[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bestaan er handige logboeken voor voertuigcontrole?


Petruck

Vraag

  • Forumlid

Hallo Forummers.....

Bij ons schiet het controleren van de voertuigen er nog wel eens bij in.

Er zit geen vaste chauffeur op de wagens , en het is bij ons echt hollen of stilstaan, met rare frequenties.

Bovendien is rijwerk niet onze main-business Wat met een hooguit 5000 kilometer per voertuig per jaar weer andere frequenties eist dan gebruik van 100.000KM

Een datum om te controleren werkt daarom vaak niet, en wellicht hoeven sommige dingen weer minder frequent gecontoleerd te worden.

Zit zelf te denken aan om de zoveel kilometer.

Nu hebben wij zelf wel eens iets in elkaar gezet, maar wellicht bestaat er wel een goede voertuig controle logboek Sheet, of boekje.

Maar ben ook benieuwd welke dingen het belangrijkst /nuttigst zijn om te contoleren.

Ik zou hier dus graag een link van ontvangen.

Ben benieuwd want hoop dit voor eens en altijd simpel maar praktisch en goed op te kunnen lossen.

Beter goed gepikt dan slecht verzonnen dus :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

LOL Scania 1001....

Heb je dit rechtstreeks uit het instructieboek van Beers of van Flight Simulator 2007?

@Petruck; afhankelijk van het voertuig zou ik eens met de dealer babbelen en eventueel met de carosserie bouwer/kraanfabrikant, of who ever die wat op of aan de voertuigen geplakt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De chauffeurs krijgen tijdens hun opleiding een lijstje met wat ze moeten controleren en met wat voor frequentie.\

Dagelijks (voor aanvang van de rit)

- Lekkages

- Motoroliepeil

- Koelsysteem vloeistof peil

- bandenconditie

- verlichting

- Velgen en wielmoeren (check dagelijks op beschadiging van de velgen en wielmoeren)

- Bevestiging volgwagen

- Elektronische aansluiting volgwagen

- Aansluiting remmen volgwagen

- Smeerolie druk

- Remsysteem

- Stuurspeling

- Luchtvering

Wekelijks:

- Niveau van de koppelingsvloeistof

- Ruiterwisservloeistof (afhankelijk van het weer)

- Vloeistofpeil hydraulische stuurinrichting

- Bandenspanning

- Luchtdroger remsysteem

- Centrale chassis smering (indien aanwezig)

- Luchtfilterindicator

Maandelijks:

- Accu's

- Veerbladen

- Stabillisator en reactiestang

Dit heb ik overgetypt vanuit mijn theorie boek. Zo zou het volgens 'het boekje' moeten. Of dit werkelijk elke dag gebeurd?! :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dank voor alle reacties, incl de leuk bedoelde :-)

Het ziet er dus toch naar uit dat ik zelf iets in elkaar moet gaan flanzen, al dan niet in overleg met de garage.

Ik ben in ieder geval erg blij met de input van Larsifix.

Helaas gaat idd dat daglijstje ongetwijfeld niet lukken, al zijn er gelukkig nog waarschuwingen op het display die je in een hoop essensiele dingen ondersteunen.

Ik denk dat wij met een gemiddelde van iets van 400 kilometer per maand (kan ook makkelijk in een week gereden worden) er voor moeten zorgen dat er iets van een geheugensteun komt dat het elke 400 kilometer alles gebeurd.

Of is dit een slecht plan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden