[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Grote Oostblokkers topic!


JWZ

Recommended Posts

Heep misschien doet deze man wel met heel veel plezier zijn werk. En doet hij niet moeilijk als hij weer eens onbetaald een weekend stil staat onderweg.

Dat doen meer dan genoeg Nederlandse chauffeurs ook Shompie.

Zeker de type's die noodgedwongen langdurig thuis zitten willen dit maar wat graag.

Dat weet jij net zo goed als ik.

Je kletst nu net zoals vele uitvlaggers die zo'n excuus gebruiken, om uit te kunnen vlaggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 606
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als het daar niet aan ligt en ze verdienen dus ook niet zo weinig als dat sommige beweren (3) euro per uur werd laatst nog beweerd door een bond dacht ik, waar ligt het dan aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan vraag ik mij toch af wat dan de echte reden is van het uitvlaggen. Voor het geld is het dan blijkbaar niet. Ook zijn onze oosterste collega's niet gemotiveerder dan ons.

Ligt het dan aan de regelgeving in Nederland, zijn we daar dan in doorgeschoten? Boemerang gaf een leuk voorbeeld over het doorbetalen van zieke werknemers. De werkgever mag 2 jaar salaris doorbetalen als een werknemer op zaterdag tijdens de voetbal zichzelf kreupel schopt. Ik geloof nooit dat ze in polen of Bulgarije dit soort regels hebben.

Zal dat het dan zijn..... Regelgeving waardoor werkgevers niet zoveel onnodig risico voor hun werknemers moeten lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat je hier een punt hebt Shompie.

Wij zijn een verzorgingsstaat, en veel andere landen zijn dat (nog) niet.

Daar hangt inderdaad wel een prijskaartje aan.

Daarom is het ook zaak dat uitvlaggen niet meer zo makkelijk gaat, en dat beroepswerkelozen en toeslagenfraudeurs, die het allemaal wel prima vinden eens een schop onder de hol te verkopen en aan het werk zetten op die uitgevlagde banen, zodat de sociale lasten weer eens wat kunnen zakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of we kunnen een aantal van die in mijn ogen onnodige regels afschaffen. Zoals ouderschapsverlof voor vaders. Eerst heeft de moeder 16 weken en vevolgens kan de vader nog eens.

Wij kiezen er toch zelf voor om aan kinderen te beginnen. Waarom moet een werkgever daar dan aan meebetalen. Dit voorbeeld is niet leidend maar gewoon een voorbeeld waarvan dat voetbal ongeluk er ook een is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft ouderschapsverlof kan ik mij deels in je punt vinden.

Maar wat als ouders een zwaar gehandicapt kind thuis hebben Shompie?

Met het uitgeklede zorgtoeslagen komt die druk ook steeds meer op de ouders te liggen.

En om een gehandicapt kind vraagt natuurlijk niemand.

Nee, eerst maar eens die lapswanzen aan het werk zetten, dat zet meer zoden aan de dijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie van de werkelozen is een hele andere discussie. Ik persoonlijk kan niet begrijpen dat er mensen langdurig thuiszitten. Als er een medische reden voor is kan ik daar nog enigzins begrip voor opbrengen.

Maar als ik argumenten krijg te horen dat het werken geen zin heeft omdat ze een hogere uitkering hebben dan dat ze kunnen verdienen als ze aan het werk gaan haak ik af. Ik persoonlijk zou nog liever in de kas gaan werken als dat ik mijn hand op zou houden. Maar ik zou ook (tijdelijk) naar het buitenland vertrekken als ik daar wel werk zou kunnen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De discussie van de werkelozen is een hele andere discussie. Ik persoonlijk kan niet begrijpen dat er mensen langdurig thuiszitten. Als er een medische reden voor is kan ik daar nog enigzins begrip voor opbrengen.

Maar als ik argumenten krijg te horen dat het werken geen zin heeft omdat ze een hogere uitkering hebben dan dat ze kunnen verdienen als ze aan het werk gaan haak ik af. Ik persoonlijk zou nog liever in de kas gaan werken als dat ik mijn hand op zou houden. Maar ik zou ook (tijdelijk) naar het buitenland vertrekken als ik daar wel werk zou kunnen krijgen.

Als je in de kas werkt ga je wel iedere maand met 1400 tot 1600 Euro naar huis

Moet er bij zeggen je moet het kunnen Veel die uit de stad komen hoeven er niet aan te beginnen

Het is het zelfde als een koe melken Als je dat nooit gedaan hebt Dan maakt de koe jou in

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou ik ook zeggen, maar dan moet ik wel de keus hebben om er niet voor te betalen.

Dus zolang we ww premie betalen en meer krijgen in de ww als met werken geef ik ze gelijk

Dus jij gaat niet aan het werk ger als jij een baan krijgt aangeboden die minder opbrengt dan een uitkering. Ik ben heel serieus aan het nadenken om mezelf weer te gaan verhuren als chauffeur. Niets geen onnodige premies meer afdragen en gewoon zelf mijn eigen broek ophouden. Of ik dan meer of minder overhoud per maand interesseert me dan eigenlijk niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel ik heb een baantje van €1800p/m. Ik raak werkeloos en krijg een uitkering. Dan kan ik aan het werk voor €1000 in de schoonmaak. En ik raak na een jaar weer werkeloos. Dag koophuis, dag alles wat ik heb opgebouwd.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand op een gegeven moment zegt, tot hier en niet verder. Dan zou er een soort uitkeringsgarantie moeten komen dus dat je nooit verder terug valt dan het niveau van de eerste uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien niet. Maar als jij je vaste lasten hebt gebaseerd op je huidig inkomen dan ga je hetzelfde werk ook niet doen voor C0 ipv E6.

Ik denk dat jij dan thuis ook in de financiele problemen gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei. Als ik cht niet anders kan zou ik ook (tijdelijk) in het buitenland gaan werken om een goed inkomen te kunnen behouden. Ik zou in ieder geval niet zo snel mijn hand op gaan houden.

Maar ik ben ook helemaal niet bangnom zonder werk te komen. Als je niet te kieskeurig bent in wat je gaat doen en hoe lang je weg moet is er nog wel werk. Maar dan moet je dat wel willen. Mijn huidige werkgever heeft bijvoorbeeld best wel een probleem om geschikt personeel te vinden. Ze willen wel een grote auto en mooi werk..... Eigenlijk het bekende verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei. Als ik cht niet anders kan zou ik ook (tijdelijk) in het buitenland gaan werken om een goed inkomen te kunnen behouden. Ik zou in ieder geval niet zo snel mijn hand op gaan houden.

Maar ik ben ook helemaal niet bangnom zonder werk te komen. Als je niet te kieskeurig bent in wat je gaat doen en hoe lang je weg moet is er nog wel werk. Maar dan moet je dat wel willen. Mijn huidige werkgever heeft bijvoorbeeld best wel een probleem om geschikt personeel te vinden. Ze willen wel een grote auto en mooi werk..... Eigenlijk het bekende verhaal.

Maar dat was niet de insteek Ron. Het ging erom of je een baan moest accepteren die qua salaris beduidend onder je huidige uitkering ligt. Volgens jou moet je als werkeloze elke baan accepteren tot je echt voor een roggel en drie knikkers aan het werk bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen Eric en vind het een beetje een smakeloze opmerking. Dan stel ik het anders. Als jij voor 1500 in de ww zit en je kan een baan krijgen waar je 1000 euro mee verdient word die 500 aangevuld..... Zou je dan aan het werk gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus jouw werkgever heeft vacatures vrij Shompie?

Bij jullie rijdt toch ook alles?

Ik weet zeker dat als zich een geschikte kandidaat meld dat hij aan het werk kan. Wat een geshikte kandidaat is zal diegene zelf wel weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen Eric en vind het een beetje een smakeloze opmerking. Dan stel ik het anders. Als jij voor 1500 in de ww zit en je kan een baan krijgen waar je 1000 euro mee verdient word die 500 aangevuld..... Zou je dan aan het werk gaan.

Hoe kun je iets nu smakeloos vinden als je niet weet wat er bedoeld wordt?

Ik heb van jouw hand ook al eens een beschrijving van je werkgeefster gezien. En toevallig ken ik Mark.

En zoals jij het nu stelt, ja, dan ga ik aan het werk. Ik ga er van uit dat mocht ik dan in de ww belanden dat de uitkering over €1500 berekent wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik ben niet respectloos naar mijn werkgeefster toe Eric.

Maakt niet uit verder, ik zou zoiets in ieder geval nooit zeggen.

Nee, alleen maar respectloos naar die honderdduizenden die buiten hun schuld en tegen hun wil thuis zitten.

Dat is ook wat makkelijker want die betalen je salaris niet.

Die opmerking terug lezend kan er het idee ontstaan dat het sexueel bedoeld was. En dat bedoelde ik dus eigenlijk niet. Als jij Mark ook kent dan weet je waarschijnlijk hoe ik het wel bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden