Spring naar bijdragen
  • 0

Vraagje


Rob de H

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ik zou zeggen wipcar. Bij een oplegger moet je rekening houden met 't kopschot en bij een wipcar niet.

Uitzwenken doen ze allebei. En verder is 't denk ik wat je zelf leuk vindt of eventueel wilt gaan doen in de toekomst qua transport.

Ik kan me voorstellen dat een wipcar je beter volgt in de bochten, in principe is achteruit manouvreren met een wipcar hetzelfde als met een oplegger, toch ?

Ik denk dat het komt (mijn dilemma) dat het tussen mijn oren zit wat betreft achteruit rijden met een combi, ik vond het vroeger best wel moeilijk eigenlijk.

Dus resumerend: langzaam aan, weinig gas en niet te veel sturen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

;)

Ik kan me voorstellen dat een wipcar je beter volgt in de bochten, in principe is achteruit manouvreren met een wipcar hetzelfde als met een oplegger, toch ?

Ik denk dat het komt (mijn dilemma) dat het tussen mijn oren zit wat betreft achteruit rijden met een combi, ik vond het vroeger best wel moeilijk eigenlijk.

Dus resumerend: langzaam aan, weinig gas en niet te veel sturen ?

Is e dan niet het zelfde wip of trekker oplegger daar moet je toch niet een apart ex voor doen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
;)

Is e dan niet het zelfde wip of trekker oplegger daar moet je toch niet een apart ex voor doen :confused:

Hier in België kan je kiezen of je wil lessen met een wipcar of een oplegger, zal waarschijnlijk ook zo in Nederland zijn, ik heb meer ervaring met een oplegger n.l, maar ik wilde graag weten wat makkelijker is. En vroeger waren combi chauffeurs best wel in aanzien, alleen een wipcar is natuurlijk geen combi.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ja ik zie het, stond dat er net ook onder ? Zo ja begin ik aan Alzheimer te leiden denk ik .

:D

Nee hoor, geen alzheimer, maar het stond totaal ergens anders...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
;)

Is e dan niet het zelfde wip of trekker oplegger daar moet je toch niet een apart ex voor doen :confused:

Het grote verschil zit 'm in de trekker.

Bij een wipcar stuur je met een motorwagen.

En met een oplegger met een trekker. Die sturen véél directer!

Bij achteruit rijden geeft de wipcar idd het zelfde gedrag als een oplegger:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast knightrider
Hier in België kan je kiezen of je wil lessen met een wipcar of een oplegger, zal waarschijnlijk ook zo in Nederland zijn, ik heb meer ervaring met een oplegger n.l, maar ik wilde graag weten wat makkelijker is. En vroeger waren combi chauffeurs best wel in aanzien, alleen een wipcar is natuurlijk geen combi.

;)

het stuurt in principe het zelfde achteruit als met een oplegger,alleen je hebt een langere trekker en een kortere oplegger! zo moet je het zien.

Ik zelf zou kiezen voor een henger met stuuras, want dan kan je krapper draaien. verder zijn alle chauffeurs in aanzien, en niet alleen combi mannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden