[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Keuze maken


berns

Vraag

  • Forumlid

Ik sta bijna op het punt om mijn eerste eigen trekker te kopen.

Zit op dit moment een beetje te twijfelen tussen een DAF XF 105-460 SUPER SPACE CAP en een MERCEDES ACTROS 1844 LS beiden van 2007.

Kan iemand mij wat advies hierover geven aangezien ik alleen RENAULT en SCANIA heb gereden.

B.V.D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast Freddepet

Bij de Actros kijken welke versnellingsbak die heeft. Zit daar die nieuwe bak onder (PS2) dan kan keuze moeilijk worden.

Actros heeft minder koppel, is wel zuiniger.

Eerste serie 105 had problemen met de stoelen (zijn niet voor niets vernieuwd) en ook de versn bak niet goed afgeregeld.

Bij actros zou ik toch kijken of de MP3 mogelijk is, die heeft sowieso de sneller schakelende automaat.

Ik vond de acros beetje veel windgeruis hebben, maar kan uitzondering zijn.

Ik denk dat actros hogere inruilwaarde geeft (zijn wereldwijd in gebruik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Iets meer informatie over de typen zou handig zijn.

Daarnaast ben ik ook wel nieuwsgierig naar de achtergrond, om nu te starten met een eigen bedrijf. neem aan dat je ook wel je licht hebt opgestoken voor een nieuwe auto, aangezien ze op het moment ook scherper zijn, maar natuurlijk zijn de auto's van een paar jaar oud ook scherper.

Succes met de keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Het ligt er ook aan, wat je er mee gaat doen natuurlijk... Ik rijd met een Actros mP3 (een van de eersten in NL), en hoef er écht niet meer af! Schakelt perfect, geen klachten de eerste 108000 km tot nu toe. Het enige wat er vernieuwd is binnen een half jaar is de compressorkop, maar is dat oorzaak MB of Wabco? Vertel het maar...

Maar als distributiechauffeur zijnde, zou ik kiezen voor de Actros. Alleen al vanwege het uitzicht. Als ik eens incidenteel op een 105 of 85 stap bij ons, voel ik me iedere keer weer gehandicapt. Door die eeuwige spijltjes én de plaatsing van de spiegels kan ik hier slecht mee overweg. Maar dat is persoonlijk. Als je de lange baan op gaat, heb je in de 105 natuurlijk wel meer ruimte.

Qua verbruik zit ik ongeveer op 1/3.8 in binnenlandwerk, met gestuurde 13.60 trailer rond de 15 adressen op 350 tot 400 km per dag (momenteel)

Succes met je keus,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, het gaat ook om de automaten want daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Welk type er in de actros zit weet ik niet moet ik nog navragen.

En ja wie begint er nu voor zichzelf in deze tijd zul je denken.

Maar neem van mij aan dat ik niet over 1 nacht ijs ga.

Heb vandaag mijn laatste van de 6 examens gedaan voor het vakdiploma en als dat goed uitvalt vergunningen aanvragen en alles wat er nog bij komt kijken.

Ik heb wat contacten lopen maar maar het is op dit moment nog niet te zeggen of het maanden of weken gaat duren voordat ik kan rijden.

Mocht het op korte termijn lukken dan wil ik wel klaar zijn wat betreft de keuze van de auto vandaar mijn vraag. Tips altijd welkom!! alvast bedankt gr. Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Iets meer informatie over de typen zou handig zijn.

Daarnaast ben ik ook wel nieuwsgierig naar de achtergrond, om nu te starten met een eigen bedrijf. neem aan dat je ook wel je licht hebt opgestoken voor een nieuwe auto, aangezien ze op het moment ook scherper zijn, maar natuurlijk zijn de auto's van een paar jaar oud ook scherper.

Succes met de keuze.

Schiet me net te binnen. In Duitsland in een man die heeft splinternieuwe trucks te koop, alleen het bouwjaar is 2008. Hij koopt die auto's op bij de fabriek, auto's met 3 km op de teller. Volgens mij zit die man in Herveld of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden