaar heb ik voor de fun mijn busrijbewijs gehaalt...................ook nu moest alles weer opnieuw gedaan worden ( administratie, theorie en techniek ) en natuurlijk lessen.

Geen aanhanger of geleed, gewoon een simpel 12 meter busje.

Wat staat er op mijn rijbewijs????????????

C,CE,D.......DE......

Werk nu een half jaartje voor Arriva, bevalt prima, maar ook daar zitten natuurlijk minkanten aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het zit heel simpel in elkaar.

Met je E oude stijl, leerde je enkel vooruit rijden. Niks meer. Je had dan wel je E rijbewijs, maar feitelijk mocht je er niet mee rijden zonder dat je een vakrijproef had afgelegd. Dit kwam op je CCV-B te staan. Had je deze niet afgelegd, stond er een aantekening Solovoertuigen op.

Tegenwoordig zit de hele vakrijproef in het E rijbewijs verwerkt, en hoef je dus maar 1 examen te doen, inclusief bijzondere verichtingen.

Wanneer moet je nu een vakrijproef nog doen?

Als je al langer je E rijbewijs hebt, maar de aantekening Solovoertuigen op je CCV-B staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het zit heel simpel in elkaar.

Met je E oude stijl, leerde je enkel vooruit rijden. Niks meer. Je had dan wel je E rijbewijs, maar feitelijk mocht je er niet mee rijden zonder dat je een vakrijproef had afgelegd. Dit kwam op je CCV-B te staan. Had je deze niet afgelegd, stond er een aantekening Solovoertuigen op.

Tegenwoordig zit de hele vakrijproef in het E rijbewijs verwerkt, en hoef je dus maar 1 examen te doen, inclusief bijzondere verichtingen.

Wanneer moet je nu een vakrijproef nog doen?

Als je al langer je E rijbewijs hebt, maar de aantekening Solovoertuigen op je CCV-B staat.

Maar tijdens mijn ''vakrijproef'' heb ik dus ook met een motorwagen gereden dus (net als rijbewijs) zonder ooit met een aanhangwagen gereden te hebben.......

Enik heb dus GEEN aantekening van solowagen op mijn chauffeursdiploma...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar tijdens mijn ''vakrijproef'' heb ik dus ook met een motorwagen gereden dus (net als rijbewijs) zonder ooit met een aanhangwagen gereden te hebben.......

Enik heb dus GEEN aantekening van solowagen op mijn chauffeursdiploma...

:confused: Zijn ze vast vergeten een aanhangwagen aan te koppelen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden