[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Failliet maar toch gespot


Recommended Posts

Het is niet vreemd als je nog auto's ziet rijden van bedrijven die failliet zijn verklaard.

In veel gevallen kan een curator besluiten lopenden opdrachten nog af te maken, om daardoor nog omzet aan het faillisement toe te kunnen voegen, zodat er meer te verdelen valt.

In het geval van Aalburg transport, weet ik dat er een bedrijf is die een aantal auto's heeft overgenomen om er wat Duitslandwerk iov Aalburg Beheer te doen.

Aalburg beheer is zover ik weet buiten het faillisement gebleven.

Voor wat betreft Tesselaar was al bekend dat deze in afgeslankte vrom door zouden starten, dus daar zullen auto's van blijven rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen
Zie nog regelmatig een auto van Heijmans transport rijden. Zijn die doorgestart?

heijmans is doorgestart ik geloof onder een andere naam maar zeker weten doe ik het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie ook heel veel auto's rondrijden met de bedrijfsnaam nog op de deur, alleen een ander/vreemd kenteken er op.

als je dan zonder nadenken aan een chauffeurstafel gaat zitten, kan je vertellen dat dat bedrijf ook in oosteuropa is begonnen.:rolleyes:

als een bedrijf failiet gaat worden de auto's niet vernietigt, en ook niet gelijk overgespoten. iemand die zo'n bedrijf overneemt, en dat gaat heel snel tegenwoordig, zal dus de eerste tijd nog in de oude kleuren, met de oude naam op die auto's blijven rijden.

niet alleen bij een failietsament, maar ook bij een overname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo kwam ik dinsdag of woensdagochtend een combinatie van nagtegaal uit Alphen ad Rijn tegen.

Precies de kleuren van dat bedrijf wat failliet was en in een reportage van netwerk zat. Als ik die reportage mocht geloven dan was een doorstart niet waarschijnlijk.

Dan vind ik het toch interessant om te weten wat het verhaal achter deze auto is.

- toch wel een doorstart?

- nieuwe eigenaar, maar nog niet gespoten

En daar hoeft helemaal geen negatieve klank aangegeven te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

aalburg transport is failliet maar is opnieuw begonnen op naam van aalburg logistiek en zonder auto,s en personeel

de auto,s die jullie zien zijn inderdaad overgenomen door van dingenen --hapert

en blijven t werk doen van aalburg transport in opdracht van aalburg logistiek '

er is van t failliesement niks over of er buiten gebleven zoals eerder is geschreven ergens hier

alles was weg

zijn alleen opnieuw begonnen in logistiek

raar maar waar de chauffeur is klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Bas Overbeeke 1 auto heb ik al een paar dagen nog zien rijden, een ex wrt bakwagen met kooiaap.

Henk

Klopt helemaal, er rijden er zelfs 2 van (voor de AgriFirm met veevoer). Maar dit zijn géén ex WRT bakwagens hoor. Deze zijn toendertijd nieuw gekocht door Vlematra (voor dat Bas Overbeeke dus Vlematra opkocht) Deze en andere auto's rijden door om de klanten niet kwijt te raken. De naam "Bas Overbeeke" zal er wel snel af gaan. Deze week is bekend geworden dat ze een doorstart maken in afgeslankte vorm (met alleen de oude auto's) onder de naam Dekker transport vanuit Montfoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
ik zie ook heel veel auto's rondrijden met de bedrijfsnaam nog op de deur, alleen een ander/vreemd kenteken er op.

als je dan zonder nadenken aan een chauffeurstafel gaat zitten, kan je vertellen dat dat bedrijf ook in oosteuropa is begonnen.:rolleyes:

als een bedrijf failiet gaat worden de auto's niet vernietigt, en ook niet gelijk overgespoten. iemand die zo'n bedrijf overneemt, en dat gaat heel snel tegenwoordig, zal dus de eerste tijd nog in de oude kleuren, met de oude naam op die auto's blijven rijden.

niet alleen bij een failietsament, maar ook bij een overname.

ja je hebt helemaal gelijk zorgt voor aardig wat verwarring

en nee frank de ridder heeft geen ooost europese vestingen LOL

post-3980-1394781064,9598_thumb.jpg

post-3980-1394781065,0707_thumb.jpg

post-3980-1394781065,294_thumb.jpg

post-3980-1394781065,4665_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Bas Overbeeke 1 auto heb ik al een paar dagen nog zien rijden, een ex wrt bakwagen met kooiaap.

Henk

Klopt, 7 auto's zijn er overgebleven vanuit het failliesement. Dit zijn de 7 oudste auto's die uit de lease waren (2 MAN bakwagens met kooiaap, 1 MAN combinatie voor zeecontainers, en 4 trekkers met opleggers t.w. toutliners/container chassis). Alle "nieuwe" lease auto's (2 Scania's en 6 Daf XF-105 Superspacecab's zijn terug naar de lease maatschappij. De Naam "Bas Overbeeke" staat inderdaad nog op de auto's, maar het bedrijf heet nu officieel "Dekker" transport werkend vanuit Montfoort (Utr.). Overigens is Dekker weer een onderdeel van Dekker transport uit Waspik (waar Bas Overbeeke, ook eigenaar van geweest is, enige tijd). En om het nog ingewikkeleder te maken is Bas Overbeeke nu directeur van Dekker transport Montfoort. Zo het balletje is weer rondLOL

Bas heeft zijn "eigen" geld weer terug, en de schuld eisers en ex-personeel het nakijken.

Kijken hoelang dit nu weer duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden