[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frituurvet hindert verkeer A50 niet


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

HOENDERLOO - Het verkeer in de ochtendspits op de A50 heeft donderdag weinig hinder ondervonden van een ongeval met twee vrachtwagens. Door de botsing kwam een grote hoeveelheid frituurvet op het wegdek en moest een deel van de snelweg worden afgesloten.

Ter hoogte van Hoenderloo klapten donderdagochtend rond half vier twee vrachtwagens op elkaar. Een voertuig schoot door de vangrail, waarbij de chauffeur lichtgewond raakte. Hij moest in het ziekenhuis worden behandeld.

Als gevolg van de ravage werd de A50 onder Apeldoorn deels afgesloten. In beide richtingen was slechts een rijbaan beschikbaar. Even voor acht uur werd de weg weer vrijgegeven. Volgens de ANWB heeft de afsluiting niet tot problemen geleid.

Over de oorzaak van het ongeval kon de politie niets zeggen.

bron: telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HOENDERLOO - Het verkeer in de ochtendspits op de A50 heeft donderdag weinig hinder ondervonden van een ongeval met twee vrachtwagens. Door de botsing kwam een grote hoeveelheid frituurvet op het wegdek en moest een deel van de snelweg worden afgesloten.

Ter hoogte van Hoenderloo klapten donderdagochtend rond half vier twee vrachtwagens op elkaar. Een voertuig schoot door de vangrail, waarbij de chauffeur lichtgewond raakte. Hij moest in het ziekenhuis worden behandeld.

Als gevolg van de ravage werd de A50 onder Apeldoorn deels afgesloten. In beide richtingen was slechts een rijbaan beschikbaar. Even voor acht uur werd de weg weer vrijgegeven. Volgens de ANWB heeft de afsluiting niet tot problemen geleid.

Over de oorzaak van het ongeval kon de politie niets zeggen.

bron: telegraaf

Was net op TV chauffeur in slaap gevallen

Dit moeten ze niet bekent maken zo beter zijn

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de snelweg is niet de meest ideale lek om te gaan slapen maar ik betrap mezelf er tegenwoordig ook vaker op dat ik regelmatig even wegval onder het rijden puur om het feit dat ik dan gewoon bekaf ben dit gebeurd meestal als het zonnetje opkomt dus vroeg in de morgen !!



Jammer dat u niet snapt mijnheer hwm dat een chauffeur soms ook oververmoeid en er finaal doorheen kan zitten !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de snelweg is niet de meest ideale lek om te gaan slapen maar ik betrap mezelf er tegenwoordig ook vaker op dat ik regelmatig even wegval onder het rijden puur om het feit dat ik dan gewoon bekaf ben dit gebeurd meestal als het zonnetje opkomt dus vroeg in de morgen !!



Jammer dat u niet snapt mijnheer hwm dat een chauffeur soms ook oververmoeid en er finaal doorheen kan zitten !!

Daar kan ik wel op zeggen eerder stoppen.Of meer rusten

.Ik weet dat ik geen gelijk krijg.

Alleen als het te laat is.Laat het hier bij De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de snelweg is niet de meest ideale lek om te gaan slapen maar ik betrap mezelf er tegenwoordig ook vaker op dat ik regelmatig even wegval onder het rijden puur om het feit dat ik dan gewoon bekaf ben dit gebeurd meestal als het zonnetje opkomt dus vroeg in de morgen !!



Jammer dat u niet snapt mijnheer hwm dat een chauffeur soms ook oververmoeid en er finaal doorheen kan zitten !!

Levensgevaarlijk.

Om dan de eerste parkeerplaats te bereiken valt nog niet mee.

#Tip: Bij uitademen blazen! Zo lang mogelijk. Dan gaat de oude adem beter uit je longen en kan de verse er in. Als de oude adem er nog in zit KAN er geen zuurstofrijke adem naar binnen.

Dat wegdoezelen komt namelijk omdat je hersens op dat moment niet genoeg zuurstof krijgen.

Dan natuurlijk wel stoppen op de eerstvolgende parkeerplaats en ff de wagen uit. Vaak is 5 tot 10 minuten al voldoende om weer door te kunnen!

Succes!

Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily

ik betrap mezelf er tegenwoordig ook vaker op dat ik regelmatig even wegval onder het rijden puur om het feit dat ik dan gewoon bekaf ben

Delitrucker, is dat 's nachts rijden dan wel te doen voor je? Slaap je overdag wel gewoon 8 uurtjes? Of slaap je in stukjes ('s ochtends wat en dan 's avonds nog)

Ik rij ook altijd 's nachts maar heb alleen in het begin 1 nachtje gehad dat ik de auto aan de kant zette omdat ik mijn ogen niet open kon houden. Ik heb mijn ritme: 22:00 uur de deur uit, nachtje werken. 's Ochtends rond 9 uur mijn bedje in en zo rond 17:00 uur koffie op bed van manlief ;) Als ik om wat voor reden dan ook wat later in mijn bed lig, sms ik mijn mannetje dat ie me maar een uurtje langer moet laten liggen. Zo kom ik aan mijn rust en kan moeiteloos de hele nacht door. 's Nachts werken vergt meer energie naar mijn mening, leef daar ook naar! Zo neem ik in de winter altijd vitaminepillen omdat je vooral vitamine D tekort komt omdat je geen daglicht ziet.

Ik vrees de dag dat ze moeilijk gaan doen over altijd 's nachts werken. Ik moet er niet aan denken dat ik 1 week overdag/1 week 's nachts moet gaan rijden. Dat trek ik echt niet. Ik heb nu mijn ritme en voel er me uitstekend bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Levensgevaarlijk.

Om dan de eerste parkeerplaats te bereiken valt nog niet mee.

#Tip: Bij uitademen blazen! Zo lang mogelijk. Dan gaat de oude adem beter uit je longen en kan de verse er in. Als de oude adem er nog in zit KAN er geen zuurstofrijke adem naar binnen.

Dat wegdoezelen komt namelijk omdat je hersens op dat moment niet genoeg zuurstof krijgen.

Dan natuurlijk wel stoppen op de eerstvolgende parkeerplaats en ff de wagen uit. Vaak is 5 tot 10 minuten al voldoende om weer door te kunnen!

Succes!

Cor.

Cor, Bedankt voor de tip!

Ik heb daar soms nog wel eens last van als ik een nacht ritje moet doen.

Joop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe dit werk nu 5 jaar dus waarschijnlijk ben ik er wel aan gewend maar ik sta om 0.45 uur op ,rij om 1.25 naar mijn werk waar ik rond 1.50 aankom ,dan de vrachtauto laden / bak koffie en weg

Meestal ben ik dan rond 14.00 uur thuis dan nog wat kleinigheden thuis doen om vervolgens aan de warme prak te gaan

Hierna nog een bak koffie en om 19.15 uur de lappenbak in te gaan en zo doe ik dat dus ongeveer al 5 jaar al moet ik zeggen dat de laadtijden de laatste jaren wel vroeger zijn geworden ongeveer 3 jaar geleden moest ik om 3.00 uur laden !!

Volgens mij draai ik dus nu een halve nacht en een halve dagdienst ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Update:

Uit politie-onderzoek is gebleken dat de aanrijding rond 03.00 uur is gebeurt.

(artikel is verwijderd van site Telegraaf) maar daar stond in dat de voorste chauffeur op de rijbaan stilstond!!! In slaap gevallen dus.

De achterop rijdende chauffeur zag dit te laat en heeft hem dus aangereden.

De bestuurder van de vrachtwagen met het frituurvet is volgens de politie achter het stuur in slaap gevallen. Op het moment van de aanrijding stond hij stil op de rijbaan. De chauffeur van de tweede wagen merkte dat te laat op en reed op hem in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Update:

Uit politie-onderzoek is gebleken dat de aanrijding rond 03.00 uur is gebeurt.

(artikel is verwijderd van site Telegraaf) maar daar stond in dat de voorste chauffeur op de rijbaan stilstond!!! In slaap gevallen dus.

De achterop rijdende chauffeur zag dit te laat en heeft hem dus aangereden.

Ik vindt het te goed koop om te zeggen die is in slaap gevallen

Alleen ze moeten het uitzoeken.En daar kunnen heel andere dingen uit komen.De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie
Ik vindt het te goed koop om te zeggen die is in slaap gevallen

Alleen ze moeten het uitzoeken.En daar kunnen heel andere dingen uit komen.De Groette Hwm

je hebt zelf 2 keer gepost dat de chauffeur in slaap is gevallen, en nu vind je dat goedkoop. vreemd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HWM ... Dit is uit politieONDERZOEK gebleken!!!

Begrijp mij niet verkeerd Bij het bedrijf waar ik gewerkt heb

Gingen ze het uit zoeken.En Ik weet van een geval Thuis grootte problemen. Of wat anders Alleen dit wil er mee zeggen

En dat gedeurde haast bij ieder ongeluk.En daar kwam vaak veel uit

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Begrijp mij niet verkeerd Bij het bedrijf waar ik gewerkt heb

Gingen ze het uit zoeken.En Ik weet van een geval Thuis grootte problemen. Of wat anders Alleen dit wil er mee zeggen

En dat gedeurde haast bij ieder ongeluk.En daar kwam vaak veel uit

De Groette Hwm

Ja, HWM jij weet het altijd beter ....

In dit geval heeft de politie onderzoek gedaan en uit hun onderzoek is gebleken dat de wagen met frituurvet op de RIJBAAN stilstond en de chauffeur in slaap gevallen is.

Kijk dat kan in een ander geval anders zijn geweest ... maar daar hebben wij het in dit onderwerp NIET over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geen paniek kerel denk nou niet dat ik slapend achter het rad zit;)

Maar ik betrap mezelf er wel eens op dat ik een stukje van de film mis !

,zo van verrek ben ik hier alweer :confused:

Dat zijn wel tekenen van vermoeidheid ..... of routine (had ik toen ik bij heineken zeecontainer reed, altijd weer datzelfde stukje ... verroest al bij de Benelux???!!!).

Maar de grens tussen weten dat je vermoeid bent en daadwerkelijk in slaap vallen is flinterdun. En een hazeslaapje van een seconde of zo kan al fataal zijn.

Sterker nog dat daadwerkelijk in slaap vallen MERK JE NIET!!!

Men schat zelfs in (op basis van onderzoek) dat in 10 tot 15% van de ernstige verkeersongevallen vermoeidheid van de bestuurder de oorzaak is.

TIP:

http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/Factsheet_vermoeidheid.pdf

Dit is wel verhelderend om eens door te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp mij niet verkeerd Bij het bedrijf waar ik gewerkt heb

Gingen ze het uit zoeken.En Ik weet van een geval Thuis grootte problemen. Of wat anders Alleen dit wil er mee zeggen

En dat gedeurde haast bij ieder ongeluk.En daar kwam vaak veel uit

De Groette Hwm

kijk hier krijg ik nou slaap van:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden