[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijbewijs nieuwe chauffeur


Ydw_1

Vraag

  • Forumlid

Hoi,

Ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen.

Ik ben een jongen van 22j en ik wil al van kinds af chauffeur worden. In de schoolvakanties ging ik altijd met mijn vader mee dus ik heb nooit niets anders gekend. Door allerlei omstandigheden is dat er nooit van gekomen maar nu wil ik toch gaan voor mijn droom. Alleen er is 1 probleem ik heb geen vrachtwagen rijbewijs en ik ben naar de rijschool geweest voor info en daar zeide ze me dat het voor het CE rijbewijs wel richting de 5000 Euro ging ,wat heeeel veel geld is voor een jongen van 22. Nu was mijn vraag of er in deze tijd van crisis nog firma's zijn waar je je rijbewijs kan behalen door een contract voor een bepaalde tijd te tekenen. Ik kom uit Lommel (Belgie) dus als iemand me kan verder helpen hoor ik het graag!

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dat word dus hard werken LOL.

Heb zelf ook alles betaald, bakwagen gehaald, en op een bakwagen gaan werken, intussen op zaterdag bij iemand anders gaan rijden, en tussendoor lessen voor CE. Een jaar of 10 geleden was ik bij 12.000 gulden kwijt, voor chauffeurdiploma, C en CE en ADR. Later ook nog eens in een dolle bui ATP gehaald, is best interressant, ook al doe ik er waarschijnlijk nooit wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet hoe het bij de zuiderburen is maar hier kun je een deel van de belasting terugvangen geloof ik (voor beroepsopleidingen)

Zelf had ik geluk ik was 18 toen ik bij de brandweer kwam en die betaalden toen de opleiding voor de bakwagen en een deel van het chauffeursdiploma immers alle vakken waren we niet nodig (vrijstelling)

Ik heb toen zelf de rest betaald evenals de aanhanger.....:ok:

Inmiddels al lang niet meer bij de brandweer maar wel een chauffeur met veel meer schik in het werk als toen ik nog oppiepbaar was (en dus tussen de 4 muren zat Barf)

Maar inderdaad het blijft een bak geld en met die regeltjes van tegenwoordig is het moeilijk om die opleiding terug te verdienen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het via VTL gedaan.

Totaal rond de 2500 euro incl ADR en MBO niveau 2 diploma!

Normaal duurt de opleiding 2 jaar, ik heb het in 6 maanden gedaan.

En je bent niet verplicht daarna nog te blijven werken voor VTL! Wel je contract uitzitten natuurlijk maja das vrij logisch.

Als jij je C rijbewijs dan al hebt kan je al weg, je blijft dan nog 2 jaar lang recht op de subsidie voor CE houden!

Alleen kwa betaling moet je er wel bovenop zitten, ze hebben nogal een rommelige administratie daarzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik wil Als ik me C en CE heb ook met me ADR Beginnen maar is dat moelijk?

Ik heb mijn ADR totaal pakket in 5 dagen (maandag t/m vrijdag, van 8 t/m 4 en de laatste dag zelfs tot 5) gedaan. De zaterdag meteen examen.

ADR basis en tank (4 1/2 dag) is niet moeilijk. Had maar 1 fout van de 30. Klasse 1 (explosieven) en klasse 7 (radioactief) = 1/2 dag, was pittiger. Maar ook nog steeds te doen.

Veel su6 met alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden