[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Roemeense chauffeurs maken geen vrienden in Vlaardingen.


Off-Roader

Recommended Posts

Gast combidriver
dit ging toch over problemen met parkeren in vlaardingen eo,als ik aan mijn uren zit in vlaardingen wil ik ook kunnen overnachten

dus hoop dat ze een oplossing vinden ,gaat dus niet over buitenlanders die na 40 jaar nog geen nl spreken:confused:

Waar lees ik dat deze mensen na 40 jaar nog geen Nederlands kunnen. (Sorry na terug lezen gevonden) .Ik kom ook al vanaf mijn 19e in Frankrijk, spreek de taal ook nog steeds niet. Dar is het probleem niet hoor. Het probleem is, dat al die chauffeurs, uit welk land dan ook, die trucks in de nacht, en in het weekend, ergens kwijt moeten, net als wij. En doordat (in dit geval) er met buitenlanders gereden wordt, dienen er nu eenmaal (veel) meer overnachting voorzieningen te op plaatsen waar deze chauffeurs staan te wachten. Dit is een zaak voor de klant (in dit geval, de ferry boeren, die deze bedrijven in huren) maar ook een zaak van de overheid. Waarom moeten losse trekkers achter een hoog duur betaald hek staan???? Zorg gewoon voor gratis voorzieningen op ruime parkeerplaatsen langs de autobaan, of op een industrie terrein????? Zo ging het vroeger toch ook?? DAT is het ECHTE probleem. En niet de nationaliteit van de chauffeur. Wij Hollanders stonden vroeger toch ook overal in Europa in het weekend op de gratis parkings, zonder problemen?? Maar zorg dan wel dat er voldoende toiletten en prullenbakken aanwezig zijn. En niet van die kleine volle bakjes, wand dan krijg je vanzelf een bende... En weg sturen is geen optie, zorg dat die chauffeurs een goede plek met voorzieningen krijgt. In elke stad/dorp moet er gewoon een plek komen, waar geparkeerd MAG worden, met voorzieningen. We kunnen al die trucks nu eenmaal niet mee in de binnen zak mee naar huis nemen. Nu wordt het een probleem van (bijna) elke chauffeur die overnachten wil, of even ergens zijn aanhanger afkoppelen wil. De overheid heeft ook hier een zorg plicht in

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Het recht om hier te mogen werken geeft niemand het recht om de boel te vervuilen of zich onbehoorlijk te gedragen, sterker nog; het recht om hier te mogen werken houdt tevens de plicht in, zich aan de normen en waarden die hier gelden aan te passen. Het simpele feit dat men voor keurig onderhouden voorzieningen moet betalen doet daar niets aan af. Dat is onderdeel van de beroepskosten, net als de (meer)kosten van het niet thuis kunnen eten, het naar het thuisland mobiel bellen enz. En als men niet kan of wil betalen voor m.i. goede kwalitatieve voorzieningen dan heeft men hier niets te zoeken. Van dat doodknuffelen van die arme ossies heb ik nu langzamerhand mijn neus meer dan gestreken vol.

Het geeft inderdaad niemand het om er hier een bende van te maken, klopt helemaal. Maar laat de overheid eerst een gratis voorzieningen treffen voor geparkeerde trucks. En dan bedoel ik toiletten. Douche mag best iets kosten. Toiletten en vuilnisbakken, dan ben je al een heel eind. Waarom bij een evenement wel deze voorzieningen beschikbaar stellen, en hier niet????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij Hollanders stonden vroeger toch ook overal in Europa in het weekend op de gratis parkings, zonder problemen??

Dat vonden we in ieder geval van onszelf. :cool::D

De overheid heeft ook hier een zorg plicht in

Terecht dat u dat erin betrekt.

In bijna elk land dient door het vrachtverkeer betaalt te worden voor het gebruik van de infrastructuur. Hetzij via áán of ander tol/Maut-systeem, hetzij zoals bij ons via het kopen van een Eurovignet. Daar mag voor datzelfde vrachtverkeer dan ook een fatsoenlijke infrastructuur en bijbehorende voorzieningen, die direct samenhangen met het respecteren van rij-, rusttijden en andere wetgeving, voor terugverwacht worden.

Zonder bijkomende extra kosten wel te verstaan!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar lees ik dat deze mensen na 40 jaar nog geen Nederlands kunnen. Ik kom ook al vanaf mijn 19e in Frankrijk, spreek de taal ook nog steeds niet. Dar is het probleem niet hoor. Het probleem is, dat al die chauffeurs, uit welk land dan ook, die trucks in de nacht, en in het weekend, ergens kwijt moeten, net als wij. En doordat (in dit geval) er met buitenlanders gereden wordt, dienen er nu eenmaal (veel) meer overnachting voorzieningen te op plaatsen waar deze chauffeurs staan te wachten. Dit is een zaak voor de klant (in dit geval, de ferry boeren, die deze bedrijven in huren) maar ook een zaak van de overheid. Waarom moeten losse trekkers achter een hoog duur betaald hek staan???? Zorg gewoon voor gratis voorzieningen op ruime parkeerplaatsen langs de autobaan, of op een industrie terrein????? Zo ging het vroeger toch ook?? DAT is het ECHTE probleem. En niet de nationaliteit van de chauffeur. Wij Hollanders stonden vroeger toch ook overal in Europa in het weekend op de gratis parkings, zonder problemen?? Maar zorg dan wel dat er voldoende toiletten en prullenbakken aanwezig zijn. En niet van die kleine volle bakjes, wand dan krijg je vanzelf een bende... En weg sturen is geen optie, zorg dat die chauffeurs een goede plek met voorzieningen krijgt. In elke stad/dorp moet er gewoon een plek komen, waar geparkeerd MAG worden, met voorzieningen. We kunnen al die trucks nu eenmaal niet mee in de binnen zak mee naar huis nemen. Nu wordt het een probleem van (bijna) elke chauffeur die overnachten wil, of even ergens zijn aanhanger afkoppelen wil. De overheid heeft ook hier een zorg plicht in

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

dat van 40 jaar en de taal niet spreken staat in topic 115,

heeft niks te maken met topic over parkeerproblematiek in vlaardingen en omstreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat heet extra kosten, ik vindt dat als er voorzieningen zijn zoals toilet en douche en deze 24/7 bemand en schoongehouden worden mag er best voor die service betaald worden, maar niet voor het parkeren, dat zou gewoon een basis voorziening moeten zijn.

Je kunt idd niet zeggen, kom binnen en betaal vignet om te mogen rijden, maar als je stopt moet je extra betalen.

en wat vind jij dan een normale prijs

om dus de mensen die de wc/douches en de parkeerplaats schoonhouden

5 euro 8 euro 10 euro ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Inderdaad Karel. Die mening deel ik ook geheel. U met uw caravan mag gratis ergens parkeren, maar die chauffeur moet verplicht betalen. Vreemd hoor. Pure discriminatie (en dan eens niet om de nationaliteit). Nogmaals, zowel verladers, als de overheid, dient voor voldoende, en goede parkeer voorzieningen te zorgen, al dan net aan de rand van de stad. Op een plaats waar de trucks zelf geen overlast veroorzaken (bijvoorbeeld een industrie terrein). Ook vervoerders zelf dienen voor parkings voor hun trucks te zorgen. Ik heb vlak bij v/d Wal in Utrecht gewoond. Alle Nederlandse auto's stonden netjes achter hek geparkeerd, echter alle buitenlanders van hun, die in de trucks overnachten moesten gewoon buiten het heb blijven, en daar dus kamperen (met alle ellende erbij). Te gek voor woorden dus. Zo'n vervoerder mort dus aangepakt worden door de overheid. In dit geval was het dus de zorgplicht van de vervoerder, die verantwoordelijk was.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het geeft inderdaad niemand het om er hier een bende van te maken, klopt helemaal. Maar laat de overheid eerst een gratis voorzieningen treffen voor geparkeerde trucks. En dan bedoel ik toiletten. Douche mag best iets kosten. Toiletten en vuilnisbakken, dan ben je al een heel eind. Waarom bij een evenement wel deze voorzieningen beschikbaar stellen, en hier niet????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

ik vind dit niet iets voor de overheid maar voor de transporteurs die deze lui hier naar toe halen laten ze lekker bij cobelfret of bij die andere ferry boeren op de plaats gaan staan en daar lekker de romel slopen en onder schijten die willen toch zo graag met deze lui werken en vergeet niet dit was eerst ons werk en nu moet er van ons belasting geld ook nog voorzieningen voor deze lui laten plaatsen dat ze toch lekker naar huis gaan krijgen wij mischien weer een beetje werk terug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat ze toch lekker naar huis gaan krijgen wij mischien weer een beetje werk terug

U spreekt het tenminste eerlijk en hardop uit.

Want diep in ons hart weten we natuurlijk allemaal waarom iedereen door heel Europa allerlei regeltjes probeert te bedenken om het vooral voor buitenlandse chauffeurs zo onaantrekkelijk, ja vrijwel onmogelijk, te maken om hun werk te doen. Van allerlei (sociale) wet en regelgeving als rij- en rusttijden, diplomatiek omschreven artikelen over verkeersveiligheid die in het gedrang komt, tot belachelijk hoge boetes die aan chauffeurs worden opgelegd vanwege pietluttigheden.

We mogen het niet hardop zeggen, we mogen er ook geen wetten op baseren, maar het liefst zouden we openlijk discrimineren als de pest. En openlijk gewoon anderen verbieden om buiten het land te rijden of te werken waar ze geboren zijn en waar ze wonen. Niks gedachte van van vrij verkeer van goederen, diensten en mensen. Gewoon, keihard openlijk protectionisme!

Maar dan alles wel op zo'n manier, dat we zelf wel overal vrij naartoe moeten kunnen rijden. Want eigenlijk is alles "ons werk". Wie er dan met dat "ons" bedoeld wordt, daar denkt nu precies ieder land iets anders over.

Moraal van het verhaal: uiteindelijk zijn we niet anders dan bezig om voor iedereen het werken onmogelijk te maken. Actie - reactie. Of zoals RobNIAT pas ergens schreef: alles waarvoor we ons laten gebruiken om actie te voeren, is een bom die uiteindelijk in ons eigen gezicht ontploft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Wim, jou werkgever heeft ook een paar mensen werkeloos gemaakt hoorde ik. Die doet dus een beetje hetzelfde als onze collega's uit het oosten. Jou werkgever kon het ook goedkoper dan een ander.... Jou werkgver duikt ook onder "de" prijs door. Je weet toch dat ze bij jullie een paad adr tankwagen chauffeurs zoeken he....

Of is dit dan weer anders Wim.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
He Wim, jou werkgever heeft ook een paar mensen werkeloos gemaakt hoorde ik. Die doet dus een beetje hetzelfde als onze collega's uit het oosten. Jou werkgever kon het ook goedkoper dan een ander.... Jou werkgver duikt ook onder "de" prijs door. Je weet toch dat ze bij jullie een paad adr tankwagen chauffeurs zoeken he....

Of is dit dan weer anders Wim.....?

ik zou heel eerlijk niet weten wat je bedoeld weet wel dat ze adr chauffeurs zoeken maar voor wat voor een werk weet ik niet want ik kom niet vaak op de zaak maar vertel ben een en al oor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik zei, ze hebben werk overgenomen door het goedkoper te kunnen als een ander waar iedereen toch wel erg verbaasd over is. Ik vroeg me dan ook af hoe ze zo goedkoop konden gaan in dat toch wel gespecialiseerde werk. Halen ze dat bij de chauffeurs weg of zo? Dat vraag ikmij dan af he. Zeker omdat jij altijd zo'n duidelijke mening heb over onze goedkope oosterse collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals ik zei, ze hebben werk overgenomen door het goedkoper te kunnen als een ander waar iedereen toch wel erg verbaasd over is.

U vergist zich.

Dit ging niet om de prijs. Dit is nu precies die ene klant (die alle Nederlandse vervoerders hebben) waar het draait om de betere kwaliteit en service. De prijs is ondergeschikt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals ik zei, ze hebben werk overgenomen door het goedkoper te kunnen als een ander waar iedereen toch wel erg verbaasd over is. Ik vroeg me dan ook af hoe ze zo goedkoop konden gaan in dat toch wel gespecialiseerde werk. Halen ze dat bij de chauffeurs weg of zo? Dat vraag ikmij dan af he. Zeker omdat jij altijd zo'n duidelijke mening heb over onze goedkope oosterse collega's.

ik vraag mij af hoe jij er bij komt dat ze het goedkoper doen dan een ander ben jij dan ook bij de gesprekken geweest die de transporteurs heben gehad ik niet en kan er dan ook niet over oordelen en vertel mij dan eens voor wie ze deze transporten gaan doen want ik weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het hoort denk dan nog even aan mij. En ga dan gelijk nog even verder nadenken of jou werkgever dit werk op kwaliteit of op prijs heeft binnen gehengelt.

En dan even in je achterhoofd houden dat er maar een paar bedrijven in Nederland zijn die dit werk kunnen en het bedrijf dat het nu doet al meer dan 30 jaar dit werk doet voor die klant. Waarschijnlijk nog veel langer maar die 30 jaar zeg ik omdat ik dit zeker weet.

Maar het ging hier over goedkope collega' s die in Vlaardingen de boel onder schijten en die eigenljk maar lekker moeten oprotten naar hun eigen land toch :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim, ik heb net even gegoogeld of ik ergens een officiele bevestiging kon vinden van hetgeen ik verteld heb. Dat kon ik niet dus kan en ga ik hier geen namen noemen.

Ik weet het van 2 chauffeurs die per 1 januari op straat staan omdat hun werk ophoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nee Wim begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor een vrije marktwerking. Dit soort dingen gebeuren, ik trok alleen een lijntje naar jou omdat jij een duidelijke mening heb over onze goedkope collega's terwijl jou werkgever in principe hetzelfde doet als hun.

Bij een verlader een goedkopere prijs neer leggen en daardoor het werk krijgen, is verder niets mis mee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nee Wim begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor een vrije marktwerking. Dit soort dingen gebeuren, ik trok alleen een lijntje naar jou omdat jij een duidelijke mening heb over onze goedkope collega's terwijl jou werkgever in principe hetzelfde doet als hun.

Bij een verlader een goedkopere prijs neer leggen en daardoor het werk krijgen, is verder niets mis mee hoor.

En als Wim zijn werkgever nu gewoon onze cao naleeft?...

Dat doet die oost-europeese vervoeder vast niet.

M.a.w.: je vergelijkt appels met peren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij opvalt in al dit gekrakeel is dat niemand er gewag van maakt dat werkgever 'Heisterkamp' (op de beelden goed te zien), het er zelfs niet voor over heeft 10,- euro per dag uit te geven voor die Oost-blokkers, voor een parkeerplek waar alle voorzieningen dan wel aanwezig zijn.

Het moet nog goedkoper dan goedkoop !

Wat mij ook is opgevallen dat er mbt. de overlast ook vermeld werd dat heren Oost-blokkers zich gaarne laten verwennen door de dames van 'lichte zeden'. Ik weet niet wat dát kost maar laten we maar es aannemen dat dát per keer ook een paar tientjes is.

Die 'tientjes' worden dus ook niet door de heren Oost-blokkers aan een goed verzorgde en goed gefaciliteerde parkeerplaats besteedt (immers, je kunt je beschikbare centjes maar één keer uitgeven , zo leerde mijn moeder me altijd).

We zien hier een duidelijke vermenging van persoonlijke (individuele) en zakelijke (transportondern.) voorkeuren waaraan zo ieder z'n centjes aan uit wil geven. En tja, nu wordt het beeld overwegend bepaald door de negatieve uitwassen van dit soort constructies.

Hier doet zich het gemis van een sterke vakbond voor chauffeurs zich goed voelen. Ter vergelijk: In een land als Amerika kennen we de Teamsters, de vakbond voor chauffeurs aldaar. Al is hun invloed tegenwoordig wat minder , je hoeft daar nog steeds niet 'verkeerd' naar een chauffeur te wijzen en ze stampen het hele transport-verhaal daar binnen een dag plat.

En natuurlijk , ik weet het, ook daar is nog zat op -en aan te merken op de werk-en salaris/pensioen/ziektekosten omstandigheden maar toch...

bewerkt door Knoalster
Letters maar weer eens recht gezet ;-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden