Spring naar bijdragen

Belgische Wegwerken


Gast Valkje

Recommended Posts

Even voor de goede orde..

Ik val de wegwerkers hier niet op aan, deze jongens doen gewoon hun werk..

Ik wil met deze video duidelijk maken hoe ongelukken kunnen ontstaan, hoe wij als beroepschauffeurs erop reageren, hoe het invoegend verkeerd hier zich ook geen raad mee weet.

Wat ik ook duidelijk wil maken is dat de intentie goed bedoeld is, wagens die de eerste klappen opvangen om het werkend personeel te beschermen..

Alleen mocht ik hierop verkeerd reageren, dan neem van mij aan, dat die persoon die tussen die auto`s wandelt geen schijn van kans maakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee ok, gegeven de manier waarop ze werken, moet je daar als beroepschauffeur op gepaste manier op reageren.

Maar je bent toch met me eens dat in ons kikkerlandje de werkzaamheden niet op die manier plaats hadden gevonden?

Men verlokt de invoeger wel tot levensgevaarlijke acties. In dat opzicht kun je mensen beter tegen zichzelf in bescherming nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaar dat ik ook gewoon eens zo`n situatie laat zien.

waarom krijgt een filmpje waar een idioot een collega van de weg duwt landelijke aandacht, terwijl dit de situaties zijn waar wij bijna dagelijks, gewoonweg door....geef het maar een naam...., de situaties juist veroorzaken waardoor er juist slachtoffers vallen...

Ook ik let wel eens een keer niet op, net zoal mijn collega`s en getuige de beelden de overige weggebruikers niet op rekenden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Hier zijn ze bezig met het gras aan het afrijden :ja: , ze hadden verzameld tussen op en afrit , behalve het laatste voertuig was voor de afrit blijven staan .

Nu moet die meute ook het gras bij het begin van de oprit maaien en volgen ze daar kort op elkaar .

De tijdsspanne dat jij bent langsgekomen was gepast om een niet professionele begeleiding te zien , maar het verkeer ophouden op de oprit :eek: festijn van toeters ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De tijdsspanne dat jij bent langsgekomen was gepast om een niet professionele begeleiding te zien , maar het verkeer ophouden op de oprit :eek: festijn van toeters ?

Denk toch dat ene belgische wegwerkert ook zoiets heeft van liever dooF dan dooD .. of niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die matrixborden in belgie kunnen geen snelheid aangeven? Ze staan er wel zag ik....

En tsja, in NL heb je naast de invoegstrook nog een vluchtstrook meestal, daar dus niet...

Overigens heb ik in NL ook wel eens van die landbouwtrekkertjes gezien op de vluchtstrook om gras te maaien zonder enige begeleiding (lekker goedkoop de klus aangenomen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Die matrixborden in belgie kunnen geen snelheid aangeven? Ze staan er wel zag ik....

De borden die erstaan kunnen de snelheid aangeven , maar deze worden bediend vanuit het verkeerscentrum in Wilrijk , de matrix borden die gekoppeld zijn met een lus in de grond zoals men die in Nederland kent , hebben ze hier geen geld voor ( misschien dat we de Nederlanders eens wat moeten belasten om onze hobbelwegen te berijden , als ik hier lees met hoeveel jullie hier rondrijden pfffffffffffffff nee ik tracteer niet ;):D ) .

Wat Valkje gedaan heeft , heeft hij goed gedaan , ook voor de auto kijken die voor jouw rijd :ja: , een overzicht hebben op de situatie , nu ja we hebben ook nog spiegels waar we af en toe ook eens inkijken om het achteropkomende verkeer in de gaten te houden , maar de mensen met ervaring en zeker daar in Massenhove > kans op file , weten dat het extra uitkijken is .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De borden die erstaan kunnen de snelheid aangeven , maar deze worden bediend vanuit het verkeerscentrum in Wilrijk , de matrix borden die gekoppeld zijn met een lus in de grond zoals men die in Nederland kent , hebben ze hier geen geld voor ( misschien dat we de Nederlanders eens wat moeten belasten om onze hobbelwegen te berijden , als ik hier lees met hoeveel jullie hier rondrijden pfffffffffffffff nee ik tracteer niet ;):D ) .

Wat Valkje gedaan heeft , heeft hij goed gedaan , ook voor de auto kijken die voor jouw rijd :ja: , een overzicht hebben op de situatie , nu ja we hebben ook nog spiegels waar we af en toe ook eens inkijken om het achteropkomende verkeer in de gaten te houden , maar de mensen met ervaring en zeker daar in Massenhove > kans op file , weten dat het extra uitkijken is .

daar vanochtend langs gereden om ong 0615 stond er al een aardige file ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
daar vanochtend langs gereden om ong 0615 stond er al een aardige file ,

Soms zie ik rond 7u30 a 8 uur het einde van de file pas in de buurt van Herentals als ik richting Lummen rij , deze morgen +/- 8 uur was het tot Herentals Industrie , ik had ook mijn deel gehad voor de Kennedy tunnel , komende van Gent > Antwerpen .

Traject St-Niklaas > Smeermaas ( Lanaken ) 132 km heb ik 2u13 overgedaan 95% is daarvan autosnelweg .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De borden die erstaan kunnen de snelheid aangeven , maar deze worden bediend vanuit het verkeerscentrum in Wilrijk , de matrix borden die gekoppeld zijn met een lus in de grond zoals men die in Nederland kent , hebben ze hier geen geld voor ( misschien dat we de Nederlanders eens wat moeten belasten om onze hobbelwegen te berijden , als ik hier lees met hoeveel jullie hier rondrijden pfffffffffffffff nee ik tracteer niet ;):D )

:angel: Nou kunnen we Belgique ook gewoon weer inlijven.....betalen doen we er al voor middels het Eurovignet :p:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden