[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Puinruimen


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Na het weekend van het drama op de A59 moet ik toch weer aan de slag.

Heb er veel over nagedacht en veel over gesproken met de vrouw, het zat me nogal hoog.

Maar goed, life goes on....

Maandag weet ik eigenlijk niet eens meer wat ik gedaan heb, beetje rond de kerk geloof ik.

Dinsdag ochtend moest ik naar het ziekenhuis dus ik zou wat later beginnen en dan s'avond een Schiphol ritje doen.

Kom ik toch nog een beetje aan de uurtjes.

Maar op maandag avond krijg ik een telefoontje, het is veranderd.

Of ik me na het ziekenhuis bezoek wil melden bij een collega transporteur waar ik wel vaker aan uitgeleend word.

Ook prima denk ik.

Dus Dinsdag ochtend even naar het ziekenhuis en daarna met de losse trekker naar de concullega.

Aangekomen moet ik me even melden bij de directeur van de firma.

De man verteld dat er een chauffeur een ongeluk heeft gehad bij Frankfurt A.M.

En ik ben de gelukkige die de oplegger op mag gaan halen, en uitlossen.

Hij verteld me wat er gebeurd is en laat wat foto's zien van het span, of wat daar van over is.

De oplegger heeft ook schade maar is nog wel verrijdbaar.

De trekker ligt compleet in puin.

De chauffeur heeft niet meer kunnen remmen voor een plotselinge file en heeft het roer omgegooid, en is zeker 50 meter diep het bos in gereden....

De man ligt in het ziekenhuis met een dubbele beenbreuk, gebroken ribben ingeklapte long en een fikse hoofdwond.

Pfff, ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in.

Maar nee zeggen doe ik ook niet.

Ik word meegenomen naar Frankfurt door een auto van John vh Zand.

Die daar de trekker moet ophalen.

We hangen mijn trekker achter de sleepwagen en rijden rond het middag uur weg.

met een keertje drie kwartier maken komen we rond 18:00 in Offenbach, bij Frankfurt.

Alwaar het span bij de ADAC staat.

Ik had al foto's gezien maar toch is het even slikken bij het aanschouwen van de trekker.

Aan de bestuurders kant is de cabine op dashboard hoogte compleet weggeslagen.

Ik zie verpakkingen van verband liggen, bloed een isolatie deken enz...

Kortom ik krijg het er gewoon koud van.

Ik besluit maar even bij de oplegger te gaan kijken die elders op het terrein staat.

Als ik hem gevonden heb loop ik er eerst maar eens omheen.

Het kopschot is flink beschadigd.

Er zitten flinke scheuren in en er steekt zelfs nog een stuk dakspoiler in.

De linker stang van het zeil is zo krom als een hoepel.

Zo te zien heeft de cabine gewoon in het kopschot gestaan.

Voor de rest valt het op eerste oog wel mee.

Dan trek ik de trailer open aan de achterkant.

De lading ziet er nog redelijk goed uit.

De chauffeur heeft de boel goed afgespannen.

Voorin liggen pakketten alu profielen van een meter of 6

Daarboven op nog wat bundels lichtmasten waarvan er eentje van 8 meter.

Daar achter staan nog wat pallets met hoofdzakelijk bloempotten en aanverwante artikelen.

3 pallets zijn wat naar voren geschoven aangezien de lichtmast van 8 meter er een meter insteekt.

verder zie ik niks ernstigs, dat valt me mee.

Wel minder is dat de afsleep dienst alle rotzooi die om de auto lag achter in de trailer heeft geflikkerd, al dan niet in vuilnis zakken.

Een spiegel, de voorruit de klep van de cabinekast stukker spoiler enz enz.

Samen met de sleepwagen chauf maken we de oplegger in orde.

Er moet een nieuw luchthandje op die compleet is afgebroken.

we sluiten een nieuwe aan die we wat provisorisch vast maken aan de oplegger.

De zeilstang is zo krom dat we niet veel anders kunnen dan gewoon vast zetten met spanbanden.

Ik tijger nog een keer onder de oplegger door om te kijken of er geen leidingen kapot zijn ofzo.

Dat valt ook allemaal mee, dus ik koppel het span aan wens de chauf van de sleepwagen succes en vertrek richting Nurnberg.

Rond 20:30 vind ik het wel genoeg geweest, ik heb honger en ben moe.

Woensdag begin ik met lossen, 2x Nurnberg, Altdorf, Hipolstein, Tannausen, gunzberg en Dornstadt, dan zitten mijn uurtjes er weer op.

Heb overal foto's gemaakt van eventuele lading schade.

Maar meer dan een kapotte bloempot en wat beschadigde profielen is het eigenlijk niet.

Donderdag los ik nog een klantje in Mindelheim en de laatste net over de grens in Oostenrijk, Albertswende om precies te zijn.

Dan bellen met de planning wat de bedoeling is.

De planner vraagd hoe het met de oplegger gesteld is en of ik wel terug kan laden.

Ik zeg als het maar niet te hoog is ivm het kopschot en het liefst geef volle bak want er ligt ook nog een hoop rotzooi in.

Even later word ik terug gebeld of ik dan 19 pallets verpakking matereiaal wil laden in Memingen.

Daar aangekomen maak ik eerst de opleggen klaar door op een meter of anderhalf van het kopschot vier grote rongen te plaatsen en hier een paar lege euro's tegen aan te zetten.

want tegen dat ouwe kopschot zet ik liever niks meer.

Teven kan ik dan alle rozooi van het ongeval voor de rongen flikkeren, ligt dat ook niet meer in de weg.

De 19 pallets zitten er zo in alleen de papieren laten een halfuur op zich wachten.

Als ik geladen bende papieren heb schop ik hem nog een flink stuk richting Breda, waar ik lossen moet.

Vlak voor Koblenz zit ik aan mijn uurtjes en zoek een Autohof op.

Savond om 21:30 is het nog opvallend leeg op de parking,Dat maak je ook niet vaak mee.....

Vrijdag nog een uurtje of 5 trappen en ik sta in Breda.

Lossen gaat best vlot aangezien het een drukte van jewelste is.

Er is nog wel een of andere pisnicht die voor wil kruipen maar ik ros mijn span dwars voor de zijne en vraag hem wat de bedoeling is want volgens mij was ik toch echt aan de beurt.:cool:

Maar daar heeft meneer niks mee te maken heeft haast en bla bla bla.LOL

Voordat ik wat terug kan zeggen komt de chef eraan gelopen.

Wat is er aan de hand heren, vraagt ie.

Ik zeg meneer hier denk dat ie meer recht heeft dan een ander geloof ik want volgens mij was ik toch echt aan de beurt.

Jazeker zegt de chef, en blaft de andere chauffeur toe dat ie ook gewoon moet wachten tot hij word geroepen.

Hoppa, weer een vriend erbij:p

Lossen is zo gepiept en bij het verlaten van het terrein steek ik nog een hand op naar mijn nieuwe vriend, hij steekt slechts een vinger op ;).

Mooi man, dat collegiale......

Nog even snel de oplegger naar Quirijns brengen, kunnen ze hem daar weer fijn opknappen.

Blij dat ik de hele week geen BAG heb gezien !

Dan was ik zo klaar geweest denk ik.

Op de zaak vast de volgende erachter gehangen.

Volgende week staan Haslach, Zell am hamme, klaus , Bad Waldsee en Reutlingen op het programma, althans daar beginnen we de week mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een bizar weekje Harrie. Vreemd ook.

En dan wilt er nog iemand gauw voor kruipen, wat denken ze eigenlijk???

Heb er al meer dan eens worden over gehad met "collegaas", soms beginnen ze dan echt te gillen, dan nodig ik ze uit om even naar buiten te komen.... blaffende honden bijten namenlijk niet. Ze zullen er ook nooit voor mij komen. Recht is recht, krom is krom.:mad::D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja ibo heb de afgelopen week weer geleerd dat een ongeluk zo gebeurd kan zijn.

Drukt je toch maar weer eens met de neus op de feiten.

En van die stress kippen die altijd haast hebben en daarbij ieder fatsoen te buiten gaan ben ik gauw klaar mee.

Al had ik er de rest van de dag moeten blijven staan, hij was ook niet verder gekomen.

Mijn pis maken ze niet lauw die gasten.

Maar goed dat er een chef rond liep die de de boel goed in de gaten hield.

Want volgens mij was meneer niet alleen mij voorbij gereden maar iedereen die stond te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden