[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

discussie tussen de freelancers binnen mijn bedrijf


Recommended Posts

  • Forumlid

Ook een optie.

Maar bij deze  moet je wel elke keer je laptop meenemen als je de huurtruck inlevert  :angel:

Want je moet hierbij rechtstreeks naar je computer downloaden met een kabel

 

Denk dat het dan handiger is als je alleen maar een sticky mee hoeft te nemen.

 

Maar uiteraard geheel je eigen keuze  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is sowieso altijd een probleem, ik moet elke keer mee om een wagen op te halen en weg te brengen omdat ik de wagen moet aan en afmelden.

 

Zit er aan te denken om het rijbewijs zelf maar te halen zodat ik zelf de wagen kan halen en brengen. Dat scheelt een hoop tijd.

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

De rijtijdenwet komt wel goed, meestal zijn de ritten niet langer dan 1 a 2 uur.

In en uitladen is nog altijd het meeste werk.

 

Maar hoeveel tijd zit er tussen die rijtijden?? :D  :D

Belangrijker is dat je dagelijkse rust niet in de problemen komt,

je moet,binnen 24 uur na aanvang van je werk een dagelijkse rusttijd van 11 uur voltooid hebben,die je 3 x per week in mag korten naar 9 uur.

 

In de praktijk komt dat hier op neer dat jouw chauffeurs 15,c.q,13 diensturen mogen maken .

 

Vertrekt jouw chauffeur om 7 uur,rijdt 30 minuten om vervolgens tot s avonds 22 uur aan flight cases te lopen trekken en podiums op aan t bouwen en aansluitend weer 30 min naar huis rijdt ,is ie zwaar in overtreding omdat hij dan binnen 24 uur geen dagelijkse rust meer kan voltooien,immers had hij om 22 uur stil moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ok bedankt voor de tip.

Nu is het zo dat niemand behalve ik, langere dagen dan 10 uur maakt, maar ik zal die tussentijd eens goed onder de loep nemen/ Moet die dagelijkse rusttijd aansluitend zijn?

Of mag ik bijvoorbeeld een dienst maken van 7.30 - 12.30 en 19.30 - 0.30., dit zal bij ons niet gebeuren, maar het is even om de regeling te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ok bedankt voor de tip.

Nu is het zo dat niemand behalve ik, langere dagen dan 10 uur maakt, maar ik zal die tussentijd eens goed onder de loep nemen/ Moet die dagelijkse rusttijd aansluitend zijn?

Of mag ik bijvoorbeeld een dienst maken van 7.30 - 12.30 en 19.30 - 0.30., dit zal bij ons niet gebeuren, maar het is even om de regeling te begrijpen.

 Je moet 11 uur aaneengesloten rust hebben binnen 24 uur na aanvang van je werk,3 x in de week mag dat 9 uur zijn.

In de praktijk komt dat hier op neer dat je 13 diensturen mag maken,dus 3 x per week 15 dienstuur.

(diensturen zijn alle uren die je hebt tussen aanvang en einde van je dienst,rust,werken wachten ,rijden,enz,alhoewel de wetgever niet over diensturen spreekt)

 

Zoals in jouw voorbeeld ga je fout;als iemand om 7.30 begint moet hij,bij 13 diensturen,uiterlijk om 20.30 aan een dagelijkse rust beginnen,en bij 15 diensturen om 22.30.

 

Deze cyclus mag je doen over een periode van 6 x 24 uur na t beeindigen van een wekelijkse rust,van 24 of 45 uur.

je mag dus iedere keer na t beëindigen van een dagelijkse rust(9 of 11 uur) weer aan een nieuwe diensttijd beginnen,ook al zou je voor een zevende keer beginnen,als je maar na uiterlijk 6 x 24 uur weer aan een wekelijkse rust begint.

Tussen twee wekelijkse rusten mag je dus 3 keer een diensttijd hebben van 15 uur,de rest mag niet meer zijn dan 13 uur.

 

Jouw voorbeeld dat om 7.30 begint op maandag zal uiterlijk op zondag om 7.30 aan een wekelijkse rust moeten beginnen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden