Spring naar bijdragen

een verhaal zonder met een eind,maar wanneer ??


Gast alex

Recommended Posts

Het kerst verhaal is al eeuwen geleden geschreven,en met de huidige hetze tegen de dieselrijder erg uit de mode! In het kerstverhaal past geen ronkende dieseltruck,zelfs niet met roetfilter:confused:

thx herman....Beter kon ik het niet omschrijven, moet je eens wat mee doen....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Reacties 252
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

waaaaaaaauuuuw!!!! net alles gelezen van pagina 1 tot 17 en kvind dit echt een plezier om te lezen!!:tu:

jammer dat het al zo'n 6mnd stil ligt.

geen zin of verhalen meer alex?? of gewoon te druk?:o

alvast vele complimenten vanwege mij!!:cake:

veel veilige en plezante kilometers aan iedereen gewenst, muyze;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja 6 maanden al geen verhaal meer, heel toevallig is mijn jongste dochter nu bijna 5 maanden, dus dat gaat wel kloppen...

Zo kwam ik laatst marcel tegen, vriend en medeadmin. Wij hebben vroeger allebei bij mur gereden.. Hij moest lossen in nijkerk, en ik had geladen, en ja hoor tijd voor koffie.. Je weet hoe dat gaat dan, de verhalen komen los, en zo opeens kwam de vraag van marcel, alex mis het wisselen van de containers niet. Ik kon er niet zo snel een antwoord opgeven,ja ik mis het, zei ik na effe nagedacht te hebben..

Jullie zullen wel denken, waarom mis je dat dan, dat is niet uitteleggen. Omdat wij bij mur een eenheid waren, een eenheid die ik nergens meer ben tegen gekomen. Containers wisselen doe je niet zo maar, maar daar groei je in, dus deli trucker, succes eerst een paar kromme poten eronder, je achterbumper van wipkar krom, je achterlicht glazen kapot, en je kan goed wisselen.. Zo heb ik ook geleerd, wat ik ook geleerd is rijden, mede door dat wisselen, leer je op allerlei onmogelijke manieren achteruit te rijden, over de makkelijke kant,of over de blinde kant,alles valt te leren. Zolang je de tijd maar krijgt,om het te leren, en dat kregen wij bij mur ook.

Rotterdam europoort, het speelparadijs, daar leer je het gewoon, koffie drinken en wisselen, het is gewoon niet te omschrijven wat het werk inhoudt, er waren mensen bij die op de europoort, 20x wisselden, en dat zijn 40 containers en 40 x 4 poten inklappen, = 160 en ook weer uitklappen 160 x2 is 320x, veel he, maar ozo makkelijk.. Aan de andere kant, waren er ook chauffeurs die maar twee keer per week wisselden, meer als genoeg voor die jongens, maar aan hun lichaamsbouw te zien, konden ze wel een paar dagen in de europoort spelen..

Wat ik wil zeggen, is dat je alles kan leren, je gaat eerst giga op je smoel, en dan weet je het.. Je hoort vaak de vreemste cowboyverhalen onderweg, en als je dan vraagt, heb je het al eens geprobeert, dan wordt er gezegd, nee dat is niks voor mij, hou dan je commentaar voor je.

Dat zijn de zogenaamde beterweters, dat waren de trailer chauffeurs, die mij gingen vertellen, hoe ik achteruit moest rijden, met een wipkar, dat waren de buitenland chauffeurs die op maandag morgen, het laatst weg gingen, en je raadt het al, alex werdt ook buitenland chauffeur, en kwam niet meer in de europoort, en wist ook alles beter, ja ervaring komt met de jaren, maar uit geleerd ben je nooit, pas als je tussen 6 planken ligt, zal men zeggen, dat was een goed chauffeurtje....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja 6 maanden al geen verhaal meer, heel toevallig is mijn jongste dochter nu bijna 5 maanden, dus dat gaat wel kloppen...

Zo kwam ik laatst marcel tegen, vriend en medeadmin. Wij hebben vroeger allebei bij mur gereden.. Hij moest lossen in nijkerk, en ik had geladen, en ja hoor tijd voor koffie.. Je weet hoe dat gaat dan, de verhalen komen los, en zo opeens kwam de vraag van marcel, alex mis het wisselen van de containers niet. Ik kon er niet zo snel een antwoord opgeven,ja ik mis het, zei ik na effe nagedacht te hebben..

Jullie zullen wel denken, waarom mis je dat dan, dat is niet uitteleggen. Omdat wij bij mur een eenheid waren, een eenheid die ik nergens meer ben tegen gekomen. Containers wisselen doe je niet zo maar, maar daar groei je in, dus deli trucker, succes eerst een paar kromme poten eronder, je achterbumper van wipkar krom, je achterlicht glazen kapot, en je kan goed wisselen.. Zo heb ik ook geleerd, wat ik ook geleerd is rijden, mede door dat wisselen, leer je op allerlei onmogelijke manieren achteruit te rijden, over de makkelijke kant,of over de blinde kant,alles valt te leren. Zolang je de tijd maar krijgt,om het te leren, en dat kregen wij bij mur ook.

Rotterdam europoort, het speelparadijs, daar leer je het gewoon, koffie drinken en wisselen, het is gewoon niet te omschrijven wat het werk inhoudt, er waren mensen bij die op de europoort, 20x wisselden, en dat zijn 40 containers en 40 x 4 poten inklappen, = 160 en ook weer uitklappen 160 x2 is 320x, veel he, maar ozo makkelijk.. Aan de andere kant, waren er ook chauffeurs die maar twee keer per week wisselden, meer als genoeg voor die jongens, maar aan hun lichaamsbouw te zien, konden ze wel een paar dagen in de europoort spelen..

Wat ik wil zeggen, is dat je alles kan leren, je gaat eerst giga op je smoel, en dan weet je het.. Je hoort vaak de vreemste cowboyverhalen onderweg, en als je dan vraagt, heb je het al eens geprobeert, dan wordt er gezegd, nee dat is niks voor mij, hou dan je commentaar voor je.

Dat zijn de zogenaamde beterweters, dat waren de trailer chauffeurs, die mij gingen vertellen, hoe ik achteruit moest rijden, met een wipkar, dat waren de buitenland chauffeurs die op maandag morgen, het laatst weg gingen, en je raadt het al, alex werdt ook buitenland chauffeur, en kwam niet meer in de europoort, en wist ook alles beter, ja ervaring komt met de jaren, maar uit geleerd ben je nooit, pas als je tussen 6 planken ligt, zal men zeggen, dat was een goed chauffeurtje....;)

Heee maatje weet je nog dat de enige schamelaanhanger bij mur die reed toch ook in europoort ....

Dat ik toen eens moest wisselen voor hem omdat meneer zonodig moest sch#ten en dacht dat ik dat niet kon .....

Maar toen hij terug kwam de wagen al voor hem klaar stond ..... ;):p

Grz -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee maatje weet je nog dat de enige schamelaanhanger bij mur die reed toch ook in europoort ....

Dat ik toen eens moest wisselen voor hem omdat meneer zonodig moest sch#ten en dacht dat ik dat niet kon .....

Maar toen hij terug kwam de wagen al voor hem klaar stond ..... ;):p

Grz -= Marcel =-

Ja dat weet ik nog, of johan wijdbeens dan, met zijn trombone aanhanger, die kwam de europoort oprijden, met de afzet bak half eraf, hoe kwam dat, meneer had de twistlocks, niet echt op de juiste plaats zitten, en de poten van de container waren er ook niet meer alle vier.. En men wijdbeens zich eigen maar afvragen, hoe krijg ik die bak eraf, nou met hard optrekken redt je het wel, of vier vaten en een heftruck.. Toch maar voor het laatste gekozen.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Hai,

Ik ben Ingrid Jager. Geen echt bekende naam in de chauffeurswereld, ik ben ook geen chauffeur, maar heb wel heeeeel, veeel chauffeurs gezien, gesproken, van dranken en eten voorzien en met ze gelachen en gehuild.

Mijn (bijna) broer was Pieter Seelen, bekend van Wegrestaurant De Pauw uit Echt en De Kwekkert uit Roermond.

Nadat Pieter is overleden op 29 juli 1995 zijn wij (mijn dochtertje en ik ) er ieder vrij moment geweest om te assisteren (terwijl ik al jaren de totale administratie verzorgde naast mijn "normale" baan) en later na de kogelbiefstuk zouden wij zelfs het bedrijf overnemen. Helaas heb ik die bitch, Marianne Jager en haar vader te veel vertrouwd om het niet op papier te zetten en zijn wij hier het dupe van geworden.

Een rechtzaak aangespannen en gewonnen, maar nooit een cent gezien, want madam was vertrokken naar Engeland en daar gelden andere regels.

Toch blijf ik altijd benieuwd naar OUWE verhalen, want ik heb er wat afgelachen en ik niet alleen........... Het was af en toe een beetje laat, de zaak was weinig gesloten..... ik ben ik weet niet hoe vaak gebeld met de vraag: "Kom je kaarten" en je weet de rest wel.......... laat........ altijd laat....... of vroeg.........

Misschien hoor ik nog iets van mijn zaterdagvriend in de goede zin des woord van Kattee, altijd biefstuk met verse boontjes.....

Ingrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hai,

Ik ben Ingrid Jager. Geen echt bekende naam in de chauffeurswereld, ik ben ook geen chauffeur, maar heb wel heeeeel, veeel chauffeurs gezien, gesproken, van dranken en eten voorzien en met ze gelachen en gehuild.

Mijn (bijna) broer was Pieter Seelen, bekend van Wegrestaurant De Pauw uit Echt en De Kwekkert uit Roermond.

Nadat Pieter is overleden op 29 juli 1995 zijn wij (mijn dochtertje en ik ) er ieder vrij moment geweest om te assisteren (terwijl ik al jaren de totale administratie verzorgde naast mijn "normale" baan) en later na de kogelbiefstuk zouden wij zelfs het bedrijf overnemen. Helaas heb ik die bitch, Marianne Jager en haar vader te veel vertrouwd om het niet op papier te zetten en zijn wij hier het dupe van geworden.

Een rechtzaak aangespannen en gewonnen, maar nooit een cent gezien, want madam was vertrokken naar Engeland en daar gelden andere regels.

Toch blijf ik altijd benieuwd naar OUWE verhalen, want ik heb er wat afgelachen en ik niet alleen........... Het was af en toe een beetje laat, de zaak was weinig gesloten..... ik ben ik weet niet hoe vaak gebeld met de vraag: "Kom je kaarten" en je weet de rest wel.......... laat........ altijd laat....... of vroeg.........

Misschien hoor ik nog iets van mijn zaterdagvriend in de goede zin des woord van Kattee, altijd biefstuk met verse boontjes.....

Ingrid

Ik kom twee woorden te kort om dit bericht te publiceren, maar ik dacht ik houd het kort, dus mijn verhaal is op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk ingrid, dan kunnen wij mekaar denk ik wel, ik zal binnen korte tijd maar weer eens wat schrijven hier, want je hebt wel gezien denk ik, ik ben een oud mur chauffeur, jouw wel bekendt vrees ik.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Wat leuk ingrid, dan kunnen wij mekaar denk ik wel, ik zal binnen korte tijd maar weer eens wat schrijven hier, want je hebt wel gezien denk ik, ik ben een oud mur chauffeur, jouw wel bekendt vrees ik.....

Eerder berucht denk ik.;)LOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou de brant vissertjes waren anders ook vaak op de pauw te vinden:D

Mooi, maar daar kwam ik dus nooooooooooooooooit, het gaat hier meer over de kwekkert in roermond, waar de kogelbiefstuk heerlijk was......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, maar daar kwam ik dus nooooooooooooooooit, het gaat hier meer over de kwekkert in roermond, waar de kogelbiefstuk heerlijk was......:D

ach wat maakt dat uit of het nou roermond ( melick ) of Echt was ...

Het gaat om het idee en mischien krijgen we van ingrid ook wel in een andere topic verhalen te horen ...

ach so :D

maakt niks uit jan komt allemaal wel goed ....

Grz -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Hallo Alex,

Ik heb met plezier de 18 pagina's gelezen.

Toen ik 21 jaar was ben ik bij zo'n zelfde bedrijf als MUR was terecht gekomen, nl. van Straaten logistiek uit Hilversum. Ik herken het reilen en zeilen van zo'n familiebedrijf. Helaas besloten de broers van Straaten het bedrijf te verkopen aan TDG plc uit Engeland, dit was het einde van een mooie tijd en het begin van een neerwaardse spiraal. Inmiddels bestaat de vestiging Hilversum al jaren niet meer, ik was op tijd weg daar maar vind het nog steeds zonde dat een eens zo mooi bedrijf in stukjes wordt verkocht om maar zoveel mogelijk winst te maken. Hart voor transport hebben dit soort mensen niet, het gaat alleen om de knaken en hoe die zo snel mogenlijk binnen te hengelen.

Tegenwoordig rij ik bij Gulf oil, voornamelijk binnenland met af en toe een matsritje naar Frankrijk, dit bevalt goed maar ik denk nog wel eens terug aan vroeger.

Gr. Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

hey marco555,

Ik zeg doe de groetjes aan willem de krou,die werkt nu denk ik een paar maandjes bij jullie....

Of werken jullie per regio?

Hij zit in westfriesland....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@schrootmalloot,

Ik denk dat ik weet wie jij bedoelt, zie hem niet zo vaak want hij rijdt voornamelijk benzine en ik zit in de diesel en gasolie. Dit betekend laden op een ander depot dan hij.

Als ik hem zie doe ik hem de groeten.

Gr. Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Zooooooo hier ben ik weer een keer....

Vorige week tijdens de bbq in apeldoorn,daar waar op een gegeven moment al kale mannen rondliepen,sprak ik effe kort met bert, bert die bij vos breukelen rijdt, en daar twee planners heeft,die mij wel heel bekendt voorkomen.. Peter de woef woef, wist ook wel wat over mij te vertellen,en vriend Jan hoetmer,de man die mij op de weg hield,en altijd vertrouwen in mij hadt, in de tijd bij mur. Zo vertelde Bert mij, dat ik geen moeite had, met lange dagen, nou nog steeds niet.. En als Jan iets vroeg aan ons chauffeurs, dat het ook gebeurde, dat is de kracht van een goede planner. Voor wat hoort wat.. Maar ook de heren knabbel en babbel uit de garage, Loek en Piet die zijn zo onderhand met vut geloof ik, hebben mij veel bij gebracht, maar dan op het technische vlak.... Dat kwam deze dagen goed ten pas, ik was dinsdag vrij geweest,en ze hadden mijn truck voorgeladen. Woensdag morgen om 7 uur vertrekken kreeg ik van mijn planner door, oke zeg ik hem...Oh ja Alex je auto staat aan de achterkant van het gebouw, waarop ik tegen hem zeg, kan ie niet aan de voorkant staan, dan hoef ik niet zover te lopen.. Kreeg ik geen antwoord op.Waarom zei ik dat...

Nou het ging vriezen die nacht, en ik had een vreemd voorgevoel,ja dat ik moest krabben toen ik buiten kwam,en als je dan geen krabbber in je auto hebt leggen,is dat effe een probleem,maar goed ik opweg naar mijn werk.. Aangekomen daar, liep ik om het gebouw heen, naar mijn truck, ik stap in , ja hoor mijn voorgevoel kwam uit,ik draai de sleutel om,en geen leven meer in mijn truck,oftewel de accu''s waren leeg... Nou effe bellen, toen ik weer terug was gelopen naar de koffieautomaat, met de fietsenmakers van nijkerk( normale mensen kopen brood en gebak bij de bakker, das tevens de naam van de garage).. Een niet uitgeslapen stem nam de telefoon op, ik melde dat ik kapot stond, en hij zou er aankomen,na 20 min was ie er met zijn servicebus,ik stap in,en we rijden terug naar mijn truck,hij rold de kabels uit, en het was koud,maar als je de twee stekkers tegen mekaar aan houdt, komen er vonkjes en wordt het vanzelf warm.. Maar goed de stekkers aangesloten,en ik starte mijn truck,joepie hij doet het......Ik kon rijden, naar noordwijk en s,middags naar delfgauw.. S'avond weer mijn truck neergezet voor een dok, en lekker naar huis... Donderdagmorgen weer krabben,ja nu met een krabber,want het is toch wel zonde van een cd hoesje.... Ik weer naar nijkerk, en ik start mijn truck,nou net aan.En ik dacht verdorie, vanmiddag maar even langs de fietsenwinkel gaan, eh garage. Zo het is middag, en ik meld in de garage, hallo effe olie bijvullen en de accu,s doormeten cq vervangen.. Ja meneer dat gaat zo maar niet, zegt de man achter de balie,ik kijk hem aan, en denk nou tot morgen...De monteur, die mij mocht helpen,was denk ik net geslaagd voor zijn fietsbandenplak examen,want die ging olie peilen met een warme motor.. ja hoor.... Olie bijgevuld, zo effe de accu,s doormeten, ja die zijn nog goed,ik kijk hem aan..... Ik kijk de chef werkplaats aan, en nog een monteur, die er al lang werkt daar, en we zeggen gelijk,nou tot morgen.....

Het is vrijdagmorgen, hoef niet te krabben vandaag,,maar het is wel weer koud, ik start mijn truck weer op het laatste beetje stroom, en weet het nu echt zeker, als deze truck dit hele weekend stil staat,heeft er iemand maandagmorgen om half 4 een giga ochtendhumeur, namelijk de monteur die net was geslaagd voor zijn bandenplak examen....Maar zover komt het niet, want bij terugkomst op de zaak,kom ik erachter dat ook de koelmotor het heeft begeven, low battery, shit shit gewoonweg shit, kwaad was ik...

Ik loop naar mijn planner toe, en zeg tegen hem, wat er loos is, ik ben er toe in staat,om dwars de deur door te rijden, van de garage, want ik heb het aangegeven....Ik ben bij de garage, en meld me binnen, ha chef werkplaats....... Hij dacht het al.. Nieuwe accu,s erin gezet,ook in mijn koelmotor een nieuwe accu,en alles deedt het weer.. Ik maakte de accupolen effe schoon van de oude accu,s,en wat zag ik, de accu,s waren van 2003,de orginele accu,s nog. Want mijn trekker is van 2003...

Dus ik kan alleen maar zeggen, wat Jan,Loek en piet mij toen bijgebracht hebben bij de firma mur, volg je eigen gevoel, en doe je ding zo als jezelf denkt, ja heren na 17jaar heb ik er nog veel aan........

-alex---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Nou dat zal ik je vertellen, hoop weer te gaan schrijven, over mijn verleden, wanneer dat weet ik nog niet. Maar dat het verder gaat , dat beloof ik......

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat zal ik je vertellen, hoop weer te gaan schrijven, over mijn verleden, wanneer dat weet ik nog niet. Maar dat het verder gaat , dat beloof ik......

Alex

Dat is je maar geraden ook maatje .

Want wat wij niet allemaal bij MUR hebben mee gemaakt daar kun je een compleet boek of een serie boken van maken ;):D.....

Grz -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is je maar geraden ook maatje .

Want wat wij niet allemaal bij MUR hebben mee gemaakt daar kun je een compleet boek of een serie boken van maken ;):D.....

Grz -= Marcel =-

Goed idee, nu nog een maffe uitgever vinden , die er intresse in heeft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Goed idee, nu nog een maffe uitgever vinden , die er intresse in heeft....

Een uitgever gevonden, ja zeker...

Onder 1 voorwaarde nog meer delen erbij, dus dat wordt voor alex achter het toetsenbord gaan zitten, en verhalen schrijven, deze verhalen, zullen wel op het web komen,maar helaas niet meer hier.. En via via zal het wel bekendt worden waar het verhaal zonder eind verder gaat...

Gr alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden