[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

met alleen c ook een losse trekker besturen


Gast chauffeurtjenuenen

Vraag

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

volgens mij mag je met een losse trekker rijden als je C rijbewijs hebt.

als je lading voor derden gaat vervoeren[gaat moeilijk zonder oplegger:D]

dan heb je chauffeursdiploma nodig.

voorbeeldje. iemand[geen chauffeur wel C rijbewijs] gaat trouwen en huurt een trekker als trouwauto dat mag gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Vandaag heb ik dit gevraagd aan mijn instructeur...hijzei dat je met C WEL een losse trekker mag besturen je trekt er toch niks achter aan. Het gaat helemaal niet om het gewicht wat je mag trekken want dit doe je niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast marsipulami
op de a1 pendelde vroeger een amerikaanse trekker zonder oplegger tussen hamburg en bremen.

daar zat geen schotel op maar er was een soort van container gemonteerd op de plaats waar normaal de schotel zit.

en mag dit dan wel?

die man vervoerde een hele aparte zware stof en die container was om het in te vervoeren, dus je kunt wel degelijk iets vervoeren op een lege trekker.

denk daarbij eens aan het zwaar transport die ook een heleboel spullen opbergen in kasten achter de cabine van een trekker.

als de schotel verwijderd is en er een bak(je) op gezet is verandert de constructie neem ik aan, dan heb je te maken met een bakwagen mijn inziens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.

en hierbij laat ik het, ik heb nu diverse keren uitgelegd, maar sommigen willen het gewoon niet snappen, of begrijpen het werkelijk niet.

deze materie is overigens verplichte kost bij het examen van het cvv-b

dus vrienden ga gerust op pad met een trekker en in het bezit van alleen een c-rijbewijs, de koos spee brigade zal je er dankbaar voor zijn en je bent gelijk hoofdsponsor.

Het enige wat jij niet wil snappen is dat sommige mensen hier buiten jou om antwoorden. Dus wel begrijpen wat je zegt, maar antwoorden op de vraag in de openingspost.

Deze was "Mag je met alleen je C rijbewijs ook een trekker besturen."

Wij lezen dit als "Mag je zonder rijbewijs CE een trekker besturen."

Antwoord is JA.

En speciaal voor jou dan alle andere vragen beantwoorden die hieruit kunnen voortvloeien:

Mag je met alleen C rijbewijs zonder CCVB diploma een losse trekker besturen.

- Nee, alleen bij bepaalde uitzonderingen.

Mag je met alleen C rijbewijs met CCVB diploma, maar zonder bril om je bijziendheid van -9 te corrigeren een losse trekker besturen?

- Nee.

Mag je met alleen C rijbewijs met CCVB diploma een losse trekker besturen?

- Nee, er zit geen verlichting op die trekker.

Mag je met alleen C rijbewijs met CCVB diploma, een losse trekker besturen?

- NEE!!! KENTEKENPLATEN ZIJN NIET IN ORDE, ZIE JE TOCH !!!

:rolleyes:;):rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oef! Ingewkkeld hoor, gelukkig moet je tegenwoordig je chauffeursdiploma halen voordat je C examen mag doen.

Iemand als eens een "combinatie" gezien van een trekker met een aanhanger onder de 750 kilo erachter. Ik bedoel...zo lekkere dikke 12 cilinder trekker met zo'schattig klein kip-caravannetje erachter:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het enige wat jij niet wil snappen is dat sommige mensen hier buiten jou om antwoorden. Dus wel begrijpen wat je zegt, maar antwoorden op de vraag in de openingspost.

Deze was "Mag je met alleen je C rijbewijs ook een trekker besturen."

Wij lezen dit als "Mag je zonder rijbewijs CE een trekker besturen."

Antwoord is JA.

Hèhè begon me al af te vragen of het nou helemaal aan mij lag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nee, maar als je er een aanhanger achter hangt met een maximummasa van meer dan 750kg dan moet je wel een e-rijbewijs hebben.

In het geval van een vrachtwagen wel ja.

In geval van een personenwagen niet per sé, mits de trekkende auto zwaarder is dan de aanhanger (maximum laadvermogen aanhanger telt) EN de totale maximum massa (da's dus inclusief laadvermogen van auto + aanhanger) niet boven de 3500 kg uit komen.

Plus dat de personenwagen het technisch ook nog mag trekken :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast marsipulami

en nu is er nog steeds geen duidelijkheid of je wel of niet met c rijbewijs een losse trekker mag besturen:D

maar wel 4 paginas vol zonder te weten of het nu wel of niet mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik blijf dat echt vreemd vinden.

Stel iemand moet C halen, om met een grote camper te mogen rijden.

Dit is niet beroepsmatig, dus CCV-B is in principe overbodig.

Maar toch moet het gehaald worden..

Of zou het mogelijk zijn enkel het verkeersdeel te doen in dat geval??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tsja er zijn er inderdaad zat die hun C halen voor een grote camper.

Maar ja, als je hen zou vrijstellen van het CCV-B kun je in de problemen komen want ze hebben immers hun C dus ze kunnen dan ook besluiten op een bakwagen te kruipen.

D'r zitten wel meer rare dingen in die regelingen rondom het rijbewijs:

Voor een camper die 3501 kilo weegt heb ik een C rijbewijs nodig (en als je dat nu wilt halen dus ook een CCV-B), als dat ding één kilo minder is niet.

Voor het besturen van een RangeRover van 2500 kilo plus een aanhanger van 4500 kilo heb je alleen een BE nodig. Erger nog:

Voor een "echte" trekker met oplegger heb je CE +CCV-B nodig,

voor zo'n bestelwagenchassis met oplegger is BE voldoende.

Een snelkoerier die met zijn bestelbusje op en neer naar spanje kachelt hoeft zich niet aan de rijtijdenwet te houden (wel aan de arbeidstijdenwet overigens!!) en een vrachtwagenchauffer wel.

Als je je C + E gehaald hebt krijg je bij je D automatisch ook je E. Ik weet trouwens niet of het andersom ook zo is. Ik heb nog nooit een les-bus met aanhanger zien doksteken :D

Als je je C (+CCV-B) gehaald hebt moet je voor D ook een CCV-B halen en dan ook je examen verkeer overdoen (ze hebben daar notabene gewoon de plaatsjes van vrachtwagens vervangen door plaatjes van touringcars!!!!) Administratie is echt anders dus wel logisch, hoewel....wat moet een touringcarchauffeur nou met kennis van strippenkaarten ....... Techniek mag je "hergebruiken (binnen één jaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je je C + E gehaald hebt krijg je bij je D automatisch ook je E. Ik weet trouwens niet of het andersom ook zo is. Ik heb nog nooit een les-bus met aanhanger zien doksteken :D

Is het zo dat ik nu gewoon mijn D rijbewijs kan gaan halen en dan automatisch mijn E+D erbij krijg omdat ik mijn E+C heb? Dat zou wel handig zijn namelijk ...

..zeker omdat ze in de toekomst al die E categoriën ook nog gaan opsplitsen. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen
Is het zo dat ik nu gewoon mijn D rijbewijs kan gaan halen en dan automatisch mijn E+D erbij krijg omdat ik mijn E+C heb? Dat zou wel handig zijn namelijk ...

..zeker omdat ze in de toekomst al die E categoriën ook nog gaan opsplitsen. :rolleyes:

ik weet nog toen ik voor theorie voor c op cursus zat dat de leeraar zei dat je als ce haal wel be krij maar als geen de dus het antwoort is voorzover ik weet nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden