[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

net chauffeur, maar...


Gast vissie

Vraag

He hoi,

Ik ben net nieuw hier en moet dit echt ff kwijt.

Sinds een paar maanden heb ik m'n C-rijbewijs en chauffeursdiploma. Alles in 1x gehaald, was en ben er echt superblij mee. Ik heb me ingeschreven bij een uitzendburo en de volgende dag nadat ik alles gehaald had hadden ze al werk voor me, ik dus helemaal blij! Sindsdien (april/mei) werk ik als chauffeur.. ehh chauffeuse in mijn geval :D

Maar nu ik dit doe he, ik weet het niet. Ik heb van kleins af aan chauffeuse wilen worden, nooit wat mee gedaan omdat ik vroeger (nou ja ben 26) altijd dacht dat dat nooit zou lukken, ook omdat ik een vrouw ben enzo, maar het bleef maar knagen en dacht ach waarom ook niet, ik doe 't gewoon! dus m'n laatste baan opgezegd en voor het chauffeuren gegaan.

Ik vind het werk echt ontzettend leuk, lekker op de weg, heerlijk, maar waar ik van baal ik voel me echt zo'n broekie bij alle andere chauffeurs, ik wil niet zeikerig overkomen, heb m'n bekkie wel klaar maar ze zitten je allemaal zo aan te kijken van wat kom jij doen? Hadden jullie dit ook en hoe ging je hier mee om? Nooit niemand die ff helpt als ik een probleempje heb ofzo. Toen ik er net kwam werd me ook echt niks uitgelegd over de truck, ja dat het een automaat is maar verder alle bedieningen enzo, ja hallo ik had net 2 dagen m'n rijbewijs! Dan kan je nog niet alles weten lijkt me.

Ik wilde dit werk echt altijd al doen en ben heel blij dat ik het nu ook doe, maar als ik zie hoe het er een beetje aan toe gaat, denk ik ook van hier heb ik geen zin meer in, en ben geneigd om weer het vorige werk te doen wat ik altijd deed maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen trek meer in.

Het werk en rijden gaat best goed, maar toch, dat je zo bekeken word van wat doe jij hier, niemand die z'n mond open trekt ofzo. Hebben ze nooit een 26 jarige chauffeuse gezien ofzo?? :confused:

Ben ik nu gewoon een zeikerd of werk ik gewoon bij het verkeerde bedrijf??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik heb o.a. Sjoeke van dit forum gesproken, en ja zij zegt ook dat je als vrouw best aangekeken wordt.

Daar moet je je maar tegen wapenen denk ik.

Beetje jammer als je er mee zou stoppen alleen om dit soort dingen.... er zijn echt wel meer vrouwen werkzaam als chauffeur (ook meerder op dit forum aanwezig).

En verder gewoon vragen als je problemen hebt met dingen lijkt me? Ze zullen het echt niet uit zichzelf aan je gaan vertellen?

Ook ik zal straks met nul ervaring moeten starten, C is binnen, CE mee bezig.

Maar ik werk nu ook niet in transport... dus weet niet zo heel veel uit de praktijk.

Ik zal toch echt wat begeleiding nodig hebben in het begin (maar waar niet, ieder nieuw bedrijf is weer anders toch met zijn manier van werken?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet of het een goede beslissing van je is om voor een uitzendburo te gaan werken.Werk je voor een vast bedrijf of heb je steeds een andere werkgever met andere regels.Ik neem aan dat als je ergens aan de bak gezet wordt dat die werkgever er van uit gaat dat je alles weet, daar betaalt hij ook voor:confused:

Ik zelf ben begonnen bij Simon Loos die je in amsterdam vast wel heb zien rijden.Eigelijk heb ik een jaar daarvoor nog bij een ander bedrijf gewerkt, wat mij toen ook niet echt lag.

Het voordeel van een groot bedrijf is dat je goed wordt ingewerkt en dat je snel veel collega's leert kennen.Jij kent hun, en zij kennen jou.Doe je niet anders voor dan wie je bent.Ook is het binnen een groot bedrijf makkelijk om binnen het bedrijf je E rijbewijs te halen.Altijd handig en het geeft je meer kansen om later misschien eens van baan te veranderen.

Wat ik ook wel erg makkelijk vond is dat ze een eigen garage hebben;)

Ik moet er wel bijzeggen dat Simon Loos en zeker vanuit Zaandam veel AH werk is maar je leert er wel goed door rijden. Zij hebben ook heel veel ander werk hoor dus daar kan je altijd naar informeren.Ik reed in die tijd voor de Etos wat leuk was maar achter af toch wel behoorlijk zwaar.Ach krijg je goede buikspieren van:D

En ja je bent nu eenmaal een vrouw in een toch nog wel mannenwereld.

Er zullen altijd mannen zijn die willen zien wat je kan :kill:

Niet opgeven hoor zoek gewoon verder als het je ergens niet bevalt, op dit moment werk zat.Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi, ik heb in het begin ook via een uitzenburo gewerkt en als je dan bij de klant komt verwacht ie gewoon dat je alles weet, dus legt ie niets meer uit, want ze zullen waarschijnlijk gevraagd hebben om een chauffeur met ervaring en het uitzendburo stuurt gewoon iemand of ze nou ervaring hebben of niet die geven daar niets om. Ik zou gewoon kijken of je niet bij iemand in vaste dienst kunt komen werkt veel relaxter dan via een uitzendburo en de mogelijkheden zijn ook groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uitzendbureau's verhuren Jou voor ong. € 45,- / 50,- per uur ex onkosten ex BTW.

Voor dat geld gaat geen enkele werkgever jou vertellen hou die Auto werkt.

Uidzendbureau's hebben wel bijna altijd werk maar om het vak te leren kan je beter een vaste baan te zoeken (een werkgever zal op dit moment meer genegen zijn om eigen personeel te begeleiden indien nodig);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik heb ook pas sinds maart mijn c rijbewijs, maar ik moet zeggen dat ik er niet al te veel last van heb, dat mensen niks tegen mij zeggen. Tuurlijk ook ik wordt raar aangekeken omdat ik een vrouw ben (ben trouwens 24 :D). Al moet ik zeggen dat de meeste mannen wel positief zijn.

laatst kom ik bij de pomp en ga tanken, staat er een hele mooie scania naast mij. Ik stap uit en hang de slang erin, zegt ie kerel: Waar kom JIJ nou mee tanken?? waarop ik zeg: Met een IVECO, zie je toch. ik moet het toch ergens mee leren.

Zo zijn we aan de praat geraakt en hebben een tijdje staan ouwehoeren, best gezellig :D.

En als ik iets niet weet dan vraag ik het gewoon en ga niet weg voordat ik een antwoord heb dat me zint.

En maken mensen een kutopmerking dan krijgen ze die ook terug :D.

Maar ik denk dat het idd veel scheelt als je bij een bedrijf in vaste dienst bent. of via een uitzendbureau werkt.

maar ik zou zeker nog niet opgeven als ik jou was ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucklily

Hé Vissie!

Welkom in de chauffeurswereld!

Vragen, vragen, vragen. Blijf vragen want je moet nog zoveel leren. Je kunt proberen iedere keer zelf het wiel uit te vinden maar waarom zou je? Zeg gewoon dat je nog niet zolang chauffeur bent. De meeste collega's zullen je met alle liefde iets uitleggen: de bediening van de auto, het rijden, de routebeschrijving, noem maar op. En willen ze het niet? Zoek dan een ander bedrijf, probeer het zonder uitzendbureau. Maar geef het nog niet op! Als vrouw moet je jezelf nou eenmaal 3x meer bewijzen in deze wereld.

Ik doe het ook al een hele tijd maar leer nog steeds bij. En bij elke nieuwe werkgever met ander werk kom je weer nieuwe dingen tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hee bedankt voor jullie reacties.. leuk leuk!

Tja het uitzendbureau.. het is idd niet echt de beste keuze, maar het zit zo.. ik wilde graag m'n papieren halen alleen had ik er zelf het geld niet voor, ben toen bij een uitzendburo langsgegaan en die doen het dan zo dat zij de opleiding betalen en ik anderhalf jaar voor hun blijf werken.

Ik wilde zo graag chauffeur worden dus ik vond dat toen de beste keuze. Dus ik zit nu aan ze vast... tenzij er een bedrijf is die me wil hebben en de kosten wil terugbetalen maar ja zie die maar eens te vinden :(

Denk dat ik nu gewoon bij het verkeerde bedrijf zit, als ik het zo hoor kan het ook anders. En ach ja ik moet er gewoon sch*t aan hebben. Geven zij een opmerking.. krijgen ze er ook 1 terug. Ben echt niet op m'n bek gevallen maar tis gewoon irritant dat je van die rare gasten er tussen heb zitten.

Maar goed.. ik zal iig niet opgeven want dat zou wel zonde zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan had je beter via VTL bij een vaste werkgever kunnen solliciteren. Wordt het zaakje ook voor je betaald, zit je maar een jaar vast bij zo'n bedrijf en nog een vaste werkgever ook. Tenzij je via Randstad/VTL anderhalf jaar uitzendwerk wilt doen natuurlijk. Voordeel van uitzendwerk is dat je wel al gauw dubbel zoveel ervaring opdoet, tenminste, als je dat zo weet te regelen.

Wat mij onderweg opvalt als ik meega vooralsnog is dat mensen ook al gauw naar mij kijken. Met mijn 24 jaar ben ik toch nog een broekie tussen al die chauffeurs. Stap je een routiers binnen ergens in Frankrijk dan ligt het gemiddelde dik boven de 40, zo lijkt het wel. Als jij dan ook nog eens een vrouw bent (die zie je er al helemaal 'niet') valt dat natuurlijk dubbel op, waar je ook komt. Toch is het bestwel stoer hoor, een vrouw op zo'n wagen. Extra reden om even te kijken hoe en wat.

Lekker doorgaan en na je uitzendtijd gewoon een vaste werkgever zoeken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kom op hoor, gewoon door gaan he.

Je leert zo wel snel.Als het je bij een werkgever goed bevalt zou ik toch eens vragen of je daar voor hun mag werken.

Ik weet dat waar ik werk ook chauffeurs weggekocht worden bij uitzendburo's, maar er zullen vast wel meer bedrijven zijn die dat doen.

Peter appel transport, Knap of Simon Loos.

Het voordeel van chauffeur zijn is dat je niet de hele dag met één persoon opgescheept zit ;). Je stapt na een tijdje gewoon je wagen en DOEIIII :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

jij word raar aangekeken?

ook ik werd raar aangekeken (en nog welleens) hoor.

en ik ben een mannetje (vooral dat TJE ).

'zo van wat doet dat broekie in godsnaam met een vrachtwagen:eek:'

dus je bent neit de enige ik denk dat we daar allemaal last van hebben in het begin. bij t bedrijf waar ik nu werk hebben ze t eigenljik nooit gedaan terwijl ik toch echt de eerste 18jarige was die daar binnenkwam;).

kan dus zeggen dat ik geluk heb met dit bedrijf!

gewoon doorzetten tot je tijd bij t uitzendbureau op is!

je bent dan gelijk wat bekender in de transpotwereld en weet waar je wel en niet moet gaan werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik irriteer me aan chauffeurs die de collega chauffeuzes altijd afzeiken onderling en echt de kleren van 't lijf kijken.

Het ergste vind ik nog om te zien dat zo'n meisje daar heel onzeker door word.

Waarom zou je je als vrouw 3x harder moeten bewijzen....dat is een fout die veel chauffeuzes maken en dat valt op. Je hoeft je niet extra uit te sloven voor alleen de meningen van andere mensen (collega chauffeurs/klanten etc).

Fuck them, blijf bij jezelf en als ze weer zitten te kijken en smoezen onderling....denk maar gewoon..barst erin. Ik vind dit werk leuk en daarom doe ik dit.

Ik was zelf ook onzeker in het begin...ik voelde me net een kabouter tussen de reuzen....en ik ben 1.90 m

Het is een klote gevoel waar je vanaf komt...al lijkt het soms van niet. Doorzetten doorzetten doorzetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucklily
Waarom zou je je als vrouw 3x harder moeten bewijzen....dat is een fout die veel chauffeuzes maken en dat valt op. Je hoeft je niet extra uit te sloven voor alleen de meningen van andere mensen (collega chauffeurs/klanten etc).

Eerst een kleine opmerking, niet boos worden of zo maar het woord "chauffeuse" daar hebben de meeste vrouwelijke rijders een hekel aan :D Ik weet het niet, zoals al eerder gezegd is op dit forum dan lijkt het net of het werk er makkelijker door word of zo. Ik prefereer het woord "chauffeur".

Maar goed, je vraagt waarom je je als vrouw 3x moet bewijzen. Je hebt gelijk dat je je niet hoeft uit te sloven voor anderen, maar als je zoals ik toch met een behoorlijk aantal collega's samen laadt, kun je dat niet zomaar zeggen. Je moet toch respect verdienen en dat kost als vrouw zijnde gewoon iets meer tijd. Niet erg hoor, vind het zelfs wel leuk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Leuk jullie reacties :D

Ik ben dan nog wel een broekie maar ik zeg van mezelf ook steeds dat ik chauffeur ben, maar ja dacht in dit topic ik ben eigenlijk chauffeuse dus vandaar dat ik chauffeuse zei. Maar ik wist niet dat de meeste vrouwelijke chauffeurs er een hekel aan hebben?!... kijk weer wat geleerd. Zal het woord chauffeuse nooooit meer zeggen :D

En idd respect moet je verdienen, mee eens. En dat probeer ik ook, want ik doe m'n best en als ik iets niet weet vraag ik het ook wel, maar het irritante is dat ze je zo zitten aan te kijken van weet je niet eens hoe dat moet?? en soms gewoon doen alsof ze je niet horen, dan dnek ik ook zak door de grond ofzo, jou heb ik al niet meer nodig. Maar het is gewoon irritant. Kan niet alles weten binnen zo'n korte tijd.

Ik heb ook bij het uitzendburo gezegd dat ik ander werk wil doen, maar dan krijg je meteen zo'n leuke opmerking terug dat het bedrijf waar ik dan voor werk mensen zonder ervaring wél een kans geven en dat de meeste dat niet doen. Snap ik ook wel, maar wat heb ik aan zo'n antwoord! Lekker vaag dus, maar goed het komt allemaal wel weer goed..

Na al deze opbeurende reacties zal ik zeker door blijven zetten! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden