Spring naar bijdragen

een verhaal zonder met een eind,maar wanneer ??


Gast alex

Recommended Posts

  • Reacties 252
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Cor, begin gewoon ff een nieuw verhaaltje. Noem het bv 'De eerste rit van:'. Ik ben al nieuwsgierig hoor. Matthieu.

Wordt over gedacht. Heb nog ff wat tijd nodig om me in zo'n avontuur te storten. Heb ook nog 6 levens naast de computer:D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

He he mijn schrijfmaatje is terug, nu krijg ik er weer zin, om de boel hier te vervuilen. Wie is je schrijfmaatje dan, nou die cowboy genaamd hallowed... Hoop dat het weer ouderwets wordt, of juist niet.. Ik weet het niet..

Maar ja , iemand vroeg laatst, komt je verhaal nog terug, nou dan moet er wel wat te schrijven zijn..

Over mijn verleden is het meeste wel geschreven, over mijn heden mag ik niet schrijven tja wat blijft er dan over....

Weinig, dat ik wel eens een vd wal colega tegenkom, en die dan vreemd kijken, dat ik op een oplegger rijdt, en dan ook nog binnenland..

Als ik het over het forum moet hebben, dan denk ik gewoon, onbegonnen zaak, verschillende mensen, verschillende gedachten, het is hier op het forum een afschetsing van de werkelijkheid, met dien verschille, dat in de werkelijkheid, dat de mensen in het echt voor je staan.. En dan niet zo heel snel een grote monden hebben..

Maar hier op het forum,kunnen we wel, lekker verscholen achter een schuilnaam, leeftijd onbekend, plaatsnaam onbekendt,dus een groot vraagteken, we kunnen hier mensen afbranden, mensen op hun woorden vast spijkeren.. Neem nou hwm klaasen, zo gauw er iets aan de hand is, wordt die naam gebruikt, oke hij kan wel eens raar uit de hoek komen, iedereen schijnt moeite met die man te hebben, maar wij als admins hebben nog nooit een klacht over hem gehad, dus waarom is het nodig om die man te plagen...:confused:

Is het plagen zeggen we dan, of moet het van twee kanten komen, zo gaat het in de dagelijks leven ook, wij als chauffeurs zijn gewoon een stelletje domme mensen, die overal de weg weten, die overweg kunnen met een vrachtwagen, zorgen dat de mensheid door kan gaan, met leven, en vooral die mensen die door willen gaan met leven, maken het ons onmogeljik om te werken... Het is geven en nemen,.........

Ps hallowed, wat deed jou er toe besluiten om hier terug te keren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Ps hallowed, wat deed jou er toe besluiten om hier terug te keren.....

Een combinatie van factoren Alex.

Allereerst zijn de positieve contacten gewoon leuk. Op een voor mij gemakkelijke manier contact hebben met collega's.

Ook is het leuk om mensen van het forum onderweg tegen te komen. En daarna wordt er op de diverse fora regelmatig een plaagstootje over uit gedeeld.

Er staat hier een hoop info en ik vind het leuk om mijn gedachten te delen met andere. Ook is het gewoon interessant hoe andere tegen bepaalde dingen aan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja hallowed, er loopt nog steeds een weddenschap ergens, tussen mark en mij, maar dat wil niet zo vlotten, maar ik ben blij dat je hier weer de boel mede vervuildt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Tja hallowed, er loopt nog steeds een weddenschap ergens, tussen mark en mij, maar dat wil niet zo vlotten, maar ik ben blij dat je hier weer de boel mede vervuildt....

vertel!

(anders ga ik Lampe stalken tot ik het weet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een combinatie van factoren Alex.

Allereerst zijn de positieve contacten gewoon leuk. Op een voor mij gemakkelijke manier contact hebben met collega's.

Ook is het leuk om mensen van het forum onderweg tegen te komen. En daarna wordt er op de diverse fora regelmatig een plaagstootje over uit gedeeld.

Er staat hier een hoop info en ik vind het leuk om mijn gedachten te delen met andere. Ook is het gewoon interessant hoe andere tegen bepaalde dingen aan kijken.

Is het misschien en idee om iets herkenbaars op de auto te doen dat je veel op het chauffeursforum komt ,trouwens genoten van de verhalen van Alex. Wat betreft de wisseltijd met die containers ikzelf heb vroeger bij de BLAUWE STER gereden als charter voor de groene MUR, en volgens mij maakte het niet zoveel uit wie de snelste was als je geluk had dan kon je in een keer met de hele combinatie onder je bakken want er reed daar een rangeerder rond die heette RUUD en die werkte voor Arn. den Dekker geloof ik die zette onze bakken vaak netjes weg. Kwam regelmatig in de KWEKKERT in Melick en ook in de PEELDUIKER in Elzendorp, ook altijd gezellig met de mannen van TRIO en SNEL. Uiteraard in de KWEKKERT met de mannen van TRIO en ook MUR en diverse andere. De tijd dat ik daar gereden heb is van 1988 tot 1990.( er was daar destijds een weksysteem namelijk als je vracht klaar was dan werd er gebeld naar de kwekkert en dan werd je gewekt als je dat had doorgegeven.)

Op tijd weg bij BLAUWE STER voordat het failliet ging HELAAS.

Alex ga vooral door met schrijven en ik ga het zeker volgen en soms wel een keer reageren. Veilige maar vooral plezierige kilometers gewenst, en hard rijden is niet echt nodig is ook mijn ervaring.

Groeten Bas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kon wel bij TRIO komen rijden maar door misschien wel de verkeerde verhalen over VOS, niet gedaan.

Weet nog mooi voorval betreffende Peter de hond zoals Alex hem noemt.

We stonden met een man of zes van TRIO aan het grensje bij Heerlen, werd natuurlijk laat zoals gewoonlijk. 's Morgens om een uur of tien werd de eerste wakker en wekte de rest. Wat nu, eerst maar een bak koffie en een broodje en toen bellen moest namelijk al om 8 uur lossen in de Botlek hoorn een metertje van je oor afhouden en daarna de vraag of het gezellig was beantwoorden met ja dat vonden we alle zes wel weer de hoorn van je oor af en daarna was het weer vergeten en ging je gewoon weer verder.

Zelfde gebeurde ook aan de grens Sas van Gent maar dit keer maar met drie auto's er was daar namelijk een braderie dus dat werd ook weer feest, nu wel iets vroeger opgestaan namelijk om 9 uur en weer gebeld dat we iets later waren, zelfde verhaal als net met de opmerking dat het geen gewoonte moest worden nee hoor Peter. Hahahaha;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

geweldige verhalen. En dan bedoel ik de MUR verhalen. Wat had ik graag met jullie samen bij MUR gereden. Want ik hoor van meerdere dat MUR chauffeurs het goed konden onderling...en dat is heel belangrijk.

Nu moet ik eerlijk bekennen.... ik zag vaak de mur auto's en dacht...poe poe...die jongens moeten veel werken met een hondenhok boven de cabine. (sorry....maar dat is wat ik dacht) Ik heb nl nog nooit in een topsleeper gelegen....maargoed, vooroordeel van mijn kant.

De klanten die je opnoemt...jumbo veghel,delixl helmond.... allemaal klanten waar ik ook kwam toen ik op de motorwagen zat.

delixl helmond kwam ik graag....alleen jammer dat ze maar 2 van de 20 doks mogen vrijgeven voor ons.

Jumbo is altijd maar de vraag of je goed kon lossen....vooral op dat grote gebouw van hun...en dan achterom was altijd vol...en dan ook echt vol.

Sligro in veghel moest ik ook vaak naar toe. Vond dat een bedrijf dat nog werkte met de oude stempel. Niet verkeerd. Je werd daar goed behandeld.

Albert hein is een drama...... sperwer ittervoort? nog steeds alles afstapelen met de hand op die kleine palletjes? En pas op wat je zegt in 't wachthok want ze kunnen meeluisteren op de speaker. hahaha

Distributie werk heeft z'n eigen sfeertje. Het gevoel is anders. Persoonlijk hou ik niet van, maar je hebt wel een geregelder leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
geweldige verhalen. En dan bedoel ik de MUR verhalen. Wat had ik graag met jullie samen bij MUR gereden. Want ik hoor van meerdere dat MUR chauffeurs het goed konden onderling...en dat is heel belangrijk.

.

Dat was niet alleen bij Mur,dat was bij meer bedrijven zo.Ik ben begonnen bij RTC in Rijssen,alle neuzen stonden daar dezelfde kant op,hard werken en daarna partytime.We stonden toendertijd veel bij Dino's Ferry in Amsterdam met jongen van Rein de Jong uit Heerde.Toen was het heel normaal dat je de hele avond daar in het cafe zat en tegen middernacht in de taxi stapte en naar de wallen ging tot een uur of 5.Even naar bed en om 7 uur laden in de haven.Geen mens die er iets van zei.......Dat was toen heel normaal.

Die gezelligheid is niet meer.Aan de ene kant helaas,aan de andere kant maar goed ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het is voor mij alweer een paar jaar geleden, dat ik ben gestopt met het buitenland rijden, en het binnenland werk indook Als je jaren gewent bent om, van Rotterdam,Roermond naar zuid,noord Duitsland te rijden en frankrijk en ga zo maar door, en dan in 1 keer om te schakelen naar het binnenland, en niet verder te komen dan Groningen en Maastricht, dan is dat afkicken..

Maar met een mentaliteit van, ik doe overal mijn best, dan kom je een eind. Maar de buitenlandkick die blijft bestaan. Zo heb ik nog steeds contact met een oud planner van de firma mur. Die graag met mij wil samenwerken, ja ik ook met hem,maar helaas dat gaat voorlopig niet, want als ik voor hem ga rijden,op het binnenland, wordt dat al snel buitenland, want afspraken maken kunnen wij niet,omdat wij mekaar blindelings vertrouwen, niks mis mee. Maar om daar nu mee in zee te gaan, dat lijkt mij niet verstandig..Ik blijf voorlopig wel even zitten waar ik zit,hoe het in toekomst gaat , dat weet ik niet,of juist wel.. Als ik nu zie,hier op het forum, dat er mensen zijn, die van een goed betaalde baan, het chauffeursleven in willen gaan, dan heb ik mijn bedenkingen daar over. Want heleboel uur maken voor een salaris ,waar je in een normale baan met maar 40 uur in de week, hetzelfde verdient, is het chauffeursleven zwaar, nooit thuis en lange dagen, maar als je de tik hebt, om chauffeur te worden, dan raak je die tik niet kwijt, en moet je vooral van baan wisselen..

Ik heb in de loop van jaren meerdere bazen gehad, en veel ervaring opgedaan, en als je nu als beginnend chauffeur ervaring op wil doen,is een goed uitzend bureau de perfecte oplossing, elke week een andere tak van transport, en uitzicht op vast werk. Toen ik begon was dat niet zo. Maar daar is al zat over geschreven, en teruglezen kan altijd..

Ik heb nu vakantie tot 10 okt het is vandaag 25 sept, en ik kan niet wachten tot ik weer de baan opga, ja elke dag weer vroeg mijn bed uit,om gegarandeerd elke dag in de file mag staan, ja betaald dat wel. Maar de kick die je krijgt,om met een truck te rijden, en het plezier wat je hebt, maakt een hoop goed.. Dus voor elke nw chaffeur, als je de kick hebt, de zin in het werk, en je wilt voor 100% gaan,dan wordt je chauffeur…

Voor de rest wil ik iedereen bedanken, voor de gelukwensen, die ik heb mogen ontvangen na de geboorte van mijn dochter.. Het gaat goed met haar…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Urker André

:cool:Hé Alex, nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, ik ken je wel niet maar volgens mij moet jij de volgende chauffeurs wel kennen denk ik:

Piet de Boer uit Tollebeek en Johan uit Urk?

Die reden ook allebei bij MUR transport toendestijds.

Groet van.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kan niet wachten tot ik weer de baan opga, ja elke dag weer vroeg mijn bed uit,om gegarandeerd elke dag in de file mag staan, ja betaald dat wel. Maar de kick die je krijgt,om met een truck te rijden, en het plezier wat je hebt, maakt een hoop goed.. Dus voor elke nw chaffeur, als je de kick hebt, de zin in het werk, en je wilt voor 100% gaan,dan wordt je chauffeur

Je slaat de spijker op z'n kop Alex precies zoals het is alleen wil ik wel het buitenland-avontuur wel proberen !! :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:cool:Hé Alex, nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, ik ken je wel niet maar volgens mij moet jij de volgende chauffeurs wel kennen denk ik:

Piet de Boer uit Tollebeek en Johan uit Urk?

Die reden ook allebei bij MUR transport toendestijds.

Groet van.....

Ja andre wel bekendt bij mij, vergeet je Jan Romkes niet, en de helaas te vroeg overleden Willem ras, ja allemaal jongens daar uit de buurt...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je slaat de spijker op z'n kop Alex precies zoals het is alleen wil ik wel het buitenland-avontuur wel proberen !! :tu:

Ja deli oftewel hendrik, proberen kan altijd, en bevalt dan heb je geluk, en bevalt het niet,dan ben je ervaring rijker.. En ga je opzoek naar iets anders, klinkt makkelijk maar het is wel zo...:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Alex, komen er nog verhalen?!:tu:

Ja zeker Stefan, zo gauw ik er weer een beetje meer tijd voor hebt, om er eens goed voor te gaan zitten, dan komen de verhalen vanzelf weer.En ik verwacht vrij snel......;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom schrijf je die zelf niet......

Het kerst verhaal is al eeuwen geleden geschreven,en met de huidige hetze tegen de dieselrijder erg uit de mode! In het kerstverhaal past geen ronkende dieseltruck,zelfs niet met roetfilter:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden