[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Internationaal Rijbewijs


Derek-Jan

Recommended Posts

  • Forumlid

Met referentie aan de posting over het ingetrokken rijbewijs en de daarin staande opmerking over het niet meer kunnen verkrijgen van een Internationaal Rijbewijs het volgende :

Vandaag ben ik bij de ANWB om een Internationaal Rijbewijs geweest.

Kosten hiervoor zijn 13 euro en je hebt 1 pasfoto nodig. Aan deze pasfoto worden geen speciale eisen gesteld zoals voor het paspoort. Ook word je gevraagd je Nederlandse Rijbewijs te tonen, dit ivm met de geldige categorieen.

Ook word je gevraagd voor welk landen/landen je dit rijbewijs nodig hebt. Er zijn namelijk 2 soorten en voor de EG heb je het zowieso niet nodig.

Dus heb ik gezegd dat ik het nodig heb voor Afrika, maar je dient 1 land op te geven en daarop heb ik gezegd Marokko. (ga daar toevallig morgen op vakantie) Men vraagt niet om een bewijs, puur voor de statistiek.

De landen waar dit Int.Rijbewijs geldig is (NIET in NEDERLAND), is een hele lijst en behalve DUITSLAND zijn dit alle landen van de Europese Unie.

Het fabeltje dat je dus een vals of ongeldig rijbewijs zou tonen in het buitenland is dus pertinent niet waar!!!

Er staat overigens in het rijbewijs ook NIET vermeld dat je het moet tonen in combinatie met het originele Nederlandse Rijbewijs. Dus denk niet dat ze je veel kunnen maken als je alleen het Int.Rijbewijs toont.

Dus als je nu zo'n ding nodig hebt, zeg dat je naar Zuid Afrika op vakantie gaat en er is geen enkel probleem. Men vraagt niet om bewijs ofzo....... en hele procedure is ongeveer 10 minuten werk.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Raar dat zo'n blijkbaar officieel document, uitgegeven wordt door de ANWB, en niet door de overheid :confused:

En nog gekker als je ziet dat het gewoon handgeschreven is......

Maar ik spreek uit ervaring : het werd tot nu toe door iedere agent in het buitenland geaccepteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n internationaal rijbewijs van de anwb is géén officieel document. Wij hebben dat als groep toen nagetrokken omdat we een half jaar naar Zuid Afrika (toevallig) moesten. Ik heb 'm wel aangeschaft omdat het extra overtuigend is in het buitenland, maar het hoefde niet. Dat is wat ons toen bij de anwb en bij navraag elders is verteld. Heb het hier over 2004, kan dus achterhaald zijn maar vraag 't me af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet nie of het hier op de goeie plaats staat !!!!!!!!!!!

Maaaaarrrrrrrrrr wil de Italia Gangsters ff waarschuwen voor wat betreft het inhaal verbod ivm spec / zwaar transport...

dit is dus gewoon verboden in een inhaal verbod, en wat velen denken zoals ik ook dat het wel mag bij die transporten, dan zegt de politie gewoon dat je dan maar 60 moet gaan rijden...........

Dusssssssss rijbewijs weg voor 60 dgn...

had collega van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het Internationaal Rijbewijs geldt als een internationaal verkeersdocument. Het is een vertaling van uw Nederlandse rijbewijs in meerdere talen.

In veel landen is een Internationaal Rijbewijs vereist als u daar als niet-ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor)voertuig wil besturen. Of als u een (motor)voertuig wilt huren, kan het verhuurbedrijf erom vragen. Het Internationaal Rijbewijs is 1 jaar geldig.

Waar te koop?

Bij ieder ANWB-verkooppunt is het Internationaal Rijbewijs te koop (ook voor niet-leden!). De kosten zijn € 13,-. Het is niet te koop via internet of telefoon.

Wat moet u meenemen?

Uw Nederlandse rijbewijs

Een recente pasfoto

spacer.gif

Bron: anwb.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden