[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

bijscholing


Gast sindaco

Recommended Posts

Gast sindaco

weet iemand waar je eigenlijk kunt vinden welke cursussen nu gaan meetellen voor de verplichte 35 uur bijscholing die je in de komende jaren moet gaan volgen.

zijn er ergens website's met aanbieders hiervan???

ik heb zelf nog niet echt concreet een lijst kunnen vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie
weet iemand waar je eigenlijk kunt vinden welke cursussen nu gaan meetellen voor de verplichte 35 uur bijscholing die je in de komende jaren moet gaan volgen.

zijn er ergens website's met aanbieders hiervan???

ik heb zelf nog niet echt concreet een lijst kunnen vinden

ik ook niet john, heb contact gehad met het ccv en zelfs daar krijg ik geen duidelijk antwoord. volgens mij weten ze het zelf niet of moeten ze er nog een invulling aan geven.

feit blijft wel dat de gediplomeerde nederlandse chauffeur weer naar school moet omdat dat kloterige brussel weer zoiets beslist en de nederlandse regering dit als een stel debielen opvolgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ja ik ben ook al druk aan het zoeken geweest en het is dus voor ria noodzakelijk om voor 2014 dat gevolgd te hebben. en voor vele anderen.

als je net als ik van voor juli 1955 bent en dus geen chauffeursdiploma hoeft te hebben, is het nu nog niet nodig om bijscholing te volgen.

zal nederland misschien wel zelf veranderen, zodat iedereen het moet doen.

maar het duurt nog ff zodat ik wel verwacht dat er in de toekomst nog wel info over komt

misschien is er nog niks omdat het pas vanaf 2009 voor de vrachtwagenchauffeur ingaat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ook niet john, heb contact gehad met het ccv en zelfs daar krijg ik geen duidelijk antwoord. volgens mij weten ze het zelf niet of moeten ze er nog een invulling aan geven.

feit blijft wel dat de gediplomeerde nederlandse chauffeur weer naar school moet omdat dat kloterige brussel weer zoiets beslist en de nederlandse regering dit als een stel debielen opvolgt.

Ik vraag me af of ze er wel waren. Bij afwezigheid, wordt er voor je gewoon JA gestemd ? Dat zou een BOEL verklaren...

Zie: http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=12967

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

misschien is er al een poolse of hongaarse site die info heeft , want het moet in alle 27 lidstaten van de EU gaan gelden.:D

maar we wachten wel ff hier af of iemand toch wat meer weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site van het CBR-CCV staat de info over de verplichte bijscholing

http://beroepschauffeur.cbr.nl/index.asp?pageid=508

Helemaal onderaan de pagina staat een niet erg makkelijke te vinden link naar een document met een overzicht van de soort opleidingen die mee tellen voor de bijscholing.

http://beroepschauffeur.cbr.nl/pdf/20071207%20Onderwerpen%20cursussen%20nascholing%20voor%20website.pdf

is de link naar dat document. Weet niet of dit het er duidelijker op maakt maar via de eerste link zou je wel bij de nieuwste informatie moeten komen.

Gr. Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

dit is dus alleen een lijst met mogelijkheden, maar het is een begin.

wat ik zoek is een site met aanbieders van deze cursussen en duidelijke info omtrent cursusduur e.d.

maar we hebben in ieder geval al iets .

maar zoals ik het dan lees is ook een adr cursus geldig

kunnen al die mensen die nu ADR cursus doen dan eisen dat ze een certificaat krijgen voor het volgen van die cursus.

en wie zal straks naar die certificaten vragen als je je rijbewijs wilt verlengen??

er is dus nog heel veel onduidelijk.

ik denk als je nu in 2008 je ADR doet dat dat niet meeteltelt , omdat die 35 uur verzamelen pas ingaat vanaf 2009.

wat ik me ook afvraag is als je je rijbewijs verlengd voor 2014 of je dan nog een keer ontsnapt aan deze regeleing???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en wie zal straks naar die certificaten vragen als je je rijbewijs wilt verlengen??

wat ik me ook afvraag is als je je rijbewijs verlengd voor 2014 of je dan nog een keer ontsnapt aan deze regeleing???

Als ik het goed begrepen heb gaat het over de geldigheid van je chauffeursdiploma en niet je rijbewijs.

Op zich vind ik dit een goede zaak, zeker gezien het aanbod van onderdelen die geldig zijn. Met een aantal van die opleidingen kun je ook ergens anders aan de slag. Daarbij zal er best wel iets bij zitten waar je wat van leert.

Maar hoe zit het met de kosten ? Is hierover iets geregeld in de cao of is het uit eigen zak betalen ? (geld zowieso voor mij omdat ik niet onder NL-cao val, daarentegen heb ik ook geen ccv nodig, dus ook geen verlenging)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Als ik het goed begrepen heb gaat het over de geldigheid van je chauffeursdiploma en niet je rijbewijs.

jammer dan

de geldigheid van het mogen besturen van een vrachtwagen wordt gekoppeld aan het idd volgen van deze cursussen

het chauffeursdiploma gaat ook verdwijnen en je krijgt als je dus deze lessen volgt, een code op je rijbewijs waardoor elke agent in europa straks kan zien dat je 35 uur in de 5 jaar bijscholing hebt gevolgd.

aangezien dit voor alle lidstaten verplicht wordt is er dus niemand die er aan ontsnapt. ( BEHALVE ALS JE VAN VOOR JUNI 1955 BENT ).

dus om de 5 jaar naar de arbo meneer en ook bewijzen dat je bijscholing hebt gehad , anders krijg je geen aantekening op je rijbewijs en mag je niet meer op de vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jammer dan

de geldigheid van het mogen besturen van een vrachtwagen wordt gekoppeld aan het idd volgen van deze cursussen

het chauffeursdiploma gaat ook verdwijnen en je krijgt als je dus deze lessen volgt, een code op je rijbewijs waardoor elke agent in europa straks kan zien dat je 35 uur in de 5 jaar bijscholing hebt gevolgd.

aangezien dit voor alle lidstaten verplicht wordt is er dus niemand die er aan ontsnapt. ( BEHALVE ALS JE VAN VOOR JUNI 1955 BENT ).

dus om de 5 jaar naar de arbo meneer en ook bewijzen dat je bijscholing hebt gehad , anders krijg je geen aantekening op je rijbewijs en mag je niet meer op de vrachtwagen.

Ik heb het al eens uitgezocht maar doe dit even uit mijn hoofd.:

Chauffeursdiploma verdwijnt. Geldigheid rijbewijs gaat naar 5 jaar. Aanbieder goedgekeurde opleidingen geeft punten door aan CBR. CBR verwerkt deze bij verlengen rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het chauffeursdiploma gaat ook verdwijnen en je krijgt als je dus deze lessen volgt, een code op je rijbewijs waardoor elke agent in europa straks kan zien dat je 35 uur in de 5 jaar bijscholing hebt gevolgd.

.

Duidelijk, was mij niet bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden