Spring naar bijdragen

een verhaal zonder met een eind,maar wanneer ??


Gast alex

Recommended Posts

Ik ben ondertussen alweer een paar jaar chauffeur, en heb een hoop gezien en mee gemaakt, mooie situaties maar ook mindere.

Mindere zijn nooit leuk om over te schrijven, zo als collega,s die overlijden, baas die ernstig ziek wordt en overlijdt.

Maar die baas mur,dacht het toen goed geregeld te hebben, had ie ook wel,maar toch.

Ik schrijf dit overigens, naar eigen ervaring,zoals ik het beleefd hebt toen,en zeker niet om firma vd wal ZWART te maken....

Toen meneer mur op zijn ziekbed lag, was ie nog met zijn bedrijf bezig, hoe houdt ik mijn chauffeurs aan het werk.

Erg moeilijk lijkt mij, voor een persoon als roel mur,zijn jongens uit handen te geven, zijn jongens die naam hadden onderweg,postitief en negatief.

Het maakt niet uit, er was er toch 1 die dat zooitje ongeregeld erbij wou nemen,HET LIJKT MIJ PERSOONLIJK,om materiaal over te nemen minder moeilijk, dan dat je ook nog,een zooitje chauffeurs erbij krijgt, die nergens naar keken, vooral niet naar een uurtje meer of minder, konden wissellen als de beste, en vooral ook de vrachtwagens thuis hadden staan. Volgens mij heeft roel mur op zijn sterfbed, henk vd wal toch wel gewaarschuwdt,weet waar je aan begint, dat wist ie ook wel.

Elke verandering is nooit fijn, zeker geen overname, door een bedrijf, die in hetzelfde werk zit , maar toch andere regels heeft. Ik kon henk vd wal al op een heel andere manier, negatief, tja kan gebeuren, niet fijn,maar het was eenmaal zo.

Toen mur was overleden, is henk vd wal interim directeur geworden in vreeland, om eens te kijken, wat de mogelijkheden waren, of in vreeland blijfen of alles over naar utrecht, het werdt het laatste, de firma mur ging vreeland verlaten,een legende minder, in die streek.

We kregen op een zaterdag een kennismaking,met het bedrijf vd wal, s,morgens in een restaurant, koffie en een broodje, en veel gepraat, ja ik vond zelf toen al glad gepraat, ik vondt zelf, dit heeft mur niet gewild,maar ja wie ben ik.

Op naar de werf in utrecht, daar een kennismaking, met de planners, garage medewerkers, en al het andere personeel. Wat een sfeer.

Maar ik dacht ach ik ga toch onderweg en zal niet zoveel hier in utrecht komen, dus ik zal er weinig last van hebben, ja alleen van de planning. Die loopt daar over zoveel schijfen, dat je als chauffeur wel geduldt moest hebben, als je je eigen gemeldt had via de sms. Af en toe duurde het zolang dat je dacht, goh komt de laad opdracht met de postduif..

Maar ook de nieuwe wetten van vd wal, tja IK kreeg een nr, iets in de 160. Dit nummer moest ik overal op vermelden, weekstaten en alle post naar kantoor.IK ben nooit een nummer geweest, bij een baas en zeker hier ook niet. Regels regels en regels, wij als mur chauffeurs waren dat totaal niet gewend, pauze maken, na 4.45 uur werken helemaal niet.. Onze auto,s in utrecht neer zetten ook niet, controlle bij binnenkomst op de werf in utrecht, dat was de werf oprijden en stoppen voor de slagboom, en iemand uit de garage controlleerde de staat van de auto. TJA ik zeg maar niks meer.

Maar ook het koffiehuis de smeerput, is dicht gegaan in vreeland, en loek en piet verhuisde ook mee, naar utrecht, die twee waren toch wel de steun voor mij. IK ben een mur man in hart hart en ik ben niet de enigste daar in, echt niet,IK had sterkt het gevoel, dat de mur mentaliteit, de kop werdt ingedrukt, en ik kon daar niet mee leven, raar eigenlijk, dat je zoveel een mentaliteit kan krijgen, en dat je dan zegt, ja ik ben een mur man, en die mur man wordt geen vd wal man, ik heb toen ook ontslag genomen, bij vd wal, omdat mijn plezier, in het internationaal transport compleet verdwenen was, echt helemaal weg,ik en een maand later was ik weg daar, met pijn in mijn hart, reed ik het terrein af daar in utrecht, ik heb het niet waar kunnen maken, de wens van roel mur... Ik kan natuurlijk veel meer negativiteit kunnen vertellen, ik doe dat niet, omdat ik henk vd wal, nu twee keer hebt mee gemaakt,op gelegenheden, en toen dacht, hij is ook een mens, van vlees en bloed, hij is een man met een bedrijf. En in dat bedrijf zijn zoveel schakels. IK vindt het niet gepast om nog meer te schrijven over vd wal, of over mur.. vandaag niet,volgende week weer. het gegaan is, maar ik vondt dat dit verhaal erbij Dit is compleet mijn ervaring,en niet een hetze tegen vd wal.....

post-330-1394778928,2769_thumb.jpg

post-330-1394778928,3589_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 252
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik schreef het laatste deel,over mijn overnamegevoel, van de vrijheid van mur naar het beleid daar in utrecht..

Vryheid en blijheid is plezier in je werk,erg belangrijk...

De gein die je kan hebben met de collega,s onderweg,is zo belangrijk,voor de algehele werksfeer....

Het gebeurde vaak dat er heren chauffeurs zaten aan de tafel,met de grootste verhalen, en dat ze nooit smerige handen kregen onder het werk, nou niet onder het werk maar dan wel na het werk.

Want een zakje mosterd,deed wonderen,effe leeg spuiten aan de handgrepen van de deur... OH oh SMERIGE HANDEN, raar gevoel he...

Of die chauffeurs die nooit onderweg je konden helpen met laden of lossen, of wisselen van de containers.

Die personen vergeet je niet snel, zo ook die avond bij frans op de bult..

Er zat er 1,die zich eigen verontschuldigde voor het feit, dat ie zoveel haast had in herford, dat ie niet even kon helpen met wisselen... Oh geen probleem,neem nog een biertje en nog 1 en1 nog 1,straalbezopen zwalkte ie naar zijn auto, en sliep als een blok, zovast dat ie niet merkte, dat zijn aaanhanger werd los gekoppeld, en hij de volgende morgen weg reedt bij frans met alleen een moterwagen, waarop wij snel de planning belde om te melden dat ie zijn aanhanger vergeten was, het gevolg daarvan was, hij had wat uit te leggen, en de volgende keer hielp ook hij gewoon mee met laden en lossen......

Dat waren geintjes, en vette LOL...

Toen ik bij mur begon, was herford het verste wat ik kwam, goh is die weg nog langer dan, want berlijn wordt aangegeven.

Ik kwam steeds verder, hannover, de a 2 over , een grote baustelle toen nog, file rijden, ik kwam de lantaarn palen tegen op helmstedt, ja berlijn was in zicht. Ja en dat met een daf 75, wat een feest...

Met die daf 75 zoveel gezien,en geweest.

Mensen zeiden vaak tegen mij, hoe kan jij slapen,in een kippenhok op dat dak van je, heerlijk zelfs.. In dat kippenhok, lag een groot matras, van 1.90 bij 90 cm een lekker dik matras betekent lekker slapen....

Waar ik ook was, slapen,ja als er tijd voor was, jullie zullen nu wel denken, wat is dat nou voor een gelul, tijd voor was.

Nou rijden bij mur was een feest, feest vieren onderweg, lang door rijden, en veel lichamelijke arbeid, rockwool lossen, vaten lossen, en bovenal containers wisselen... je hield van dat werk,en je deed dat gewoon..

Er komt dan een vanzelf een nacht aan,dat je denkt,nu ga ik rustig slapen, ik zet hem op tijd stil,in friesland, op een half uur van de klant af,en ga slapen,wekker op 5.00 uur.. JAzeker ik had toen de wekker uitgezet en even naar buiten gekeken, het was donker, en voordat ik weer opstond was het licht en de zon scheen al, ik had het nodig.....

Europoort, tja, een giga mooie leer plaats, voor als je moest leren wisselen, of als je geheugen weer even moest worden opgefrist,van hoe je moest wisselen...

Ik vondt het altijd weer een uitdaging, om me daar uit te leven, met botlek faime, de shell,mobill,steinweg en noem ze maar op.

De meeste waren wisselklanten, maar ook de klanten,waar je bakken moest verzetten, wat een feest, twee balken hout op het chassis, en bakken aan de ramp weg halen en volle bakken weer tegen de ramp aanzetten.... Water ballet, want de bakken die aan de ramp stonden vangden veel water op, die vervolgens bij 1x remmen vol over je cabine heen vloog, hoe was je je auto, zo dus....

Maar ik was toch ook wel weer blij als ik los gelaten werdt, uit de europoort,maar dan kwam ik in roermond terecht,het volgende feest.... Overigens op de europoort hadden wij ook een stamplaats, pico,s truckstop, menig gezellige avond gehad daar.......

Mur was een begrip,overal en nergens...

Bij de rockwool, was het in begintijd een zooitje, en na een reorganistie, was het nog steeds een zooitje, bakken stonden nog steeds dwars door mekaar heen, en het duurde en duurde maar voordat je vracht klaar was, sorry chauffeur je vracht is pas vannacht klaar, ow geen probleem,op naar lei, en op een avond, stonden we daar,en er stond 1 koeler met een russisch kenteken. Wat een lawaai bak was dat en stinken....

Wij hadden even aan gekeken of de trailer geladen was, dit was niet zo, waarom heeft ie dan z,n koeler op continu staan, toch niet voor jn etenswaren wat in een kistje achter in zijn trailer stondt, dus wel.

Nou dat wordt dan even onze auto,s draaien, zodat wij met onze cabines, aan de achterkant van zijn trailer stonden en die koeler niet meer hoorden, maar dat vondt onze rus, niet zo leuk, en vervolgens draaide hij zijn trailer ook, zodat wij weer cabine aan cabine stonden, het leelt wel een teken film. De OPLOSSING, sleutel 10, en een draadje los, en koeler stil..... en rus boos...

Het liep vaak uit de klauwen bij lei, ben er zeker niet trots op, maar het was een tijd die ik zeker niet gemist zou willen hebben...

De volgende week, zal ik een verhaal schrijven over mijn eerste baas, kreike in zwanenburg, hoe ik daar begon, en waar ik mee reedt daar, en hoe mijn oude auto,weer zag rijden bij een baas,waar ik later zelf zou gaan werken, verhaalstof zat.......

post-330-1394778928,4765_thumb.jpg

post-330-1394778928,634_thumb.jpg

post-330-1394778928,6933_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat ik em ook ken,was die vriendin niet heel erg ziek?

daar was ie zelf ook heel beroerd onder.

stond met em een wknd in bordeaux,hij maakte me om 14h00 wakker,hij schrok vanmij reactie,dat ik vond dat het midden in de nacht was,LOL.

daarna is het wel goed gekomen tussen ons,hij meer ie dronk hoe luier zijn ene oog stond!hahaha;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja gup007 dat was hem ...

Een rare maar aardige man en buiten dat kon je van hem ECHT zeggen dat was en is een collega die voor je door het vuur ging want wat hij zei maakte hij ook waar is egaal hoe hij het moest doen ...

MAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Als je hem tegen had ....had je ook pech want dan kreeg je niks van hem gedaan en liet hij je gewoon links liggen....

Mvg Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA die ouwe was me er een , ik hoef geen namen te noemen, maar dat ie berucht was ,dat is zeker....

Ja gup007 dat was hem ...

Een rare maar aardige man en buiten dat kon je van hem ECHT zeggen dat was en is een collega die voor je door het vuur ging want wat hij zei maakte hij ook waar is egaal hoe hij het moest doen ...

MAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Als je hem tegen had ....had je ook pech want dan kreeg je niks van hem gedaan en liet hij je gewoon links liggen....

Mvg Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd een haat ,liefde verhouding gehad met bazen, planners en alle andere kantoormensen.

Waarom,ik zou het echt niet weten, omdat ik een praktijkman ben, omdat ik van me vak hou, omdat ik zo gek als een deur ben,en zeg wat ik te zeggen hebt. Dit bleek van de week wel weer op dit forum, mensen lezen wat ze willen lezen,en vervolgens rekenen ze je af, wat je geschreven hebt, erg jammer. Want als die personen eens verder op dit forum kijken,komen ze een leuk verhaal tegen. Maar omdat ze daar niks tegen in te brengen hebben, zal ik zeker geen reactie zien hier van die personen. Hoe kan dat toch, snappen ze het verhaal niet, omdat het een waargebeurd verhaal is ,een praktijkverhaal..En geen theorie verhaal, een abctje, tja ben blij dat ik een chauffeur ben, en men eigen niet zo moeilijk hoeft te maken, met theoretische gedachten. Ik heb meerdere malen mijn excuus aangeboden hier aan bepaalde personen, maar omdat ze geholpen zijn aan hun langtermijn geheugen zijn ze dat alweer vergeten. Ik noem geen namen, maar de personen over wie ik het hebt,lezen dit verhaal toch niet.... Toch wel jammer....

Genoeg over het voorval, nu maar eens de mensheid verblijen,voor de mensen die dit verhaal wel waarderen.

Ik heb in de jaren dat ik rondrij, bij verschillende bazen mogen werken, banis verhuizingen, kreike transport, mur, zwagerman, bakker log, en nu bij bieze. Het zijn erniet zoveel, maar als ik mag kiezen , waar ik het fijnst gewerkt hebt,tja mur transport, daar werdt je gewaardeerd om wie je was. De collega,s stonden altijd klaar, ik ook voor hun. gein en ongein werden altijd uitgehaald, was het onderweg, was het in vreeland, wat is er mooier, om voor een planner, met de bijnaam de hond, een familie op de balie te zetten van zes jonge hondjes van steen, en dan gewoon weg lopen, om vervolgens de planner te horen schelden, IK BEN GEEN HOND,ja hoor woef woef.....

Ik stond deze week samen met een collega te laden in udenhout,en we moesten wachten, aangezien hij pas werkt bij ons, raakte wij aan de praat, hij zegt alex, waarom rij je geen buitenland meer, ik zou het niet weten. Raar eigenlijk, na jaren lang rond te hebben gezworfen door europa, overal bekendt te zijn, met naam en toenaam, vindt ik tegenwoordig maastricht al einde van de wereld. Waar is het fout gegaan, toen mur ophield met bestaan, en dat wij overgingen naar utrecht. Ik denk het niet. Misschien werdt ik wel verstandig, lijkt mij sterk. Want ik verlies mijn streken niet, ik werk nu bij bieze, en daar is het niveau van de chauffeurs niet zo hoog, ook niet van de planning, want de planner plant niet de auto,s maar de chauffeur. Dat ben ik niet gewent, want bij mur werdt er geen onderscheidt gemaakt, want iedereen had zijn eigen werk, je koos daar, 1 europoortchauffeur,2 rockwoolchauffeur,3 beneluxchauffeur, 4 verwegchauffeur, 5 overal en nergens chauffeur, ik was een nr 5 chauffeur, het maaakte mij niet uit,waar ik rond ree, r,dam, roermond, overal waar ik kwam, ik was bekendt als die kale, tja geen haar. Maar ik was overal welkom. En voor de problemen, was eraltijd een oplossing te vinden. Maar voor wat hoorde wat.

Ik werdt vaak uitgemaakt als die jonge hond, altijd effe doorgaan op het randje, hoe kon dat toch, waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Want dat was de mentaliteit bij mur, altijd het onmogelijke opzoeken, altijd LOL in je werk hebben, was er geen LOL, dan maakte je LOL. Ik weet nog dat we auto,s mochten wassen in roermond, nadat je telefonisch toestemming had gevraagt in vreeland, en gek genoeg als ik opbelde naar vreeland, kreeg ik de pastoor aan de telefoon, en die vondt het nodig ,dat ik mijn auto liet wassen, en dat ging een paar weken door, en ik kwam maar niet in vreeland, en weer bellen, nee mag niet. En na twee maanden niet gewassen te hebbenm, was mij dafje cf, zo smerig, dat de rode kleur van cabine,zwart was, en ik naar vreeland ben gegaan ,mijn auto voor het kantoor geparkeerd, en ja hoor daar kwam het commentaar, alex waarom is jouw auto zo smerig, moet je even aan de pastoor vragen, maar de pastoor was niet thuis. hij dacht zich eigen eruit te lullen, pech voor hem, niet gelukt, voortaan wasde ik mijn auto elke week, zonder toestemming... rebels bijna wel, mooie levensstijl ja ik vindt van wel, ik ben wie ik ben, en als mensen moeite met mij hebben, pech voor de mensen. Want jarenlang moest ik me bewijzen tegen over oudere chauffeurs, dachten hun dan ,ik niet, want ik zei gewoon, ow heb jij meer ervaring dan mij, nou tegen de dag dat ik net zo oud als u bent, dan heb ik net zoveel ervaring... Iedereen is een mens, iedereen is gelijk, man,vrouw, directeur , puttjeschepper, want ik weet nog op een avond, zat ik bij pico,s in rotterdam, en daar zat een vrouwelijk chauffeur, aan een tafel,met een heleboel mannen erbij, er was een stoel vrij, ik schuif aan , hoi collega,s, ik werdt terug begroet, maar tot mijn grote verbazing, waren al mijn collega,s in eens haantjes gewoorden, ja er zat een vrouw aan tafel. En de opmerkingen vlogen over tafel, en dat vrouwtje kon het niet waarderen, en zocht een rustpunt op, dat was ik, zij luchte der hart bij mij uit, en de eerste de beste, die ook maar 1 vinger naar haar uitstak, kon een knal van mij krijgen, waarom tja dat ga ik hier niet vertellen, zij werdt toen een goede vriendin van mij, en ik wist een heleboel over haar. En dan lees je hier op het forum, een verhaaltje van een chauffeuse, die aangestaard werdt door collega,s onderweg, bij haar was het meer dan aanstaren. Erg jammer....

In het begin had ik het over de haat liefde verhouding met bazen, ik hou niet van onrecht, hou niet van achterkamertjespolitiek, hou van rechtdoor zee heen, daarom was ik bij iedere baas, waar ik gewerkt weer welkom terug. Maar nu werk ik bij een bedrijf, daar staat de achterdeur constant open, als je teveel comentaar hebt tegen het managment, directie, dam wordt je via de achterdeur gedumpt, dat heb ik gemaerkt toen ik daar op kantoor zat, als reserve planner, ik had een eigen mening, en dat kon niet hoor, ik plande de auto,s in , dat kon niet hoor, ik stop met plannen, dat kan niet hoor, wat kan dan wel daar, ja de baas likken, echt niet. Ik ben chauffeur in hart en nieren,dat wordt niet in dank afgenomen, maar ja probleem voor hun,en niet voor mij.....Ik weet dat dit verhaal meer een klaagzang was tegen bazen en kantoorpersoneel, en mensen die geen verstand hebben, van de zaken waar ze over praten.... pech voor ze. VOLGENDE WEEK, WEER EEN OUDERWETS MUR VERHAAL..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast altijdopweg

Ha, wijze woorden Alex. Met zo'n instelling kom je het verst. Dat weet ik zeker, want ik ben namelijk ook zo. Recht door zee, A is A en B is B. Dan kun je op het eind van de rit iedereen recht in de ogen kijken. En dat kan lang niet iedereen zeggen...!:sjalom: :sjalom: :sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een oud mur chauffeur maakte zich niet snel zo druk, niets was te spannend, geen klus te moeilijk, maar de klus die ik ga krijgen, is de geboorte van mijn zoon. Hij is uitgerekent op 14 april, zal ie optijd zijn, ik hou jullie hier op de hoogte, van mijn belevenis, waar ben ik als de weeen beginnen, hoe snel ben ik dan thuis, en wat doet mijn baas, werkt ie mee,of niet. Ik weet het echt niet. BLIJF HET VOLGEN.......... TUSSEN DE VERHALEN DOOR...:cake:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alex dat is zo vreemd bij ons maar dan werken ze goed mee.Hebben ze bij mijn 3jaar geleden ook gedaan.Als het maar in de prive zaken is, dan zijn ze helemaal niet moeilijk.Maar zo als ik jou ken ben jij er bij de geboorte gewoon bij.Zou ik ook doen want dat is het mooiste van de wereld:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch wat hier op het forum, er komen steeds meer bekenden bij, het was al bekend ,dat marcel en ik maatjes waren, dat joost en ik vrienden zijn, dat klaas en ik mekaar ook goed kennen, en ga zo maar door,. nou is guus maier erbij gekomen, tja wat is de overeenkomst, wij kunnen mekaar allemaal door mur transport, loenen.

Guus zat in de oude vaten,hij werkte toen bij een bedrijf in purmerend, maar hij verkaste toen naar katwijk,om daar ook in de oude vieze stinkvaten te gaan. Wij kwamen vaak bij die bedrijfen om oude vaten te lossen, en ik kon toen al met guus door 1 deur. Maar op een dag kwam ik in katwijk om te lossen en guus en ik raken aan de praat. Alex bevalt jou het bij mur, ja zeg ik, zoeken ze nog chauffeurs,ja zeg ik. Probeer het maar, en zo gezegd en gedaan. Guus kwam bij mur rijden. Op een dag moest ik vanuit deventer naar vreeland komen,om mijn auto om te ruilen, en wie stond daar, ja guus,guus nam mijn oude auto over. Spullen over gegooidt,en ik moest guus even spoedcursus bakken wisselen geven, tja hoe leer je het beste bakken wisselen, door eerst een paar keer goed op je bek te gaan, tien keer mis te steken onder de bakken, en ga zo maar door. Na anderhalf uur reden wij het terrein af, ieder een kant op........ Maar wij zochten mekaar op, op de europoort, bij pico,s en in roermond bij lei, en guus werdt een maatje van me. Maar ook werdt guus een graag geziene collega bij iedereen, ja een echte mur man..

Vaten lossen was ie de beste in, ja niet zo gek, jaren lang in de vaten gezeten, maar die cursus kreeg iedereen bij mur, samen slap lullen, dat was een ander verhaal, mensen opnaaien een mooi verhaal, met marcel en guus in een kroeg zitten een slapeloos verhaal, ik kan alles wel gaan opnoemen,wat wij uitgehaald hebben, maar dan ben ik nog wel effe bezig hier, heringen voor het leven............:ja:

Ik ben guus nog tegen gekomen na een lange tijd, op een vrijdag middag, hij werkt al een tijdje niet meer bij vd wal, maar tegenwoordig bij v staveren in amsterdam, bij een oude planner van mur j.hoetmer oftewel jan in de volksmond, jan ook weer een vriend van.. Maar op die vrijdag middag reed ik in ochten het veiling terrein op om fust te laden, en daar sdtond die 95 xf, die blauwe,en guus liep er langs heen, ik kon niks anders doen, dan op die claxon knop te drukken, en guus hartelijk de hand te schudden, en wat waren de eerste woorden, koffie, ja gaan we doen...... Het werdt even oude koeien uit de sloot halen over de mur tijd, en al snel kwamen we er achter die tijd komt nooooit meer terug.... Maar het bleek een aantal weken later, dat het mur gevoel wel degelijk bestond, bij twee noodlottige sterfgevallen van de oude club mur transport, kwamen wij mekaar weer tegen, en de alle oud mur medewerkers, tja mur bestaat nog wel, maar dan anders....

Ikmerk het nog steeds als ik onderweg ben, ik zie ze nog vaak die oude verotte mur bakken, ja op een poolse auto, textiel boeren. Wat een feest voor die mannen, om via de zijkant te lossen, ik praat uit eigen ervaring, een 8600 serie, bestond uit rongen en planken, die vast zaten, en je was langer bezig met de zijkant open maken dan ze aan het lossen waren... maar ja een kleinigheidje was dat....Ik ben weleens door jan gevraagd om te komen werken bij v straveren, om dan weer een team te worden met guus, interesant,maar ik heb het niet gedaan, waarom niet, het is weer buitenland, en ik kan mezelf, eerst 1 nacht en dan weer 2 en zo naar 3, en een relatie op de klippen, nee ik wordt papa, en ik heb het naar mijn zin bij die simpelen in nijkerk, mijn collega had een nieuwe auto gekocht, een auto op stroom en benzine, en het kwam ter sprake, s,morgens vroeg, hoe die accu,s werden opgeladen. Ons dommertje zei zeker via het rijden, waar ik er snelop in sprong en zei, he evert je moet hem toch elke avond opladen, ja zei evert elke op 360volt, en laden maar, een stekker in zijn hol, en volgende dag rijden maar, ons dommertje geloofde dit,en ging weer weg, wij hebben blauw gelegen van het lachen, en ik gooide ernog een verhaal uit over mur. Wij reden daar met daf 75, echte trucks maar door sommige heren bestempeld als hamsters, spijkstaals en ga zo maar verder, wat is er dan mooier, om foto,s te maken van een 75 met een stroomkabel, vanuit een lantaarnpaal naar de cabine effe opladen.... Maar die 75 waren wendbaar ,snel met wisselen, en toch nog wel een beetje ruim van binnen.......

Het lijkt mij een leuk idee,om eens wat heren uit te nodigen om hun verhaal hier neer te zetten, over hun ervaringen met het murgevoel, over alles wat ze mee gemaakt hebben, dus marcel, joost en guus, bij deze. Maar ook klaas wat dacht jij toen,toen die cowboys erbij kwamen in utrecht, ja ik weet het nog goed,maar jullie ook... DUS KOM MAAR OP, MET DIE VERHALEN,MUR,VD WAL COLLEGA,S. ik ben benieuwd,en niet alleen ik, ik weet dat er meer mensen zijn dan ik genoemd hebt hier op het forum, als je wat kwijt wil, over het gevoel, van de overname, toen wij in utrecht erbij kwamen. plaats het hier...... Ten slotte, het wordt allemaal spannend hier in huize alex, het gaat goed met het vrouwtje, en het is afwachten van wanneer de kleine geboren wordt...... Ik hou jullie op de hoogte, en het geboorte kaartje zal geplaatst worden hier of op een aparte topic, afwachten dus...........:sjalom:

post-330-1394778932,9706_thumb.jpg

post-330-1394778933,0241_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast altijdopweg
Het is toch wat hier op het forum, er komen steeds meer bekenden bij, het was al bekend ,dat marcel en ik maatjes waren, dat joost en ik vrienden zijn, dat klaas en ik mekaar ook goed kennen, en ga zo maar door,. nou is guus maier erbij gekomen, tja wat is de overeenkomst, wij kunnen mekaar allemaal door mur transport, loenen.

Tja, wat zal ik er van zeggen. Ik weet nog goed toen die club van MUR er bij kwam. Ik had er gemengde gevoelens over, maar dat is in de loop van de tijd wel veranderd.

Het is een apart slag volk, die MUR mannen. Allemaal, stuk voor stuk no-nonsense mensen, die nooit te beroerd waren (en nog zijn) om een smerig klusje of een vervelend ritje op te knappen. Harde werkers en eerlijke mensen en dat is ook wel een beetje mijn instelling. Ik heb het ook niet zo op die lange afstanden. Wat dat betreft had ik een MUR chauffeur kunnen zijn. Ik kan in ieder geval heel goed met die MUR chauffeurs opschieten, ja sommigen zijn goede vrienden geworden.

Aan de andere kant wil ik niet te veel in dat MUR gevoel meegaan. Ik kan mij dat gevoel heel goed voorstellen, maar ik heb het absoluut niet. Ik heb trouwens het blauw-witte gevoel ook niet. Ik weet ook niet of dat moet. Volgens mij onthoud je, als de tijd verstrijkt, alleen de mooie dingen en de rottigheden vervagen. Maar vroegah...komt nooit meer terug.

Het is wel heel speciaal dat de ex MUR mensen elk jaar onderling een etentje organiseren. Zo blijft het gevoel toch bestaan.

http://spaces.msn.com/truckdriver-palace/blog/cns!6BB0EA108CB8675A!364.entry

Groeten Klaas

Guus

post-614-1394778933,1208_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is 04-04-2006. En het was een paar min over twaalf, planner ik kom vandaag niet, want de vliezen zijn gebroken, is mijn zoon onderweg, ja wanneer, vandaag, overmorgen, ja deze week nog..... IK hou jullie op de hoogte......:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alex maatje sterkte en veel suc6 voor jou en annemiek ..

En inderdaad je krijgt het mooiste op aarde wat er is en je kan het in eerste instantie niet geloven .....:tu: :cake:

Mvg -=Marcel=-:tu: :sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alex komt net uit het ziekenhuis, er was even paniek, maar na grondige controlle,moeten wij morgen weer terug komen, of natuurlijk eerder. Maar tot op heden,is er nog geen klein alexie.

23.16 dinsdag 4 april, bijna 24 uur nadat de vliezen braken........... morgen weer nieuws...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is zover . jelle is geboren, ik ben de zoon van alex en annemieke, en weeg 4100 gram

ps gelukwensen, plaatsen bij effe voorstellen, dank u

post-330-1394778933,2896_thumb.jpg

post-330-1394778933,4056_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend even geen mur of een ander verhaal, heb het even erg druk ergens anders mee, maar ik hou jullie wel op de hoogte, over het reilen en zeilen,van het leventje wat ik mee maakt,op dit moment......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Ik ga het proberen.......

En wat denk je het lukt mij ook nog.......

wie zijn de snelst bakken wisselaars?

• mur chauffeurs

51.8 %

• v.dwal chauffeurs

13.2 %

• egeraath chauffeurs

2.6 %

• v.leeuwen chauffeurs

6.1 %

• blagden chauffeurs

26.3 %

114 stemmen

Met dank aan de site van jan romkes waar ik het vanaf heb kunnen kopieeren

oftewel http://janromkes.punt.nl/

Beste Marcel, ik mis de Trio/Vos jongens in deze lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste vossie

Volgens mij staat kuypers er ook niet op en die zaten helaas voor hun wel in de top 10 maar niet in de top 5...

Dus met andere woorden zal dat ook wel met TRIO/VOS zo zijn ..

Ik kan er helaas niks aan doen ..

Mvg -=Marcel =- :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden