[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Even de schulden afwentelen, en weer verder (Aloys Roemaat)!


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ volgens mij is het procede dan hetzelfde. Enige kleine verschil is dan, dat de 'eigenaar' het al teruggekocht heeft, voordat het failliet gaat.

Groet ron

dat is nogal een verschil lijkt mij. Dan spelen klanten die minder verlies hoeven te nemen een grotere rol denk ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap het geblaat hier over doorstarten niet goed. Als Roemaat het zelf doet dan is het een kl**tzak en naait hij de maatschappij. Doet een ander de doorstart is het een held omdat hij werkgelegenheid creëert.

 

Maar het resultaat blijft hetzelfde. Bij een faillissement moet de oud eigenaar ook zijn bedrijf terugkopen en de curator (i.o.m. de rechter-commissaris) bepaald wat het beste is voor de schuldeisers. Heeft de oud eigenaar het beste bod qua financiën/werkgelegenheid/perspectief, dan mag hij doorstarten. 

 

Dus dat "even laten klappen" kan ook inhouden dat een derde ermee vandoor gaat. Heb je helemaal niets meer. 

Als het allemaal zo simpel lag kon ik je helemaal gelijk geven. In de praktijk zit het toch meestal iets anders in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

moet een oude eigenaar wel zijn bedrijf terug kopen? Wat als alles geregeld is door een stille bewindsvoerder? Dat veranderd de zaak lijkt mij?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jij hebt het over de zogenaamde Pre-Pack constructie. Deze is niet geheel onomstreden. De rechtbank in Limburg gaat hier bijvoorbeeld niet in mee. Daarom vroeg Princen in Weert destijds het faillissement aan bij de rechtbank in Den Bosch, ondanks dat Weert nog altijd in Limburg ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij hebt het over de zogenaamde Pre-Pack constructie. Deze is niet geheel onomstreden. De rechtbank in Limburg gaat hier bijvoorbeeld niet in mee. Daarom vroeg Princen in Weert destijds het faillissement aan bij de rechtbank in Den Bosch, ondanks dat Weert nog altijd in Limburg ligt.

Dat maakt niks uit Den Bosch heeft de mensen in huis voor dit soort zakken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden