[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

1.500 Scania's voor Eddie Stobart


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

De Britse transportbedrijven Eddie Stobart en A.W. Jenkinson Forest Products hebben bij Scania 1.500 Euro 6 trucks besteld. Het is de grootste afzonderlijke order voor voertuigen tot op heden in het Verenigd Koninkrijk.

Transportnieuws | 1.500 Scania's voor Eddie Stobart en A.W. Jenkinson Forest Products

nu is dus duidelijk waarom die vent

al die trucks afbrande hij gunde zijn collega,s nieuwe :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^ dus jij bent op de hoogte van de productiekosten van een Scania? En je weet wat ES heeft betaald? Ik vind je reactie wat kort door de bocht zoals je nu al begrepen hebt?

En daarbij ook nog een full-service onderhoudscontract? Daar is namelijk ook een hoop geld mee te verdienen (ik weet het ook niet hoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij zulke grote orders, heb je in vergelijk, niet veel kosten bij verkoop. Productie kost ook minder, omdat ze maar enkele series maken, dus minder omstellen van machines (voornamelijk bij leveranciers).

En tegenwoordig is de trent (in ieder geval in de machine-industrie), dat er niet meer op verkoop verdiend hoeft te worden, maar dat de winst zit in de service-contracten.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed nieuws toch. :ok:

@Jobje: jij zou de order afwijzen dan?

Als de winst net zo is als bij de meeste transportbedrijven, dan zeker wel. En als het om zulke grote aantallen gaat, blijft er voor scania niet veel over. Ja ze hebben weer voor een aantal jaar werk, dus kunnen ze hun werknemers weer een tijd aan de gang houden, en dat is ook een hoop waard in deze onzekere tijden. En bij Eddie Stobart zal het geld ook wel niet op z,n rug groeien, dus die zit ook liever voor een dubbeltje op de eerste rang. En er zijn fabrikanten zat die 1500 nieuwe trucks willen leveren, tegen een kleine winstmarge, al is het alleen maar voor de werkgelegenheid.

De echte winst wordt nog gemaakt door bedrijven waar ze nog het eigen vervoer hebben, en die hoeven niet op een paar centen te kijken, want er wordt toch genoeg winst gemaakt. En dat ze hun goederen zelf komen brengen, dat zien ze als een stukje service naar de klanten. Maar het merendeel van de bedrijven meent dat ze het transport moeten uitbesteden, want dan kunnen ze nog meer hun zakken vullen, en de transporteur lekker uitknijpen. En om de 3jaar mag die weer inschrijven voor de ritten met zijn collega's voor de laagst mogelijke prijs. Ik had het liever ook anders gezien, maar zo is het nu eenmaal, en het was voor ons ook beter geweest want als de transportbedrijven meer winst zouden maken,dan hadden wij ook een betere C.A.O. Zoals b.v. in het kleinmetaal waar de gemiddelde werknemer met zo,n 2200 euro netto per maand tuiskomt. :ja::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar niet in 40 reguliere uren. Maar meestal zitten er aan dat soort banen veel overuren, en dan kun je goed verdienen. Als ze ze ook nog eens afkopen

Jawel in die reguliere uren, zeg maar 38 uren, want in 1982 had je al de 38 urige werkweek. Van 1980 t/m 1986 werkte ik bij een broodfabriek, maar vanwege allergie voor bloem en meel moest ik daar mee stoppen. Ik kon daar wel blijven werken als chauffeur, maar dan moest ik wel zo,n 30% aan loon inleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
OK. Als jij het zegt. 4500 gulden in 38 uurs werkweek. Heb ik toch verkeerd gekozen.

Volgens mij heb ik nergens gezegd, dat ik 4500 gulden per week verdiende. Dat maak jij ervan. En of jij het verkeerde beroep hebt gekozen, daar kan ik niet over oordelen, het gaat er om dat jij tevreden bent met wat je nu doet. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Jobje, volgens mij zit je nu tussen je ballen vandaan te lullen.

In 1982 was het netto misschien 2200 GULDEN...

In 2014 is dat NIET te vergelijken met €2200,- netto....

En €2200,- netto, is €3933,- per maand.....(ik kan er enkele euro's naast zitten, maar oke....).

Maar mooi niet dat een installateur of bouwvakker daarmee thuis kwam, in z'n 38 uren werkweek.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden