[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet


Recommended Posts

  • Forumlid
het gaat om een postbusconstructie.

Dat is niet zeker. Dat wordt alleen voor het gemak gezegd.

En de enige instantie in heel Europa die serieus en actief controleert op `postbusfirma´s´, dat is de NIWO. Al vele jaren. In Nederland, want over de Nederlandse grens hebben ze niets te vertellen. En dan controleren ze actief en adequaat, heel intensief of bedrijven die met alle geweld als Nederlandse vervoerder te boek willen staan, en dus ook onder de Nederlandse cao zouden vallen, wel echt een Nederlandse bedrijfsvoering en -locatie hebben.

Controle dus op vervoerders die "net alsof" Nederlands willen zijn en een Nederlandse vergunning aanvragen, op een Nederlands postbus-adres, omdat ze perse de Nederlandse cao willen volgen.

Ze zullen het niet echt druk hebben bij die afdeling van de NIWO ...., vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 298
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Lezen EJD....het gaat om een postbusconstructie.

En juist DAT is door Brussel verboden.

Dat sommige landen hier geen prioriteit aan stellen, is weer van een andere orde....

Moet je ook het bewijs hebben

Zijn toch veel bedrijven die zo werken

Waarom mag het in Nederland niet En de rest van Europa wel

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat is ook precies wat meneer Rompen gedaan heeft: met z'n Nederlandse BV en personeel redde hij het niet meer dus dan verder via een niet NL bedrijf.

De zaak laten ploffen, de salarissen niet (volledig) uitbetalen, de leveranciers met oninbare vorderingen laten zitten en de nederlandse samenleving met de kosten opzadelen. Dàt is wat Dhr. Rompen gedaan heeft! Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met goed ondernemerschap te maken.

Had hij een paar jaar geleden een bedrijf in Cyprus begonnen, en de vestiging in Nederland op een fatsoenlijke manier afgebouwd, dan, ja dan had je misschien nog van goed ondernemerschap kunnen spreken, ongeacht dat er voor nederlandse chauffeurs geen werk meer was bij hem.

Daar komt nog bij dat de manier waarop hij het nu meent te moeten doen niet bepaald getuigt van enige kennis van zaken. Daar komt hij nog wel achter. Nee, Dhr. Rompen is een schoolvoorbeeld van goed ondernemerschap.

Voor de goede orde EJD: ik ben geen vakbondsfreak, geen links georiënteerd geiten wollen sokkendrager, maar iemand die een andere invulling geeft aan het begrip Goed Ondernemerschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Limboman. Al had hij dat idd jaren eerder gedaan.....

Maar hij is het nu blijven proberen in NL, want hij blijkbaar niet vol kon houden.

Ok nu heeft die dat bedrijf op Cyprus.

Maar als die nou in NL door was blijven gaan,tot die failliet gaat, en dan stopt.

Is die dan beter bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het wel eens vaker geschreven, de beste 'oplossing' is volgens mij gewoon een mix aan werknemers.

De Nederlanders voor het los en laad werk, en de goedkopere chauffeurs voor het rijwerk. (Ik heb het dan over het int werk.)

Ik zie maar weinig bedrijven failliet gaan met een mix aan chauffeurs, of die helemaal over gegaan zijn.

Die laatste zijn eerder de bedrijven die je erg groot ziet worden.

De meeste bedrijven die failliet gaan/zijn, zijn de bedrijven die met ''100%'' Nederlanders blijven/bleven werken.

Maar misschien heb ik een verkeerde indruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Limboman. Al had hij dat idd jaren eerder gedaan.....

Maar hij is het nu blijven proberen in NL, want hij blijkbaar niet vol kon houden.

Ok nu heeft die dat bedrijf op Cyprus.

Maar als die nou in NL door was blijven gaan,tot die failliet gaat, en dan stopt.

Is die dan beter bezig?

Dat is niet aan de orde. Waar ik mij een beetje aan erger is de stelling van EJD dat wat er bij Rompen gebeurt getuigt van goed ondernemerschap.

Maar in Nederland door blijven modderen wat hij dus niet kon volhouden, dan ben je een goed ondernemer??? Menen op de meest sukkelige manier door te starten na een faillissement, nee dan ben je pas een goede ondernemer.

Of je na een faillissement stopt of niet maakt je geen betere of slechtere ondernemer, maar wel de manier waarop.

Ben ik nu de enige die Dhr. Rompen nog niet heilig verklaart :angel: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb het wel eens vaker geschreven, de beste 'oplossing' is volgens mij gewoon een mix aan werknemers.

De Nederlanders voor het los en laad werk, en de goedkopere chauffeurs voor het rijwerk. (Ik heb het dan over het int werk.)

Ik zie maar weinig bedrijven failliet gaan met een mix aan chauffeurs, of die helemaal over gegaan zijn.

Die laatste zijn eerder de bedrijven die je erg groot ziet worden.

De meeste bedrijven die failliet gaan/zijn, zijn de bedrijven die met ''100%'' Nederlanders blijven/bleven werken.

Maar misschien heb ik een verkeerde indruk.

NOW YOU'RE TALKING :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb de afgelopen weken het geld wat ik over de ruggen van mijn chauffeurs heb verdiend op mijn vakantiebestemming flink laten rollen. :D

Cao bestuderen, ik? Cao's zijn iets van vroeger en aangezien ik eigenlijk zelden terugkijk besteed ik daar geen aandacht aan.

Maar, Karel, zou je mij eens uit willen leggen waarom een in CY gevestigd bedrijf met CY trekkers en vergunningen wat voor/via een NL bedrijf rijdt NLCao zou moeten betalen? En geldt dat dan ook voor de Poolse, Roemeense en Bulgaarse bedrijven die je al jaren volop in de ferry's bezig ziet? En zo ja, wie gaat dat allemaal controleren? Eén of andere vakbond, die stichting die de naleving Cao controleert :D, of gaat in het zicht van de verkiezingen de SP zich daar hard voor maken? Of oud aktievoerder/semiterrorist Samson?

Omdat die construktie zoals gebruikt specifiek in de CAO vermeld word. Jij zou beter moeten weten.

Als aantoonbaar gemaakt kan worden dat die wagens en chauffeurs langdurig werkzaamheden verrichten vanuit Nederland zit het al fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor Limboman, ik verklaar hem ook niet heilig. De manier waarop Rompen dit heeft gespeeld is uitermate knullig. Daar is hij m.i. ook nog niet mee klaar. Wat mij in dit verhaal toch ook wel stoort is het feit dat er een groep chauffeurs is geweest die mede het bedrijf hebben neergezet. Die flikker je er even uit en dan met deze constructie verder. Menselijk gezien is het waardeloos, zakelijk ......

Inzake jouw post 250 ga ik niet geheel met je mee. Zal daar nog wel eens wat over schrijven maar nu even niet. Is ook lastig omdat ik geen v.b. met namen kan/mag noemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in Nederland door blijven modderen wat hij dus niet kon volhouden, dan ben je een goed ondernemer??? Menen op de meest sukkelige manier door te starten na een faillissement, nee dan ben je pas een goede ondernemer.

Of je na een faillissement stopt of niet maakt je geen betere of slechtere ondernemer, maar wel de manier waarop.

Even in de algemeenheid.

Ok hij start nu door in het buitenland. Andere starten door in NL.

Nou hebben we van die doorstarters in NL, wederom de nodige failisamenten kunnen lezen. Sommige hebben er blijkbaar ''hun werk'' van gemaakt.

Van die bedrijven die doorgestart zijn in het buitenland, of tijdig uitgevlagt zijn, zijn er nog maar weinig failliet gegaan.

Trek ik nu een rare conclusie als ik zegt, dat men beter op tijd kan uitvlaggen, of na een failisament beter kan doorstarten in het buitenland.

Want die bedrijven hebben een 'gezonde' bedrijfsvoering. Gezond in de zin van, dat ze (nog) niet failliet gaan. Blijkbaar kan men dan wel overleven?

En wat willen de bonden oa nou juist niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Omdat die construktie zoals gebruikt specifiek in de CAO vermeld word. Jij zou beter moeten weten.

Als aantoonbaar gemaakt kan worden dat die wagens en chauffeurs langdurig werkzaamheden verrichten vanuit Nederland zit het al fout.

Ik weet dat niet want heb me (al jaren) niet in de Cao verdiept. Het lijkt mij alleen dat het niet verboden is.

Maar stel dat het zo zou zijn, dan zouden al die Poolse etc bedrijven die voor NL opdrachtgevers trekken dus onder de NL Cao gaan vallen. Hoe denkt men dat erdoor te krijgen?? Om over de controle op naleving nog maar te zwijgen. En betaalt Versteijnen z'n Hongaren nu met terugwerkende kracht ook NLCao? Of zit het daar "anders" en heeft iedereen nu met die nieuwe NLregels te maken behalve Versteijnen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even in de algemeenheid.

Ok hij start nu door in het buitenland. Andere starten door in NL.

Nou hebben we van die doorstarters in NL, wederom de nodige failisamenten kunnen lezen. Sommige hebben er blijkbaar ''hun werk'' van gemaakt.

Van die bedrijven die doorgestart zijn in het buitenland, of tijdig uitgevlagt zijn, zijn er nog maar weinig failliet gegaan.

Trek ik nu een rare conclusie als ik zegt, dat men beter op tijd kan uitvlaggen, of na een failisament beter kan doorstarten in het buitenland.

Want die bedrijven hebben een 'gezonde' bedrijfsvoering. Gezond in de zin van, dat ze (nog) niet failliet gaan. Blijkbaar kan men dan wel overleven?

En wat willen de bonden oa nou juist niet?

Nee Willem, je trekt helemaal geen rare conclusie. Dat laat overigens onverlet dat ik er allerminst gelukkig mee ben dat vervoerend Nederland in die positie gedwongen is. Maar dat is een ander topic ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Limboman: het bedrijf zal niet uit weelde failliet zijn gegaan. ;)

Wat er daar allemaal gebeurd is weet ik niet, het enige wat ik weet is dat de tent failliet is en meneer Rompen ook verder zal moeten. En dat gaat ie via een CY vennootschap doen. Kans op overleven groter dus wat dat betreft goed ondernemersschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Willem, je trekt helemaal geen rare conclusie. Dat laat overigens onverlet dat ik er allerminst gelukkig mee ben dat vervoerend Nederland in die positie gedwongen is. Maar dat is een ander topic ;).

Mag ik proberen nog eens een conclusie tetrekken.

Ik heb vroeger, zucht....., een Nederlandse vreindin gehad. Schat van een meid. :kiss:

Maar het hield op tebestaan. Die relatie he.......

Spijtig? Ja zeker wel.

Ik ben naar het buitenland gegaan. (Nee zij was de reden niet.)

Ik heb daar een andere liefde gevonden. :kiss:

Zij heeft ook weer een geliefde gevonden. :ok: ( :hamer:;))

Wat ik bedoel, er zijn wel meer beroepen uit NL vertrokken. Neem bv de scheepvaart.

En ik zal ook een gewaagde uitspraak doen. Er zijn in NL bar weinig ''echte'' chauffeurs meer.

''Echte'' in de zin van, we beginnen, en we zien wel waneer we thuis komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet dat niet want heb me (al jaren) niet in de Cao verdiept. Het lijkt mij alleen dat het niet verboden is.

Maar stel dat het zo zou zijn, dan zouden al die Poolse etc bedrijven die voor NL opdrachtgevers trekken dus onder de NL Cao gaan vallen. Hoe denkt men dat erdoor te krijgen?? Om over de controle op naleving nog maar te zwijgen. En betaalt Versteijnen z'n Hongaren nu met terugwerkende kracht ook NLCao? Of zit het daar "anders" en heeft iedereen nu met die nieuwe NLregels te maken behalve Versteijnen??

Ja Ja

De kippen zitten op stok met een borrel Mooi om te lezen allemaal

Ik vind dat heel veel eigen belang naar voren komt

Hij is ondernemer En niet de chauffeur.Als hij daar in de Maas springt gaan de chauffeurs er toch niet achter aan

Hij doet iets Hij zet wat te duur is gewoon op straat

En gaat iets doen Waar sociaal Nederland op tegen is Maar door Europa Waar Nederland ook aan mee gewerkt heeft

Mag het

Kijk is voor een jaar terug naar Vortex in Venray Niks was er goed

Het is een ondernemer Die zet eerst de bonden buiten spel En begint op zijn manier

Werkt met Internationale mensen Ik hoor geen klachten Ken er mensen die er werken

Goed in komen Moet wel voor gewerkt worden Te laat komen of verslapen heeft die een hekel aan

De tijd staat niet stil

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag ik proberen nog eens een conclusie tetrekken.

Er zijn in NL bar weinig ''echte'' chauffeurs meer.

''Echte'' in de zin van, we beginnen, en we zien wel waneer we thuis komen.

Die "echte" chauffeurs zijn er nog steeds, maar het "echte chauffeur zijn" is hen bijna onmogelijk gemaakt hier. Denk aan wetgeving, cao's en allerlei andere, al dan niet als balast dienende, regelgeving. En met al die moderne electronica is het er ook niet gemakkelijker en zeker niet leuker op geworden om "echte" chauffeur te zijn.

Vroegah...maar dat laat ik wel aan Huub over om in te vullen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die "echte" chauffeurs zijn er nog steeds, maar het "echte chauffeur zijn" is hen bijna onmogelijk gemaakt hier. Denk aan wetgeving, cao's en allerlei andere, al dan niet als balast dienende, regelgeving. En met al die moderne electronica is het er ook niet gemakkelijker en zeker niet leuker op geworden om "echte" chauffeur te zijn.

Vroegah...maar dat laat ik wel aan Huub over om in te vullen ;).

Daar heb je gelijk in

Was vandaag bij een bedrijf Moest komen kijken Een nieuwe Motor wagen 3 assen met zware kraan er op

Mee rijden zo wel gaan Maar die kraan Nee niks voor mij

Je kunt op 50 meter afstand de kraan laten werken

Is de last te zwaar stopt alles

Ja een motor wagen met 420 pk En komt niet verder als 150 km van huis

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die "echte" chauffeurs zijn er nog steeds, maar het "echte chauffeur zijn" is hen bijna onmogelijk gemaakt hier. Denk aan wetgeving, cao's en allerlei andere, al dan niet als balast dienende, regelgeving. En met al die moderne electronica is het er ook niet gemakkelijker en zeker niet leuker op geworden om "echte" chauffeur te zijn.

Vroegah...maar dat laat ik wel aan Huub over om in te vullen ;).

Die ''echte'' chauffeurs ziijn er zeker nog wel. Maar heelveel minder.

Noem het misschien onder de noemer, als je werken wil, is er werk zat. Ook goed betaald.

Ik ben denk nog zo'n ''echte'' chauffeur. Terwijl ik helemaal geen ''chauffeur'' ben. Ik doe het puur voor het geld. En ja ik heb er plezier in.

Ik heb hier toch echt met dezelfde wetgeving temaken. Ook de controlle's daarop!!!!

Die Cao, tja, dat laat ik maar aan Karel over om tevertellen waarom je dat buiten de markt prijst.

De kosten in NL, heb je voor een deel aan de reging tedanken, en aan je eigen.

Het brutto/netto verhaal heb ik in het verleden al verteld. (En krijg ik alleen maar gezeik over, dus laat maar.)

Ik heb door de jaren heen al genoeg vragen gehad. Men begint vaak met: Is het mogelijk dat ik!!!! (''Eisen'' dus)

Gevolgt door vragen!!

Ik heb al zoveel dingen verteld op het forum. En vaak blijft het dan stil. Niet omdat ze mijn een ''klootzak'' vinden, maar omdat ze niet weten waarover ik praat.

Dat ik heel wat afgeef op de Noorwegenrijders zal geen geheim zijn. :D

En laat ze allemaal maar komen, via internet of in real life, ze hebben allemaal geen fucking idee hoe de Noorse ''CAO'' in elkaar zit, of wat een Noor verdient.

Ohh Wacht, daar ging het niet over..... Sorry.

Dan nog. Noorwegen rijden, maar geen ''Chauffeur'' zijn. Het seizoen breekt weer aan.

Ja we kijken wel, klote winter, kut Noorwegen....... Etc etc.

Er zijn geen CHAUFFEURS meer. Anders zochten wij niet!!

Stel een chauffeur staat leeg in Munchen op vrijdag. Planner kijkt. Mmm vracht naar bv Polen voor 1000Euro, of een vracht naar NL voor 600Euro....

Ohja, chauffeur moet thuis zijn he. Neem die van 600Euro maar aan.

Chauffeur woont in Utrecht, vracht voor Nijmegen. Ga maar naar huis hoor, Maandag eerste werk lossen Nijmegen......

Een Oostblokker is zoveel meer intresant. Had je naar Polen geladen.

Had niet naar Utrecht gehoeven.

Munchen-> Utrecht ->Nijmegen, is het 200km meer?

Ja baas ik ''begrijp'' het, ik blijf wel bij Nijmegen staan.......

Ze zijn er ''niet meer''.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden