[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

digi en handelaars kenteken


dutchdream

Recommended Posts

  • Forumlid

al op meerdere site,s gezocht naar een antwoord op de volgende discussie:

het rijden met handelaars kenteken op alleen de trekker,dus puur voor verkoop en evt aankoop van trekker,heeft men daar nu wel of geen digipas voor nodig,aangezien je dus absoluut geen beroepsgoederenvervoer doet .

dat je geen maud hoeft te betalen en ook geen eurovignet nodig hebt is wel duidelijk en mag rijden in belgie luxenburg en duitsland,maar geen antwoord te vinden s op bovenstaande ???

zelfs op site,s van het ivw stat hier weinig duidelijks op,kan inderdaad evt gaan bellen met hun maar kmag aannemen dat er hier vast wel iemand is die er antwoord op weet ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk wel dat je de digipas moet gebruiken.

immers moeten de mannen van de garage die ook gebruiken, en dan gaat het soms maar over een afstand van 100? meter.

dus ik ga er vanuit dat je altijd de tachograaf moet gebruiken, en wel op de juiste manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het volgende geval geldt een algemene vrijstelling van gebruik tachograaf op basis van een ministeriële regeling:

Wordt er binnen Nederland gereden met een voertuig(combinatie) waarvan het toegestaan totaalgewicht niet meer dan 7.500 kg bedraagt en de bestuurder kan aantonen dat hij/zij minder dan 12 uren per week op zo’n voertuigcombinatie rijdt en het betreft eigen vervoer van materiaal of uitrusting die de bestuurder beroepshalve gebruikt, of het betreft eigen vervoer van goederen die voor of door het eigen bedrijf worden gebruikt.

In alle bovenstaande gevallen dient evenwel een deugdelijke registratie van de rij- en rusttijden plaats te vinden.

http://www.vdsautomotive.nl/images/stories/Tachograaf_Vrijstellingen_Arbeidstijdenbesluit.pdf

ik zou met de i.v.w. bellen, want er komt volgens mij nog veel meer bij kijken.

want ook dat verhaal over geen maut of zonder vignet rijden, daar plaats ik mijn vraagtekens bij ( ttm verhaal )

aangezien in genoemd voorbeeld het voertuig onder de 7,5 ton blijft , hoeft men voor bijvoorbeeld de maut niet te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een groen handelaarskenteken mag je helemaal de grens niet over volgens mij, das alleen voor gebruik binnen nederland.

Je mag er ook mee in het buitenland rijden,koop je bv een truck in hamburg, kun je met groene platen erop zo naar Nederland rijden. Kijk anders eens een keer in de buurt van Zwolle hoeveel nieuwe scania's er met Duitse , Italiaanse en weet ik veel welke nog meer handels platen van de fabriek af rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

met een ttm van onder de 7,5 ton halen de meeste trekkers wel,zal krap zijn maar das wel goed.

dus geen maud en eurovignet.......alleen die 12 uur pw steekt me een beetje,vanuit roemenie bv haal je niet ff in die tijd......:cool:.

en het gaat echt om het rijden met de groene handelaars platen,geen dag kentekens ofzo

tis een moeilijke materie ivb met die digipas,schijf was makkelijker :p

maar deze week maar eens kijken of ik contact kan leggen met de dames bij het ivw

eerst bedankt ff voor de huidige info,mocht men meer hebben dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden