[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijverbod voor vrachtwagens in Wallonië door sneeuwval


Gast Cortrans

Recommended Posts

12:41 Rijverbod voor vrachtwagens in Wallonië tot vanavond 10-02-2010 Thumb_932102010124032.jpgDe problemen met de sneeuwval in België worden heviger. Vrachtwagens zwaarder dan 3,5 ton GVW mogen vandaag niet rijden in Wallonië. In het hele gebied kampt het verkeer met grote problemen. De politie dwingt vrachtwagens een veilige parkeerplaats te gaan zoeken.

De Belgische politie maakt op vele plaatsen melding van stilstaand verkeer als gevolg van hevige sneeuwval. Bruggen en viaducten zijn onbegaanbaar en behalve op de snelwegen staan er ook op provinciale wegen overal files.

bron: Truckstar.nl

Ik heb woensdag zelf de hele dag rond Antwerpen gereden, en verschillende trucks gezien die inderdaad de hellingen vanuit de tunnels niet meer omhoog konden komen, vanwege de sneeuw. Ik stond al om 06.30 uur in Antwerpen centrum te lossen, en ben over de hele dag precies 1 (zegge: ÉÉN) pekel tracktor tegen gekomen, en dan nog op het fietspad ook. Op het hoogte punt van de dag stond er dik 950 km file in België, een record ten opzichte van Nederland (niet slecht voor zo'n klein landje). De Belgische overheid beweerd in de nacht preventief gestrooid te hebben, maar gaf als excuus dat het pas later ging sneeuwen dan hun berekeningen, en er was op ongeveer 1 cm sneeuw gerekend. Oftewel de situatie totaal verkeerd ingeschat. In Wallonië werden de trucks verplicht op de vluchtstrook gedwongen te parkeren, en pas na 14.00 uur mochten deze hun weg pas weer vervolgen, om vervolgens tussen 16.00 en 18.00 uur weer een rijverbod te krijgen!!!. Vanochtend werd er direct weer op de Nederlandse radio geopperd door o.a. de PvdA, dat dit in Nederland ook maar meer toegepast moest worden, zodat er doorstroming blijft op de wegen (zodat die "bobo's" in hun leasebakken door kunnen stomen met veel te hoge snelheid). Blijkbaar zijn er ook in Nederland weer van die "eikels" die nog nooit de term: ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL gehoord. Is dit het begin van?????? Of wordt er in Brussel en Nederland nog een minister van transport wakker die deze nieuwe trend een halt toe roept.

De overheid heeft een zorg plicht, hier valt ook onder, dat zij moeten zorgen dat o.a. de transport sector een onbelemmerde doorgang moet hebben, en niet ALTIJD maar weer GEDISCRIMINEERD moet worden, deze sector is wel de motor van deze economie.

Gr. Cor

bewerkt door Cortrans
bij voeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

'"ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL"dat klopt wel ja,maar...........bij zware sneeuwval,als niet alleen het vrachtverkeer maar ook een hoop mensen met de luxe wagen onderweg zijn,b.v. de heftruckchauffeur die jou moet lossen of de magazijnchef die de sleutel van de loods bij zich heeft,dan kan het wel eens gebeuren dat IEDEREEN stil staat.

Het is niet zo dat wij,vrachtwagen chauffeurs, de enigen zijn die van de weg gebruik mogen maken,zelfs die vent met zn leasebak zal op de weg iets te zoeken hebben,misschien is het wel de koper van de spullen die jij op dat moment mag vervoeren.

Als overheid moet je dan keuzes maken en als je dan iets stil zet kom je al snel terecht bij mensen die zich veelal zelf kunnen verzorgen d.m.v een koffie zetapparaat in de auto,een magnetron,de nodige communicatie apparatuur zoals gsm,laptop,boardcomputer voor verbinding met kantoor,televisie en niet te vergeten:standkachels,al dan niet met blokverwarming.

Wordt je aan de kant gezet is dat natuurlijk niet prettig,ik zou t ook niet leuk vinden,dat kan ik je verzekeren.

Maar wat denk je als er iets gebeurt zoals in 2005 of 2006(juiste jaar weet ik niet meer zeker) op de A8 in Duitsland,de strecke Munchen Augsburg ,Ulm:zware sneeuwval tegen de avond ,een paar vrachtwagens blijven steken en een volgende gaat er,in t inhaalverbod voorbij en redt t ook niet,dit gebeurt nog n paar keer en zelfs de strooiwagens komen er niet meer langs,

De "kapitanen der landstrasse"of de kings of the road"hoe je ze noemen wilt trekken de gordijnen dicht en laten alles op zn beloop en mensen die daar van hun werk kwamen hebben daar in de luxe wagen moeten overnachten.

En als je dan als overheid een tijdelijk rijverbod instelt wordt dit door een hoop mensen(kiezers)zeer op prijs gesteld.

Ik denk dat dit logisch gevolg is van het feit dat ons wegen net overbelast is zoals dat deze overbelasting de tol is die wij betalen voor onze welvaart,m.a.w waar veel verkeer rijdt is veel economie en waar minder rijdt is t wat rustiger met t werk.

groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
'"ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL"dat klopt wel ja,maar...........bij zware sneeuwval,als niet alleen het vrachtverkeer maar ook een hoop mensen met de luxe wagen onderweg zijn,b.v. de heftruckchauffeur die jou moet lossen of de magazijnchef die de sleutel van de loods bij zich heeft,dan kan het wel eens gebeuren dat IEDEREEN stil staat.

Klopt, maar dan zullen die ook aan de kant moeten. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Het is niet zo dat wij,vrachtwagen chauffeurs, de enigen zijn die van de weg gebruik mogen maken,zelfs die vent met zn leasebak zal op de weg iets te zoeken hebben,misschien is het wel de koper van de spullen die jij op dat moment mag vervoeren.

Misschien moeten de mensen eens wat vaker nadenken voordat ze de weg op gaan? Wordt er niet een beetje teveel rondgereden, ook met die leasebakken?

Als overheid moet je dan keuzes maken en als je dan iets stil zet kom je al snel terecht bij mensen die zich veelal zelf kunnen verzorgen d.m.v een koffie zetapparaat in de auto,een magnetron,de nodige communicatie apparatuur zoals gsm,laptop,boardcomputer voor verbinding met kantoor,televisie en niet te vergeten:standkachels,al dan niet met blokverwarming.

Wordt je aan de kant gezet is dat natuurlijk niet prettig,ik zou t ook niet leuk vinden,dat kan ik je verzekeren.

Maar die zelfde overheid komt vervolgens met zeer hoge idiote bekeuringen achteraf, want die wagen die dan lekker met verse koffie, TV, standkachel aan en genoeg communicatiemiddelen, hoort de goederen wel op tijd af te leveren, want doet die dat niet, is die meneer die van die overheid WEL mocht doorrijden al weer klaar op zijn werk (heftruckchauffeur) en komt de truck dus te laat!

Maar wat denk je als er iets gebeurt zoals in 2005 of 2006(juiste jaar weet ik niet meer zeker) op de A8 in Duitsland,de strecke Munchen Augsburg ,Ulm:zware sneeuwval tegen de avond ,een paar vrachtwagens blijven steken en een volgende gaat er,in t inhaalverbod voorbij en redt t ook niet,dit gebeurt nog n paar keer en zelfs de strooiwagens komen er niet meer langs,

De "kapitanen der landstrasse"of de kings of the road"hoe je ze noemen wilt trekken de gordijnen dicht en laten alles op zn beloop en mensen die daar van hun werk kwamen hebben daar in de luxe wagen moeten overnachten.

En als je dan als overheid een tijdelijk rijverbod instelt wordt dit door een hoop mensen(kiezers)zeer op prijs gesteld.

Zie eerdere opmerking over noodzaak.

Ik denk dat dit logisch gevolg is van het feit dat ons wegen net overbelast is zoals dat deze overbelasting de tol is die wij betalen voor onze welvaart,m.a.w waar veel verkeer rijdt is veel economie en waar minder rijdt is t wat rustiger met t werk.

Hehe, jij weet dit, ik weet dit, nu moet die overheid er ook nog aan dat ze jarenlang de infrastructuur hebben verwaarloosd!

groeten Peter

Het blijft nu eenmaal een feit dat de "overige" wegmisbruikers een hekel hebben aan die grote logge dingen. Maar andersom gezegd: Als die grote logge dingen niet mogen rijden, kan die kleine man (heftruckchauffeur) wel thuis blijven, want de truck komt toch niet lossen of laden....

En die meneer in die grote leasebak, ach, hij rijdt zo graag die 100.000 km per jaar, laat hem maar gewoon rondrijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'"ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL"dat klopt wel ja,maar...........bij zware sneeuwval,als niet alleen het vrachtverkeer maar ook een hoop mensen met de luxe wagen onderweg zijn,b.v. de heftruckchauffeur die jou moet lossen of de magazijnchef die de sleutel van de loods bij zich heeft,dan kan het wel eens gebeuren dat IEDEREEN stil staat.

Het is niet zo dat wij,vrachtwagen chauffeurs, de enigen zijn die van de weg gebruik mogen maken,zelfs die vent met zn leasebak zal op de weg iets te zoeken hebben,misschien is het wel de koper van de spullen die jij op dat moment mag vervoeren.

Als overheid moet je dan keuzes maken en als je dan iets stil zet kom je al snel terecht bij mensen die zich veelal zelf kunnen verzorgen d.m.v een koffie zetapparaat in de auto,een magnetron,de nodige communicatie apparatuur zoals gsm,laptop,boardcomputer voor verbinding met kantoor,televisie en niet te vergeten:standkachels,al dan niet met blokverwarming.

Wordt je aan de kant gezet is dat natuurlijk niet prettig,ik zou t ook niet leuk vinden,dat kan ik je verzekeren.

Maar wat denk je als er iets gebeurt zoals in 2005 of 2006(juiste jaar weet ik niet meer zeker) op de A8 in Duitsland,de strecke Munchen Augsburg ,Ulm:zware sneeuwval tegen de avond ,een paar vrachtwagens blijven steken en een volgende gaat er,in t inhaalverbod voorbij en redt t ook niet,dit gebeurt nog n paar keer en zelfs de strooiwagens komen er niet meer langs,

De "kapitanen der landstrasse"of de kings of the road"hoe je ze noemen wilt trekken de gordijnen dicht en laten alles op zn beloop en mensen die daar van hun werk kwamen hebben daar in de luxe wagen moeten overnachten.

En als je dan als overheid een tijdelijk rijverbod instelt wordt dit door een hoop mensen(kiezers)zeer op prijs gesteld.

Ik denk dat dit logisch gevolg is van het feit dat ons wegen net overbelast is zoals dat deze overbelasting de tol is die wij betalen voor onze welvaart,m.a.w waar veel verkeer rijdt is veel economie en waar minder rijdt is t wat rustiger met t werk.

groeten Peter

Sorry Peter, je lult als een kip zonder kop. IK ben ook een truck chauffeur, maar dan met een motorwagen met aanhanger ZONDER koffie machine, standkachel, bed (heb op deze auto alleen een dag cabine), en ook geen magnetron of andere luxe die jij blijkbaar als standaard op noemt. "Onze" auto's zijn bedoelt om elke avond thuis te staan op de standplaats, ook al rijden wij elke dag naar Duitsland, België en door Nederland (op een paar trailers en combi's na dan die ook op Luxemburg en Frankrijk rijden). Ben ik dan vrijgesteld om stil te staan of moet ik ook maar aan mijn lot overgelaten worden op de vluchtstrook???? De staat heeft de plicht om een vrije doorgang te realiseren voor iedere verkeers deelnemer (door middel van zout strooien e.d.), mochten ze die plicht niet meer kunnen realiseren dan ALLES stil zetten, maar niet een bepaalde groep verkeers deelnemers (die ook nog eens zeer belangrijk zijn voor onze economie).

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry hoor Cor,ik reageer alleen maar omdat jij in je artikel gelijk de schuld legt bij de overheid en ik begrijp best dat je je genomen voelt als je aan de kant gezet wordt.

Nu gaat hetn in je artikel over de Belgen,maar dat geld natuurlijk ook voor ons eigen land:de overheid moet zout strooien maar wat nu als ze er niet langs kunnen doordat de wegen dichtstaan?

Jij of ik zouden b.v ook een paar uur later kunnen vertrekken,dan heb je kans dat t wat beter loopt,maar nee dat word niet gedaan men is bang dat men'"te laat "komt,

de klant zal zeker beginnen te koeren maaar in dit geval is er ook nog zoiets als overmacht.

Denk je dat als men alleen het beroeps verkeer laat rijden dat het dan beter gaat?

En natuurlijk is t zo dat wij een belangrijke schakel zijn in de economie,maar dat vind iemand die op een fabriek werkt ook van zichzelf.

je hebt natuurlijk wel gelijk dat niet iedereen voorzien is van koffie machienes en magnetrons mmar zoals men mensen, die met een luxe wagen s winters op de weg zitten,adviseerd altijd wat te drinken en te eten meenemen voor noodgevallen,zou dit ook voor een beroepschauffeur een goed advies kunnen zijn.

Ikzelf heb dit altijd bij me gehad en heb daar verschillende malen gebruik van moeten maken,in de Ardennen met ijzel,in Zwitserland tijdens zware sneeuwval en het is me gebeurt in Frankrijk op de autoroute waar ik een halve dag stond met een reparatie van een wiellager.

Ik lul dan misschien wel als een kip zonder kop maar ik leg niet de schuld bij de overheid of bij piet paulusma ofzo als er wat sneeuw valt en iedereen gaat doen waar hij voor betaald word,n.l.naar zn werk gaan en dat t dan een puinhoop wordt

groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden