[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

tips voor tankwagen


falcon01

Vraag

  • Forumlid

Ik ga maandag bij een nieuwe werkgever beginnen:banaan:.

Dit is op een tankwagen waar ik nog nooit op heb gereden zijn hier nog bepaalde dingen waar goed op te letten.

Ik ga wel maandag en dinsdag met een andere chauffeur mee maar tips zijn altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

^^

Dus als ik het goed begrijp ben ik een echte tankwagenchauffeur?

Nieuwe trekker , vaste nieuwe oplegger en als er geen kut te doen is maak ik echt me uren nog wel terwijl de helft thuis zit. Binnenkort maar ff langs de golfwinkel zodat ik op zondag met de baas een balletje kan slaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Voel jij je aangesproken dan, dat er bij jullie nu ook toevallig nieuwe Volvo's zijn aangeschaft wil nog niet zeggen dat ik dit bedrijf bedoel, ben er vaak genoeg jaren geleden ingevallen om een ritjes te doen altijd op de zaterdag omdat de vaste chauffeur ziek was o.i.d. maar kon mij niet bommen werd er goed voor betaald en dat was de drijfveer.

Er zijn meer tankbedrijven die met Volvo's rijden, maar ik ga hier geen namen noemen en zo "kerks' zijn ze bij jullie bedrijf nu ook weer niet.

Daarentegen wens ik jou natuurlijk wel veel werkplezier met je nieuwe wagen en oplegger daar is niks mis mee Vince.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je reageerde iets te snel na Murphy, daar reageerde ik eigenlijk op. Ik suggereer overigens ook niet dat je mijn werkgever bedoelde maar uit Murphy's post maak ik op dat alleen de slijmballen nieuw spul krijgen, dus vroeg ik mij af of daar dan ook onder viel. Kerks zijn ze inderdaad niet nee, alles behalve :D

Dankjewel, gaat helemaal goed komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob
Je reageerde iets te snel na Murphy, daar reageerde ik eigenlijk op. Ik suggereer overigens ook niet dat je mijn werkgever bedoelde maar uit Murphy's post maak ik op dat alleen de slijmballen nieuw spul krijgen, dus vroeg ik mij af of daar dan ook onder viel. Kerks zijn ze inderdaad niet nee, alles behalve :D

Dankjewel, gaat helemaal goed komen!

Ok Vince daarom vind ik ook wel zo handig als er met een citaat wordt geantwoord dan weet je precies wie op wat antwoord, wel zo handig.

Maar goed is uit de wereld, heb als uitzend-ezel jaren geleden een tijdje rond gehobbeld bij jouw werkgever in BOZ, niet naast de deur voor mij maar alles werd toch keurig vergoed en betaald en zeker geen onaardig werk, paar ritjes gedaan op het laatst naar Duitsland en altijd op zaterdag, vrijdagavond laden en dan maar op pad, maar er vast werken zat er niet in toen ben toen totaal iets anders gaan doen, iets in bloemen en planten ook wel aardig maar vergt meer lichamelijke inspanning dan het tankvervoer, maar ach alles went:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gisteravond weer thuis gekomen en alles nog heel :cool: werkgever ook blij.

alles is eigenlijk goed gegaan,behalve dat ik een keer te weinig in de middelste kamer had gedaan(20.000 liter en ik had er 18.000 in) maar dat zal me niet gauw meer gebeuren.

Wat rijd dat klote.

Heb voor de rest rustig aan gedaan  en heb onderweg bij het laden nog collega's gesproken en wat vragen gesteld..

Het bedrijf waar ik nu werk rijd voornamelijk vloeibare diervoeders en levensmiddelen ,dus is met laden en lossen niet al te ingewikkeld.

Moet wel nog ff wennen aan het achteruit rijden is allemaal net anders als ik gewend ben(combi,tautliner en lichter).

Ben nu 4 dagen vrij :ja:  en dan weer 4 dagen rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is een mooi schema   4 dagen op, 4 dagen af.

Succes.

Dat middelste vak   (3 compartimenten)   is die 20.000 wat er in geladen mag worden (dus al die %?  of de volledige grootte)
Heb je er een vaste tank achter???   Hoe groot zijn je andere vakken .... (gewoon uit nieuwsgierigheid  14 of 15 als vak 1 en vak 3 ook zoiets?).
Da's een best grote kamer 20.ooo liters .... 'ts mooiste waarmee ik gereden heb was    14 / 7 / 5.5 / 7 / 14  (in de autobrandstoffen) dat vond ik ook het makkelijkste rekenen met restlading en volgende ritten planning.  Brandstoffenopleggers hebben over het algemeen natuurlijk meer vakken  aangezien je met verschillende brandstoffen rijdt .... niet alleen diesel en benzine maar ook de speciale diesel en benzines.  In het verleden zelfs nog meer en wie weet wat de toekomst zal gaan brengen (gewone euro95 naast E10 en de benzines zoals bijvoorbeeld de Utimates etc.  

Die 2000 liter minder ... had voor mijn gevoel niet zoveel mogen uitmaken.
Maar goed .... misschien ga je als je wat meer ervaren bent  daar ook niet meer zo bij stilstaan ... 'ts allemaal een kwestie van feeling en gewenning.
Mooi dat het allemaal zo goed is gegaan.


Je lost denk ik niet alles op één adres? 
Maar het zullen toch flinke hoeveelheden zijn denk ik ..... of komt het ook voor dat je slechts een paar duizend liter moet lossen bij een adres?   Dat gaat immers dan ook uit je middelste vak  (als het je eerste lossing is).  


Met die diervoeders moet je dan ook mixen?
Product A + B  in een bepaalde verhouding =  diervoeder X   






 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij rijden diervoeder en levensmiddelen ,probeer maar eens te laden zonder reiniginsgcertifaat gaat niet lukken kan ik je vertellen.

Plus als ik er b.v. room in heb gehad en drie of vier ladingen op 1 dag dan zit ie aan het einde van de dag nog half vol maar niet meer met vloeibaar room.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Wij rijden diervoeder en levensmiddelen ,probeer maar eens te laden zonder reiniginsgcertifaat gaat niet lukken kan ik je vertellen.

Plus als ik er b.v. room in heb gehad en drie of vier ladingen op 1 dag dan zit ie aan het einde van de dag nog half vol maar niet meer met vloeibaar room.

Ha ha een reinigingscertificaat, een keertje in Frankrijk gehad, had er stearine in gehad (nu heb je stearine in allerlei vormen/codes etc) en ging in Frankrijk dus veevoeder laden tenminste dat zou worden gemengd in Helmond, dus was vloeibaar spul, gooi die deksels open zit al dat witte spul aan de binnenkant van die deksels, vraagt die Fransman aan mij wat dat was voor spul, "alimentaire" riep ik, aha Pommes Frites riep hij terug, oui oui zei ik, ok dan mocht er geladen worden, gewoon doen en wist ik veel :D

Met die stukken stearine er nog in kwam ik in Helmond wel achter met het lossen, liep constant vast in die smalle los-pijpen dus de heet water slang er maar tegenaan, ok het duurde wat langer dat lossen maar was wel leeg, maar het ging hier over die reinigingscertificaten en die had ik dus niet en daar was al uitvoerig over gebeld en gedaan, die heb ik onderweg "gekregen" bij een bedrijf die een FAX had staan en daar heb ik dus achteraf de certificaten gekregen, hoezo de boel belazeren? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wat dacht je van speciale reinigingsprocedures? Om kosher als voorbeeld te nemen, dan moet ie officieel opgestoomd zijn tot een bepaalde temperatuur, ligt aan de eisen van de klant. Als er op de spoelbon staat dat je 30 minuten opgestoomd heb maar je om 10.30 aan kwam en 10.55 je papieren hebt laten maken klopt dat natuurlijk niet, die tijden staan er immers ook op. Ik heb pas 1x meegemaakt dat er eerst een stoomslang aan de uitloop gehangen werd en dat was hooguit 20 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Vince in de tijd toen ik op de tankwagen reed bestond dat "woord' koosjer niet eens, maar nam niet weg dat wij het wel bij koekjesfabrieken of chocolade fabrieken wel de aansluitingen  van de tankwagen en van de slangen eerst moesten ontsmetten met een of ander goedje, als je daar te lang aan snoof steeg je vanzelf wel op, ha ha en daarna kwam zo'n witte jas voorbij om met een soort van wattenstaafje een "monster" te nemen die dan in een zakje ging en na 15 minuten mocht je na goedkeuring gaan lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Yep bij Eikelenboom als UZ kracht en in BOZ, maar zoals ik al eerder vertelde alle uren werden netjes betaald dus ook de tijd van huis af en weer terug, toch mooi nietwaar, geen idee of dat nog zo is maar zo'n ruim 12 jaar geleden nog wel, maar ja toen zag de wereld van het transport er nog anders uit als tegenwoordig.

 

ff een fotootje opgeduikeld van een lossing in Mainz:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Ha ha die Jan ik vond het toen wel een geschikte vent, sprak hen dikwijls via de telefoon en vroeg hoe het ging en zo en soms was er weleens een probleempje nou dat werd altijd prima opgelost, vaste baan zat er niet in daar toen, maar ja ben later in de planten terecht gekomen,eigenlijk voor 6 weken maar werden bij elkaar toch ff 4 jaar, ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden