[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wachttijden


Gerd-Jan

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo Allemaal

Even een vraag aangezien ik nieuw in de chauffeurs wereld ben heb ik dus weleens wat vragen haha

Maar het gaat over het volgende....

Als ik nou van tilburg naar porto rij welke uren worden dan ook daadwerkelijk betaald zijn dit alleen de rijtijden of ook los laad en wachttijden.... hoeveel uur word er per dag altijd afgehaald qua rust/pauze

alvast bedankt voor het antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo Allemaal

Even een vraag aangezien ik nieuw in de chauffeurs wereld ben heb ik dus weleens wat vragen haha

Maar het gaat over het volgende....

Als ik nou van tilburg naar porto rij welke uren worden dan ook daadwerkelijk betaald zijn dit alleen de rijtijden of ook los laad en wachttijden.... hoeveel uur word er per dag altijd afgehaald qua rust/pauze

alvast bedankt voor het antwoord

De rijtijden laden lossen.Tanken wacht uren.Het beste is als op schrijven

Op het einde van de maand kun je alles nakijken.En dan zie je of het klopt.Met de af rekening. Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Hallo Allemaal

hoeveel uur word er per dag altijd afgehaald qua rust/pauze

ligt aan je baas.

sommigen rekenen altijd pauzes, anderen alleen als je ze maakt, of als je lang moet wachten.

het beste kan je het even aan je baas vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo Allemaal

Even een vraag aangezien ik nieuw in de chauffeurs wereld ben heb ik dus weleens wat vragen haha

Maar het gaat over het volgende....

Als ik nou van tilburg naar porto rij welke uren worden dan ook daadwerkelijk betaald zijn dit alleen de rijtijden of ook los laad en wachttijden.... hoeveel uur word er per dag altijd afgehaald qua rust/pauze

alvast bedankt voor het antwoord

het werkt als volgt rijtijd wordt betaald

laad en lostijd wordt betaald

wachtijden ook bijv als men op de laad losplek zegt chauffeurtje effe wachten over 2 uur ben je aan de beurt moet dat ook betaald worden en hierbij komt dan het onderste uit de kan halen verhaal bij om de hoek kijken je kan ook zelf dan in die 2 uur 45 min pauze schrijven

je kan talloze voorbeelden verzinnen bijv je bent besteld om 11 uur en je krijgt te horen dat je om 13.oo aan de beurt ben en je staat op een terrein waar je niet meer zo vlot vanaf kan rijden denk aan shell ofzo in de kantine kan je niet terrecht alleen voor personeel en de koffieautomaat is al gesloopt door je collega's nou dan schrijf ik gewoon de wachttijd door

als je onderweg 2x je 45 min hebt gemaakt op de grote baan en je maakt je 11 of 9 uur nachtrust kan je de rest van de tijd invullen met wat je doet en dient dat ook betaald te worden !! het komt ook voor dat je langer als 45 min stil staat om bijv te lossen dus op je schijf sta je dan 45 min stil en kan door de bromberen gezien worden als rust maar je schrijft voor je baas losuren in mijn geval komt het redelijk dikwijls voor dat ik de hele dag geen rust schriijf omdat het eenvoudig gewoon te druk is om ook nog eens 45 min langs de kant te gaan staan op mijn schijf klopt het voor de politie dan weer wel en ik krijg dan ook alles doorbetaald alleen je nachtrust dus 11 of 9 uur aaneengesloten is dan ook echt gewoon rust hoop dat je hiermee wat kan:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat OOK HEEL belangrijk is dat je deze wachttijden vermeld op de CMR(vrachtbrief) daarnaast natuurlijk ook je laad&los tijden.

Pas als deze goed genoteerd zijn kan de vervoerder deze ook claimen bij zijn opdrachtgever (hangt allemaal af van de gemaakte afspraken natuurlijk ... tussen verlader en vervoerder bedoel ik).

Maak ook met je werkgever/planner een afspraak wanneer je hen moet inlichten als het ergens langer gaat duren. Wij (waar ik werk) bellen we in als het langer gaat duren dan een uur + als het er daarna gaat uitzien dat het langer gaat duren dan 3 uur bellen we weer. Dan kan immers de planning de opdrachtgever al van eventuele extra uren in kennis stellen, zodat ze deze kunnen doorberekenen.

Maar nogmaals neem dit met je (nwe) werkgever door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ok dank je wel voor het uitgebreide antwoord

ik hou in ieder geval bij wanneer ik rust rij en wacht en dan ga ik het bij het uzb wel bespreken

Beste Gerd-Jan lijkt mij dat het uitzendbureau wel weet hoe het in elkaar steekt meestal word daar alles keurig betaald naar ik hoor van andere uitzendkrachten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste Gerd-Jan lijkt mij dat het uitzendbureau wel weet hoe het in elkaar steekt meestal word daar alles keurig betaald naar ik hoor van andere uitzendkrachten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.:rolleyes:

Meestal schrijven ze wat jij invult met je werkgever hij tekent ervoor he en jij ook.

ze gebruiken meestal de staffel van het CAo bij het uitzendbureau.

of indien anders via opdrachtgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden