[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tachocontrole


dafje95

Recommended Posts

  • Forumlid

hallo iedereen ik had een vraag,ik ga nu steeds meer rijden met digitacho en ik weet dat je onderweg tijdens rijden het rijden kunt controleren hoeveel rust je gemaakt hebt en hoeveel tijd je nog mag rijden,het volgende dat zou ik ook willen controleren hoeveel tijtijd ik nog heb over de hele dag of ik niet over de tien uur kom,zo ja hoe cotrloleer ik dat dan en welke handelingen moet ik daarvoor uitvoeren op de tacho?

alvast in ieder geval bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor je weer een stortvloed aan onzin en flauwekul over je heen krijgt :D zal ik je maar een eindje op weg helpen.

Ik weet niet welk merk tachograaf je hebt en of dat in iedere tacho ongeveer hetzelfde werkt.

Ik werk met een VDO en bij mij werkt het als volgt:

De dagelijkse rijtijd is alleen te controleren in een stilstaand voertuig.

Je gaat het menu in: cursor naar rechts > OK

Dan druk je een paar keer naar beneden net zolang tot je op 'DISPLAY CHAUFFEUR 1' kom, cursor rechts > OK.

Je ziet nu je naam en alle gegevens, exact dezelfde als die op je print staan. Deze manier bespaart je een hoop printrolletjes als je zomaar even iets wil nakijken.

Je scrolt nu net zolang naar beneden tot je de activiteiten van die dag voorbij bent en je de totalen ziet staan aan b.v. arbeid 2.34, wachten 0.00, rust 0.46 en rijden 5.12. (met het wieltje ervoor)

Die 5.12 is je rijtijd van die dag.

Nou Ger, ik heb toch eigenlijk liever dat hij goed voor zich uit kijkt en op de weg let.

Over de gevolgen van "met knopjes en de eigen 'knop" spelen onder het rijden daar hebben we al heel wat over gelezen in het ongevallen-topic. :D

Idd. Tot "display chauffeur 1'' gaan.

Dan blijven drukken tot de een op zn kant liggende M ziet.. Dan nog 3x naar beneden.

Als je tijdens de rit wil kijken.. Moet je ff ongeveer 2 minuten wachten.. Zodra je stil staat duurt ff vooor die bijgewerkt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kijk altijd naar de twee wekelijkse rijtijd. schrijf die stand elke avond op.

Ik heb een VDO tachograaf, als ik stil sta druk ik op de pijl naar beneden.

Dan komt links onder in het display de twee wekelijkse rijtijd te staan.

Ik vind dit de snelste en makkelijkste manier om te kijken hoeveel uur ik heb gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt onder het rijden met de knopjes spelen, je kunt niets verkeerd doen omdat niet elke functie werkt onder het rijden, dus ik zou zeggen spelen maar en ervaar en leer het je zelf. ;)

je kunt onder het rijden met de knopjes spelen ? Daar krijg ik een vreemd gevoel bij, verder lijkt het mij beter om tijdens het rijden niet met knopjes en tacho bezig te zijn maar gewoon met rijden bezig te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb altijd een blocnote op het dashbord liggen. als ik min. 45 min pauze maak schrijf ik de tot dan gereden tijd op.op het einde van de dag even optellen en je weet wat je die dag gereden hebt.doe je dat heel de week kun je mooi overzien of je al 2x 10 rijuren hebt gehad of dat je er nog 10 mag maken om thuis te komen.werkt bij mij perfect en vind het overzichtelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk altijd naar de twee wekelijkse rijtijd. schrijf die stand elke avond op.

Ik heb een VDO tachograaf, als ik stil sta druk ik op de pijl naar beneden.

Dan komt links onder in het display de twee wekelijkse rijtijd te staan.

Ik vind dit de snelste en makkelijkste manier om te kijken hoeveel uur ik heb gereden.

Dit is een hele goede mannier omdat als jou 'werkdag' over middernacht UTC gaat en je via de Display Chauffeur 1 methode wil kijken moet je voor twee verschillende dagen kijken, is een hoop extra werk.

Ik rij voor mijn werk alleen maar 's-nachts, vertrek 's-avonds rond 8 uur uit Oslo ben dan rond 5 uur in Trondheim en ga dan slapen, 's-middags gaat het dan weer de andere kant op en dat dan 3 keer in de week.

Groetjes

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden