[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

transport centrum o'zaal


piraat

Recommended Posts

  • Forumlid

Was vandaag even in o'zaal op het transport centrum.

Div bedrijven waar veel stilstand is , ook bij heisterkamp de parking vlink vol met werkloze truck's.

Alleen wat ik wel zeer opvallend vond op de parking waar de chauffeurs hun auto neer moeten zetten , dat er onweis veel auto's stonden met poolse kentekens.

Dit doet me dan toch denken aan het algemene vooroordeel dat ze juist nu lekker goedkoop zijn.

Jammer hadden ook nederlandse chauffeurs kunnen zijn die hun gezin aan het eten moeten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Reed vorige week langs de scania in veenendaal stonden ook een stuk of 15 losse en nog redelijk jonge trekkers... Lease contract afgelopen...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Was vandaag even in o'zaal op het transport centrum.

Div bedrijven waar veel stilstand is , ook bij heisterkamp de parking vlink vol met werkloze truck's.

Alleen wat ik wel zeer opvallend vond op de parking waar de chauffeurs hun auto neer moeten zetten , dat er onweis veel auto's stonden met poolse kentekens.

Dit doet me dan toch denken aan het algemene vooroordeel dat ze juist nu lekker goedkoop zijn.

Jammer hadden ook nederlandse chauffeurs kunnen zijn die hun gezin aan het eten moeten houden.

Je noemt hier ook wel wat op he... Het lijkt me duidelijk dat bij grote bedrijven meer auto's stil zullen staan dan bij een kleine... Heisterkamp heeft volgens mij meer dan 800 trekkers op de weg, als je het bijvoorbeeld vergelijk met een bedrijf met 10 trekkers, dan is de verhouding hetzelfde als er bij Heisterkamp 80 trekkers stil zouden staan en bij dat kleine bedrijf met 10 trekkers er 1 stil zou staan..

Het zal bij grote bedrijven eerder opvallen, maar dit neemt natuurlijk niet weg dat het waar is, dat er ontzettend veel auto's bij verschillende bedrijven stil staan.. Hopen dat het snel weer wat aantrekt:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Reed vorige week langs de scania in veenendaal stonden ook een stuk of 15 losse en nog redelijk jonge trekkers... Lease contract afgelopen...:confused:

dat zijn waarschijnlijk highline scania's Heisterkamp heeft die ingeruild voor Topliners, om de chauffeurs meer aan zich te binden.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Was vandaag even in o'zaal op het transport centrum.

Div bedrijven waar veel stilstand is , ook bij heisterkamp de parking vlink vol met werkloze truck's.

Alleen wat ik wel zeer opvallend vond op de parking waar de chauffeurs hun auto neer moeten zetten , dat er onweis veel auto's stonden met poolse kentekens.

Dit doet me dan toch denken aan het algemene vooroordeel dat ze juist nu lekker goedkoop zijn.

Jammer hadden ook nederlandse chauffeurs kunnen zijn die hun gezin aan het eten moeten houden.

Om dat te kunnen zien moet je welhaast op de personeelsparkeerplaats zijn geweest, wat me niet waarschijnlijk lijkt. En als je daar wel bent geweest zul je hebben gezien dat er naast de Poolse auto's ook zeer veel Nederlandse en ook wel Duitse auto's staan. En de auto's van de chauffeurs staan niet alleen naast het kantoor maar ook aan de overkant van de weg is nog een personeelsparking.

dat zijn waarschijnlijk highline scania's Heisterkamp heeft die ingeruild voor Topliners, om de chauffeurs meer aan zich te binden.:confused:

Niet alleen voor de chauffeur, maar ook vanwege het brandstof verbruik. Die highlines schijnen een erg hoog verbruikt te hebben. En dat is de hoofdreden voor de inruilen van 230 highlines tegen 230 topliners. Het verhaal gaat dat deze omruilactie Heisterkamp nagenoeg niets heeft gekost. (Let wel dit is iets wat ik niet zeker weet maar het komt uit de wandelgangen van Heisterkamp)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet alleen voor de chauffeur, maar ook vanwege het brandstof verbruik. Die highlines schijnen een erg hoog verbruikt te hebben. En dat is de hoofdreden voor de inruilen van 230 highlines tegen 230 topliners. Het verhaal gaat dat deze omruilactie Heisterkamp nagenoeg niets heeft gekost. (Let wel dit is iets wat ik niet zeker weet maar het komt uit de wandelgangen van Heisterkamp)

Zou mij niks verbazen, grote spelers in de markt hebben altijd meer voordelen op dit gebied. Zo heeft Willi Betz destijds slechts 1 symbolische euro betaald voor de eerste Actros euro 5 trekker. Dat er een order van 500 achteraan kwam zal daar wel wat mee te maken hebben gehad, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om dat te kunnen zien moet je welhaast op de personeelsparkeerplaats zijn geweest, wat me niet waarschijnlijk lijkt. En als je daar wel bent geweest zul je hebben gezien dat er naast de Poolse auto's ook zeer veel Nederlandse en ook wel Duitse auto's staan. En de auto's van de chauffeurs staan niet alleen naast het kantoor maar ook aan de overkant van de weg is nog een personeelsparking.

Ken daar prima de weg , en zekersss staan er ook wel nl auto's.

Vind het alleen jammer dat er dan nog zoveel buitenlandse pkw's staan.

Dit ook mede dat er chauffeurs zijn die ik ken nu thuis zitten , en ook zoiets hebben van hmmmm wij zitten thuis en die mensen rijden nog rond.

Niks ten nadele van de (buitenlandse) chauffeurs die nog wel een boterham daar kunnen verdienen.

gr. mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.......Vind het alleen jammer dat er dan nog zoveel buitenlandse pkw's staan.

Dit ook mede dat er chauffeurs zijn die ik ken nu thuis zitten , en ook zoiets hebben van hmmmm wij zitten thuis en die mensen rijden nog rond.

gr. mart

Dat ben ik inderdaad wel met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@piraat. als jij dan de weg kent bij heisterkamp, dan weet je ook dat de vestigigen in polen en duitsland dicht zijn gegaan, en dat er 200poolse chauffuers zijn ontslagen/contract niet verlengt.

het is idd jammer dat die polen nu werkeloos thuis zitten, en dat er nu nederlandse chauffeurs pools werk aan het doen zijn.

ook jammer dat de afdeling belgie het merendeel van zijn euro5 auto's heeft moeten omruilen met oldenzaal (vanwegen de maut) en de belgen nu de afgetrapte euro 3/4 krijgen.

als je dan ook even op travemunde gaat kijken, dan zal je zien dat de parking daar ook vol staat met trekkers.

ook jammer dat veel buitenlandse chauffeurs in zweden van de auto's zijn gehaalt, en vervangen zijn door nederlandse chauffeurs, en dat die nu zweeds werk doen.

er is 20-30% minder werk in het transport. niet raar als dan 20-30% van een wagenpark stilstaat.

maar jij weet aardig de weg bij heisterkamp. dus dit wist je natuurlijk al.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast ottohansen
Om dat te kunnen zien moet je welhaast op de personeelsparkeerplaats zijn geweest, wat me niet waarschijnlijk lijkt. En als je daar wel bent geweest zul je hebben gezien dat er naast de Poolse auto's ook zeer veel Nederlandse en ook wel Duitse auto's staan. En de auto's van de chauffeurs staan niet alleen naast het kantoor maar ook aan de overkant van de weg is nog een personeelsparking.

Niet alleen voor de chauffeur, maar ook vanwege het brandstof verbruik. Die highlines schijnen een erg hoog verbruikt te hebben. En dat is de hoofdreden voor de inruilen van 230 highlines tegen 230 topliners. Het verhaal gaat dat deze omruilactie Heisterkamp nagenoeg niets heeft gekost. (Let wel dit is iets wat ik niet zeker weet maar het komt uit de wandelgangen van Heisterkamp)

dat jij nog zo voor die firma opkomt??

Volgens mij had je toch ook de zak gekregen?

die omruilaktie had ook te maken met het mautverhaal,waren allemaal euro 4,dus duur.

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt mij dat indien de hoeveelheid werk niet zou zijn teruggelopen door de crisis Hortjuh nog steeds in dienst geweest zou zijn bij Heisterkamp.

Door overmacht (crisis) waar zijn werkgever ook niets aan kon doen is zijn contract beëindigd , moet je daarom negatief tegenover die werkgever staan?? , jouw baas zal toch ook geen personeel in dienst houden als een groot deel van het werk zou weg vallen en de vooruitzichten op herstel in een korte termijn niet in zicht zijn , als het jou zou treffen (wat ik niet hoop) zou dit dan een vrijbrief zijn om jouw werkgever af te kraken??.

Heisterkamp is wel het bedrijf geweest waar hij de kans heeft gekregen om aan het werk te gaan , ervaring op te doen e.d. , misschien zelfs wel (deels) zijn opleiding hebben betaald en waar hij als het werk weer aantrekt vermoedelkijk weer aan de bak kan , logisch toch dat hij achter het bedrijf blijft staan.

Gé

U schrijft wat ik dacht:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben een hele tijd geleden daar op de bedrijfsterreintje gezeten waar Heisterkamp ook zit, toen was er nog helemaal geen sprake van een crisis in transportland, en toen stonden er ook al redelijk wat auto's op de parking stil op een gewone doordeweekse dag.

Ik weet niet hoeveel er bij zijn gekomen, maar dat er wat auto's stil staan heeft nog niet zoveel te betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@piraat. als jij dan de weg kent bij heisterkamp, dan weet je ook dat de vestigigen in polen en duitsland dicht zijn gegaan, en dat er 200poolse chauffuers zijn ontslagen/contract niet verlengt.

"dat moet dan de laatste week gebeurt zijn, is mij niets van bekend. Trelleborg is onlangs wel opgeheven"

het is idd jammer dat die polen nu werkeloos thuis zitten, en dat er nu nederlandse chauffeurs pools werk aan het doen zijn.

ook jammer dat de afdeling belgie het merendeel van zijn euro5 auto's heeft moeten omruilen met oldenzaal (vanwegen de maut) en de belgen nu de afgetrapte euro 3/4 krijgen.

als je dan ook even op travemunde gaat kijken, dan zal je zien dat de parking daar ook vol staat met trekkers.

ook jammer dat veel buitenlandse chauffeurs in zweden van de auto's zijn gehaalt, en vervangen zijn door nederlandse chauffeurs, en dat die nu zweeds werk doen.

er is 20-30% minder werk in het transport. niet raar als dan 20-30% van een wagenpark stilstaat.

maar jij weet aardig de weg bij heisterkamp. dus dit wist je natuurlijk al.;)

dat jij nog zo voor die firma opkomt??

Volgens mij had je toch ook de zak gekregen?

die omruilaktie had ook te maken met het mautverhaal,waren allemaal euro 4,dus duur.

:angel:

Zeker mijn contract is niet verlengd. Maar natuurlijk kom ik voor Heisterkamp op. Ik heb er een goede tijd gehad. Ik persoonlijk vindt het een prima bedrijf om voor te werken en als de handel weer aantrekt zou ik ook zeker weer bij Heisterkamp gaan solliciteren.

Lijkt mij dat indien de hoeveelheid werk niet zou zijn teruggelopen door de crisis Hortjuh nog steeds in dienst geweest zou zijn bij Heisterkamp.

Door overmacht (crisis) waar zijn werkgever ook niets aan kon doen is zijn contract beëindigd , moet je daarom negatief tegenover die werkgever staan?? , jouw baas zal toch ook geen personeel in dienst houden als een groot deel van het werk zou weg vallen en de vooruitzichten op herstel in een korte termijn niet in zicht zijn , als het jou zou treffen (wat ik niet hoop) zou dit dan een vrijbrief zijn om jouw werkgever af te kraken??.

Heisterkamp is wel het bedrijf geweest waar hij de kans heeft gekregen om aan het werk te gaan , ervaring op te doen e.d. , misschien zelfs wel (deels) zijn opleiding hebben betaald en waar hij als het werk weer aantrekt vermoedelkijk weer aan de bak kan , logisch toch dat hij achter het bedrijf blijft staan.

Gé

Gé, jij slaat de spijker op z'n kop:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie
Ik ben een hele tijd geleden daar op de bedrijfsterreintje gezeten waar Heisterkamp ook zit, toen was er nog helemaal geen sprake van een crisis in transportland, en toen stonden er ook al redelijk wat auto's op de parking stil op een gewone doordeweekse dag.

Ik weet niet hoeveel er bij zijn gekomen, maar dat er wat auto's stil staan heeft nog niet zoveel te betekenen.

ook voor de crisis hadden ze inderdaad wel eens auto's stilstaan. toen ik er werkte was dat al zo. dit komt volgens mij doordat ze bij heisterkamp ook veel in een continue dienst werken. auto's komen terug van een rit, staan even op het terrein en worden door een andere chauffeur overgenomen en die rijden er snacht's mee. op zo'n manier kunnen er nog wel eens een paar op het terrein staan.

ook worden auto's die de werkplaats in moeten uitgepland voor een dag en die staan dan ook op het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast ottohansen
Lijkt mij dat indien de hoeveelheid werk niet zou zijn teruggelopen door de crisis Hortjuh nog steeds in dienst geweest zou zijn bij Heisterkamp.

Door overmacht (crisis) waar zijn werkgever ook niets aan kon doen is zijn contract beëindigd , moet je daarom negatief tegenover die werkgever staan?? , jouw baas zal toch ook geen personeel in dienst houden als een groot deel van het werk zou weg vallen en de vooruitzichten op herstel in een korte termijn niet in zicht zijn , als het jou zou treffen (wat ik niet hoop) zou dit dan een vrijbrief zijn om jouw werkgever af te kraken??.

Gé

Ik hebdaar ook 2 jaar gewerkt,nadat ze het werk van mijn oude werkgever hadden ingepikt. Iff you cant beat them,join them.

Had het er niet zo naar mijn zin omdat ze zich niet aan cao hielden.

Vakbonden hebben noch wat geprobeert,die kwamen ook niet verder.

Heb dus maar wat anders gezocht,en naar mijn zin nu.

Blijf beetje bitter tegenover die firma,maar sorry als ik iemand gekwetst heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Gaat dit weer uit de hand lopen?:rolleyes:

Bij mijn werkgever staan momenteel ook vier auto's stil, van de 40 is dat toch tien procent. Dit zijn twee trekkers en twee bakwagens.

Inderdaad, één bakwagen staat met gladde banden 'in de wacht' op betere tijden...

Maar die andere drie auto's staan stil omdat ze vernieuwd zijn! Het zijn euro 3 auto's, waar momenteel een giga-aanbod van is. Je kunt wel invullen wat die handel dan nog opbrengt: niks, niks en... inderdaad. Normaal gesproken waren die apparaten al lang weg geweest, nu nog even niet. De crisis heeft er dus wel mee te maken, maar niet op de manier zoals hier boven bedoeld. Stilstand hóeft dus niet per sé geen werk te betekenen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar die andere drie auto's staan stil omdat ze vernieuwd zijn! Het zijn euro 3 auto's, waar momenteel een giga-aanbod van is.

Uh Maarten bij ons komen straks nog een paar stukkies antiek vrij een paar oude rakkers van '99 dus euro 0 zit daar nog wat handel in dan ??:D

of word dit ook een verhaal van 0,0 euro per auto ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi allemaal.

Vind het jammer dat er weer negatief word gereageerd op heisterkamp.

Het was niet mijn bedoeling toen ik dit schreef dat dit zou gebeuren , en was puur een opmerking van mijn kant dat ook daar veel stil stond doorde weeks. Ook bij andere transport ondernemingen is het geval , alleen daar valt het niet meteen op .

Dus mensen niet gaan roepen van shit dit of weet ik veel want daar ging het niet over.

Had even goed een ander groot transport bedrijf kunnen zijn .

Mvg mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Uh Maarten bij ons komen straks nog een paar stukkies antiek vrij een paar oude rakkers van '99 dus euro 0 zit daar nog wat handel in dan ??:D

of word dit ook een verhaal van 0,0 euro per auto ;)

Ik denk dat laatste Hendrik:o

Ze staan er al zes weken minstens, maar volgende week gaan ze weg. De handelaar zet ze op internet, maar de hoofdprijs krijgt 'ie er nooit meer voor...

En euro O?? Misschien naar Afrika of zo, moet je zelf de uitvoer betalen:)

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi allemaal.

Vind het jammer dat er weer negatief word gereageerd op heisterkamp.

Het was niet mijn bedoeling toen ik dit schreef dat dit zou gebeuren , en was puur een opmerking van mijn kant dat ook daar veel stil stond doorde weeks. Ook bij andere transport ondernemingen is het geval , alleen daar valt het niet meteen op .

Dus mensen niet gaan roepen van shit dit of weet ik veel want daar ging het niet over.

Had even goed een ander groot transport bedrijf kunnen zijn .

Mvg mart

Weet niet of het normaal is (kom niet vaak in het Noorden van het land).

Maar zag afgelopen week een hoop wagens van Reining staan toen ik er langskwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet niet of het normaal is (kom niet vaak in het Noorden van het land).

Maar zag afgelopen week een hoop wagens van Reining staan toen ik er langskwam.

Het schijnt ook dat ze bij Reining een hele vracht nieuwe wagens binnen hebben staan. Gekocht of geleased en nog nooit gebruikt. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook voor de crisis hadden ze inderdaad wel eens auto's stilstaan. toen ik er werkte was dat al zo. dit komt volgens mij doordat ze bij heisterkamp ook veel in een continue dienst werken. auto's komen terug van een rit, staan even op het terrein en worden door een andere chauffeur overgenomen en die rijden er snacht's mee. op zo'n manier kunnen er nog wel eens een paar op het terrein staan.

ook worden auto's die de werkplaats in moeten uitgepland voor een dag en die staan dan ook op het terrein.

klopt helemaal, niet alleen in jouw tijd maar tegenwoordig of in het heel recente verleden ook nog :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@piraat. als jij dan de weg kent bij heisterkamp, dan weet je ook dat de vestigigen in polen en duitsland dicht zijn gegaan, en dat er 200poolse chauffuers zijn ontslagen/contract niet verlengt.

het is idd jammer dat die polen nu werkeloos thuis zitten, en dat er nu nederlandse chauffeurs pools werk aan het doen zijn.

ook jammer dat de afdeling belgie het merendeel van zijn euro5 auto's heeft moeten omruilen met oldenzaal (vanwegen de maut) en de belgen nu de afgetrapte euro 3/4 krijgen.

als je dan ook even op travemunde gaat kijken, dan zal je zien dat de parking daar ook vol staat met trekkers.

ook jammer dat veel buitenlandse chauffeurs in zweden van de auto's zijn gehaalt, en vervangen zijn door nederlandse chauffeurs, en dat die nu zweeds werk doen.

er is 20-30% minder werk in het transport. niet raar als dan 20-30% van een wagenpark stilstaat.

maar jij weet aardig de weg bij heisterkamp. dus dit wist je natuurlijk al.;)

Ja toevallig wist ik dat wel .

Maar ging er ook niet om wie wat weet allemaal , ging om een constatering.

En tuurlijk zijn bepaalde dingen logisch 30% minder werk = 30% stilstand , waar het een beetje om gaat is dat je dat soort dingen meteen ziet bij de wat grotere ondernemingen.

gr mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

nee, waar het omgaat is wat je denkt tezien.

een bedrijf met 10auto's die 10% van zijn auto(s) heeft stil staan, is 1auto. en dan valt niet op.

een bedrijf met 800auto's wat 10% heeft stil staan (is 80auto's) valt wel op.

er word dan een conclusie getrokken, dat het met dat grote bedrijf slecht gaat.

omdat het hier over heisterkamp gaat, zal ik heisterkamp als VOORBEELD nemen. ze gooien de vestiging in polen dicht, de polen staan op straat, en vervolgens gaan de nederlanders het werk doen in polen.

er werd/word zoveel geklaagt dat de oostblokkers het werk overnamen, maar nu hoor je niemand er over dat de nederlanders daar het werk aan het doen zijn. rare wereld toch he?

een zweedse chauffeurs is brutto ongeveer de helft goedkoper als een nederlandse chauffeur. de zweed raakte het werk kwijt van een bekende zet ze zelf in elkaar kast winkelketen. van dieren/gwt nam dat over, met bulgaren op de auto. (zijn er goedkopere chauffeurs?) en van dieren/gwt is het werk kwijt. mag jij raden wie het nu doet?

mijn/ons moederbedrijf is deens. heisterkamp heeft een prijs neer gelegt in denemarken, waar zelfs de rus niet voor kon rijden. en toch rijd heisterkamp het nu. en dan wetende dat de buitenlandse vestigen gesloten zijn, zitten er dus nederlanders of duitsers op de auto, voor een prijs terijden waar zelfs een rus niet voor kan rijden.

ik zat gisteren met een duiter van heisterkamp op de boot, en die man werk er toch al 5jaar. maar dat hij veel minder verdient als een nederlander wist die al. ook dat het veel minder is. maar hij verdient er meer als bij een duitse baas. echter wat hij deze week verdient, had ik dinsdag al verdient. alleen moet hij nog tot vrijdag.

en nu klinkt het of ik heisterkamp in de zeik drukt, maar dat is mijn bedoeling niet. want dat kleine bedrijfje met die 1 auto stilstaant, duikt onder de prijs van heisterkamp. want die man wil ook werk hebben.

moet je verder helemaal niet over nadenken. je moet zien wat je zien wil, en dat vooral rond vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden