[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Voor de duidelijkheid Kalakuski dat Rompen niet de eerste is en zeker ook niet de laatste hoef je mij niet te vertellen. De volgende komt er sneller aan dan je lief is. Dat is ook niet tegen te houden. De Nederlander organiseert het transport maar de man of vrouw die het stuur beet heeft, heeft geen Nederlands paspoort meer. Gelukkig blijft er nog veel werk over waar dit zo 1,2,3, niet gaat maar het wordt lastig. Echter al zou ik geld krijgen van Rompen i.v.m. met dat failliet gaan en het loont de moeite zou ik er voor gaan. Kans is groot dat je het gelijk kunt halen. Maar jij en ik praten over 2 verschillende zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 298
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Voor de duidelijkheid Kalakuski dat Rompen niet de eerste is en zeker ook niet de laatste hoef je mij niet te vertellen. De volgende komt er sneller aan dan je lief is. Dat is ook niet tegen te houden. De Nederlander organiseert het transport maar de man of vrouw die het stuur beet heeft, heeft geen Nederlands paspoort meer. Gelukkig blijft er nog veel werk over waar dit zo 1,2,3, niet gaat maar het wordt lastig. Echter al zou ik geld krijgen van Rompen i.v.m. met dat failliet gaan en het loont de moeite zou ik er voor gaan. Kans is groot dat je het gelijk kunt halen. Maar jij en ik praten over 2 verschillende zaken.

Maar een ding Een Nederlandse chauffeur hoeft er zich ook niet bij neer te leggen

Als het zo door gaat Staat die binnen 10 jaar in zij onderbroek Meer heeft die niet meer

Ik zou zeggen steek aan die auto

Ga wat anders zoeken.Al moet ik ook kippen voeren Als het maar betaald

Of met een oude man of vrouw rond rijden Doe het is voor 10 Euro per uur

En 12 uur per dag x 5. Zijn ook 600 in de week.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
....Echter al zou ik geld krijgen van Rompen i.v.m. met dat failliet gaan en het loont de moeite zou ik er voor gaan. Kans is groot dat je het gelijk kunt halen.

Goudvis, dat gáát gewoon niet, althans niet volgens de wetgeving in Nederland. Je hebt gevoelsmatig wel gelijk, maar wettelijk gezien heb je geen gelijk. Wat je wettelijk niet hebt kun je ook niet krijgen. :nee:

Er zijn natuurlijk manieren om je geld proberen te krijgen bij Dhr. Rompen zelf, maar legaal zijn die niet :hamer: . Die goede advocaat heb je dàn misschien wèl nodig ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
600 eurootjes:rolleyes:.

Ik geloof dat us huubke gisteren een zonnesteek opgelopen heeft, tenminste als je zijn postings van vandaag leest. :cool:

Het is gewoon gezond verstand.

En waarom gaat dit niet

Wat doen de oostblok mensen hier Die zitten ook niet stil

Schilder Tuin onderhoud Huis passen

Zijn wij daar al te goed voor

Laat mij niet lachen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Willem, ik kan in hetzelfde dialect rekenen als Huub. :D

#Moppel iets van ergens iets gelezen tehbben dat noord en zuid elkaar niet verstaat.#

En naar de faillisemeten kijkende, kunnen die Limburgers blijkbaar niet rekenen. :zegtniets:

Die ''buitenlander'' vallen misschien niet eens op. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De bonden zijn gewoon een hele grote fout aan het maken

Om te beginnen moeten ze is de S.P. gedachten uit hun hooft zetten

Nu gaan veel leden lopen Ik denk Dat ze het niet zo veel uit maakt

Ander punt Ze moeten is meer met wwerkgevers om tefel gaan zitten

En luisteren wat de problemen zijn van de ondernemers.

Waarom kan een ondernemer geen winst meer maken op de Europese markt met een Nederlandse chauffeur

Iedereen weet ook schip trein Daar kan het weg transport niet tegen op

Het vast stellen Internationaal van prijzen En op C.M.R.vermelden

Dan gaat er minder onder de prijs gereden worden.

Nu rotzooi iedereen maar raak

Er zijn nog genoeg ondernemers die niet reken kunnen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
#Moppel iets van ergens iets gelezen tehbben dat noord en zuid elkaar niet verstaat.# Toelichting?

En naar de faillisemeten kijkende, kunnen die Limburgers blijkbaar niet rekenen. :zegtniets:Ja, in het noorden van het land en de randstad valt gelukkig zelden een bedrijf om ;).

Die ''buitenlander'' vallen misschien niet eens op. :pIk weet niet anders dan dat we hier altijd al overspoeld werden door Duitsers en Belgen. Kunnen die paar Litouwers best wel bij, die vallen idd niet eens op. Duits en Vlaams spreek ik vloeiend, Frans gaat aardig, maar voor het Litouws moet ik toch eens een LOI cursus gaan volgen :D.

Nog even en ik ben de enige met gele kentekenplaten in Limburg :banaan:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#Moppel iets van ergens iets gelezen tehbben dat noord en zuid elkaar niet verstaat.# Toelichting?

Je heb het vast zelf ook gelezen, ergens schreef een Limburgslid, dat die onder de lijn ...? ze niet meer verstond.

#Heb geen tijd het optezoeken#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goudvis, dat gáát gewoon niet, althans niet volgens de wetgeving in Nederland. Je hebt gevoelsmatig wel gelijk, maar wettelijk gezien heb je geen gelijk. Wat je wettelijk niet hebt kun je ook niet krijgen. :nee:

Er zijn natuurlijk manieren om je geld proberen te krijgen bij Dhr. Rompen zelf, maar legaal zijn die niet :hamer: . Die goede advocaat heb je dàn misschien wèl nodig ;).

Je hebt het mis Limboman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelfs truckstar geeft aandacht aan het bedrijf:

Failliet transportbedrijf Willem Rompen uit Heerlen heeft een doorstart gemaakt op Cyprus.

Dit meldt het Limburgse L1. Rompen ging een week eerder failliet, volgens de advocaat van het bedrijf een gevolg van Oost-Europese concurrentie.

Opmerkelijk genoeg lijkt Rompen nu een constructie toe te passen waarmee hij tegen een vrachtprijs kan rijden, die voor andere Nederlandse transporteurs een nieuw duwtje naar de rand van de afgrond kan betekenen. Iets wat hem zelf net overkomen is.

Goedkope Oost-Euopese collega's

Slechts een deel van het oude personeelsbestand kan namelijk weer aan de slag bij het bedrijf. De rest wordt aangevuld met goedkope Oost-Europese collega's. Bovendien probeert Rompen door zich op Cyprus te vestigen, zich te onttrekken aan Nederlandse financiële verplichtingen en ongetwijfeld ook de Nederlandse CAO.

Inmiddels zijn er al foto's van de trucks met splinternieuwe Cypriotische kenteken gepubliceerd op Transport-Online. Maar Rompen zou vanaf de Heerlense locatie op industrieterrein de Beitel blijven werken. Dat zegt de advocaat van Rompen in een interview met Transport-Online.

FNV bondgenoten noemt de constructie maatschappelijk verwerpelijk, omdat Nederlandse chauffeurs op deze manier worden vervangen door goedkope buitenlandse truckers.

De vakbond voert sinds enige tijd de campagne 'Gelijk werk, gelijk loon' om de uitholling van het Nederlandse wegtransport door dit soort oneigenlijke constructies te voorkomen. Andere transportbedrijven die reeds in opspraak zijn geraakt zijn: Butter Transport, Van den Bosch en Ewals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je ziet het toch gewoon aan komen

Nu is hij het Wie de volgende week

De bond of bonden hebben gewoon alles mis gelopen

Ze schreeuwen nu om water

Het is in de jaren 70 begonnen Van eigen vervoer naar beroepsvervoer Was veel goed koper

Want de chauffeur werd klein gehouden

En vol gestopt met leugens

De politiek en de bonden kunnen het niet meer op lossen

Daarom laten ze de chauffeur gewoon brasten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden