[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

hij had het kunnen weten...


Gast Peggel

Recommended Posts

Gast Peggel

Hij had het kunnen weten, deze chauffeur, want er staan borden genoeg waarop staat dat je vrachtwagen niet langer dan 9 meter moet zijn in Wijk C. Daarvoor hoef je niet eens Nederlands te kunnen lezen.

De arme man reed zich wagen van achttien meter echter muurvast op de hoek Waterpoort / Bergstraat. Na urenlang manoeuvreren en nadat medewerkers van Stadswerken een paaltje hadden weggehaald kon hij terug via de Waterpoort en de Waterstraat naar de St. Jacobsstraat.

Gevolg: op twee plekken het trottoir aan gort, een gepeperde rekening van Stadswerken maar geen bon. Die had zes tientjes kunnen bedragen maar omdat dat bedrag waarschijnlijk in het niet valt vergeleken met de rekening van Stadswerken, hield de politie het bonnenboekje op zak.

niet langer dan 9 meter moet zijn

maar misschien mocht het wel, dachtie?:confused:

nou, en ineens had ik (nog) even niets erop te zeggen:zegtniets::stom:

bron: Vrachtwagen muurvast | DNU.nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Goudvis, Nederland zit net zo als Roemenie in de EEG, en daarin is vastgelegd dat wij elkaars bekeuringen en schades innen, en ik kan jou vertellen dat de Roemeense kant hier echt zorg voordraagt.

Ik weet ook dat het bijna zeker is dat deze vervoerder zijn vergunning op deze wagen, die op kenteken staat minimaal 3 maanden kwijt is, ja zo gaat het daar na dit soort stommen domme acties. De RVI is daar iets harder en moeilijker dan hier.

En dit is duidelijk een tomttom k.t chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Liemers Driver als ik een bekeuring oploop in Nederland, aangezien ik op Roemeens kenteken rij dan krijg ik hem daar vrolijk binnen, en als ik niet op tijd betaal houd men mij tegen aan de grens en kan ik cash betalen. Verzekering is simpel, elke Roemeens bedrijf is verzekerd via een verzekering maatschappij buiten Roemenie meestal Oostenrijk. Dus dat is echt wel goed geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik bos

wat een gelul allemaal.

de schade kan via de verzekering.

maar een verkeersovertreding moet gelijk zijn als in ieder land gelijk betalen.

als wij in Roemenië deze overtreding maak met of zonder schade kunnen wij gelijk dokken.

maar nee de Nederlander stuurt het wel op en kan fluiten naar zijn geld.

want hoeveel procent kans heeft hij dat hij aan de grens word gecontroleerd.

0,00000001%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Liemers Driver als ik een bekeuring oploop in Nederland, aangezien ik op Roemeens kenteken rij dan krijg ik hem daar vrolijk binnen, en als ik niet op tijd betaal houd men mij tegen aan de grens en kan ik cash betalen. Verzekering is simpel, elke Roemeens bedrijf is verzekerd via een verzekering maatschappij buiten Roemenie meestal Oostenrijk. Dus dat is echt wel goed geregeld.

En als je nu net als in dit geval Roemeens kenteken hebt en dit in Nederland doet?Dan kom je toch geen grens meer tegen dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat een gelul allemaal.

de schade kan via de verzekering.

maar een verkeersovertreding moet gelijk zijn als in ieder land gelijk betalen.

als wij in Roemenië deze overtreding maak met of zonder schade kunnen wij gelijk dokken.

maar nee de Nederlander stuurt het wel op en kan fluiten naar zijn geld.

want hoeveel procent kans heeft hij dat hij aan de grens word gecontroleerd.

0,00000001%

Kort door de bocht zoals ik het bedoel ja.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Rick heeft er gelukkig heel veel verstand van, dus daar reageer ik in zijn geheel maar niet op. Liemers Driver als jij morgen met je vrachtwagen richting Roemenie rijd is er echt geen mogelijkheid om even lekker 80 km over de grens te rijden daar. Iedere vrachtwagen word gecontroleerd. Maar Rick rijd er denk ik wekelijks heen dus die weet het beter.

Het is altijd jammer dat je dingen leest van mensen die het of nimmer hebben meegemaakt, nimmer in het buitenland gereden hebben etc maar er wel een dikke mening over hebben. Ik zeg daar niet mee dat jullie geen buitenland rijden, maar ik lees hier op dit forum veel meningen van mensen die zelf dan aangeven dat ze binnenland rijden, maar wel precies weten hoe alles zit.

Jammer, maar ik heb er geen probleem mee, ik zal voortaan als ze aan mijn deur staan de bekeuring verscheuren want ik blijk hem niet te hoeven betalen, bedankt voor de tip super

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is altijd jammer dat je dingen leest van mensen die het of nimmer hebben meegemaakt, nimmer in het buitenland gereden hebben etc maar er wel een dikke mening over hebben. Ik zeg daar niet mee dat jullie geen buitenland rijden, maar ik lees hier op dit forum veel meningen van mensen die zelf dan aangeven dat ze binnenland rijden, maar wel precies weten hoe alles zit.

Ook is het jammer dat mensen die niet meer hier wonen of werken zich druk maken over de CAO hier en hoe het goedkoper kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Oh Herman woon ik hier niet meer ? Dit bedoel ik nu men weet schijnbaar alles over je, maar alleen onzin, ik denk en weet bijna zeker dat ik meer belasting en hypotheek betaal in Nederland dan jij neem dat van mij aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik bos

mijn naam is Rik Bos en geen Rick.

het is jammer maar ik ben maar een beginnende chauffeur het spijt mij dat ik je verkeerd hebt geantwoord.

ik ben pas in 1974 begonnen met rijden.

heb daarbij heel Europa bekeken.

wat jij stelde was dat als je een boete niet betaald je dan als je Nederland binnen komt moet betalen.

mijn vraag was toen van hoeveel keren als jij Holland binnenkom bent gecontroleerd.

maar ben wel blij met iemand met veel ervaring kan ik nog iets van leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Rik ik heb het over de mening dat er duidelijk word gemaakt dat men hier een bekeuring oploopt en hem nooit hoef te betalen in het buitenland. Daarnaast schreef ik duidelijk dat ik niet zei dat jullie niet op het buitenland rijden. Ik schreef dat ik hier veel mensen hun mening lees aangaande buitenland waarvan vastgesteld is dat ze binnenland rijden.

Ik ga niet zeggen dat jullie of wie dan ook niet weten hoe het zit, echter zal ik niet een mening als waarheid hier plaatsen als ik niet weet hoe dat specifieken punt zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Sorry Herman dacht het totaal anders

Maar mijn Vrouw en kinderen wonen nog steeds hier, en die heb ik niet in een caravan. Daarnaast heb ik nog enkele belangen in een drietal firma' s hier dus belasting betaal ik nog steeds :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds wanneer mag een trekker oplegger 18 meter zijn? topjournalistiek weer... En naast dat er een geslotenverklaring is, die kruising is toch ruim zat om niet over de stoep te hoeven vanuit de richting waar hij kwam? of zie ik dat nou verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Orca,ik kwam daar alleen toen je nog een dag op de brug stond...:D

Maar ik bedoelde,die Roemeen gaat die rekening van gemeentewerken echt niet aan de Roemeense grens betalen,is ook geen staatsaangelegenheid.

En in Nederland zou het een duizendste tref zijn als hij hier aangehouden wordt.

Jij hebt nog een adres hier,dan zullen ze best nog wel een keer aanbellen denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Rik, Roemenie hoort nog niet bij de Schengen landen, dus nog wel grenscontrole's daar.

Hopen dat dit zo blijft!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden