[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mijnders Transport wil dat personeel salaris inlevert .......


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Welke nationaliteit zit daar achter het stuur dan?

Ik heb hem nog geroepen maar hij gaf geen antwoord:D

Ik neem maar aan een Nederlander maar omdar er laatst hier iemand zei dat ook daar de Nederlanders er uit moesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het was zo'n ding van trucks. Die ik overigens niet lelijk vind. Beter als die eigen design waar je sommige duitsers mee rond ziet rijden.

Misschien was het een wagen die in de verkoop terecht is gekomen. Wagens van Mijnders zijn doorgaans netjes maar er zit nog geen zwaailamp op. Zeker geen koeienvanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het standpunt van de bond is duidelijk, en wie slim is neemt die mening ter harte.

Wel een ,,goede,,werkgever, hij heeft liever Nederlandse chauffeurs tegen Oost-Europese lonen dan Oost-Europese chauffeurs, hij denkt vast, nu weet ik wat ik heb en anders moet ik het maar afwachten, best wel slim gedacht.

Als je aan deze constructies meewerk kom je op een hellend vlak richting 3 euro per uur terecht, geef je een vinger dan pakken ze immers je hele hand..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het standpunt van de bond is duidelijk, en wie slim is neemt die mening ter harte.

Wel een ,,goede,,werkgever, hij heeft liever Nederlandse chauffeurs tegen Oost-Europese lonen dan Oost-Europese chauffeurs, hij denkt vast, nu weet ik wat ik heb en anders moet ik het maar afwachten, best wel slim gedacht.

Als je aan deze constructies meewerk kom je op een hellend vlak richting 3 euro per uur terecht, geef je een vinger dan pakken ze immers je hele hand..

Wat heeft de bond hier nu weer mee te maken ?

Heel misschien wou deze werkgever wel gewoon chauffeurs hebben die hun werk doen, heel misschien he.... dat is niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heeft de bond hier nu weer mee te maken ?

Heel misschien wou deze werkgever wel gewoon chauffeurs hebben die hun werk doen, heel misschien he.... dat is niet zeker.

Wat de bond er mee te maken heeft?, alles !, het is een afbraak van arbeidsvoorwaarden en ondergraving van CAO rechten.

En dat de werkgever chauffeurs wil hebben die hun werk doen is normaal, en daarom gaat hij ze motiveren door hun arbeidsvoorwaarden af te breken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom een auto tegen van Meijnders waar waarschijnlijk een hele gemotiveerde chauffeur op zit en jij begint een huil verhaal over de bond.

De bond heeft er mede schuld aan dat het in Nederland transportland zo'n puinhoop is. Maar dat zal ik allemaal wel weer verkeerd zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er word altijd zo snel afgegeven op een werkgever, als je het niet naar je zin heb, ga dan gewoon wat anders doen. Alleen de meeste mensen die lopen te klagen zijn niet de meest intelligente chauffeurs. Die krijgen ook niet zo maar ander werk.

Ik vind dat er gewoon erg snel met het vingertje naar de werkgever gewezen word. Het is wel degene die zijn nek uitsteekt om een ander een boterham te laten verdienen. Maar dat is maar bijzaak he.....

Hij is dus werkgever geworden om jouw aan een boterham te helpen?, welnee, je bent slechts een menselijke machine waarmee hij geld kan verdienen, gaat de machine kraken dan gooit hij hem op de schroothoop en neemt het liefst een goedkopere andere.

Als hij werkelijk zijn nek zou willen uitsteken voor zijn chauffeurs dan zou hij het loon verhogen ten koste van zijn eigen gewin, maar deze werkgever wil juist het loon verlagen om zijn eigen levensstandaard te kunnen handhaven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het allemaal al meegemaakt en evengoed ben ik niet negatief, wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat niet elke werkgever alleen maar aan zijn biefstuk en sigaren denkt. Er zijn ook zat chauffeurs die de boel besodemieteren maar daar hoor je hier nooit iemand over.

Ach, de werkgever schrapt wat uren en de chauffeur schrijft er een paar extra, krijgt de chauffeur toch wat hem toekomt en de werkgever is ook tevreden want hij denkt dat hij wat bespaard heeft, iedereen dus blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Wat heeft de bond hier nu weer mee te maken ?

Heel misschien wou deze werkgever wel gewoon chauffeurs hebben die hun werk doen, heel misschien he.... dat is niet zeker.

Tuurlijk wil die Hollanders achter het stuur. Dat is het probleem daar ook niet. Hij wil ze alleen geen loon naar Nederlandse maatstaven betalen. Dat is alles.............

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat het FNV zich niet afvragen want dat interesseert ze niets. Publiciteit, daar gaat het hun om: v.d. Bosch, Nico Mooy, bij Beyer wat Polen voor hun karretje spannen en nu dit bij Mijnders.

Mijnders is toch hét voorbeeld van een nette zaak die het goed met hun personeel en leveranciers voorheeft. Zoals velen in de sector hebben ze het zwaar en moeten om te overleven in de kosten snijden. Alle chauffeurs krijgen een brief dat ze teruggeschaald worden en waarin uitgelegd wordt waarom. En vervolgens gaan er een paar man de bond bellen. Die ruiken bloed en het is bingo. Ik durf er wel wat onder te verwedden dat het grootste deel van de chauffeurs achter het beleid van het bedrijf staat en slechts een kleine minderheid via het FNV hun "gelijk" willen halen. Ik praat terugschalen niet schoon maar wat moet je anders? Tent meteen maar laten klappen? Of kijken of je kunt overleven?

@Freddie als een D3 salaris + overuren + verblijskostenvergoeding voor jou onvoldoende is om je vaste lasten te betalen dan zou ik als ik jou was je tweede huis in St Tropez van de hand doen. ;)

Als een individueel bedrijf het moeilijk heeft en om die reden tijdelijk het loon verlaagt moet worden kan het bedrijf dispensatie van de CAO regels vragen en valt er met de bond best te praten.

Maar wat hier gebeurd is een structurele loonsverlaging die eenzijdig door de werkgever wordt opgedrongen zonder dat geregeld is wat er gaat gebeuren als het weer beter gaat met het bedrijf, en ja, dan zet de bond de hakken in het zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ATTACH=CONFIG]64157[/ATTACH]

Een plaatje voor uw beeldvorming heer Shompie. Herkent u zichzelf nog, toen u nog personeel had?:bey:

Ja ik weet het nog, ik was die gekleurde medemens die het luik word ingeduwd. Het personeel staat er om heen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom een auto tegen van Meijnders waar waarschijnlijk een hele gemotiveerde chauffeur op zit en jij begint een huil verhaal over de bond.

De bond heeft er mede schuld aan dat het in Nederland transportland zo'n puinhoop is. Maar dat zal ik allemaal wel weer verkeerd zien.

Op dat punt zijn we het inderdaad niet geheel eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb gelukkig dit allemaal niet meegemaakt. Wel een reorganisatie. Die reorganisatie stelde toen ook niet veel voor, de oudere werknemers zijn toen gewoon met de vut kunnen gaan. Mijn schoonzoon wel, die werkte als speelgoedmonteur bij Nikko. Hij moest daar alle reparaties van radiografische speelgoed uit Europa repareren. De persoon die de administratie deed voor garanties en reparaties, zou zijn werk niet goed doen en moest eruit. Die taak kreeg mijn schoonzoon erbij. Toen werd het personeel ook gevraagd voor inleveren van loon. Dan konden ze blijven voortbestaan. Enkele maanden later na inleveren van loon, sloot het bedrijf zijn panden en is elders in Europa weer opnieuw begonnen. Mijn schoonzoon had zoveel ingeleverd, dat hij toen van de WW een uitbetaling kreeg, waar hij zijn woning niet mee kon betalen. Gelukkig na lange tijd en sollicitaties, heeft hij weer werk. Met dat gedoe van inleveren, sluit het bedrijf alsnog. En jij komt haast niet meer aan de bak. Niks inleveren, geen ontslag vragen. Gewoon afwachten tot ze je niet meer nodig hebben. Ga wel tussentijds ergens solliciteren en maak daar dan een goede deal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien reed hij voor vast geld, of alleen de KM's betaald en een half uur per laad- of losadres, weet jij veel?

Wat mij betreft staat hij er een week.

Hij heeft er blijkbaar zelf voor gekozen om bij een werkgever te werken die hem niet conform de geldende cao betaald.

En als het dan eens niet in zijn straatje past, dan is de wereld te klein, en is het tranen met tuiten.

Met zulke mensen ben ik snel klaar! :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden