[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rangeertrucks op openbare weg?


jwdb740215

Vraag

  • Forumlid

Een traktor op een 80 km weg is irritant. Iedereen wil er voorbij, en dit zorgt voor gevaarlijke situaties. Nu rijden de meeste tractoren geen 25, maar 40-50 km/u.

In Helmond

(de stad waar het Kasseler-Tariv is uitgevonden (D-1 tekent iedereen voor in Helmond), en waar bijna iedereen failliet gaat (MTB (die is met Van Maris VMT begonnen, maar ook weer failliet gegaan), Christiaans (failliet, maar is weer actief onder de naam BC Logistics BV), Kaak (al 2x failliet maar nu verder onder de naam R&L European Distribution BV), Nobrex (failliet, vervolg onbekend), R&W Fashiontransport ("opgegaan" in Boekesteyn), Mercavan / Van de Vleuten (failliet, en daarna bij Verhaegh Deurne ingestapt, en binnen een jaar ook failliet), JP Logistics (failliet, vervolg onbekend) - en die niet failliet zijn (Friedi Sleegers, gemiddelde leeftijd trekker 1998), Frans van Hout (alleen 0-uren contracten), TCK (1 uur per dag rijden, 9 uur laden/lossen))

is mij iets vreemds opgevallen: er zijn 2 industrieterreinen die middels 1 weg met elkaar verbonden zijn (Varenschut, beter bekend als de auto-boulevard). Ene industrieterrein zit bijvoorbeeld Loven, MAN, Mercedes, en andere industrieterrein zit bijvoorbeeld Vos, Vion, Valeo, Kuhne & Nagel enz..

Elke keer als ik er reed, had ik OF op de heenweg, OF op de terugweg, een rangeertrekker met oplegger van Van den Broek uit Helmond voor me. Het traject dat dat ding reed is tussen de 3 en 4 kilometer (de afstand van het ene naar het andere industrieterrein). Dat ding rijd 25 km/u max. Rond spitstijd (tussen 16.30 en 17.15 uur is het een chaos met afgewerkte mensen daar op dat industrieterrein), rijdt dat ding van Van den Broek ook. Dit resulteert een een file van afentoe wel een kilometer op het industrieterrein. Voor de ongelovigen: ga rond 17.00 uur maar eens kijken bij de rotonde Varenschut met Vossenbeemd. Er rijden minimaal 2 van die rangeertrucks. Ik heb er geen kenteken op zien zitten, alleen op de oplegger.

Mag dit? Ik dacht dat rangeertrekkers alleen op eigen terrein mochten rijden, niet op de openbare weg. Een tractor mag ook alleen van zijn boerderij naar zijn land rijden op de openbare weg, en die heeft dacht ik een soort van kentekenplaat. Van den Broek rangeert bijvoorbeeld van loods Kuhne en Nagel naar loods Valeo. Die rangeerdingen zijn zeker Euro-0. Wegenbelasting hoeft er volgens mij ook niet betaald voor te worden, en verzekering lijkt me wel, maar waarom zit er dan geen kentekenplaatje op zo'n ding. Als ik een ongeluk krijg met zo'n ding, is dat dan verzekerd?

Ik heb het er op m'n laadadres regelmatig over gehad, als er weer zo'n rangeerding voorbij kwam. Die wisten het niet, en maakten zich er niet druk om.

Wie weet er iets hier op het foruim over rangeertrucks op openbare weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dan zullen ze er wel geen verzekering voor hebben afgesloten, om op de openbare weg te mogen rijden.

Als er verlichting, een rol/valbeugel of veiligheidscabine, en remmen op zitten dan mag je met zo'n ding gewoon de weg op als de bestuurder 18 jaar is, OF 16/17 MET een trekkerrijbewijs.

Of het is bedrijsbeleid bij HEMA dat ze die krengen niet van het terrein af willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden